Czy witryna Twojej firmy jest gotowa na dotyk Klientów - bezpłatny raport do pobrania

Newsy
Opinie: 0

Polska firma Outbox (firma konsultingowa zajmująca się implementacją rozwiązań CRM) przygotowała raport  "Czy witryna Twojej firmy jest gotowa na dotyk Klientów". Można go pobierać za darmo. GSMONLINE.PL jest patronem medialnym tej publikacji.

Bezpłatny raport Outbox Research "Czy witryna Twojej firmy jest gotowa na dotyk Klientów?" zawiera m.in.:

• Analiza 3 mega-trendów: Face-down life-style, Multi-screen, BYOD
• Jak powstaje witryna mobilna? Metodyka Outbox.
• Dobre praktyki dla mobilnych witryn rekomendowane przez Google
• Ranking producentów urządzeń mobilnych
• Ranking modeli urządzeń mobilnych
• Responsive Web Design trendem roku 2013 wg Mashable.com
• HTML5 – przyszłość mobilnych witryn i aplikacji

Tutaj można pobrać bezpłatny raport:
http://www.outbox.pl/czy_witryna_twojej_firmy_jest_gotowa_na_dotyk_klientow.php

Fragment raportu:

Dobre praktyki dla mobilnych witryn rekomendowane przez Google czyli co warto robić, a czego unikać projektując i rozwijając mobilną witrynę, aby osiągać dobre efekty biznesowe

1. Przyspieszaj, a nie opóźniaj / Keep it quick
Użytkownicy mobilni wykonują wiele czynności na raz, korzystają z telefonu w biegu, napotykają wiele wydarzeń rozpraszających ich uwagę i odciągających od telefonu. Aby ułatwić im życie i uzyskać pożądane efekty biznesowe, należy maksymalnie skrócić czas dostępu do informacji - zarówno środkami technicznymi (krótki czas ładowania strony), pod względem rozplanowania strony (najważniejsze informacje i funkcjonalności na wierzchu), jak i jej treści (krótkie i zwięzłe opisy tekstowe).

2. Ułatwiaj aktywność użytkownikom / Make it Easy to Convert
Niezależnie od celów biznesowych mobilnej witryny jej użytkownicy muszą być w stanie z niej szybko i jak najłatwiej skorzystać bez myszki i pełnowymiarowej klawiatury. Nawiązanie kontaktu lub dokonanie zakupu powinno być łatwe jak dotknięcie palcem (albo magiczną różdżką). Dlatego warto ograniczyć liczbę kroków do wykonania, np. niezbędnych kliknięć, pól formularza do wypełnienia, ograniczyć do minimum wprowadzanie tekstu. Warto też mierzyć konwersję z odwiedzających na korzystających, czy dokonujących kontaktu lub zakupu. Tylko dzięki temu będzie można optymalizować witrynę mobilną.

3. Upraszaj nawigację / Simplify Navigation
Zbyt wiele możliwości do wyboru wprowadza zamieszanie i dezorientuje użytkownika (ang. analysis paralysis). Szczególnie w ramach dużych i skomplikowanych witryn konieczne jest uproszczenie nawigacji i udostępnienie wyszukiwarki, aby ułatwić użytkownikom dotarcie do pożądanej informacji. Równie ważne jest udostępnienie przycisków powrotu do poprzedniej strony oraz do strony głównej. Duże znaczenie ma niewielka ilość odnośników do wyboru, brak konieczności przewijania strony w celu przejścia dalej, czy brak skomplikowanych funkcjonalności np. rollovers.

4. Pozwól działać lokalnie / Make it Local
Użytkownik urządzenia mobilnego bardzo często oczekuje informacji związanej z jego aktualną lokalizacją - od wyszukiwania najbliższego punktu usługowego czy sklepu, analizy oferty lub informacji prezentowanej na mobilnej witrynie, przez kontakt telefoniczny w celu ustalenia dalszych działań, aż po osobistą wizytę. W zależności od celów biznesowych i grupy docelowej warto zwrócić uwagę na nieco inne aspekty lokalności. W biznesie konsumenckim ważne jest wyszukiwanie najbliższych punktów obsługi klienta, godziny otwarcia i trasa dojazdu, a w branżach B2B raczej możliwość sprawnego kontaktu zdalnego z odpowiednią osobą.

5. Pozwól operować kciukiem / Be Thumb-Friendly
Największy z palców jest tym najczęściej wykorzystywanym przy obsłudze witryn mobilnych. Projektując witrynę mobilną zadbaj o to, aby nawet duże ręce mogły ją obsłużyć. Wszystkie ważne przyciski powinny być na tyle duże i rozmieszczone daleko od siebie, aby łatwo było w nie trafić, a trudno omyłkowo wybrać niepożądane opcje. Układ i rozmiary elementów interaktywnych powinny być optymalizowane do momentu, kiedy korzystanie z mobilnej witryny bez większego wysiłku i opóźnień daje oczekiwane efekty.

6. Zapewniaj ciągłość obsługi przez różne urządzenia / Make it Seamless
Użytkownicy o różnych porach dnia i w różnych lokalizacjach korzystają z innych urządzeń - komputera osobistego, telefonu, smartphona, a coraz częściej też z konsoli do gier, czy telewizora z przeglądarką internetową. Jednocześnie chcieliby mieć możliwość ciągłej obsługi, zakupów, czy dostępu do informacji niezależnie od aktualnie wykorzystywanego urządzenia. Dlatego ważne są mobilne funkcjonalności takie jak zapisywanie i możliwość dostępu do ostatnich wyszukiwań użytkownika, listy zakupów w koszyku, historii zakupów oraz ich statusu, ale także ogólniej - udostępnianie tych samych usług i produktów w różnych kanałach i urządzeniach w bardzo zbliżonej, ale dostosowanej do urządzenia formie.

7. Widoczność przede wszystkim / Design for Visibility
Witryna mobilna nie powinna powodować zmęczenia wzroku, czy zmuszać do wykonywania dodatkowych operacji takich jak zbliżanie, powiększanie, czy przesuwanie. Należy pamiętać, że użytkownik urządzenia mobilnego może z niego korzystać w warunkach słabej widoczności, intensywnego światła słonecznego, czy w ruchu. Duży kontrast, dobre rozmieszczenie elementów strony, zwięzłe opisy tekstowe, brak konieczności manipulowania urządzeniem (powiększanie, przesuwanie), odpowiednie wykorzystanie kolorów podkreślające znaczenie poszczególnych elementów, efekty podkreślające elementy klikalne - to wszystko dobre praktyki zwiększające widoczność.

8. Automatyczne dopasowanie do urządzenia / Use Mobile Site Redirects
Dobrą praktyką jest automatyczne kierowanie użytkowników mobilnych do odpowiedniej dla nich wersji witryny, ale jednocześnie umożliwienie wyboru między standardową, pełną wersją, a wersją mobilną - np. przez prostą stronę przejściową zawierającą odpowiednie oznaczenia / branding lub dane teleadresowe. Innym rozwiązaniem jest odnośnik powrotu do alternatywnej wersji. Użytkownik powinien mieć w dowolnym momencie możliwość wyboru alternatywnej wersji witryny. Mówiąc inaczej, należy unikać efektu uwięzienia użytkownika na niewłaściwej dla niego wersji ze względu na ograniczenia techniczne, czy ograniczenia widoczności. Dobrym rozwiązaniem jest też zapamiętywanie wyboru danego użytkownika - przez pytanie zadane wprost lub zapamiętanie ostatniego wyboru.

9. Dostępność na każdym urządzeniu / Make it Accessible
Na świecie wykorzystywanych jest kilka tysięcy różnych typów urządzeń mobilnych, które różnią się wielkością i formatem ekranu, obsługą i nawigacją, systemem operacyjnym, możliwościami nawiązywania łączności… i nie tylko. Nawet urządzenia tego samego producenta, czy te same modele z różnymi wersjami oprogramowania potrafią się różnić. Idealnie byłoby gdyby z witryny mobilnej można było korzystać na dowolnym ekranie dowolnego urządzenia w dowolnej jego orientacji. Do celu tego można zmierzać m.in. używając standardowych rozwiązań (HTML5), a unikając technologii, które nie są wspierane przez wszystkie urządzenia (Flash).

10. Mierz, analizuj, optymalizuj / Listen, Learn and Iterate
Świat urządzeń mobilnych bardzo dynamicznie się rozwija - zarówno pod względem rozmiarów ekranu, sposobów z nich korzystania, czy wielu różnych technologii, dzięki którym urządzenia mobilne działają. Zmieniają się też oczekiwania i potrzeby użytkowników mobilnych, którzy działają pod presją, chcą żyć łatwiej i szybciej, ale też podlegają rozmaitym wpływom otoczenia rynkowego. Dlatego bardzo ważne jest, aby nie traktować mobilnej witryny jako zakończonego projektu. Warto wykonywać testy z udziałem użytkowników, korzystać z narzędzi monitorowania zachowań na witrynie, cyklicznie analizować zebrane informacje i wprowadzać drobne poprawki obserwując ich efekty. W razie dobrych wyników warto kontynuować obrany kierunek, a w razie ich pogorszenia wycofać się do poprzedniej wersji.

źródło: Google, opracowanie własne Outbox.pl

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: