Gemius podał za pomocą jakich urządzeń mobilnych łączyli się Polacy z internetem w 2016 roku.
Według Gemiusa, w ubiegłym roku telefony i tablety Samsunga były urządzeniami mobilnymi najczęściej używanymi podczas odwiedzin na polskich stronach WWW. Ponad jedna trzecia odsłon została wykonana właśnie na sprzęcie tej firmy.
Niemal dwuipółkrotny wzrost nastąpił w liczbie odsłon wykonywanych z urządzeń Huawei, które w krótkim czasie zrównały się z takimi markami, jak LG czy Sony.
Samsung zdominował ranking marek urządzeń mobilnych, których internauci w Polsce używali do łączenia się z polskimi serwisami w sieci. Przez cały 2016 rok ponad jedna trzecia wszystkich mobilnych wizyt w internecie odbywała się na samsungach – odsetek ten wahał się od 36 proc. w kwietniu i maju do 38,4 proc. w sierpniu (źródło: gemiusPrism). Drugie miejsce zajmował Apple – oscylując wokół 20 proc., nie zagrażał Samsungowi, ale też utrzymywał wyraźną przewagę nad resztą stawki. Mimo znaczącego spadku odsetka odsłon (z 22,2 proc. w maju do 18,3 proc. w czerwcu) użytkownicy Apple’a w drugiej części roku odrobili straty. W efekcie w grudniu odsetek odwiedzin internetu z urządzeń Apple wyniósł 20,7 proc.
Na trzeciej pozycji w rankingu znalazły się urządzenia mobilne firmy LG. Ich użytkownicy w styczniu i lutym wykonywali ponad 11,5 proc. odsłon, ale kolejne miesiące to niemal ciągłe pasmo spadków, zakończone rezultatem 9,5 proc. w grudniu. Daje on nadal trzecią pozycję w zestawieniu, jednak jeśli ten trend się utrzyma, to w 2017 roku można się spodziewać zmiany na podium. Może się tak stać za sprawą urządzeń firmy Huawei, których udział w puli odsłon wzrósł między styczniem a grudniem o ponad 5,1 pkt proc. W tym czasie Huawei wyprzedził w zestawieniu wyniki HTC, Sony i Nokii i zakończył rok z odsetkiem ogółu odsłon mobilnych wynoszącym 8,7 proc.
Oprócz Huawei w ciągu roku zwiększył się także odsetek odwiedzin w internecie na urządzeniach HTC (z 4,8 proc. w styczniu do 5,7 proc. w grudniu) i ZTE, który pojawił się w statystykach dopiero w marcu (0 proc. w lutym i 0,6 proc. w grudniu). Największe spadki w ciągu 12 miesięcy odnotowały wspomniane już LG (z 11,5 proc. w styczniu do 9,5 proc. w grudniu) oraz Nokia (z 8,7 proc. do 7 proc.). Nieco mniejszą stratę udziału odsłon w sieci zarejestrowano dla Sony (z 9,2 proc. do 8 proc.) i Apple’a (z 21,2 proc. do 20,7 proc.). Nieznaczne spadki między styczniem a grudniem były też udziałem Asusa (z 0,5 proc. do 0,3 proc.) i Lenovo (z 1,2 proc. do 1,1 proc.). Samsung rozpoczął i zakończył rok z takim samym rezultatem: 37,2 proc.