Multimedia Polska - prawie 230 tys. użytkowników broadbandu

Newsy
Żródło: Multimedia Polska
Opinie: 3

Multimedia Polska przedstawiły swoje wyniki za I kw. 2008 r.

Na dzień 31 marca 2008 r. Grupa posiadała łącznie 1.002.623 jednostek generowania przychodu (RGU), z czego 568.535 stanowiły RGU telewizji kablowej (w tym 3.502 to RGU IPTV a 35.344 to RGU telewizji cyfrowej DTV), 229.695 RGU szerokopasmowego dostępu do Internetu, 170.530 RGU usług telefonii, 23.073 RGU programów Premium, 10.079 stanowiły pośrednie usługi głosowe, a 711 aparaty wrzutowe. Na dzień 31 marca 2008 r. Grupa posiadała ponad 226.600 abonentów, którzy korzystali z więcej niż jednej usługi, w tym blisko 51.400 abonentów pakietu Triple Play. W pierwszym kwartale 2008 r. Grupa odnotowała wzrost RGU netto (po uwzględnieniu utraty klientów) w łącznej ilości 39.101, w tym:

  • 15.283 RGU telewizji kablowej(1),

  • 17.986 RGU szerokopasmowego dostępu do Internetu,

  • 5.525 RGU usług telefonii (w tym wzrost organiczny o 7.076 RGU w technologii VoIP po sieciach kablowych oraz spadek o 1.551 RGU w sieciach PSTN),

  • 446 RGU programów Premium, oraz

  • -139 spadek RGU pośrednich usług głosowych.

(1) W tym spadek ilości RGU analogowej telewizji kablowej o 508, przy jednoczesnym wzroście RGU telewizji cyfrowej w technologiach IPTV i DTV łącznie o 15.791 RGU.

Grupa oczekuje kontynuacji trendu wzrostu ilości klientów korzystających z usług pakietowych, co może wpłynąć na obniżenie wskaźnika utraty klientów i zapewnić ważne źródło wzrostu przychodów. W pierwszym kwartale 2008 r. ponownie obserwujemy tendencję spadkową relacji średnich przychodów na RGU (ARPU na RGU), choć tempo spadku ulega znaczącemu spowolnieniu. Wskaźnik ten wyniósł 36,71 zł w I kwartale 2008 r. wobec 37,04 zł w IV kwartale 2007 r. Główne przyczyny spadku tego wskaźnika w I kwartale 2008 r. to spadek ARPU na segmencie usług telefonicznych, pomimo wyhamowania spadku cen Internetu oraz utrzymania ARPU w segmencie telewizji kablowej. Wyhamowanie trendu spadkowego relacji średnich przychodów na RGU w przypadku usług szerokopasmowego dostępu do Internetu było zgodnie z naszymi oczekiwaniami prezentowanymi w poprzednich raportach. Obecnie spodziewamy się, że relacja ta będzie zachowywać się bardzo stabilnie w kolejnych kwartałach i poruszać w stosunkowo wąskim kanale trendu horyzontalnego. W przypadku usług głosowych, relacja średnich przychodów na RGU w naszej opinii wciąż może wykazywać niewielki trend spadkowy, jednakże spadek ten w odniesieniu do wielkości przychodów może zostać skompensowany szybkim wzrostem liczby klientów korzystających z usług pakietowych. Ponadto, Grupa oczekuje dalszego wzrostu przychodów z telewizji kablowej w wyniku dynamicznego rozwoju usługi telewizji cyfrowej w sieciach kablowych. Pomimo bardzo dużej dynamiki wzrostu wyniki osiągnięte z usług cyfrowej telewizji kablowej w pierwszym kwartale 2008 r. w dalszym ciągu nie są miarodajne, ponieważ projekt ten znajduje się w fazie szybkiego wzrostu i nie osiągnął jeszcze docelowego poziomu. Wskaźnik utraty klientów (ang. churn), definiowany jako stosunek liczby odłączeń odnotowanych na danej usłudze do liczby jednostek generowania przychodu (RGU) na początek danego okresu, wyniósł za trzy miesiące 2008 r. 3,3% (1,1% średniomiesięcznie) w stosunku do 3,1% za trzy miesiące 2007 r. (1,0% średniomiesięcznie). Wskaźnik ilości usług (RGU) na jednego abonenta zwiększył się z poziomu 1,43 na koniec I kwartału 2007 r. do 1,57 na koniec I kwartału 2008 r. Średni miesięczny przychód na jednego abonenta (ARPU/HC) za trzy miesiące 2008 r. wyniósł 58,53 zł i wzrósł w stosunku do analogicznego okresu 2007 r. o 7,3%.

Sprzedaż

Porównując wyniki za trzy miesiące rok do roku, Grupa odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 15,1 mln zł, tj. 15,1%, z poziomu 100,0 mln zł w pierwszym kwartale 2007 r. do poziomu 115,0 mln zł w pierwszym kwartale 2008 r. Główne czynniki wzrostu to wzrost bazy abonentów i cen telewizji kablowej (wzrost przychodów o 7,4 mln zł, łącznie z IPTV, DTV i programami Premium) oraz powiększenie bazy abonentów szerokopasmowego Internetu (wzrost przychodów o 6,4 mln zł). Kontynuacja trendu spadkowego w telefonii PSTN została skompensowana przez dynamiczny wzrost liczby użytkowników telefonii VoIP, wobec czego przychody z usług głosowych ogółem wzrosły o 0,1 mln zł, pomimo odnotowanego spadku przychodów z tytułu interkonektu hurtowego o 0,5 mln zł. Porównując wyniki za pierwszy kwartał 2008 r. do kwartału poprzedzającego, Grupa odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 3,1 mln zł, tj. 2,8%, z poziomu 111,9 mln zł w czwartym kwartale 2007 r. do poziomu 115,0 mln zł w pierwszym kwartale 2008 r.

Telewizja

Porównując wyniki za trzy miesiące rok do roku, Grupa odnotowała wzrost przychodów z telewizji kablowej, wliczając również przychody z DTV, VoD, IPTV i programów premium, o 7,4 mln zł, tj. 15,4%, z poziomu 48,4 mln zł w 2007 r. do poziomu 55,8 mln zł 2008 r. Wzrost przychodów z usług telewizji kablowej był wynikiem wzrostu RGU telewizji kablowej o 11,4% oraz podwyżki cen wprowadzonej w końcu 2007 r., a także migracji klientów do wyższych pakietów, a co za tym idzie wyższych opłat abonamentowych. Wprowadzone nowe usługi telewizji cyfrowej, zarówno w technologii IPTV, jak i DTV, oraz rozpoczęcie świadczenia usługi video na żądanie (VoD) przyniosły łączne przychody w wysokości 1,4 mln zł w okresie 3 m-cy 2008 r. wobec jedynie 0,2 mln tys. zł w analogicznym okresie 2007 r. Na dzień 31 marca 2008 r. Grupa posiadała 38,846 abonentów korzystających z usług telewizji cyfrowej w obu technologiach. W związku z wprowadzeniem nowych produktów, takich jak VoD, HDTV itp., Spółka spodziewa się znacznego przyrostu liczby klientów korzystających z usługi DTV, jak i przychodów z tych usług w kolejnych kwartałach. W pierwszym kwartale 2008 r. Spółka odnotowała ok. 72 tys. wypożyczeń filmów w ramach usługi video na żądanie, z czego 70% stanowiły wypożyczenia darmowe w związku z promocją zakupu pakietów cyfrowych. Przychody z video na żądanie wyniosły ok. 134 tys. zł, co daje średnią cenę płatnego wypożyczenia na poziomie 6,20 zł. ARPU z usługi telewizji kablowej w okresie pierwszego kwartału 2008 r. wyniosło 32,40 zł wobec 31,80 zł w analogicznym okresie 2007 r. Wzrost ARPU był przede wszystkim wynikiem wprowadzonych w 2007 r. podwyżek. Churn na usłudze telewizji kablowej w okresie pierwszego kwartału 2008 r. wyniósł 2,3% (0,76% średniomiesięcznie), zaś w analogicznym okresie 2007 r. wyniósł 2,5% (0,84% średniomiesięcznie). Wskaźnik ten jest w ocenie Zarządu kontrolowany dzięki wzrastającej pakietyzacji usług, która zwiększa lojalność klientów korzystających z dwóch lub więcej usług. Jednocześnie w pierwszym kwartale 2008 r. Grupa odnotowała spadek churnu w porównaniu do czwartego kwartału 2007 r. odpowiednio z poziomu 0,85% do poziomu 0,76% średniomiesięcznie. Porównując wyniki za pierwszy kwartał 2008 r. do kwartału poprzedzającego, Grupa odnotowała wzrost przychodów z telewizji kablowej o 1,0 mln zł, tj. 1,9%, z poziomu 54,8 mln zł w czwartym kwartale 2007 r. do poziomu 55,8 mln zł w pierwszym kwartale 2008 r.

Internet

 Porównując wyniki za trzy miesiące rok do roku, Grupa odnotowała wzrost przychodów z usług dostępu do Internetu o 6,4 mln zł, tj. 31,4%, z poziomu 20,5 mln zł w 2007 r. do poziomu 26,9 mln zł w 2008 r. Głównym czynnikiem wzrostu przychodów był dynamiczny wzrost ilości klientów (RGU) szerokopasmowego dostępu do Internetu (o ok. 38%). Dodatni wpływ na przychody wynikający ze zwiększenia bazy RGU został częściowo zniwelowany na skutek spadku cen tej usługi na przestrzeni 2007 roku oraz wprowadzenia szeregu promocji. Kampanie promocyjne miały na celu zarówno pozyskiwanie nowych abonentów, jak i ograniczenie churnu. W wyniku tych działań średni miesięczny przychód na jednostkę generowania przychodów (ARPU) spadł o 7,2% w porównaniu z okresem 3 m-cy 2007 r. Porównując dane za trzy miesiące rok do roku, Grupa ogranicza wielkość churnu na usłudze dostępu do internetu. Za trzy miesiące 2008 r. wskaźnik ten wyniósł 2,9% (0,97% średniomiesięcznie) wobec 3,5% (1,16% średniomiesięcznie) za trzy miesiące 2007 r., spadek o 16,3%. Porównując wyniki za pierwszy kwartał 2008 r. do kwartału poprzedzającego, Grupa odnotowała wzrost przychodów z usług dostępu do Internetu o 2,8 mln zł, tj. 11,5%, z poziomu 24,1 mln zł w czwartym kwartale 2007 r. do poziomu 26,9 mln zł w pierwszym kwartale 2008 r.

Telefonia

Porównując wyniki za trzy miesiące rok do roku, Grupa odnotowała wzrost przychodów z telefonii o 0,1 mln zł, tj. 0,5%, z poziomu 28,7 mln zł w 2007 r. do poziomu 28,8 mln zł w 2008 r. W segmencie telefonii stacjonarnej Grupa świadczyła usługi w dwóch technologiach: VoIP oraz tradycyjnej telefonii świadczonej po sieciach PSTN. Na generowane wyniki nakładają się dwa przeciwstawne trendy – silny trend wzrostowy w zakresie technologii VoIP oraz trend spadkowy w telefonii PSTN. W obszarze telefonii VoIP Grupa odnotowała znaczący wzrost przychodów o kwotę 1,6 mln zł, tj. 27,4%, z poziomu 5,7 mln zł za trzy miesiące 2007 r. do poziomu 7,3 mln zł za trzy miesiące 2008 r. głównie za sprawą wzrostu liczby RGU o 18,3 tys. z 48,4 tys. na koniec I kwartału 2007 r. do 66,8 tys. na koniec I kwartału 2008 r. tj., 37,9%. W segmencie tym wskaźnik ARPU spadł z poziomu 41,3 zł za trzy miesiące 2007 r. do poziomu 38,5 zł za trzy miesiące 2008 r., tj. o 6,9%. W obszarze telefonii stacjonarnej PSTN Grupa odnotowała spadek przychodów o 1,1 mln zł, tj. 5,6%. Przychody te spadły z poziomu 18,7 mln zł za trzy miesiące 2007 r. do 17,6 mln zł za trzy miesiące 2008 r. Spadek przychodów był wynikiem zarówno spadku cen, jak i spadku ilości RGU o 4,3 tys. z 108,0 tys. w I kwartale 2007 r. do 103,8 tys. w I kwartale 2008 r., tj. 3,9%. ARPU z tej usługi spadło o 1,6% z 57,06 zł za trzy miesiące 2007 r. do 56,13 zł za trzy miesiące 2008 r. Z tytułu świadczenia usług interkonektu hurtowego Grupa uzyskała w pierwszym kwartale 2008 r. przychody od innych operatorów w wysokości 3,1 mln zł. Przychody z tej usługi były niższe o 0,5 mln zł, tj. 13,0%, w stosunku do I kwartału 2007 r., kiedy wyniosły 3,6 mln zł. Spadek przychodów z tytułu usług interkonektu hurtowego to wynik obniżenia cen zakańczania połączeń przede wszystkim do operatorów komórkowych oraz niższego wolumenu terminowanego ruchu. W segmencie telefonii churn wzrósł z poziomu 3,3% (1,08% średniomiesięcznie) za trzy miesiące 2007 r. do poziomu 3,9% (1,29% średniomiesięcznie) za trzy miesiące 2008 r. Porównując wyniki za pierwszy kwartał 2008 r. do kwartału poprzedzającego, przychody z telefonii pozostały na prawie niezmienionym poziomie i wyniosły 28,7 mln zł w czwartym kwartale 2007 r. wobec 28,8 mln zł w pierwszym kwartale 2008 r. (wzrost o 0,1 mln zł).

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Justin pisze: 2008-05-15 16:47
    Gdyby poprawili stndard obsługi klienta wyniki finasowe byłyby lepsze może kiedys firmy zrozumią że zadowolony klient to dobry klient...
    0
  • Users Avatars Mini
    mapviewer pisze: 2008-05-15 21:06
    A ja dzisiaj tam dzwoniłem i spotkałem się z pełnym profesjonalizmem.
    0
  • Users Avatars Mini
    xtreme pisze: 2008-05-16 00:14
    Wyniki by się jeszcze bardziej polepszyły gdyby z broadbandem pojechali po bandzie tak jak UPC :) w mojej mieścinie 65tys jest tylko ich kablówka i zadnej innej ostrej konkurencji jesli chopdzi o dostęp do netu. tpsa, dialog gdzeniegdzie... robią NET 1, 2, 5, 10 w dobrych cenach i cale miasto ich... ale po co ?? skoro ceny mogą być prawei na poziomie NEOSTRADY.... no ot sie ich trzymają... bleeee
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: