Kolejny operator chce być największy - strategia Dialogu na lata 2007-2011

Newsy
Żródło: Dialog
Opinie: 2

Dialog przedstawił dziś swoją strategię rozwoju w latach 2007 - 2011.

Cele strategiczne:

  • pozycja lidera wśród operatorów alternatywnych pod względem poziomu konwergencji świadczonych usług,

  • pozycja jednego z największych graczy pod względem przychodów.

Strategia Telefonii Dialog na lata 2007 – 2011 zakłada dynamiczny wzrost ilości usług (do ponad 2 mln) świadczonych we wszystkich trzech segmentach rynku telekomunikacyjnego: dostępu do Internetu i transmisji danych, telefonii komórkowej i stacjonarnej.
Najważniejszymi projektami są:

  • dostęp do Internetu świadczony na bazie własnej i obcej sieci (BSA),

  • usługi multimedialne (telewizja interaktywna i wideo na żądanie),

  • usługi głosowe w ramach WLR (wdrożona już usługa Abonament Dialogu),

  • oraz telefonia komórkowa.

Strategia zakłada również budowę silnej telekomunikacyjnej grupy kapitałowej w oparciu o fuzje i przejęcia. Zakładane akwizycje podmiotów telekomunikacyjnych będą finansowane poprzez emisję akcji i wejście na Giełdę Papierów Wartościowych.

TELEFONIA STACJONARNA

Telefonia stacjonarna pozostaje nadal jednym z głównych źródeł przychodu – pomimo dość wyraźnego trendu zastępowania jej przez alternatywne sposoby komunikacji (telefonię komórkową lub internetową) jest, szczególnie w starszych grupach wiekowych, ciągle atrakcyjnym rynkiem.

Na początku tego roku przebudowano ofertę usług głosowych w sieci Dialog stawiając przede wszystkim na jej jak największe uproszczenie i konkurencyjność cenową. Podstawowym kierunkiem zmian jest rozszerzenie dostępnych funkcjonalności w ramach stałej miesięcznej opłaty abonamentowej. I tak klientom indywidualnym Dialog oferuje Taryfę Domową w podstawowej cenie 35 zł brutto z możliwością rozbudowania o profile z bezpłatnymi połączeniami - do wyboru pakiet 120 minut, darmowe wieczory lub darmowe weekendy (cena abonamentu wzrasta wtedy do 60 zł). Oprócz tego oferujemy taryfę Darmowe Rozmowy Max w cenie 89 zł brutto, która w ramach abonamentu zapewnia bezpłatne połączenia codziennie po 18.00 i przez całe weekendy i święta, a dodatkowo w ramach tego samego abonamentu daje 60 minut na połączenia komórkowe do dowolnej krajowej sieci mobilnej. To już bardzo blisko docelowej funkcjonalności gwarantującej darmowe połączenia lokalne i międzymiastowe do wszystkich sieci stacjonarnych bez żadnych ograniczeń.

„Liczymy na jak najszybsze podpisanie odpowiedniej umowy z TP SA dotyczącej zmiany sposobu wzajemnych rozliczeń – zamiast minuty rozliczany będzie miesiąc dzierżawy łącza” – mówi Marcin Olewnik, wiceprezes zarządu. „Pozwoli to na wprowadzenie w najbliższym czasie nowego planu taryfowego oferującego darmowe połączenia do krajowych sieci stacjonarnych”.

ABONAMENT DIALOGU W CAŁYM KRAJU (WLR)

Telefonia Dialog rozpoczęła realizację projektu świadczenia pełnej palety usług głosowych klientom TP SA. Oferta o nazwie Abonament Dialogu gwarantuje pełen zakres usług telefonicznych wszystkim abonentom Telekomunikacji Polskiej w całym kraju – od abonamentu, przez połączenia lokalne, międzymiastowe, międzynarodowe i do sieci komórkowych oraz z numeracją 080x, co ważne z zachowaniem dotychczasowego numeru telefonu. To przede wszystkim ogromny komfort – abonent otrzymuje jedną wspólną fakturę, a nie jak dotychczas – osobno za abonament, osobno za połączenia wykonywane poprzez prefiks.

Przejście na Abonament Dialogu kosztuje złotówkę, a formalności ograniczone są do minimum – wystarczy podpisać jedną umowę z Dialogiem. Oferta dla klientów indywidualnych składa się z pięciu taryf (najniższa cena to 35 zł brutto) gwarantujących w zależności od wybranej opcji darmowe minuty, weekendy lub wieczory. W najbliższym czasie planujemy wdrożenie nowego planu taryfowego pozwalającego na rozmowy z klientami wszystkich krajowych sieci stacjonarnych bez ograniczeń.

Sprzedaż Abonamentu w Dialogu trwa od początku 2007 roku. Pierwsze zamówienia na usługę trafiły do TP SA w marcu, a przełączenie pierwszych abonentów nastąpiło 30 marca.
Do tej pory podpisano ponad 15 tysięcy umów – trwa ich sukcesywne uruchamianie. Przełączono już ponad 3,5 tysiąca abonentów, a pierwsze faktury z logiem Dialogu trafią do nich w połowie maja. Do końca 2007 roku Dialog chce mieć ponad 100 tysięcy nowych klientów w tym obszarze.

„Właśnie trwa intensywna ogólnopolska kampania reklamowa tej usługi wspierająca sprzedaż i promująca Abonament w Dialogu” – mówi wiceprezes Marcin Olewnik. „To jedna z najdroższych w historii Dialogu akcji marketingowych, ale już teraz widzimy, że została bardzo dobrze zaplanowana i przynosi pierwsze efekty”.

Telewizyjna odsłona kampanii „Małe rachunki, więcej możliwości” rozpoczęła się 2 kwietnia br., a wraz z nią gwałtownie zwiększyła się liczba osób dzwoniących na infolinię zainteresowanych podpisaniem umowy. Kampania potrwa w stacjach ogólnopolskich do końca kwietnia, a w stacjach regionalnych do końca czerwca. Równolegle w telewizji prowadzona jest kampania sponsoringowa popularnych seriali telewizyjnych oraz talk-show. W drugiej połowie kwietnia kampania rozszerzy się również na radio i prasę. Dodatkowo od 15 kwietnia ruszył konkurs internetowy „Odkryj świat z Dialogiem” w którym za polecenie usługi Abonament w Dialogu internauci zdobywają punkty. Główną nagrodą jest voucher o wartości 12 tysięcy złotych do zrealizowania w biurze podróży na wycieczkę marzeń.

DIALNET

Drugim strategicznym obszarem jest rozwój usług szerokopasmowego dostępu do Internetu – równolegle poprzez intensyfikację sprzedaży na własnej sieci oraz rozpoczęcie świadczenia tych usług abonentom TP S.A. (w ramach BSA).

Dialog dostarcza obecnie we własnej sieci Internet dla 115 tysięcy internautów. 95 tysięcy z nich korzysta z szerokopasmowego dostępu DialNet. Przyrost w tej grupie jest wyjątkowo dynamiczny – tylko w 2007 roku liczba użytkowników DialNetu wzrosła o 20 tysięcy. Plany rozwojowe spółki zakładają zwiększenie tego grona do 150 tysięcy do końca 2007 roku.

W marca tego roku obniżono ceny, rozszerzono pakiet dostępnych przepływności do 6 Mbps, a także wprowadzono całkowicie samodzielną usługę DialNet solo bez żadnych dodatkowych opłat związanych z koniecznością opłacania abonamentu telefonicznego lub utrzymaniem łącza. Cena za 1 Mbps samodzielnego Internetu zaczyna się już od 66 zł brutto miesięcznie. DialNet 1 Mbps w połączeniu z telefonem stacjonarnym można mieć już za 49 zł brutto miesięcznie (512 kbps nawet za 37 zł brutto).
Ciekawą propozycją są unikatowe TelePakiety - już za 69 zł brutto stałej miesięcznej opłaty można korzystać z Internetu o przepływności 512 kbps i 60 darmowych minut na połączenia lokalne, międzymiastowe i międzynarodowe.

W marcu 2007 roku zakończono w Dialogu wdrożenie platformy informatycznej SSP (Service Sale Point) umożliwiającej klientom obserwację faktycznego stanu i samodzielne zarządzanie usługami DSL. Dzięki temu już niebawem użytkownicy dialogowych łącz DSL będą mogli skorzystać z usług podwyższających bezpieczeństwo (m.in. filtry rodzinne, kontrola rodzicielska) oraz samodzielnie zarządzać posiadaną usługą szerokopasmową (np. dynamicznie zwiększając prędkość transmisji w razie potrzeby poprzez WWW).

INTERNET DIALOGU W CAŁYM KRAJU (BSA)

W połowie roku Telefonia Dialog rozpocznie sprzedaż usług szerokopasmowego Internetu klientom TP korzystającym z linii telefonicznej TP. Dialog od początku zakładał późniejsze uruchomienie tej usługi – ze względu na różnice techniczne w stosowanych technologiach sieci Dialogu i TP jej wdrożenie wymaga skomplikowanych prac technicznych, uruchomienia nowych i dostosowania istniejących punktów styku.

„Ze sprzedażą ruszymy, gdy będziemy pewni możliwości sukcesywnego uruchamiania klientów bez nieprzewidzianych opóźnień” – mówi członek zarządu Grzegorz Mach.

W pierwszej kolejności usługa ruszy w strefach numeracyjnych Warszawy, Poznania, Krakowa, Katowic i Bydgoszczy. Do końca roku plany sprzedażowe zakładają podpisanie ponad 30 tysięcy umów.

W sumie na własnej i obcej sieci na koniec 2007 roku Dialog chce mieć ponad 200 tysięcy klientów usług internetowych.

DIALOG media – TRZY W JEDNYM

Rozwój usług szerokopasmowego Internetu łączy się nierozerwalnie z wprowadzeniem długo zapowiadanych usług multimedialnych (telewizja interaktywna, wideo na żądanie) oraz zintegrowanie tej oferty z głosem i internetem w tzw. potrójną usługę pod nazwą Dialog media.

Na początku kwietnia br. Telefonia Dialog podpisała z Siemens Networks umowę na dostawę platformy telewizji interaktywnej i wideo na żądanie wraz z urządzeniami końcowymi. Testowa instalacja ruszy w połowie tego roku obejmując wybranych abonentów w różnych obszarach działania sieci Dialog. Zgodnie z harmonogramem określonym w umowie platforma będzie gotowa do komercyjnego świadczenia usług IPTV w całej sieci Dialogu jesienią tego roku.

Z potrójnej usługi DIALOG media będzie mógł skorzystać każdy abonent, a w pierwszej kolejności działania promocyjne skierowane zostaną do abonentów szerokopasmowego dostępu do Internetu DialNet.

„Liczymy, że do końca 2007 roku na naszą ofertę multimedialną zdecyduje się około 20 tys. klientów” – mówi prezes zarządu Sławomir Szych.

Ofertę DIALOG media wyróżniać będzie na rynku przede wszystkim elastyczność w doborze usług składowych i sposób rozliczenia opłat w ramach wybranej przez abonenta kwoty do dyspozycji. Inne nowatorskie cechy to np. kontrola rodzicielska i możliwość ustalenia indywidualnych list ulubionych kanałów dla różnych domowników.
Ponadto będą mieli do dyspozycji takie opcje jak wideo na żądanie (VoD), nagrywanie programów telewizyjnych (PVR), elektroniczny przewodnik po programach (EPG), płatne kanały (Pay TV) i programy telewizyjne (Pay per View – PPV). Klienci wybierać będą spośród wielu programów telewizyjnych pogrupowanych w pakiety (zróżnicowane pod kątem ceny, ilości oraz tematyki), lub dostępnych pojedynczo – „a la carte”. Pakiety w ofercie DIALOG media będą unikatowe – spółka podpisała już umowy z większością działających dostawców treści, nie opierając się na współpracy tylko z jednym wybranym integratorem.

TELEFONIA KOMÓRKOWA

Dialog prowadzi prace nad wejściem na rynek telefonii mobilnej jako operator wirtualny. Spółka ma nadzieję, że stanie się to najpóźniej w I kwartale 2008 roku, po uzgodnieniu wszystkich najistotniejszych parametrów współpracy z operatorem infrastrukturalnym. Niezależnie od prac związanych z określaniem szczegółów modelu współpracy, w Dialogu prowadzone są intensywne prace przygotowujące dostawę platformy sprzętowo – usługowej oraz definiujące sam kształt usługi. Dialog zakłada, że będzie w stanie przygotować własną pełną ofertę konwergentną.

„Chcemy świadczyć zarówno usługi przedpłacone jak i postpaid, prowadząc sprzedaż poprzez własne i obce kanały” – mówi Sławomir Szych, prezes zarządu.

Usługi mobilne będą elementem nowej oferty pakietowej dla obecnych i przyszłych abonentów Dialogu. Tym samym usługa potrójna stanie się poczwórną – do linii stacjonarnej, Internetu i IPTV dołączy telefon komórkowy.


WYNIKI FINANSOWE w 2006 r.

W 2006 roku Telefonia Dialog zrealizowała plany finansowe na niemal każdym założonym poziomie i osiągnęła 71,3 mln zł zysku netto (99% wyżej niż planowano). Również zysk ze sprzedaży przekroczył planowany o 15 % i wyniósł 54,6 mln zł. Przychody ze sprzedaży – zgodnie z prognozami – po raz kolejny przekroczyły pół miliarda i osiągnęły pułap 501 mln zł. Stabilny jest też wynik EBITDA na poziomie 121,5 mln zł.
„Rok 2006 był dla Dialogu rokiem przełomu - znaczących zmian w organizacji spółki i filozofii jej działania” – mówi prezes zarządu Sławomir Szych.
Dzisiaj Dialog stoi przed ogromnymi wyzwaniami związanymi z wyjściem poza dotychczasowe obszary sieciowe i dotarciem z ofertą do abonentów innych operatorów na terenie całego kraju, a także z wdrożeniem nowych usług spoza obszaru podstawowej działalności.

W 2007 roku Dialog planuje utrzymać konsekwentny od kilku lat wzrost podstawowych wskaźników finansowych. Przychody mają przekroczyć poziom 540 mln zł, a EBITDA wyniesie około 135 mln zł, to jest na poziomie zbliżonym do EBITDA zakładanego na 2007 rok przez Netię.

W ubiegłym roku wydatki inwestycyjne pochłonęły 114,2 mln zł. W 2007 roku blisko 70% ogółu nakładów (wynoszących w sumie około 170 mln zł) będzie przeznaczona na realizację nowych projektów.
Telefonia Dialog posiada obecnie bardzo wysoką zdolność kredytową wycenianą nawet do 500 mln zł, co stawia spółkę w bardzo korzystnej sytuacji z punktu widzenia realizacji dynamicznych przedsięwzięć inwestycyjnych i rozwojowych.

W 2006 roku Dialog aktywnie włączył się w proces fuzji i przejęć na szeroko rozumianym rynku telekomunikacyjnym. Nabyto 100 % udziałów spółki TVM, wspólnie z którą prowadzony jest projekt IPTV oraz 90 % udziałów w sklepie internetowym Vivid.pl (w styczniu 2007 dokupiono pozostałe 10% akcji, stając się jedynym właścicielem). Również w 2007 roku spółka będzie aktywnym uczestnikiem na rynku fuzji i przejęć.

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: