Huawei ogłosił swoje globalne wyniki finansowe za pierwszą połowę 2012 roku. Firma zanotowała dochód ze sprzedaży wynoszący 102,7 mld juanów (16,16 mld USD), co oznacza 5,1% wzrostu w stosunku do tego samego okresu w minionym roku. Zysk operacyjny wyniósł 8,79 mld juanów (1,38 mld USD) z marżą operacyjną na poziomie 8,6%. Oznacza to wzrost w stosunku do H2 2011 roku w wysokości 20,3% i spadek w stosunku do H1 2011 roku o 22%. Mimo kryzysu na globalnym rynku telekomunikacyjnym Huawei utrzymuje satysfakcjonujące tempo wzrostu.
- W 2012 roku Huawei przedstawił nową strategię, która opiera się na budowaniu relacji z dystrybutorami i lokalnymi partnerami. Będziemy kontynuować to podejście, by osiągnąć jeszcze większy wzrost i większą skuteczność operacyjną - mówi Meng Wanzhou, Dyrektor Finansowy Huawei. Optymistycznie patrzymy w przyszłość – liczymy na dalszy wzrost zysków w 2012 roku – dodaje.
W pierwszej połowie 2012 roku wszystkie trzy grupy biznesowe Huawei odnotowały znaczny rozwój w zakresie innowacji oraz penetracji rynku, potwierdzając pozycję Huawei jako wiodącego dostawcy rozwiązań telekomunikacyjnych (ICT) na świecie.
Grupa biznesowa Huawei Carrier Network wzmocniła pozycję lidera branży poprzez wprowadzenie rozwiązania GigaSite – pierwszego rozwiązania gwarantującego przepustowość sieci bezprzewodowych mierzoną w gigabajtach, a także AtomCell – najbardziej zintegrowane rozwiązanie dla mikro komórek. Huawei wdrożyło również 38 z 80 światowych komercyjnych sieci LTE, a usługi LTE Huawei obejmują swoim zasięgiem obecnie ponad 200 mln ludzi na całym świecie. Jednocześnie firma utrzymała pozycję lidera optycznych sieci dostępowych i transportowych oraz radiolinii pakietowych. Aby pomóc operatorom w transformacji ICT, Huawei uruchomiło pierwsze kompleksowe rozwiązanie w chmurze dedykowane operatorom telekomunikacyjnym i wsparło budowę centrum danych Mobile China - największego na świecie centrum danych obsługującego operatora telekomunikacyjnego.
W sektorze enterprise, Huawei zrestrukturyzowało Huawei Symantec i rozszerzyło swoją ofertę rozwiązań ICT dla przedsiębiorstw. Wśród najważniejszych nowych produktów znalazły się m.in. CloudEngine 12800 – innowacyjny przełącznik dla centrów danych oraz rozwiązanie telepresence full-view, jako pierwsze oferujące wrażenie w pełni realistycznego przebywania twarzą w twarz z rozmówcą. Obecnie Huawei posiada ponad 2000 partnerów handlowych na całym świecie, w tym grupę ponad 200 najważniejszych dystrybutorów i partnerów
W sektorze rozwiązań konsumenckich Huawei wyraźnie zwiększyło swój udział w światowym rynku smartfonów z wyższej półki dzięki premierom flagowych produktów Ascend P1 oraz Ascend D1, które stały się bestsellerami w Chinach, Europie Zachodniej, Japonii, Australii, Kanadzie. Do Huawei należy obecnie 12,16% udziałów w rynku smartfonów w Chinach, co plasuje firmę na drugim miejscu według Analysys International.