PKO Bank Polski podał, że aplikacja IKO ma już 700 tys. aktywnych aplikacji.
Już wkrótce pojawią się w niej nowe funkcje, takie jak: zarządzanie PIN-em oraz limitami kart kredytowych i debetowych, wirtualne skarbonki, generowanie potwierdzenia operacji, a także szybki dostęp do funkcji aplikacji dzięki 3D Touch.
PKO podało także, że w drugim kwartale 2016 roku do swojego konta z poziomu urządzenia mobilnego zalogowało się aż 1,7 mln klientów. Są to zarówno klienci korzystający z IKO, jak również logujący się do pełnego serwisu iPKO czy jego wersji lite.
W najbliższych dniach Bank planuje wzbogacić aplikację IKO o możliwość odkładania pieniędzy na wirtualnych skarbonkach. Skarbonkę będzie można założyć na wybrany cel oraz zasilać w dowolnych odstępach czasu. Planowane jest również wprowadzenie szybkiego dostępu do funkcji aplikacji dzięki 3D Touch (dla klientów korzystających z IKO na platformie iOS). Umożliwi ona wyświetlanie na głównym ekranie telefonu skrótów do wybranych funkcji aplikacji, po mocniejszym dotknięciu ikony aplikacji IKO (przelewy, BLIK, mapa oddziałów i bankomatów, historia konta). Kolejną nowością będzie możliwość zmiany PIN-u do karty oraz zarządzanie limitami kart kredytowych i debetowych. Funkcja ta będzie szczególnie przydatna przy wypłacie większej niż zwykle sumy pieniędzy z bankomatu lub przy jednorazowym zakupie o wysokiej wartości. Z myślą o zwiększeniu wygody korzystania z aplikacji Bank dodatkowo wprowadzi możliwość wyświetlenia potwierdzenia operacji oraz generowania go w pliku PDF i przesłania w formie załącznika poprzez komunikator, SMS lub e-mail.
IKO w liczbach
Aplikację mobilną IKO aktywowało ponad 700 tys. użytkowników , a samą usługę mobilnych płatności zbliżeniowych HCE 65 tys. użytkowników. W samym drugim kwartale 2016 roku klienci Banku założyli ponad 37 tys. lokat mobilnych. Prawie 1,7 mln klientów Banku korzystało w drugim kwartale z usług bankowych za pomocą urządzeń mobilnych, w tym wersji lite serwisów iPKO i Inteligo oraz aplikacji IKO. Użytkownicy logujący się za pośrednictwem aplikacji mobilnej stanowią już 24% mobilnych klientów Banku.Najczęściej klienci wykorzystują aplikację do sprawdzania salda i historii konta, dokonywania przelewów i doładowań telefonów na kartę.