Badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii wykazały, że klienci są w bardzo małym stopniu zainteresowani tym, aby ich telefony były podłączone do Internetu. Obecnie jedynie 15% dorosłych użytkowników ma telefony umożliwiające korzystanie z zasobów sieci. Wśród młodszych klientów ten odsetek jest minimalnie większy - 21%. Jedynie 22 % "zwykłych" użytkowników telefonów zadeklarowało, że w ciągu następnego roku chcieliby kupić telefon z Internetem, 41 % uznało, że jest to mało prawdopodobne a 37% kategorycznie zaprzeczyło, że sobie kupią taki telefon kiedykolwiek. Jako główną przyczynę braku zainteresowania telefonami z dostępem do Internetu (43%) podawano własny dostep do Internetu poprzez PC. John Machin z KPMG, zajmujący się oceną ryzyka przedsięwzięć powiedział, że w najbliższym czasie nie należy spodziewać się boom'u na bezprzewodowy dostęp do Internetu poprzez telefon. Badania wykazały jednak, że szeroki zakres dostępnych usług, bezpieczeństwo transakcji m-commerce i niskie ceny mogą spowodować, że zainteresowanie telefonami z Internetem wzrośnie. Podobny wpływ może mieć szybsza transmisja - najpierw przez GPRS, później w sieciach 3G. 37% obecnych użytkowników myśli, że używało by telefonów do wysyłania poczty. Tylko 29 % chce przez telefon przeszukiwać zasoby Internetu a 13% używać go jako rodzaj dostępu do swojego konta bankowego. 4% ma zamiar robić zakupy korzystając z usług m-commerce. Dla operatorów sieci komórkowych ważne jest to, że badanie przeprowadzone przez znaną firmę KPMG wykazało, że ponad połowa abonentów w wieku 15-34 deklaruje, że raczej wcześniej zrezygnują z aparatu stacjonarnego niż z "komórki". Dla wszystkich grup wiekowych ten odsetek też jest wysoki - aż 38%. |