Komisja Etyki Reklamy 6 maja 2008 roku, po rozpatrzeniu skarg przeciwko Mobile Entertainment Company postanowiła uznać, że reklama tej firmy narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy. Zespół orzekający uznał, że dopuszczalne jest pokazywanie w reklamie, zwłaszcza w żartobliwej formie, zarówno mężczyzn jak kobiet, którym wykonywanie pewnych zadań nie wychodzi (przykład Jasia Fasoli). Jednakże, w skarżonej reklamie kobiety nieudolnie wykonujące prace „stereotypowo zarezerwowane dla mężczyzn” ilustruje wygłaszany przez lektora tekst (m.in.: kobiety chcą dorównać nam mężczyznom, (…) niektóre rzeczy zawsze były i będą tylko dla nas – mężczyzn), ewidentnie mający na celu dyskryminację płci, co jest niedopuszczalne.
Zespół Orzekający zaznaczył, że wiele kobiet z sukcesem wykonuje przedstawione w reklamie prace strażaka, mechanika, drwala. Reklama może obrażać zarówno kobiety wykonujące te zawody, jak również kobiety uprawiające pokazane w reklamie trudne sporty – np. boks, piłkę nożną. Jednocześnie zespół orzekający podkreślił, iż użyte w reklamie sformułowania wygłaszane przez lektora, nie mają na celu pokazania odmienności płci, tylko przedstawienie płci żeńskiej jako gorszej. Podsumowując, zespół orzekający stwierdził, że na reklamodawcach spoczywa szczególna odpowiedzialność za staranny, nie godzący w powszechne odczucie dobrych obyczajów, wybór treści i formy reklamy.
Przedmiotem skarg była reklama telewizyjna sieci telefonii komórkowej Mobilking. W reklamie użyte zostały m.in. następujące sformułowania:
„Coraz częściej kobiety chcą dorównać nam mężczyznom”;
„Spójrzmy prawdzie w oczy”;
„Niektóre rzeczy zawsze były i będą tylko dla nas – mężczyzn”;
„Pewne rzeczy są tylko dla prawdziwych facetów”.
Skarżony nie złożył odpowiedzi na skargi i nie uczestniczył w posiedzeniu.