IKO sprawdzi, czy rozmawiasz z PKO

Newsy
Opinie: 0
Klient w aplikacji IKO sprawdzi czy rozmawia z pracownikiem PKO Banku Polskiego

Użytkownik aplikacji IKO sprawdzi czy rozmawia z pracownikiem PKO Banku Polskiego. W trakcie rozmowy z konsultantem otrzyma na swój telefon wiadomość (push) z danymi pracownika, który z nim się kontaktuje (imię i nazwisko, stanowisko, adres oddziału). Może zweryfikować tożsamość osoby dzwoniącej, prosząc pracownika banku o podanie tych danych - jeśli zgadzają się z tymi z przysłanej informacji zatwierdza je PIN-em do IKO (ma na to 2 minuty) i obie strony mogą bezpiecznie kontynuować rozmowę.

Przestępcy wykorzystują słabość infrastruktury GSM i są w stanie podszyć się pod dowolny numer telefonu – infolinii bankowej, ale też policji czy prokuratury. 

O czym warto pamiętać?

  • Pracownik banku nigdy nie poprosi o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania czy aplikacji,
  • Pracownik banku nigdy nie poprosi o zdalny dostęp do komputera,
  • Pracownik banku nigdy nie prosi o podanie danych do logowania do bankowości elektronicznej, kodów autoryzacyjnych czy pełnego numeru karty i kodu CVV/CVC,
  • Pracownik banku nie prosi o podanie kodów BLIK.

Jeśli w trakcie rozmowy padnie prośba o wykonanie, którejś z powyższych czynności to na pewno klient ma do czynienia z oszustem.

Liczba aktywnych IKO przekroczyła (w listopadzie 2021) 6 milionów. Od momentu uruchomienia w marcu 2013 roku użytkownicy logowali się do niej ponad 4,1 miliarda razy, wykonali ponad 1 miliard transakcji.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: