Dzieci chcą mieć Nokię w sieci Heyah

Newsy
Żródło: ARC Rynek i Opinia
Opinie: 91

Badanie DZIECI I KOMÓRKI przeprowadzone przez Instytut ARC Rynek i Opinia we współpracy z Fox Kids Polska i SFeRa modern media solutions i pokazało, że ponad 66% dzieci w wieku od 7 do 14 lat używa telefonów komórkowych, a tylko jedna czwarta młodych respondentów z nich nie korzysta.

Obecnie, najmłodsi klienci to segment rynku o wielkim i wciąż rosnącym potencjale - mówi Piotr Czyżewski, dyrektor do spraw badań w ARC Rynek i Opinia - jest więc o co walczyć. Producenci telefonów dostrzegli ten fakt już jakiś czas temu, jednak operatorzy komórkowi dopiero zaczynają kierować swoją ofertę do tego segmentu rynku. 

TELEFON W TORNISTRZE

Telefony komórkowe stały się artykułem codziennego użytku, także dla dzieci. Używają ich na co dzień i są to zazwyczaj ich własne aparaty lub telefony rodziców. Ponad 68% dzieci używających telefonów komórkowych, zapytane o to, z czyjego aparatu dzwoni najczęściej, odpowiedziało, że ze swojego. Znacznie mniej - bo 30% dzieci - najczęściej używa telefonu komórkowego rodziców. 

Czyjego telefonu komórkowego najczęściej używasz? (N=2906)
(Na pytanie odpowiadały dzieci, które zadeklarowały, że używają telefonu komórkowego)

Znakomita większość respondentów - (ponad 86 %), niezależnie czy z telefonu komórkowego korzystają czy też nie, zadeklarowała chęć posiadania własnego, nowego telefonu. Tylko niewiele ponad 9% ankietowanych dzieci nie chciałaby mieć własnego telefonu. 

Czy chciałbyś/chciałabyś mieć swój własny, nowy telefon komórkowy? (N=4350)
(Na pytanie odpowiadali wszyscy respondenci)

Ponad 78% młodych respondentów zadeklarowało, że w ciągu ostatniego miesiąca chociaż raz używało telefonu komórkowego. Jeszcze więcej badanych dzieci - ponad 81% - w ciągu ostatniego miesiąca wysłała chociaż jednego SMS - a tylko 19 % respondentów z telefonu komórkowego w ostatnim miesiącu nie skorzystało.

SMS-Y TO JEST TO 
Do czego, oprócz dzwonienia, dzieci używają telefonu komórkowego? Zdecydowana większość - aż 80 % wysyła SMS - y. Popularne jest też ściąganie dzwonków - robi to prawie 35% młodych użytkowników telefonów, oraz ściąganie logo i obrazków - do tego wykorzystuje telefon prawie 25% badanych. 

Do czego, oprócz dzwonienia, używasz telefonu komórkowego? (N=2906) 
(Na pytanie odpowiadały osoby, które zadeklarowały, że używają telefonu komórkowego)

Ponad 71% dzieci, które korzystają z telefonii komórkowej, ma swój własny telefon. Tylko niewiele ponad 27% własnego aparatu jeszcze nie ma. Te z dzieci, które mają już telefon komórkowy przywiązują dużą wagę do jego marki. Tylko pół procenta badanych respondentów nie zna firmy, która wyprodukowała jego telefon. 

ULUBIONE MARKI I SIECI 

Największą popularnością wśród młodych posiadaczy telefonów komórkowych cieszy się Nokia - aparat tej marki ma ponad 43% badanych dzieci. Na drugim miejscu są telefony wyprodukowane przez Siemens'a - ma je ponad 16% badanych. Na trzecim miejscu plasuje się Motorola - z której telefonów korzysta ponad 11% ankietowanych dzieci. Telefony Alcatela wskazało ponad 5% badanych. 

Marka posiadanego telefonu komórkowego (N=2071)
(Na pytanie odpowiadały dzieci, które zadeklarowały, że posiadają swój własny telefon)

Wśród dzieci, które chciałyby mieć nowy telefon tylko niespełna 3% nie wie jakiej miałby on być marki. Ponad 53% ankietowanych wybrałoby Nokię. Drugą pod względem popularności marką jest Siemens - wskazało go ponad 12 % badanych, na trzecim miejscu plasuje się Sony Ericsson - prawie 10% wskazań, a niewiele za nim Motorola którą wybrałoby 9% młodych respondentów. 

Najbardziej pożądana marka (N=3768)
(Na pytanie odpowiadały osoby, które zadeklarowały, ze chciałyby mieć nowy telefon)

Marki telefonów są dzieciom bardzo dobrze znane, o czym świadczy fakt, że tylko 2,5% respondentów nie umiało wymienić żadnej firmy produkującej telefony komórkowe. Ponad 95% wszystkich uczestników badania słyszało o firmie Nokia, ponad 87% respondentów wymieniło markę Motorola, a niewiele mniej bo ponad 86% markę Siemens. 

Znajomość marek telefonów komórkowych - jakie marki telefonów komórkowych znasz, o jakich markach słyszałeś/słyszałaś? (N=4350)
(Na pytanie odpowiadali wszyscy respondenci)

A która z marek telefonów jest uważana przez dzieci za najfajniejszą? Niekwestionowanym zwycięzcą jest po raz kolejny Nokia, która zdobyła uznanie ponad 82% respondentów. Siemens jest uważany za najfajniejszą markę przez ponad 42% dzieci, a Motorola przez prawie 39%. Sympatią prawie 33% ankietowanych dzieci cieszą się telefony marki Sony Ericsson.

Najfajniejsza marka telefonu (N=4350)
A jaka jest Twoim zdaniem najfajniejsza marka telefonu?
(Na pytanie odpowiadali wszyscy respondenci)

Dzieci doskonale orientują się w markach telefonów i produktach z nimi związanych. Wiedzą czego używają i co jest na czasie. Mają też sprecyzowane preferencje i oczekiwania co do marek których chciałyby używać w przyszłości. Wśród nich bezkonkurencyjna jest Nokia, drugą grupę pod względem popularności tworzą Siemens, Sony Ericsson i Motorola. Zaskoczeniem może być dość słaba pozycja Alcatel'a, który obecnie jest jednym z najczęściej używanych aparatów, natomiast jeśli chodzi o sympatię młodych użytkowników i chęć używania go w przyszłości, znajduje się daleko poza czołówką. - mówi Piotr Czyżewski.

HEYAH NAJFAJNIEJSZA 

Jeżeli chodzi o sieci telefonów komórkowych, to tu również dzieci mają zdecydowane preferencje- zdania na ten temat nie ma tylko 6,5% pytanych. Na pytanie o to, która sieć najbardziej lubią odpowiadają, że Heyah, którą za najfajniejszą uważa ponad 21% ankietowanych. Dotychczas niezagrożona Idea przesunęła się na drugie miejsce -wskazało ją ponad 19% dzieci, a trzecie Era Tak Tak - którą preferuje ponad 14% respondentów. Sieć Plus GSM przypadła do gustu prawie 10% ankietowanych. 

Najfajniejsza sieć (N=4350)
Która sieć telefonów komórkowych jest twoim zdaniem najfajniejsza?
(Na pytanie odpowiadali wszyscy respondenci)

Heyah okazała się najbardziej spektakularnym sukcesem ostatniego czasu. Po kilku tygodniach kampanii wprowadzającej produkt na rynek udało się jej zbudować świadomość marki na poziomie 82% oraz zająć pierwsze miejsce wśród sieci najbardziej lubianych przez dzieci - komentuje Piotr Czyżewski. 

Czy słyszałeś/słyszałaś o HEYAH?
((N=4350)Na pytanie odpowiadali wszyscy respondenci)

Informacje o badaniu:
Badanie jest kolejnym projektem z nowego cyklu badań typu On-Line Omnibus realizowanych co miesiąc na ogólnopolskiej próbie dzieci w wieku 7-14 lat,. Badanie przeprowadzono w dniach 17.03 - 1.04. 2004 roku, metodą CAWI (sondaż on-line), a jej uczestnicy dobierani są wśród zarejestrowanych użytkowników serwisu Fox Kids Polska Liczebność próby N=4350.
Badanie zostało zrealizowane wspólnie przez ARC Rynek Opinia, Fox Kids Polska oraz SFeRa modern media solutions. Celem badania jest poznanie opinii najmłodszych o produktach, nowych markach, reklamach do nich kierowanych i preferencjach w wyborze produktów.

Opinie:

Opinie archiwalne (91):

Komentuj

Komentarze / 91

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Biały_ pisze: 2004-04-27 13:54
    o widać do kogo Nokia adresuje swoje telefonu :P! Co do Heyah to taka sama sytuacja. :) Po prostu zestaw dla dzieci :D
    0
  • Users Avatars Mini
    DeeM pisze: 2004-04-27 13:55
    A rodzice chcą mieć zdrowe dzieci:)
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2004-04-27 13:57
    heehhe ""o czego, oprócz dzwonienia, używasz telefonu komórkowego? " - sztuka dla sztuki :D:D:D
    0
  • Users Avatars Mini
    Biały_ pisze: 2004-04-27 13:58
    Ogólnie widać, że dzieci nie lubią Plusa i Sim+. Ciekawe czemu? Z tego wynika, że sieć ta wygląda "najpoważniej". :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Pala pisze: 2004-04-27 14:00
    No,to juz wiemy,dlaczego tyle serwisow z dzwonkami jest.Ble.Co za czasy.Nalezy zauwazyc,ze to badanie nie jest super wiarygodne,jak wszystkie badania online,bo mimo wszystko objelo dzieci uzywajace internetu,czyli w wiekszosci bogatsze i z wiekszych miast.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-04-27 14:03
    "czerwona łapa" robi swoje:)) A nie ma co się śmiać, bo to te dzieci za parę lat będą świadomie wyborów dokonywać komórkowych, a czym skorupka... :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    DeeM pisze: 2004-04-27 14:03
    do biały - to ciekawa sprawa bo sim+ cały czas robił właśnie reklamy pod dzieciaków...
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-04-27 14:07
    To że Nokia w Polsce prowadzi to nic dziwnego:) (ja osobiście biorę zawsze ten tel który mi się podoba a nie w zależności o firmy, ale jest dużo nokio-maniaków). Ale że ta Hejka aż tak sie przebiła, no no:) Moi znajomi tez dzieciom Heje powkładali do swoich starych rozklekotanych telefonów i są zadowoleni bo mają z dzieciakiem kontakt, a nie boją się, że małego pobiją dla nówki sztuki telefonu:)
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-04-27 14:09
    **Biały, DeeM: no właśnie, to bardzo ciekawe.. Sam Plus zawsze mnei się wydawał taką siecią "dla dorosłych" i dla firm, może dla biznesmenów czy bankierów, dopiero na golu zmieniam o nim zdanie, ale do tej pory to była w moim mniemaniu: "droga sieć dla nudnych klientów" :) No i pewnie dzieciaki tez to tak widzą.
    0
  • Users Avatars Mini
    tomi pisze: 2004-04-27 14:10
    No tak moja pociecha jak widzi jakąkolwiek łapę ;) to mówi heja..... A ma nieco ponad 2 lata. Niestety wszechobecna reklama robi swoje i strasznie mnie to martwi :((( Ale ogólnie to strasznie niedobrze bo widać że reklamodawcy bedą kierować swoje reklamy do coraz młodszych i wiedzą że Ci bedą wymuszać na rodzicach zakup :(
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-04-27 14:10
    ***DeeM- bo ja wiem czy pod dzieciakow SIM+ te reklamy wali? Raczej pod mlodziez, a nie do dzieci ogladajacych FOX KIDS hehe Ale napewno mozna pogratulowac Heyah, ze ich kampania reklamowa kierowana wlasnie do mlodych i najmlodszych uzytkownikow odnosi pozytywne skutki. Napewno buduja sobie powoli baze przyszlych klinetow. No a skad ta nokia? Tutaj co chwile wszyscy pisza w komentarzach, ze im nowsza nokia, tym raczej gorsza, a zmiany w modelach to dodawanie literek "i". Reklamy nokii tez sie pojawiaja raczej w "doroslych" pismach... Hmm napewno ciekawe :)
    0
  • Users Avatars Mini
    gebp pisze: 2004-04-27 14:11
    Z tekstu powyżej widać jednoznacznie iż reklam największy wpływ ma na dzieci. Co do simplusa to raczej reklama (bo chyba o tym mowią respondenci powyżej) moim zdaniem jest skierowana do MŁODZIEŻY (nie dzieci; inny przeział wiekowy)
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2004-04-27 14:16
    no to współczuję tym dzieciom że mają takich inteligentnych rodziców. Akurat tutaj badani są jasne. Czaszka dziecka w porównaiu z czaską dorosłego dużo słabiej chroni mózg przed promieniowaniem. i już nie wnikając w to czy to promieniowanie jest szkodliwe (okaże się za 20-30 lat) -ale na pewno nie jest dobroczynne. Ale fakty są jednoznaczne że dzieci są dużo mniej odporne na takie promieniowanie i głupotą jest dawanie 6 czy 8 latkowi komórki.
    0
  • Users Avatars Mini
    simson pisze: 2004-04-27 14:30
    Z kogo by tu jeszcze kase wyciągnąć... Drenowanie kieszeni zostało perfekcyjnie opanowane na przełomie XX i XXI w. Niby nie muszę tego kupować ale.... jestem tego warta! albo muszę TO mieć będę lepszy! Dzieci są w 100% podatne na manipulację zwłaszcza 8-10 latki,które odbierają DOSŁOWNIE to co im się opowiada...
    0
  • Users Avatars Mini
    Ksks pisze: 2004-04-27 14:36
    To choroba 21 wieku. Pranie mózgu dookoła, a w głowie siano.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-04-27 14:38
    *simson: no cóż, na kapitalizm i reklamę nie poradzisz, trzeba by dzieciaki pozamykać w piwnicach. Ale to już sprawa rodziców jak dziećmi pokierować w takiej sytuacji.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-04-27 14:39
    Poza tym chciałem powiedzieć, że jak się czyta co poniektóre wypowiedzi na GOL-u to się m,a wrażenie że potencjalni rodzice są znacznie bardziej podatni na reklamę niż ich dzieci, serio.
    0
  • Users Avatars Mini
    alonzo pisze: 2004-04-27 14:49
    Debilizm! Po co dziecku komórka? żeby się przed innymi dziećmi chwalić, żeby stwarzać okazje dla złodzieji ? To jest paradoks - rodzice chcą by dzieci były bezpieczne i kupują im komórki a skutek jest całkiem odwrotny - narażają dzieci na niebezpieczeństwo, na atak złodzieji komórek, na pobicia. Przedtem nie było komórek i dało się żyć, a teraz komórki zawładneły naszym życiem do przesady już ! Dlateho stanowczo mówie nie KOMÓRKĄ dla dzieci ! A po drugie Nokia juz traci rynek, to szukają nabywcy u najmłodszych ! Chwytają się już czego mogą ! Oj Nokio - tracisz jeszcze więcej przez to!
    0
  • Users Avatars Mini
    Maciej D. pisze: 2004-04-27 15:06
    moja 9 letnia siostra tez chce dostac komorke na komunie, ale niestety nie dostanie, bo po jej!?:)
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2004-04-27 15:12
    ****alonzo - jest w tym duzo racji,,,, zwlaszcza jak slysze w salonie "kup mi tato tez z dzwonkami i kolorwym wytśw + apart".... a dzicaik do podstawówki zasówa,,,,, ehhh tak to jest . Reklama im zrobiła pranie mozgu,,, "Bo kolega ma lepszy - to musze mieclepszy i nowszy",,,, a koszystaja tylko opy i producenci,,, $ $
    0
  • Users Avatars Mini
    DeeM pisze: 2004-04-27 15:15
    do alonzo - dzieciaki potrzebują komóry - trza zaszpanować i od czasu do czasu jakiś dresik zszyje komóreczke :))))
    0
  • Users Avatars Mini
    DeeM pisze: 2004-04-27 15:18
    a tak na poważnie to w np.japonii jest taka "dzieckowa" sprawa rozwiązana w ten sposób ze robią telefoniki jednorazówki-nawet jak dzieciak zje,zgubi,zniszczy to nie ma wielkich strat :))
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2004-04-27 15:21
    ***DeeM - u nas tak tez kiedys bedzie,, za kilkanascie/dziesią lat
    0
  • Users Avatars Mini
    DeeM pisze: 2004-04-27 15:22
    no no - ale wtedy to telefony będą wirytualne :))))
    0
  • Users Avatars Mini
    brendy pisze: 2004-04-27 15:29
    Pozycja heyah jest tak wysoka bo to wlasnie dzieci sa duzo podatniejsze na reklame niz dorosli, znane mi sa sytuacje gdy dziecko przybiega do matki i pyta w jakim proszku do prania pierze bo ten XXX jest lepszy bo ma .... i tu wstawiamy cytat z reklamy. Poza tym sa ciekawe swiata (a przynajmniej duzo bardziej niz dorosli ktorzy "juz swoje w zyciu przeszli"), spostrzegawcze, a reklamy nieszablonowe jak np. Heyah budza ciekawosc, a u dziecka ciekawosc=porzadanie ciekawej rzeczy... ja osobiscie jestem za tym zeby dzieci mialy komorki ale jak tutaj padlo, jakies starsze, zuzyte etc., w koncu jak majacy 7 lat berbec dostaje tela to chyba wlasnie po to zeby rodzice mieli z nim kontakt, przeciez nie potrzeba mu GPRSu, MMSow, HSCSD, EDGE i 100000 innych wynalazkow. SMS wystarczy, a taki np Siemens S8 raczej nie bedzie przyczyna pobicia... w koncu ile to jest warte...
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2004-04-27 15:34
    ***brendy - dokladnie,,, a jajk ktos nie siedzi w temacie to analuizuje, ktora oferta bedzie najlpesza dla niego,,,,,
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartek pisze: 2004-04-27 15:50
    Trzeba przyznać, że NOKIA wie jak się zareklamować skoro nie są to wcale najlepsze jakościowo telefony (często się zawieszają) a są takie znane i "porządane". A co do HEYAH to nasuwa mi się jedno - idealna sieć dla dzieci, które maja manię pisania SMS-ów i dla ludzi starszych, którzy potrzebują mieć jakikolwiek kontakt ze światem. Ja osobiście wolę SonyEricsson-a a sieć - IDEA. Pozdrowienia dla wszystkich
    0
  • Users Avatars Mini
    rm01 pisze: 2004-04-27 16:01
    **Dzieci chcą mieć Nokię w sieci Heyah** czy heyah ro sieć racczej operator korzystający z sieci era???
    0
  • Users Avatars Mini
    RobacK pisze: 2004-04-27 16:19
    napewno wiekszosc z tych telefonow to nie sa nowosci,tylko3210 3310 i tego typu...prawdziwe ''świrpaletki'' posiada zapewne niewielki odsetek dzieciakow,ale fakt faktem przyznac trzeba ze czasem czlowiek jest zdziwiony jak widzi kogos komu mleczaki nie wyszly a on z t610 smiga. generalnie taki jest skutek postepu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2004-04-27 16:36
    No to calkiem logiczne - tych nowych nokii nikt (rozumny) nie kupi. Lepsza sprzedaz uzyskaja wciskajac ten kit dzieciom - one nie wiedza co, gdzie i jak.
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-04-27 16:49
    ***loco dal najlepszy komentarz: wielu z NAS jest bardziej podatnych na reklame niz te dzieciaki ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    adamde pisze: 2004-04-27 17:01
    jak to możliwe, że więcej osób wysyła sms niż używa fona?? przecież żeby wysłać sms też trzeba użyć telefonu
    0
  • Users Avatars Mini
    Jachoo pisze: 2004-04-27 17:07
    Ech tam... ta Nokia to juz telefony na sile wydaje i nie stawia na jakosc tylko na ilosc... swego czasu Nokia potrafila wydac kilka nowych modeli w ciagu jednego tygodnia! To juz naprawde przesada... Kiedys, te pare lat temu, takie telefony jak 3310, 3330 to bylo cudo! Kazdy chcial je miec, bo jak na tamte czasy byly rewelacyjne, ale teraz??? Nie wiem co ludzie widza w tych cegielkach dzialajacych (jak dobrze pojdzie) 2 dni i ciagle sie zawieszajacych, a czy pamietacie incydenty z topiacymi sie i wybuchajacymi telefonami tejze marki???... a jednak ciagle Nokia ma popularnosc - i to tylko dzieki opinii wyrobionej przez kilka pierwszych modeli. I moje zdanie jest takie - jesli Nokia nie wezmie sie w garsc i nie wyda jakiegos naprawde dobrego fona, to po prostu bedzie powoli obumierala podgryzana przez innych producentow... Nokia sie juz wypala, a jej czasy swietnosci juz jakis czas temu minely.
    0
  • Users Avatars Mini
    maq pisze: 2004-04-27 17:34
    Nie jestem przekonany czy dzieci powinny mieć telefony czy nie. Ale gdybym miał mojemu dać fona (żeby móc skontrolować co się z pociechą dzieje) to chyba włąsnie Heyah bym wybrał, bo najtańsza i do tego dołożyłbym jakiś stary i nic już nie warty aparacik, żeby nie kusił do kradzenia. Inna sprawa z tą szkodliwością, ale mam nadzieję, że do czasu kiedy moje dziecko będzie na tyle duże żeby telefon dostać to ta sprawa już się wyjaśni.
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2004-04-27 17:45
    przez placz i tupanie nozkami znaleziono wrota do kieszeni rodzicow - juz samo robienie takich zestawien budzi we mnie mieszane uczucia - po pierwsze preferencje sa nieco inne od tych do ktorych przyznalby sie dorosly - okazuje sie ze wedle ogolnego mniemania na listach dyskusyjnych reprezentacyjny dzieciak to nieokrzesany dresiarz bzykajacy swoja nokia gdzie popadnie chcacy dzwonic najtaniej i dla juz samego posiadania telefonu mogacy zrobic wszystko !!! - poprostu rewelacyjny target dla finskiego koncernu i heyaha
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2004-04-27 17:51
    my a wlasciwie wy rodzice powinniscie wiedziec najlepiej czego chca wasze dzieci - ale na zasadzie ogolnego mniemania ze wszystkie dzieci sa nasze nie zaszkodzi oskubac wyrostkow z tygodniowek donaldowek nowych butow czy kolejnej ksiazki - oczywiscie juz sama moda generuje potrzebe ale czy foxkids musi uzywac swojej podprogowosci dla kolejnych domowych scysji i memorandow: " bede sie uczyl albo pojde do szkoly ale tylko z osprzetem"
    0
  • Users Avatars Mini
    prakseda pisze: 2004-04-27 17:53
    BADANIE NIE JEST REPREZENTATYWNE!!: uczestnicy dobierani są wśród zarejestrowanych użytkowników serwisu Fox Kids Polska - pewnie wiekszosc to Warszawa, tylko rodziny posiadajace komputer, pewnie zarobki rodzicow znacznie powyzej sredniej krajowej.
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2004-04-27 18:03
    no coz racja - brakuje tylko do tego stwierdzenia ze idea w swoim prepaidzie nastawia sie glownie na mniej majetnych uzytkownikow :) czego dzieci poprostu nie uwzglednily :)
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-04-27 18:03
    No taka jest prawda! Dzieciaczki lecą na takie malutkie komóreczki, oczywiście musi być kolorowy lcd, polifonioa i aparat, bez tego to szajs, ale i tak większość ma starsze telefony- np. po rodzicach. Operatorzy i firmy produkujące komórki chcą zarobić i tutaj mają okazję...BTW Mój malutki brat też jak widzi łapkę mówi Heja ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Ricki pisze: 2004-04-27 18:05
    Do dziś mam nokie 3310 z zakupiną oryginalną baterią litową i softem 4.23 i jakoś nie mam problemów z Heyah, a trzyma średnio 7-8 dni to samo z 8210 i softem 5.29 (to ta z Idei z wlniętym ekranem) i też działa z Heyah no ale jej czs działania to max 5 dni, na koniec 6510 z softem 4.00 i też 0 problemów. Kumpel ma 6310 też z heyah i nic mi nie mówił o problemach z kartą lub kodami.
    0
  • Users Avatars Mini
    Poke pisze: 2004-04-27 18:26
    Kiedys sprzedawano (albo raczej probowano) takie telefony ktore mialy 6 przyciskow z obrazkami - dom, mama, tata, bodajze policja i cos tam jeszcze. I to bylo swietne. Ale chyba nic nie wyszlo bo przeciez lepiej sie zarabia na wciskaniu 6'cio latkom zalegajacych magazyny 3330 i tym podobnych odpadow.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-04-27 18:45
    Pala - żebyś wiedział. Czasem się czytać nie chce postów typu\" \"jacy to głupi są ludzie, bo płacą za dzwonki czy inne rzeczy\". A nie każdy może i potrafi podłączyć telefon do komputera. Nie każdy telefona da sie prosto podłączyć. Nie tak łatwo jest znaleźć właściwe oprogramowanie... Dlatego dzwonki, loga są tak popularne. Popularbe są też wszelkiego typu konkurys esemesowe - czipsy, napoje, ciastka, rogaliki, przepraszam... podpaski (to przeznaczone dla panienek :-)) wszędzie masz jakiś konkurs. Idea jeszcze bardziej to rozpowszechnia podając inforacje w kąciku prasowym, co skrzętnie jeden z serwisów wykorzystuje żeby mieć \"newsa\"... alonzo - nie masz racji - moje dzieci mają komórki, ale nie dla zabawy - nie noszą przy sobie na codzień (do szkoły już w ogóle, bo właśnie po co, skoro jest automat w razie czego) - tylko jeśli oddalają się od domu. A i to nie noszą demonstracyjne , tylko w kieszeniach.
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-04-27 18:49
    wlo...zawsze można sobie na smyczy nosić po "dresiarsku" ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-04-27 18:52
    Nie bawią się dzwonkami, grami itp. - są uczuleni bo wiedzą czym się to może skończyć szczególnie w obcym otoczeniu. Wszystko zależy od dziecka i rodzica. Co do Nokii - Bartek - nie jest tak jak mówisz... Ile Nokii miałem (a oprócz mojego pierwszego telefonu jakim był Ericsson GA 628 miałem tylko Nokie (no - przez moment młodszy syn miał Sony J5 "po wujku"), nie zdarzyło mi się by się któraś zawiesiła... Tak zawieszała się, 3510i, kiedy próbowałem ją podłączyć do komputera "gwarantowanym" kablem... Dałem sobie spokój - ona, ani ten kabel się do tego nie nadawały :-) Udawało się, ale szkoda nerwów... Tak "po prostu" nigdy się nie zawiesiła żadna. No i NOkia to jak by nie było jeden z prostszych telefonów. Stare dobre menu Nokii, obiektywnie mówię, było najprosztsze. Fakt, że z czasem rozrosło się i stało się uciążliwe, ale nie zmienia to faktu, że jest najprostsze. Że Heyah? No Heyah - tej grupie użytkowników wystarcza Heyach... Zresztą jak widzę nie tylko tej grupie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-04-27 18:52
    oczywiście żartuje...bo to jest właśnie "noszenie demonstracyjne" :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-04-27 18:55
    pajorro - no to zależy od sytuacji... Nie dalej jak w zeszłym tygodniu, podwoziłem znajomego i zapytał się - dlaczego mam taki dresiarski uchwyt do telefonu (a mam od lat - już w drugim aucie ten sam - oryginalny uchwyt do serii 61xx-7110-6310i), dlaczego sobie porządnego oryginału nie kupię, tylko jakąś podróbkę - jak on... No i co miałem powiedzieć? Powiedziałem, że wolałem kupić taniej... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-04-27 18:59
    Ja zwykłem wyłączać dzwięki w szkole i ogólnie jak chodzę gdzieś wieczorem...a pech to zadzwoni telefon jak będę omijał grupkę dresów ( no i kości połamane i po telefonie)...takto alaram wibracyjny się włączy i nie będę słyszeć :-) I oszczędzę kości i komórki ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    2973 pisze: 2004-04-27 19:00
    hmm. dzieci. o jaki wiek chodzi ??? NOKIA bezkonkurencyjna. do czego to doprowadziło. moze niedługo nokie bedą w zestawach happy meal w McDonaldzie.
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-04-27 19:06
    A Simplus jak wypadł...No cóż, to nie ta grupa docelowa może...Sam jestem jeszcze młody, a wolę wysyłać smsy z Miasta Plusa i korzystać z Plusnetu niż z innej skrzynki. Widać jestem inny ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    bluffin pisze: 2004-04-27 19:10
    to co ostatnio widzialem zszokowalo mnie...siedze sobie w mcdolnald(a jak-zdrowa zywnosc) i nagle komus dzwoni fon:) Jak moge patrze kto, jaki model;] Tak z czystej ciekawosci;] Patrze 4-5letni chlopczyk wyciaga N6210 i: "no co jest goska"? ehh
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2004-04-27 19:14
    ***pajorro - dokladnie,,, ja tez nosze wszedzie na "silent",,,, szkola, ulica, bus, tramwaj,, poco sie narazac, ,a mysle ze nie kazdy musi lubiec wyjące dzwonki.
    0
  • Users Avatars Mini
    Przemek pisze: 2004-04-27 19:39
    heyah i nokia - przereklamowane gów** za przeproszeniem
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-04-27 19:44
    Uważam że to glupota kupować malutkim kaczorkom telefon, czy dawać stary...ale starsze dzieci - gimnazjum - w takim wydaniu, o którym pisze *wlo to jak najbardziej. Mój syn jak podrośnie nie ulegnie żadnym reklamom, tatuś przekona go do plusa!
    0
  • Users Avatars Mini
    Keyth pisze: 2004-04-27 19:51
    Do czego uzywasz telefonu... nie wiem aloe tam brakuje opcji ... DO DZWONIENIA ...
    0
  • Users Avatars Mini
    adzik pisze: 2004-04-27 21:48
    Przyajmnie z tej ankiety wynika że wszyscy lubią telefony komórkowe, nawet dzieci!! No i widać zę po reklamowaniu Heyah też cos pozostały w główkach dzieci!
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-04-27 21:58
    A już jak jakiś dzwonek AC/DC, Deep Purple, Iron Maiden zacznie grać wśród skate'ów to murowane jest przezwisko "metal za%^&&^%", albo "brudas", no albo od razu się w zęby dostanie ;-) Taka jest nasza rzeczywistość...
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-04-27 22:01
    Dobre , no ale heyah akurat zaspokaja potrzeby nastolatka , więc nie ma się co dziwić.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kryho pisze: 2004-04-27 22:05
    adzik zauważ ze dzieciaki potrafia liczyc, oferta Heyah jest teraz najatrakcyjniejsza na rynku. Bo komorka sluzy do dzwonienia w kazdej sytuacji i po tych samych stawkach, a nie gdy jest weekend i po godzinie szczytu
    0
  • Users Avatars Mini
    Eryk pisze: 2004-04-27 22:06
    Ostatnio pojawiły się zmienione reklamy Heyah w TV ośmieszające POPa. Gościu przekłada karty na stoliku a głos mówi że naliczanie sekundowe mają nie tylko do 6 mln klientów ale do wszystkich sieci... :P W innej reklamie głos mówi że ludzi mających telefon jest 24mln i do wszystkich jest naliczanie sekundowe.
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-04-28 02:27
    ***dziadek: nie pisz ze masz 30lat bo widac - slowa "rozkminiac" to tylko dinozaury uzywaja ;) ***miki: 2 abonamenty? sam za to placisz? hmmm, tak bez zlosliowsci - mysle ze jak zaczniesz zarabiac regularnie na siebie to bedziesz musial zdecydowac ktora siec lepsza ;) takie zycie...
    0
  • Users Avatars Mini
    DeeM pisze: 2004-04-27 22:35
    a`propos heyah - kolega miał numer w simplusie - wymienił sobie na startówke heyah-od momentu kiedy to zrobił wszyscy znajomi robią ostrą szydere... czemu?
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-04-27 22:38
    Ja mam 16 lat, komórki używam od trzech lat i powiem, że w wielu sytuacjach naprawdę mi pomogła. Nie używam jej dla zabawy w stylu: puszczanie strzałów, czy dzwoneczki i inne pierdoły. Dzwonię, czasem wyślę smsa(głównie z neta wysyłam). Chociaż mam NOKIĘ 7650, którą wkrótce zmieniam na SAMSUNGA V200 nie szpanuję nimi, a że mam dwa abonamenty, jeden w IDEI, drugi w ERZE, to już całkowicie inna historia. 3majcie się i dajcie czasami dojść do głosu młodzieży, która też ma ciekawe pomysły ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    markus pisze: 2004-04-27 22:38
    kryho* heyah jest prosta ale niekoniencznie najlepsza , gdyby simplus team2 dolozyl 1 sekunde ktora robi takie wrazenie to dla mlodziezy byl by najlepszy (przeciez mlodziez spotyka sie na ogol w weekendy albo po poludniu w tygodniu sie powinni uczyc, a ci co sie nie ucza to i tak nie sa klientami dla operatora bo skoncza pod budka z piwem) ale brak reklamy albo reklamy w porach nie dedykowanych dla mlodziezy go kompromituje. A za brak odpowiedzi reklamowej w momencie wchodzenia heyah kiedy mozna bylo tanio rozreklamowac swoj produkt i oslabic przekaz heayh caly marketing plusa powinien wyleciec na zielona trawke.
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-04-27 23:09
    A ankiecie na GOL-u Simplus jest teraz na drugim miejscu, no ale tu jakby nie było to jest strona o telefonach, taryfach, a nie szkoła podstawowa ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-04-27 23:54
    Juz widać, dla jakiego segmentu rynku jest Heyah! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-04-27 23:55
    no i Nokia! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-04-28 00:10
    Nawet dziecko wie co jest dobre ;-) Heyah
    0
  • Users Avatars Mini
    ale jajca pisze: 2004-04-28 00:16
    Ale bzdety! Nie wiem co pobieraja osoby prowadzace badania oraz czy robia to dozylnie czy doustnie ale podoba mi sie jak to na nich dziala! :D
    0
  • Users Avatars Mini
    dziadek pisze: 2004-04-28 00:52
    ja mam 30 lat i wybralem heyah i nie wiem dlaczego wszyscy mówią ze to dla małolatów. Hmm chyba jestem za stary żeby rozkminić te wasze poglądy
    0
  • Users Avatars Mini
    lookanio pisze: 2004-04-28 01:05
    w usa komorki najczesciej dostaja ludzie powyzej 16, a nawet 18 roku zycia,nie znam zadnego dziecka ponizej 12 lat, ktoro posiada komorke, w niemczech natomiast nasycenie wsrod dzieci z podstawowki siega prawie 90%... tylko ze tam nie kradna...
    0
  • Users Avatars Mini
    kp pisze: 2004-04-28 01:16
    tak... 3310 albo piekny bubel 3510i i juz happy, ciekawe skad wiedza tyle nt heyaha? Dopiero co raczkuja przeciez. widac ze reklamy noki dobrze podzialaly... to nic ze sa lepsze i tansze komorki ale musza miec nokie bo sie bedzie wstydzil przed "koleGOM" , smutne :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Pala pisze: 2004-04-28 02:28
    Skoro dzieci lubia tak tapety,to ja chyba wysle mojemu malemu kuzynkowi tapete z pierwszej strony gola-"palic ziolo jest wesolo".Brawo gol
    0
  • Users Avatars Mini
    miliard pisze: 2004-04-28 08:38
    A jakie są wyniki sondy wśród dzieci 0-7 lat??? Dla mojego 4-letniego synka każda komórka, z której można wysyłać smsy jest debeściarska. Trochę nas tym zamęcza bo dzień bez wysłania smsa do dziadka czy babci jest dniem straconym. Ale co tam, niech korzysta. Za naszych czasów nie było takich zabawek. Aż strach pomyśleć co będziemy podsuwać naszym wnukom do zabawy.
    0
  • Users Avatars Mini
    neoplus pisze: 2004-04-28 11:57
    Ktoś tu poruszył sprawę reklam Heyah. Najpierw nieco oniemiałem jak to zobaczyłem, a potem zacząłem się złośliwie śmiać. Nie ma co, Heyah dołożyła POPowi i pokazała gdzie POP ściemnia he he he ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-04-28 14:31
    ***miki - dobrze Ci ***klops napisał. Jeśli Ty masz 16 lat , to ja mam 160 lat. Albo jeśli Ty masz 16 lat i dwa abonamenty , to ja mam 20 abonamentów i 1600 lat ;-) Już wczoraj to czytałem i wydawało mi się mało wiarygodne, ale prawem każdego jest pisać to co chce. Tak czy owak pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-04-28 14:36
    ***Deem - "robią ostrą szydrę....". Po prostu zazdroszczą , innego usprawiedliwienia tego faktu nie widzę. Tak bym to raczej zinterpretował.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-04-28 14:52
    ***miki - życzyłbym sobie , aby każdy szesnastolatek w tym kraju i nie tylko pisał tak dojrzale jak Ty. By każdy 13 latek miał dwa abonamenty i by rodziców WSZYSTKICH dzieci w tym kraju było stać na kupowanie dziecku dwóch abonamentów , telefonów klasy Nokia 7650 , lub Samsung V200. Ale ;) na końcu mówi samo za siebie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Przemek pisze: 2004-04-28 17:49
    Wiecie, sam mam 13 lat i uzywam telefonow od 2 lat prawie. Nierozumiem dlaczego ludzie w moim wieku nie moga miec lepszych komur? Jak ktos chce, to niech ma. Ci co pisza, ze to dla 13-14 latków za dobry telefon, maja chyba jakies kompleksy , wiem ze chodzi takze o sprawy kradziezy itp....takie jest moje zdanie Z telefonu zazwyczaj dzwonie, czasem robie zdejcia [mam t610] czasem gram.....raz NA POWAZNIE przydal mi sie telefon - mialem wypadek rowerowy, i szczeciem wziolem telefon [zazwyczaj nie biore, ze wzgledu kradziezy] , i moglem szybko zadzwonic do taty, bysmy pojechali do szpitala......Ktos jeszcze przeciwny komorkom dla dzieci??
    0
  • Users Avatars Mini
    wysior pisze: 2004-04-28 19:31
    Ta grupa na której prowadzono badanie jest zupełnie niereprezentatywna - na pytania odpowiadały wyłacznie dzieciaki zarejestrowane w sewicie FOX KIDS - czyli a)trzeba mieć komputer, b)dostęp do internetu, c) aktywnie z niego korzystać np. rejestrując sie w FOX KiDS Serwis d) mieć TV kablową lub dekoder aby wiedzieć, że taki serwis wogóle istnieje - jak sądze większość osób z TV wie o jego istnieniu. Dlatego informacje w rodzaju ponad 66% dzieci korzysta z komórek - traktuje z przymrużeniem oka.
    0
  • Users Avatars Mini
    morpheus pisze: 2004-04-28 20:05
    to że nokia jest najpopularniejszą marką ,to nie znaczy, że najlepszą-bo każdy, kto w tym chociażby troche siedzi wie, że nie jest najlesza. A HEYAH RULEZZZZZZZZ!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-04-28 20:17
    ***przemek - ja już nie jestem przeciwny. Jeśli jeszcze do nich będą dodawać słowniki ortograficzne , przyda Ci się taki zestaw i to bardzo. Zamiast grać , do nauki ! ;-) Nie mówię , że nie robię błędów , mam problemy szczególnie z interpunkcją , ale "komur" , "wziolem"... A przypadkiem nie "przegiolem" ? ;-) No , ale w sumie masz dopiero 13 lat , to jeszcze sporo czasu na naukę Ci zostało... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Przemek pisze: 2004-04-28 20:31
    ***Issa Przemek, to z duzej litery :p .Myslisz ze ja specjalnie robie bledy? Ostatnio nie dzialaja mi polskie znaki, ot caly powod tych ''pomylek'' ;d
    0
  • Users Avatars Mini
    heyah pisze: 2004-04-28 21:33
    "Na wypadek kradzieży lub zagubienia karty sim, lub nawet jej zniszczenia - niezależnie od intencji czy przyczyny - nie ma szans na odtworzenie karty z tym samym numerem tak jak w innych prepaidach. Co więcej, regulamin Heyah, oparty gdzieniegdzie o regulamin Ery, nie mówi tego wprost. O to się trzeba zapytać. Pierwsze odpowiedzi udzielone przez kontakt@heyah.pl są nadzwyczaj sprytne - nie są jasne, ciemne też nie. Na obecną chwilę tylko Plus GSM gwarantuje taką usługę w swoim regulaminie otwartym tekstem. W innych sieciach, jest to po prostu usługa udostępniona lecz regulamin bądź to pozostawia niejasność bądź pomija ten temat milczeniem. Zakup usługi Heyah z intencją pozostawienia sobie numeru na dłużej nie ma wobec powyższego sensu na wypadek zaistnienia okoliczności losowych takich jak kradzież, zagubienie czy zniszczenie."
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2004-04-28 22:17
    **issa - ;-))) ale zostaw dzieciaka,jeszcze młody jest,to ma szansę nauczyć się poprawnie pisać,gorzej bedzie jak juz mu tak sostanie.Znam takich jednych,co są naprawdę dorosłymi juz ludzmi i np. w wysłanych e-mail'ach do mnie robią takie byki,ze sie włos na głowie jeży!I też,podobnie jak **przemek zwalają na klawiaturę,bo gdzies zza wielkiej wody do mnie akurat napisała ta osoba. :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-04-29 00:40
    pajorro - poważnie mówisz z tymi dzwonkami? Kurdeleczka... Sam używam jako domyślnego Thunderstruck-a AC/DC! Hmmmm... "rozkminiac" - dinozaury niby znają ten termin... A co to znaczy? Przemek - jeśli rzeczywiście masz tyle lat ile masz, to... nie, nie - już Ci się dostało w dalszych postach :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    mati pisze: 2004-04-29 03:32
    niech sie zajmą piciem mleka a nie komórkami :)
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-04-29 11:22
    czy chec posiadania nowego telefonu jakim mialaby byc nokia to nie przypadkiem chec posiadanie lepszego aparatu, pozbawionego LIPY
    0
  • Users Avatars Mini
    POP pisze: 2004-04-29 12:42
    Widze ze wiele osób zazdrosci uzytkownikom Heyah(a więc i mi).Zle o Heyah mówią ci co siedzą w abo(i muszą tam siedziec) albo uzytkownicy innych prepaidów(przywiązani do nr).Ja mialem POPa 4,5 roku ale zmieniłem.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-04-29 15:17
    ***POP - u nas pre-paidowcy zmieniają masowo numery na Heja , czyli idą w Twoje ślady. A coś wiem na ten temat , daję słowo :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Przemek pisze: 2004-04-29 17:39
    **Windu Wiesz, ja mam naprawde skopana klawiature. Zauwaz, ze nie moge pisac POLSKICH znakuw, ty myslisz ze ja tak pisze normalnie? We wszystkim orocz portali internetowych moge pisac polskie znaki! daj mi swoj numer gg, to sie przekonasz P.S ''''mu tak sostanie'''''' ??? lol2
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-04-30 00:58
    POP - nie masz racji... Przemek - pewnie rzeczywiście masz skopaną klawiaturę, skoro zamiast "znakow" wychodzi Ci "znakuw" i zamiast "wzialem" klawiatura pisze za Ciebie "wziolem" !!! Zastanawia mnie tylko, dlaczego udało Ci się napisać "powod" a nie "powud" w takim razie???
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: