Komunikat prasowy trzech operatorów komórkowych:
Zdecydowanie mniej naciągaczy w salonach telefonii komórkowej
Mija miesiąc od wprowadzenia nowej procedury sprzedaży telefonów komórkowych w promocji. W zgodnej opinii operatorów, nowa procedura weryfikacji spełniła swoje zadanie jakim było odstraszenie nieuczciwych klientów: "2-krotnie zmniejszyła się liczba transakcji ocenianych przez nas jako ryzykowne - chodzi o osoby, które w bardzo krótkim czasie generują nieprzeciętnie wysokie rachunki" - mówią operatorzy - "Suma uzyskanych oszczędności oraz dane dotyczące zmniejszonego odsetka złych długów będą znane w ciągu najbliższych dwóch miesięcy".
Jak podają operatorzy GSM, na ogólną liczbę 180 tys. zawartych w tym okresie umów, jedynie w 50 przypadkach odnotowano wpłatę kaucji weryfikacyjnej, której jednakowa u wszystkich operatorów wysokość wynosi 760 zł. Odsetek ten stanowi zatem 0,28 promila liczby zawartych umów. Zatem zdecydowana większość Klientów kupując telefon czyni to na dotychczasowych promocyjnych zasadach, po dokonaniu weryfikacji płatniczej, na którą wyraża zgodę. Nowa procedura w praktyce w żaden sposób nie wpływa więc na sposób obsługi każdego rzetelnego Klienta - nie musi on płacić kaucji weryfikacyjnej, aby zakupić telefon w promocji.
Weryfikacja polega na sprawdzeniu u pozostałych operatorów, czy wcześniej nie nastąpiło rozwiązanie umowy o świadczenie usług ze względu na dokonanie nadużycia (np. trwałe zaprzestanie płacenia rachunków). Klienci, przychodząc do punktu sprzedaży po telefon, wyrażają zgodę na taką weryfikację.