Oficjalny komunikat PTC dotyczący wyników osiągniętych w III kw. 2008 r.:
PTC osiągnęła wzrost przychodów i bazy klientów w trzecim kwartale 2008 realizując założone cele finansowe i operacyjne
Wzrost przychodów o 6,6%
Wzrost EBITDY o blisko 9%
237 000 nowych klientów abonamentowych
Bardzo niski wskaźnik rezygnacji klientów abonamentowych churn na poziomie 0,6% miesięcznie
Ponad pół miliona klientów bezprzewodowego dostępu do Internetu
HSDPA 14,4 i HSUPA 5,7Mbps
Pierwsze w Polsce testy Femtocell
Znaczny wzrost przychodów oraz liczby klientów abonamentowych w trzecim kwartale 2008 roku osiągnięty przez Polską Telefonię Cyfrową potwierdza silną pozycję Spółki na polskim rynku telekomunikacyjnym. PTC skutecznie realizuje swoją strategię rozwoju, uzyskując z kwartału na kwartał coraz lepsze wyniki finansowe i operacyjne. Działania podejmowane przez Spółkę mają swoje odbicie nie tylko w uzyskiwanych przez nią dobrych wynikach, ale również w oferowaniu klientom pełnego zakresu usług telekomunikacyjnych. Wprowadzenie przez PTC na rynek usług z obszarów telefonii i internetu stacjonarnego, jak Era Linia Domowa (WLR), Era Numer Stacjonarny oraz Era Internet Stacjonarny (BSA), przyniosło wzrost konkurencyjności na rynku.
„Jestem dumny, że PTC jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się firm telekomunikacyjnych w Polsce. Dzięki przyjętej przez nas strategii oraz wspaniałemu zespołowi pracowników już niedługo będziemy numerem jeden w Polsce.” – powiedział Klaus Hartmann, Prezes Zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej. „Nasze wyniki, tak jak sytuacja w całej branży, pomimo zawirowań na rynkach finansowych pokazują, że telefonia mobilna jest siłą napędową współczesnej gospodarki.” – dodał Prezes Hartmann.
Pomimo dużego, bo sięgającego ponad 110%, nasycenia rynku usług mobilnych, spadku stawek interconnectowych oraz silnej konkurencji, PTC uzyskała w pierwszych trzech kwartałach 2008 roku wyższe przychody w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Osiągnięto to dzięki wzrostowi bazy klientów abonamentowych oraz ruchu w sieci. PTC w okresie od lipca do września br. osiągnęła 2,045 miliarda zł przychodów. Jest to wzrost o 6,6% w stosunku do analogicznego okresu 2007 roku. Łącznie w pierwszych trzech kwartałach tego roku PTC uzyskała 5,896 miliarda zł przychodów, co stanowi przyrost o 7,2% w porównaniu do odpowiedniego okresu roku ubiegłego.
Wzrost przychodów
W porównaniu do trzeciego kwartału roku ubiegłego przychody ARPU wzrosły
o 7,6%. Średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) dla całej bazy klientów abonamentowych i użytkowników telefonów na kartę wzrósł o 2,00 zł w stosunku do trzeciego kwartału 2007 roku i osiągnął poziom 51,00 zł.
Wzrost przychodów ARPU
Z kwartału na kwartał zwiększa się średnia liczba minut wykorzystywanych przez klientów PTC, co ma wpływ na zwiększone przychody. Ich wzrost w połączeniu z efektywnym zarządzaniem kosztami pozwolił na wzrost wskaźnika EBITDA i marży EBITDA
w porównaniu do ubiegłego roku. W trzecim kwartale 2008 EBITDA wyniosła 734 mln złotych zwiększając się o 8,9% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2007, a w okresie 9 miesięcy br. 2,121 mln złotych, wzrastając o 12,7% w stosunku do pierwszych trzech kwartałów ubiegłego roku. Marża EBITDA osiągnęła w trzecim kwartale br. poziom 35,9 %.
Wzrost EBITDA i marży EBITDA
Operator zanotował silny wzrost liczby klientów abonamentowych - o 922 000, czyli o 18% w stosunku do trzeciego kwartału roku ubiegłego. Ilość przyłączeń netto w bazie klientów kontraktowych w okresie od lipca do września br. wyniosła 237 000. Na koniec trzeciego kwartału br. z usług PTC korzystało 6,044 mln abonentów, a ich udział w ogólnej bazie klientów wzrósł z 40,3% w trzecim kwartale 2007r. do 46,4 % w trzecim kwartale 2008r. Całkowita liczba klientów wyniosła 13,013 mln i jest to wzrost o 2,3% w stosunku do trzeciego kwartału 2007. Priorytetem PTC jest pozyskiwanie i utrzymanie klientów w segmencie abonamentowym. Odzwierciedleniem tej polityki jest ich rosnący udział
w ogólnej liczbie klientów oraz bardzo niski wskaźnik rezygnacji w tym segmencie, tzw. churn. W trzecim kwartale wyniósł on średnio zaledwie 0,6% miesięcznie, utrzymując się na bardzo dobrym poziomie. Jednocześnie z myślą o użytkownikach systemu przedpłaconego PTC wprowadziła w ostatnim czasie dwie atrakcyjne oferty: Równa taryfa w Heyah oraz Nowy Tak Tak.
Wzrost bazy klientów kontraktowych o 18%
Średni, łączny dla klientów abonamentowych oraz dla systemu przepłaconego, koszt pozyskania klienta (SAC) wyniósł 94,00 zł w trzecim kwartale i nie zmienił się w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie za trzy pierwsze kwartały br. SAC osiągnął poziom 93,00 zł i spadł w odniesieniu do analogicznego okresu roku 2007 o 4,1%.
Polska Telefonia Cyfrowa w swojej strategii zakłada udostępnianie klientom pełnego wachlarza nowoczesnych usług telekomunikacyjnych opartych na zaawansowanych rozwiązaniach technologicznych. Dlatego spółka nadal rozbudowuje swoją infrastrukturę sieciową. Sieć trzeciej generacji w technologii HSDPA działa już w 402 miejscowościach
i obejmuje swoim zasięgiem ponad 45% populacji Polski, czyli około 17,5 miliona klientów. PTC również systematycznie powiększa zasięg technologii HSUPA 1,4Mbps. Obecnie jest już ona dostępna w połowie sieci 3G operatora. Dzięki inwestycjom oraz intensywnej rozbudowie infrastruktury, PTC sukcesywnie zwiększa liczbę stacji obsługujących transmisję danych w technologii HSDPA 14,4 przygotowując się do komercyjnego zaoferowanie tej prędkości klientom. Spółka prowadzi również zaawansowane prace nad zwiększeniem szybkości transmisji danych w technologii HSUPA do 5,7Mbps. Usługi transmisji danych z największymi dostępnymi w Polsce prędkościami zostaną zaoferowane klientom w wersji komercyjnej w momencie wprowadzenia przez producentów modemów odpowiednich urządzeń końcowych pozwalających użytkownikom na pełne korzystanie z tych prędkości. PTC jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Polsce rozpoczęła na terenie aglomeracji warszawskiej, z grupą ponad 100 klientów, testy tzw. Femtocell.
W trzecim kwartale br. PTC wprowadziła na rynek usługę Era Linia Domowa i Era Linia Biznesowa - telefon stacjonarny oparty na rozwiązaniu WLR (Wholesale Line Rental). Uzupełniła ona dotychczasową ofertę telefonii stacjonarnej Era Domowa i Firmowa. Dużym powodzeniem cieszy się też Era Numer Stacjonarny, jedyna tego typu usługa w Polsce, dzięki której klient, na jednej karcie SIM, otrzymuje dwa numery: stacjonarny i komórkowy, przy najniższym w kraju abonamencie stacjonarnym – 5,00 zł miesięcznie. Łącznie z usług stacjonarnych sieci Ery korzysta już ponad 260 000 klientów.
Dużym zainteresowaniem klientów cieszy się usługa bezprzewodowego dostępu do Internetu blueconnect, z której korzysta już około 530 000 abonentów. PTC w lipcu rozszerzyła ofertę usług dostępu do internetu wprowadzając także blueconnect bez abonamentu, czyli usługę przedpłaconego dostępu do szerokopasmowego mobilnego Internetu. W ramach nowej oferty użytkownicy mogą korzystać m.in. bezpłatnie z sieci 460 HotSpotów w sieci Era. Z usługi blueconnect starter skorzystało już 15 000 użytkowników.
Dzięki konsekwentnej realizacji założonej strategii i udostępnieniu klientom usług telefonii i Internetu zarówno mobilnych, jak i stacjonarnych, PTC jest obecnie jedyną realną alternatywą dla Grupy Telekomunikacji Polskiej (TP). Oferta PTC to, oprócz nowych usług, najnowsze telefony. Operator, jako pierwszy w Polsce zaoferował swoim klientom multimedialny telefon iPhone 3G, przenośne biuro MDA Compact IV, czy pierwszy dostępny na naszym rynku telefon obsługujący dwie karty SIM – Samsung D880 DUOZ.
PTC w swojej strategii kładzie duży nacisk nie tylko na innowacyjność oraz udostępnianie klientom najnowocześniejszych usług, kompleksowych rozwiązań telekomunikacyjnych oraz zaawansowanych technologii, ale również na satysfakcję i wysoki poziom obsługi wszystkich abonentów i użytkowników. Dlatego właśnie Spółka, jako pierwsza firma w Polsce i Europie Środkowej, wprowadziła program Customer Experience Management (CEM). Jest to strategia pozwalająca na kompleksowe zarządzanie wiedzą na temat sposobów korzystania z usług przez klientów. Umożliwia ona zaoferowanie im optymalnych rozwiązań na podstawie zebranych informacji. Zastosowane w CEM rozwiązania umożliwiają m.in. aktywne wspomaganie klientów w konfiguracji urządzeń końcowych pozwalających na korzystanie z zawansowanych usług, np. dostępu do Internetu lub serwisów multimedialnych.