Motorola szkoli młodych profesjonalistów

Newsy
Żródło: Motorola
Opinie: 0

Współpraca Motorola Polska Software Center z krakowskimi liceami.

5 czerwca 2001 r. w Auli Akademii Górniczo-Hutniczej odbyła się ceremonia wręczenia nagród w ramach projektu Diversity realizowanego przez Motorola Polska Software Center we współpracy z krakowskimi liceami. Celem tego programu było zainteresowanie młodzieży, a szczególnie dziewcząt, pracą inżyniera oprogramowania. Wzięli w nim udział uczniowie czterech krakowskich liceów ogólnokształcących - nr I, II, III i V. Ogłoszono wśród nich konkurs na realizację projektu informatycznego, polegającego na stworzeniu oprogramowania, które będzie użyteczne w nauczaniu wybranych przedmiotów z zakresu szkoły średniej. 

Przygotowanie projektów było poprzedzone warsztatami, przybliżającymi młodym ludziom różne aspekty pracy programisty, połączone z wizytami młodzieży w krakowskim Centrum Oprogramowania oraz wizytami specjalistów Motoroli w szkołach. Cykl warsztatów, zorganizowanych przez Motorola Polska Software Center, pozwolił młodzieży zapoznać się z pracą w zespole, zdobyć podstawową wiedzę na temat oprogramowania (języki programowania, narzędzia) i metodologii tworzenia designu projektu oraz poznać działanie dynamicznych stron WWW i strategię testowania oprogramowania.

Honorowym gościem uroczystości była Wanda Bordelon, wiceprezes i dyrektor generalny Motorola Global Software Group, na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Witając gości powiedziała: "Rozpoczynając pracę w firmie Motorola, 12 lat temu jako inżynier oprogramowania, nie mogłam sobie nawet wymarzyć niesamowitych możliwości, które świat otworzy przede mną. Stając się częścią dużej, międzynarodowej korporacji uzyskałam szansę pracy w środowisku, które bezpośrednio wpływa na zmiany w świecie technologii. Jednocześnie powiększają się również moje horyzonty; ponieważ mieszkam i pracuję w różnych miejscach na świecie. Jest mi niezmiernie przyjemnie obserwować bogactwo technicznych talentów, entuzjazm i błyskotliwość młodych inżynierów oraz zaangażowanie organizacji edukacyjnych, które dają Wam możliwość pokierowania karierą tak, aby przyniosła Wam satysfakcję i powodzenie."

Katarzyna Reinfuss, kierownik ds. personalnych Motoroli w Krakowie, powiedziała: "Tradycyjnie zawód inżyniera jest postrzegany jako domena mężczyzn, stąd relatywnie mało dziewcząt wybiera studia związane z inżynierią, i co za tym idzie, niewiele z nich stara się o pracę w firmach takich jak Motorola - chcemy zmieniać ten stereotyp. Kobiety są wspaniałymi fachowcami, wpływają na atmosferę pracy oraz niezbędną do kreatywnej pracy różnorodność. Stąd tytuł i temat naszego projektu - Różnorodność (ang. Diversity)." 

Prace zostały poddane ocenie jury, w skład którego weszli: Anna Hajduk i Krzysztof Persona - eksperci techniczni z Motorola Polska Software Center (nie związani z projektem Diversity), Jacek Kuraś - nauczyciel informatyki z VII LO w Krakowie, Agnieszka Chlebowska i Robert Pałka - uczniowie z VII LO nie zaangażowanego w projekt oraz dwóch profesorów krakowskich uczelni - prof. Krzysztof Zieliński z Akademii Górniczo-Hutniczej oraz prof. Stanisław Migórski z Uniwersytetu Jagiellońskiego. 

Jurorzy przyznali cztery główne nagrody w kategoriach:
Najciekawszy graficznie
Zwycięzcami w tej kategorii zostali autorzy projektu "Historia. Średniowiecze, Starożytny Rzym", reprezentujący V Liceum Ogólnokształcące w Krakowie.
Najbardziej kreatywny
Jury uhonorowało tą nagroda zespół z V Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie za przygotowanie projektu "Astronomia i Geografia. Astronomia, Gwiazdy i Astrofizyka".
Najbardziej zaawansowany technicznie
W tej kategorii jury przyznało główną nagrodę projektowi "Chemia", opracowanemu przez zespół z I Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie.
Najbardziej przyjazny dla użytkownika
Nagrodę główną otrzymali uczniowie z V Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie za pracę "Portal Diversity. Portal zbiorczy i portal historyczny".

Szkoły, których uczniowie zostali laureatami konkursu, otrzymały nagrody pieniężne w wysokości 1000 USD za każdą wygraną. Dodatkowo przyznano nagrody indywidualne - organizery elektroniczne - za największe zaangażowanie w projekt. Otrzymało je ośmiu uczniów - z każdego z czterech liceów po dwie osoby (dziewczyna i chłopiec). Laureatami tej nagrody zostali: Magdalena Trybuła i Michał Rzechonek z I LO, Agnieszka Janik i Michał Paluchowski z II LO, Agnieszka Szczerba i Kamil Bartocha z III LO oraz Joanna Zięba i Bartosz Majsak z V LO.

Zespoły licealistów miały okazję przedstawić swoje projekty gościom ceremonii, którzy głosując na najlepszą prezentację, zdecydowali o wyborze laureata nagrody publiczności. Najwięcej głosów zdobyła prezentacja projektu "Sztuka", opracowana przez uczniów z II Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie. Zwycięski zespół otrzymał w nagrodę cyfrowy aparat fotograficzny.

Z projektami można się zapoznać w Internecie pod następującymi adresami:

I LO: http://www.chemia.nowodworek.krakow.pl/

Małgorzata Kuźnk-Bąk, nauczycielka informatyki w I LO powiedziała: "Dzięki inicjatywie firmy Motorola uczniowie zainteresowani problemami informatycznymi mieli szansę spotkać się z wysokiej klasy specjalistami oraz obcować z nowoczesną technologią. Projekt pozwolił również zaktywizować i zainteresować uczniów dotychczas nie interesujących się tą problematyką. Różnorodność zadań, jakie należało wykonać pozwoliła zaistnieć nie tylko osobom o uzdolnieniach informatycznych, ale także osobom o zainteresowaniach humanistycznych, chemicznych czy plastycznych. Istotnym elementem było również zaangażowanie się nauczycieli innych przedmiotów w realizacje projektu. Pomagali nam nauczyciele języków obcych oraz nauczyciele chemii."

II LO: http://www.sobieski.krakow.pl/diversity

Bogusława Chwastowska, nauczycielka informatyki w II LO powiedziała: "Z warsztatów organizowanych w ramach naszej współpracy, skorzystałam nie tylko jako nauczyciel informatyki, ale również jako wychowawca, głównie jeśli chodzi o metody pracy w grupie. Było to dla mnie wspaniałe doświadczenie".

III LO: http://231.77.151.84

Leszek Gajewski, nauczyciel informatyki w III LO powiedział: "Praca nad projektem Diversity przyspieszyła modernizację i unowocześnienie pracowni komputerowej. Postawienie serwera szkolnego i udostępnienie tam naszego projektu wzbudziło zainteresowanie innych nauczycieli i uczniów chętnych do umieszczenia informacji i ciekawostek ze swoich zagadnień, jak i testów i prac kontrolnych do wykorzystania na konkretnych lekcjach."

V LO: http://portal.v-lo.krakow.pl/

Andrzej Dyrek, nauczyciel informatyki w V LO, powiedział: "Najważniejszą sprawą było ogromne zaangażowanie uczniów w tym projekcie (55 osób, w tym 20 dziewcząt). Uczniowie tworzyli projekty zgodnie z własnymi zainteresowaniami i pasjami, a rezultaty (ich poziom techniczny, wizualny i merytoryczny) przeszedł wszelkie oczekiwania."

W realizacji programu Diversity uczestniczyło łącznie ponad 140 licealistów. Wszyscy otrzymali certyfikaty, potwierdzające ich wkład w pracę nad projektami, oraz pamiątkowe koszulki z nazwą Diversity.

Współpraca Motoroli z krakowskimi liceami jest częścią dużego projektu współpracy z uczelniami i szkołami średnimi. Motorola Polska Software Center inwestuje rocznie ok. 1% budżetu operacyjnego w różne projekty podejmowane z krakowskimi uczelniami.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: