Kaucja po miesiacu

Newsy
Żródło: Plus GSM, Era, Idea
Opinie: 62
Opinie: 62

Komunikat prasowy trzech operatorów komórkowych:

Zdecydowanie mniej naciągaczy w salonach telefonii komórkowej

Mija miesiąc od wprowadzenia nowej procedury sprzedaży telefonów komórkowych w promocji. W zgodnej opinii operatorów, nowa procedura weryfikacji spełniła swoje zadanie jakim było odstraszenie nieuczciwych klientów: "2-krotnie zmniejszyła się liczba transakcji ocenianych przez nas jako ryzykowne - chodzi o osoby, które w bardzo krótkim czasie generują nieprzeciętnie wysokie rachunki" - mówią operatorzy - "Suma uzyskanych oszczędności oraz dane dotyczące zmniejszonego odsetka złych długów będą znane w ciągu najbliższych dwóch miesięcy". 

Jak podają operatorzy GSM, na ogólną liczbę 180 tys. zawartych w tym okresie umów, jedynie w 50 przypadkach odnotowano wpłatę kaucji weryfikacyjnej, której jednakowa u wszystkich operatorów wysokość wynosi 760 zł. Odsetek ten stanowi zatem 0,28 promila liczby zawartych umów. Zatem zdecydowana większość Klientów kupując telefon czyni to na dotychczasowych promocyjnych zasadach, po dokonaniu weryfikacji płatniczej, na którą wyraża zgodę. Nowa procedura  w praktyce w żaden sposób nie wpływa więc na sposób obsługi każdego rzetelnego Klienta - nie musi on płacić kaucji weryfikacyjnej, aby zakupić telefon w promocji.

Weryfikacja polega na sprawdzeniu u pozostałych operatorów, czy wcześniej nie nastąpiło rozwiązanie umowy o świadczenie usług ze względu na dokonanie nadużycia (np. trwałe zaprzestanie płacenia rachunków). Klienci, przychodząc do punktu sprzedaży po telefon, wyrażają zgodę na taką weryfikację.

Opinie:

Opinie archiwalne (62):

Komentuj

Komentarze / 62

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2001-11-06 18:57
    a czego sie spodziwewali zaporowa wysokoscia kaucji? osiagneli zamiar, to dobrze bo bedzie mniej zlodziei
    0
  • Users Avatars Mini
    Piotr_D pisze: 2001-11-06 19:01
    No to teraz, skoro zmniejszli straty to najwyższy czas by obniżyć ceny połączeń
    0
  • Users Avatars Mini
    madzer pisze: 2001-11-06 19:03
    Jak tak bedą oszczedzać to chyba ceny polączeń powinny sie zmniejszyć...
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-11-06 19:03
    mysle, ze to propaganda. sa tacy co potrafia naciagnac i wcale nie okazuja tego juz po pierwszym miesiacu. trzeba poczekac kilka miesiecy na rzeczywiste dane. gm
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-06 19:04
    Bardzo dobrze. Pochawalam. Złodziejom stanowcze PRECZ. A poważniej, to bardzo mnie to cieszy, gdyż eliminacja nieuczciwych abonentów (zarówno tych, którzy "wyłudzali" telefony, jak i tych, którzy stukali w początkowym okresie rachunki rzędu 1000zł i więcej, których to rachunków nie płacili) pozwoli sieciom na: a) większe dotowanie telefonów; b) zmniejszenie cen za rozmowy; c) lepsze usługi (i tańsze). Osobiście liczę na podpunkty b) i c), bo podpunkt a) jakoś do mnie nie przemawia ;))))
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-06 19:05
    gm: ale wydaje mi się, że odobnik który oszuka operatora nie zrobi tego ponownie (chyba, że zapłaci kaucję).
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2001-11-06 19:07
    Pomysł generalnie dobry - dlaczego uczciwi klienci mieliby płacić za oszustów. Jednakże mam pewne wątpliwości co do możliwości weryfikacji dłednych danych u opów. Ciekawe jak reagują operatorzy w przypadku błednego zakwalifikowania kogoś na "czarną listę" (znam taki przypadek)? Czy uczciwi klient będzie mógł jakoś dochodzić swich praw i w ostateczności kupić telefon w promocji bez kaucji? Ciekawe...Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    ST-200 pisze: 2001-11-06 19:10
    Fakt jak mniej zlodzieji to i ceny polaczen powinny spadac... marzenia :)
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2001-11-06 19:13
    to dopiero miesiąc. Naciągacze jesazcze nie wymyślili jagiegoś nowego sposobu, ale pewnie już pracują. tak naprawdę to nie wiadomo, czy tak naprawdę coś da, czy będzie odstraszać kklientów. Moja znajoma chciała kupić przedwczoraj telefon, poddała się weryfikacji, no ale jesdnak zarządali kaucji, no to się wycofa`ła, Faktem jest że nie posiadała wcześniej komórki. I ktoś może poowiedzieć mi dlaczego operator tak postąpił???
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2001-11-06 19:17
    I duzo wieksze mozliwosci naciagania klientow przez operatorow.... Jesli nie chca byc naciaganymi przez kliwentow to niech wprowadza roaming i inne uslugi w prepaid i niech ten caly interes dziala na tych zasadach.....a nie dziela klientow na lepszych i gorszych.......
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-06 19:18
    Fakt podany przez PlaYMode jest troszeczkę zastanawiający. Bo faktycznie jak się mają stosować operatorzy do osób które po raz pierwszy kupują komórkę dla siebie? W sumie klienci tacy nie mają żadnych dowodów na to, że są OK i będą uczciwi. Pewnie są tutaj osoby pracujące u operatorów, więc może oni coś na ten temat konkretnego powiedzą. Jak to wygląda u nowych klientów. Jest to dla mnie o tyle ważne, że moi rodzice powoli myślą nad tym coby sobie kupić komórkę abonamentową (mają teraz POPa).
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2001-11-06 19:18
    Tak naprawde nieuczciwy klient nie powoduje strat operatora ale nie generuje ich zyskow wiec w mysl tego nie liczcie na obnizki kosztow.....
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-06 19:31
    Lutek: Tak naprawdę to nieuczciwy klient powoduje bardzo duże straty. Bo 1) Kupuje telefon dotowany i rozwiązuje umowę (więc operator jest w plecy o dopłatę i inne koszta) 2) Nabija rachunek i nie płaci (więc operator też jest w plecy o nieopłaconą usługę). A może ja jestem naiwny, a operatorzy innaczej na tą sprawę patrzą.
    0
  • Users Avatars Mini
    bobopik pisze: 2001-11-06 19:34
    We Francji juz dawno wprowadzili kaucje na telefony w promocjach. i wyszlo to tam bardzo dobrze. operatorzy zgodnie mowia i zystach a nie startach. ceny polaczen niestety nie spadly, ale wywiazala sie jeszcze wieksza walka. coraz wiecej najnowszych telefonow...
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2001-11-06 19:41
    muminek:ale zawsze jeszscze operator może iść do sądu z takim delikwentem, odzyskiwanie strat w ten sposób jest coraz bardziej szersze i zakończane powodzeniem
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2001-11-06 19:52
    PlaYMode wszystko dobrze jak w sadzie wygra i ma z czego ściągnac dług. Gorzej jak telefon jest kupiony na tzw leszcza, bezdomnego, lub jakiegos lumpa, który nic nie ma. Wtedy co? wsadzisz go do więzienia na 100 dni za 1000 złotych i musisz go przez te 100 dni utrzymywac w pudle. Operator za to nie płaci, wpisuje sobie strate w koszty, podatek się zmniejsza traci kto inny, operator zawsze zminimalizuje straty. Zapłacimy wszyscy ze swoich podatków. To duże uproszczenie. Firmy takie jak nasi operatorzy zatrudniaja sztaby ludzi żeby takie rzeczy robić.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2001-11-06 19:52
    Dziwie się tym naiwnym, którzy w postach wyżej pisza, ze spodziewaja się obniżki telefonów i spadku cen połączeń. Kochani, nie w tym życiu ani w tym wymiwrze czasoprzestrzeni!!!! Życie nie jest aż takie piekne.
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-06 19:59
    hansen: kurcze, w coś trzeba wierzyć! I trzeba mieć nadzieję, bo innaczej za kilkanaście lat, gdy cała europa będzie płacić za minutę rozmowy 1gr my dalej będziemy mieli stawki takie jakie teraz, a dodatkowo taryfikacje co 1min.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2001-11-06 20:04
    wynika to /brak obnizki połączeń/ z tego, że wszystkie inwestycje sa robione /finansowane/ przez kredyty i trzeba je spłacac. Umts tez swoje kosztował a długi rozłozone na kilka lat /jeśli nie kilkanaści/ Sieci minimalizuja koszty i maksymalizuja przychody. To wszystko. Na zachodzie tez nie bedzie tak wesoło. Tap połaczenia sa relatywnie tańsze w stosunku do zarobków. Politycy chetnie porównuja swoje zarobki do europejskiego poziomu /rada polityki pieniężnej/ a jakos o zarobkach szarych ludzi zapominaja. Tylko ceny w sklepach takie jak w europie, a ceny połączeń wyzsze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2001-11-06 20:15
    Muminek: a nie uwazasz ze ceny telefonow sa sztucznie zawyzane by pozyskiwac klienta w tzw. promocjach i go szantazowac 24 miesiecznymi umowami?????? - spojrz tylko na cene aktywacji ....przeciez klient ktory przychodzi z wlasnym telefonem powinien byc traktowany jak zloto podczas gdy koszt aktywacji bez zakupu telefonu jest zaporowy...
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2001-11-06 20:18
    Malkovic, ale przecież tak będzie zawsze stary. Zawsze będą przekrętacze, bo muszą być. Jednak moim zdaniem faktycznie pewnie jest ich mniej po tym posunięciu opów, niż było.
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-06 20:46
    Lutek: zauważ, że jeżeli klient chce kupić samą aktywację (bez cyro) może rozwiązać umowę już po miesiącu, a trzeba mimo wszystko opłacić ludzi/dilera/punkt sprzedaży. Człowiek kupujący telefon w promocji ma z założenia generować dwuletni zysk z którego w/w rzeczy/ludzie są opłacani.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-06 21:15
    Lutek, + sprzedaje w promocjach również same aktywacjie, co do reszty - patrz odpowiedź muminka
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-06 21:20
    A co do poprawy sytuacji (cen czy wyboru telefonów) to niestety, hansen ma świętą rację - mało prawdopodobne! Obniża cen połączeń to może teraz wejdzie jako odpowiedź na nowe taryfy idei (choć też nie jestem pewien, czy nie jestem naiwny w tej kwestii)
    0
  • Users Avatars Mini
    MacF pisze: 2001-11-06 21:45
    popieram kaucje. uczciwych to nie odstraszy.
    0
  • Users Avatars Mini
    zbooy pisze: 2001-11-06 22:01
    a czy nie sadzicie ze powinny spasc ceny rozmow w prepaidach, przeciez koszty pozyskania klienta sa duzo mniejsze, nie trzeba kaucji, bilingow itd. Przeciez doladowywanie 50 raz na 3 miechy porownywalne jest z najnizszymi taryfami. a ryzyko zadne. Postuluje niech w sim+ taktowanie co 30s oraz ceny rozmow = najnizszej taryfie
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-11-06 22:16
    muminek: dealer nie ma nic z tego, jezeli klient rozwiaze umowe przed uplywem 6 miesiecy. nie mysl sobie, ze salony dealerskie sa utrzymywane przez plusa. jedynie plus partycypuje w kosztach reklamy lokalnej (do 50%). gm
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2001-11-06 23:01
    I tak mozna wywalkowac wszystkie sieci, bo sprawdzalismy po wejsciu kaucji tzw. FRAUDY! Dalo sie zrobic bez problemow, a system zglaszal tylko problem co zreszta pisze przy 80% sprawdzanych peseli! Powodzenia! Nara!
    0
  • Users Avatars Mini
    lava1 pisze: 2001-11-07 00:20
    Jak na pierwszy miesiąc to może i dobrze, ale zobaczymy jak będzie za rok lub dwa. pewnie nasi operatorzy znowu coś wymyślą. Jak znam życie to za jakiś czas tak się do tego przyzwyczaimy że mało nas będą obchodziły te kaucje, bo narzaie jak dla mnie są wqrzające...
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2001-11-07 00:37
    lava: może nie tyle operatorzy, co bardziej "wyłudzacze" telefonów. No bo co może jeszcze taki biedny op wymyśleć? Jest w punkcie bez wyjścia, nie może "przeginać" w s-prawdzaniu - bo to odstrasza i zniechę ca ludzi, no ale z drugiej strony nie może też poluzować, bo wtedy zbankrutuje na "przekrętach". Cieszę się, że wyszło to od 3 opów naraz. Żaden nie będzie pokrzywdzony. Szkoda tylko, że teraz aby kupić telefon musisz być aż tak prześwietlany , albo kaucyjka (na co niewszystkich ) stać.
    0
  • Users Avatars Mini
    marbak pisze: 2001-11-07 00:39
    Chyba się uśmieję? O czym Wy piszecie? Przecież nikt niczego nie da za darmo, a na Umts trzeba zarabiać już dziś. Jedyne co pomożę na wszelkie obniżki to liberalizacja rynku, zlikwidowanie koncesji i opłat za nie. Przecież te firmy miały duże zyski już teraz i jakoś nie słychać o wojnach cenowych jedyny ratynek to pojawienie się nowych.... 4-ego,5-ego operatora!!! i basta!!! A póki ktoś nie rozwali monopolu TPSA nie ma wogóle o czym mówić............... do tego czasu, wszyscy wkalkulują sobie wszystko w koszty działalności i po sprawie, po czym stwierdzą żę za mało im zysku do podziału , że wchodzą nowe technologie itd .... a więc zapłać kliencie.
    0
  • Users Avatars Mini
    fanik pisze: 2001-11-07 01:33
    Niby jest porozumienie, a ERA juz dziala nie fair!!! W Krakowie w salonach ERY na witrynach napis: U NAS BEZ KAUCJI. To tak wyglada wspolpraca? No ladnie sie zachowuja w stosunku do Plusa i Idei, nie uwazacie?
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2001-11-07 01:36
    marbak: ty to chyba naczytałeś się podręcznika do ekonomii menedżerskiej! Jasne zgodzę się z tobą,że tak byłoby idealnie. Ale w naszym państwie nie da się tego tak zrobić. Zobacz państwo otrzy\\muje dużą kasę za kocesje i nie odda tego na pewno bez walki. A jeżeli chodzi o nowych operatorów...to weź i sam załóż taką firmę. Wyobraź sobie, że zanim nowy op zacznie przynosić JAKIEKOLWIEK zyski, minie kilka ładnych lat. W tym czasi ?(i to najlepiej bardzo szybko) należałoby zbudować porównywalną z konkurencją sięc nadajników, otworzyć mnóstwo punktów sprzedaży, wydać kolosalną kasę na reklamę (żeby przekonać ludzi).
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2001-11-07 01:36
    cd.. A i tak to wszystko nie musi zaowocowac powodzeniem. A jeżeli chodzi o monopol tpsa, to jeszcze bardziej odrębny temat. Ja jestem za zdemonopolizowaniem tepsy i prywatyzacja, ale należy to przeprowadzić to w sposób delikatny i rozsądny. Ale z drugiej strony można byłoby się zastanowić czy operatorzy konkurencyjni tpsa nie będą musieli pokonać trudności j/w? Ale to temat na odrębną dyskusję. Pozdrawiam Wszystkich i sorry za długość postu. acha są dwie części bo podobno post musi mieć mniej niż 1000 znaków :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-07 08:02
    fanik: Nie tylko Era. Ja dziś (a właściwie wczoraj) widziałem podobną "reklamę" na salonie IDEA w Gliwicach (ul. Nowy Świat). Nie wiem jak to wygląda w praktyce, no ale ogłoszenie to ogłoszenie.
    0
  • Users Avatars Mini
    PatGSM pisze: 2001-11-07 09:51
    a tak z innej beczki to ile wlasciwie dostaje dealer za sprzedaz telefonu z aktywacja???????.... a propo kaucji to narobili tylko panki u zdezorientowanych klijentow, ze beda musieli zaplacic 750zl, a jak co do czego to nie trzeba ; )
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-07 10:25
    PatGSM: wydaje mi się, że za sprzedaż telefonu ma tylko marżę. Kasę dostaje tylko i wyłącznie z rachunków (jakaś mała prowizja), ale wyłącznie tych opłaconych w terminie (ale tego nie jestem w 100% pewny). Tak przynajmniej słyszałem jakieś półtora roku temu w zaprzyjaźnionym salonie IDEA.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2001-11-07 11:12
    ale troche tych uczciwych sie przestraszyolo
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-07 11:23
    malkovic: tak też przypuszczam, pewnie jest to nabijanie klienta w butelkę, bo pewnie jak któryś będzie musiał zapłacić kaucję to i tak w takim salonie reklamującym się jako "bezkaucyjny" będzie musiał to zrobić.
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2001-11-07 11:28
    czyli pomysł się sprawdził
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-07 12:21
    PlaYMode - i jeszcze jedno - w tym czasie to już UMTS wejdzie i nowe nadajniki, nowa infrastruktura, nowa koncesja i nowy bankrut :(
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2001-11-07 13:00
    graffi: to jest tylko moje małe ekonomiczne przypuszczenie. A jako że studiuję ekonomię to chciałem przytoczyć swoje teorir marbakowi. Nie wiem, czy t akcerptujesz, czy nie, to Twoja sprawa. Ale generalnie, tak niestety jest w Polsce, że mamy rynek bardzo dziwny.
    0
  • Users Avatars Mini
    zajcol pisze: 2001-11-07 13:02
    I tak beda podsylac zuli z podrobionym swiadectwem zatrudnienia - wtedy kaucji nie placa, a telefon kupuja po cenie promocyjnej.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mgielka7 pisze: 2001-11-07 13:38
    Wszystkim, ktorzy zastanawiaja sie nad napisem "U NAS BEZ KAUCJI" moge powiedziec, ze napis ten pojawi sie w witrynach wszystkich salonow niezaleznie od operatora. Jest tak z tego wzgledu, ze (jak juz niektorzy zauwazyli) wielu uczciwych klientow przerazilo sie wplata dosyc wysokiej kaucji. Tak wiec taka reklama ma przyciagnac wszystkich uczciwych, natomiast wszystkich nieuczciwych i "naciagaczy" i tak czeka kaucja. Poza tym kazdy salon ma prawo zazadac od klienta kaucji kiedy wydaje mu sie podejrzany (mimo iz po zweryfikowaniu jest "czysty"). Tak wiec wszystko zalezy od operatora :-))))
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-07 13:47
    Mgielka7: Albo od wyraźnych antypatii ze strony sprzedającego ;))) Bo jak wejdzie ktoś kogo się nie lubi, to czemu by mu nie doj**ać ;)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Mgielka7 pisze: 2001-11-07 14:16
    muminek: od kazdego sprzedanego telefonu jest prowizja, tak wiec jesli zainteresowany wyglada na powaznego i uczciwego, nie stosuje sie czegos takiego jak "lubie cie wiec ci sprzedam" albo "nie lubie cie - spadaj" ;-)))))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2001-11-07 14:18
    Jesli ci ludzie pracuja tak aby klient byl zadowolony i go szanuja to nie odejdzie po miesiacu a jesli traktuja klienta jak idiote i szmate to nie zaluguja na utrzymywanie...to pracownicy, salonow, boki,...itp sa dla klienta a nie odwrotnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-07 14:21
    PlaYMode, przecież ja tylko Twoją myśl rozwijam! Akceptuję (jeśli można tak powiedzieć) w pełni ten pogląd, z resztą już kiedyś pisałem coś podobnego gdy też ktoś pisał o 4tym operatorze.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-07 14:24
    Mgielka7, a kiedy wydaje się podejrzany? Są jakieś kryteria?
    0
  • Users Avatars Mini
    Mgielka7 pisze: 2001-11-07 14:26
    Lutek: Czesciowo przyznaje Ci racje. Duzo zalezy od BOA oraz obslugi w punktach sprzedazy, jednak jesli trafisz na frauda, to nawet uprzejmosc i mila obsluga nie pomoze :-(((
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-07 14:29
    Mgielka7: Ty chyba pracujesz w salonie? Jaka jest prowizja od telefonu za 2zł? Czy nadal jest tak, że dostaje się kasę (prowizję) od rachunków klientów którzy zakupili telefon u danego dealera?
    0
  • Users Avatars Mini
    Mgielka7 pisze: 2001-11-07 14:34
    graffi: jest ich wiele. Trudno wymienic wszystkie kryteria, jednak czesto sie zdarza, ze np. przychodzi starsza osoba, ktora nie ma zielonego pojecia o telefonach, z kartka gdzie jest napisane jaki model telefonu ma zakupic, oraz posiada odliczone pieniadze na telefon, a przed sklepem stoi grupka osob oczekujacych nie na dziadka, ale na telefon :-) Jest wiele takich przypadkow.. Sa klienci ktorzy na rogu sklepu zakladaja marynarke i krawat, aby wygladac na powaznego i bardziej uczciwego klienta.. zapominajac o butach ktore sie rozlatuja.. :-))) Ja mam mnostwo takich przypadkow u siebie. Dlatego tez na wszystko trzeba zwrocic uwage... :-))) Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Mgielka7 pisze: 2001-11-07 14:38
    muminek: wszystko zalezy od tego, czy jestes dealerem, czy tez podlegasz pod jakiegos agenta. Poza tym wszystko zalezy nie od zakupionego modelu aparatu, lecz od taryfy, ktora wybierasz. Oprocz tego liczy sie rowniez utrzymanie klienta w sieci.
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-07 14:41
    Mgiełka7: w którym salonie pracujesz? O ile możesz uchylić rombka tajemnicy ;))))
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-07 15:13
    Mgielka7, również pozdrawiam, dzięki! Teraz na pewno nie zapomnę o butach ;-))) A tak poważnie - często odmawiasz sprzedania telefonu bez kaucji?
    0
  • Users Avatars Mini
    Mgielka7 pisze: 2001-11-07 15:19
    muminek: w jednym z wielu:-)) Jestes z Gliwic, wiec przypuszczam, ze jesli bym Ci powiedziala, bylbys kolejnym "tajemniczym" klientem;-))))))))) Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Mgielka7 pisze: 2001-11-07 15:24
    graffi: Tak.. buty odgrywaja wazna role ;-))))))))) Odnosnie Twojego pytania - zdazylo mi sie kilakrotnie odmowic sprzedazy telefonu, mimo iz po weryfikacji klient "niby" byl w porzadku. Jesli sie pracuje w tej branzy od kilku lat, wowczas frauda mozna wyczuc na odleglosc, jednak nie kazdego.. sa tacy co sie bardzo dobrze maskuja ;-((( Mam nadzieje, ze byc moze kiedys i takich uda mi sie odroznic;-))) Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Ewandy pisze: 2001-11-07 18:42
    No i pomysl poskutkowal.Zgadzam sie na taki pomysl - lecz aby byly mniejsze stawki.
    0
  • Users Avatars Mini
    cieglo pisze: 2001-11-08 00:25
    kaucja swietna rzecz - zalezy zreszta od punktu widzenia...dla uzytkownikow (uczciwych) oczywiscie licza sie korzysci jakie moga z tego wynikac - skoro operatorzy straca mniej na naciagaczach dlaczego nie wprowadza nowych tanszych taryf,oplat za polaczenia czy innych naprawde rewolucyjnych usprawnien...miejmy nadzieje ze tak sie stanie...znowu dla operatorow (jak dla kazdego przedsiebiorstwa) jest to doskonala metoda minimalizacji strat = maksymalizacji zysku do czego przeciez daza i wcale nie musza dawac nic w zamian...
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2001-11-08 00:33
    graffi: to się cieszę, że podobnie myślimy:-)) Mam nadzieję, że to co napisałem jest dość jasne dla innych. Myślę też, że nam biednym użytkownikom poza gadaniem nie pozostaje nic innego jak gadać i czekać na wypadki :-) Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2001-11-08 01:34
    Mgiełka7: z tego co słyszałem, to gdy klient coś tam zrobi z umową w ciągu 6 miesięcy od aktywacji, to Ty jako sprzedawca musisz ponieść koszty telefonu, rzędu kilkuset zł, oczywiście ta kara jest uzależniona od modelu: prawda to czy fałsz? Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Mgielka7 pisze: 2001-11-08 13:21
    PlaYMode: to nieprawda. Jesli abonent przestanie placic ( lub sprzeda telefon) przed okresem 6 miesiecy punktowi sprzedazy jest zabierana prowizja za te umowe.. nic poza tym. Pozdrawiam
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: