Według badań przeprowadzonych w maju 2004 roku przez TNS OBOP, Telefonia DIALOG ma najkorzystniejszy wizerunek wśród operatorów telefonii stacjonarnej. W oczach małych i średnich przedsiębiorców jest najlepszą firmą telekomunikacyjną w Polsce.
Dialog ma najlepszy wizerunek wśród najważniejszych operatorów telefonii stacjonarnej w Polsce (TP S.A., Netia, NOM, Tele2). Jest najczęściej rozważanym operatorem wśród deklarujących chęć zmiany operatora.
Wizerunek oceniany był w 11 wymiarach. W 9 kategoriach Dialog zajął pierwsze miejsce, znacznie wyprzedzając konkurencję:
godna zaufania
oferująca szeroką gamę usług dla klientów biznesowych
oferująca usługi wysokiej jakości
elastyczna / dopasowująca ofertę do klienta
dająca możliwość negocjacji cen
wsłuchująca się w potrzeby klienta
dbająca o klienta
traktująca klienta indywidualnie
spełniająca oczekiwania klienta.
W pozostałych dwóch kategoriach Dialog zajął miejsce drugie:
stabilna - tutaj na pierwszej pozycji plasuje się TP
oferująca konkurencyjne ceny - tutaj na czoło wysunęło się Tele2.
W obydwu przypadkach przyznanie pierwszego miejsce właśnie tym dwóm firmom było naturalne i dodatkowo potwierdzające wiarygodność całości badania.
Badanie TNS OBOP wykazało również wzrost znajomości marki DIALOG - potwierdza to bardzo wysoką skuteczność majowej kampanii marketingowej dla usługi 1011.
Wskaźnik znajomości spontanicznej Dialogu wśród wszystkich badanych firm wzrósł o 4 punkty procentowe i wyniósł 21 %. Dla firm małych wzrósł on o 1 punkt procentowy, zaś w przypadku średnich firm o 6 punktów procentowych.
O 7 punktów procentowych wzrósł również wskaźnik znajomości wspomaganej Dialogu wynosząc wśród wszystkich badanych 47 %. Wskaźnik ten wzrósł dla małych firm o 4 punkty procentowe, zaś dla firm średnich o 11 punktów procentowych.
Kampania charakteryzowała się bardzo niskim kosztem pozyskania 1 punktu procentowego znajomości spontanicznej. Koszt ten był kilkukrotnie niższy w porównaniu z innymi kampaniami wizerunkowymi operatorów telekomunikacyjnych.
Celem kampanii produktowej była promocja tanich połączeń międzymiastowych, międzynarodowych i do sieci komórkowych z wykorzystaniem prefiksu 1011, oferowanych przez Dialog w całej Polsce od listopada 2003 roku. Przekaz kampanii oparty był na komunikacie: "Klient ma zawsze rację". W ten sposób Dialog kontynuował rozpoczętą w styczniowej kampanii wizerunkowej budowę wizerunku operatora, który podchodzi do swoich klientów w sposób maksymalnie zindywidualizowany i przyjazny.
Kampania adresowana była do małego i średniego biznesu - badanie efektywności przeprowadzono na grupie docelowej, czyli wśród firm, które nie korzystają z usług Dialogu i generują rachunki o wartości do 5000 zł.
Obecnie Telefonia DIALOG obsługuje 422 tys. abonentów; 78 tys. korzysta z oferty dostępu do Internetu.
WYNIKI BADAŃ ZNAJDUJĄ SIĘ TUTAJ (PLIK POWER POINT 423 KB)