Naliczanie sekundowe – analiza nowych taryf Plusa

Newsy
Żródło: TCG Sp z o.o.
Opinie: 60

Bardzo mi miło, że poprzedni artykuł wywołał dyskusję na temat opłacalności naliczania sekundowego w sieci Idea. Jak wszędzie - analiza nie przypadła do gustu niektórym użytkownikom, ale mam nadzieję, że wielu z Was zaczęło myśleć o tym, że można trochę zaoszczędzić na naliczaniu sekundowym. W poprzednim artykule było parę niedopatrzeń, jak np.: brak było informacji o tym, że opłata aktywacyjna za naliczanie sekundowe ponoszona jest wyłącznie przez użytkowników NIO, którzy kupili telefon przed październikiem 2002 roku, czy to, że w zegarze połączeń w każdym telefonie znajdują się również połączenia bezpłatne. Dziękuję użytkownikom GSMOnline za wskazanie błędów i zasadną krytykę. 

Tak jak obiecałem - tym razem zabrałem się za przeanalizowanie nowych taryf Plusa w kontekście naliczania sekundowego. Dlaczego nowych? Niestety w starych taryfach w Plusie dla klientów indywidualnych, czyli: Czasami, Często i Non Stop nie można wykupić naliczania sekundowego. 

W swoich obliczeniach korzystałem, tak jak poprzednio z bazy danych Telecommunication Consulting Group Sp. z o.o. i tak jak poprzednio oparłem się na wynikach uzyskanych z analizy 50 różnych telefonów. 
Oto krótka charakterystyka Plusa i nowych taryf z naliczaniem sekundowym

  • standardowa taryfikacja to 30/30, czyli naliczanie opłat co 30 sekund,

  • przechodzenie niewykorzystanych minut na 3 następne okresy rozliczeniowe, z tym, że w następnych okresach rozliczeniowych najpierw rozliczane są minuty niewykorzystane z poprzednich okresów a dopiero później minuty z abonamentu (5 za to dla Plusa!!!),

  • koszt przejścia na nowe taryfy - w każdym przypadku 50 PLN netto,

  • aktywacja naliczania sekundowego - BEZPŁATNA

  • istnieje jedynie jedna opcja możliwa do wykupienia - mianowicie naliczanie 1/1, czyli rozliczanie co sekundę (nie ma opcji 30/1)

  • abonament za naliczanie sekundowe - 15 PLN (18,30 z VAT)

Poniżej znajdziecie Państwo pierwsza tabelę z wynikami analizy:

  Ilość połączeń Śr. długość połączenia w sek. Oszczęd. przy taryfik. 30/30 1/1 w sek na poł.
Średnia arytmetyczna 137,45 66,96 22,66
Odchylenie od średniej 103,22 27,6 8,98

Otóż jak widać, średnia długość połączenia wynosi około 67 sekund (podobnie jak w przypadku analizy NIO, gdyż korzystam z tych samych danych), z odchyleniem standardowym o wartości 27 sekund, co oznacza, że długości najbardziej istotnych połączeń mieszczą się w przedziale od 40 sekund do 94 sekund.

Średnia ilość wykonanych połączeń wynosi około 137, natomiast przedział ilości wykonanych połączeń waha się w granicach od 34 do 240. Te duże różnice wynikają z tego, że baza musi uwzględniać wszystkie rodzaje abonamentów począwszy od tych najmniejszych a skończywszy na największych.

Przy naliczaniu opłat co 30 sekund (30/30) tracimy w stosunku do naliczania sekundowego (1/1) około 22 sekund. Oznacza to, że średnio na każdym połączeniu ucieka nam 22 sekund, które moglibyśmy wykorzystać mając aktywowane naliczanie 1/1. Nawet po uwzględnieniu odchylenia standardowego, to w najlepszym przypadku ucieka nam około 13 sekundy. Oczywiście odchylenie w górę jest ograniczone przez naliczanie co 30 sekund, także w najgorszym wypadku ucieknie nam aż 29 sekund (kiedy połączenie będzie trwało 31 sekund).

Przypomnę również, że analiza telefonów zebranych w grupy abonamentowe, tj. analiza samych telefonów z małymi abonamentami, potem ze średnimi i na końcu z największymi jest nie istotna, ponieważ wyniki są bardzo zbliżone do zaprezentowanych w powyższej tabeli.

Bardzo ważna jest kontrola kosztów. Otóż naliczanie sekundowe umożliwia nam w miarę dokładne kontrolowanie połączeń, gdyż każdy telefon posiada opcję naliczania czasu połączeń wychodzących. Wystarczy na początku danego okresu rozliczeniowego wyzerować zegar i będziemy dokładnie wiedzieli ile minut zostało "wygadane". Jest to dosyć istotne, szczególnie, gdy ktoś ma ograniczony miesięczny budżet na wydatki na "komórkę". Należy jednocześnie zaznaczyć, że w czasie połączeń wychodzących znajdą się również połączenia bezpłatne, jednakże wątpię, żeby ktoś debatował godzinami z biurem obsługi klienta, czy też z policją, bądź z pogotowiem ratunkowym.

Poniżej prezentuję tabelę, która pokazuje, ile statystycznie trzeba wykonać połączeń, aby zwróciło nam się naliczanie sekundowe. Czerwony kolor oznacza, że jesteśmy jeszcze "na minusie", natomiast czarny informuje nas o tym, że już zwróciła się nam inwestycja w naliczanie sekundowe i od tego momentu zaczynamy oszczędzać. Obliczenia zostały wykonane poprzez przemnożenie opłaty za 1 sekundę połączenia poza minutami abonamentowymi przez średnią arytmetyczną minut, które tracimy na każdym połączeniu. W tabeli uwzględniłem również "bezpieczne założenie" - mianowicie druga kolumna przy każdej z taryf pokazuje, po którym połączeniu zwraca nam się naliczanie sekundowe, gdy średnio zaoszczędzamy 13 sekund na połączeniu (średnia ilość zaoszczędzanych sekund na połączeniu pomniejszona o odchylenie standardowe - jest to bezpieczne założenie dlatego, że 95% użytkowników w badanej grupie zaoszczędzało co najmniej 13 sekund na każdym połączeniu przy naliczaniu 30/30); z kolei pierwsza kolumna pokazuje po ilu połączeniach opłaca się naliczanie sekundowe, gdy średnio zaoszczędzamy na połączeniu 22 sekundy (czyli tyle ile przeciętny użytkownik w badanej grupie).

Wyniki prezentują się następująco:

  Taryfikacja  Od ilu połącz. opłaca się nalicz. sekund. (oszcz. 22 sek. na poł.) Od ilu połącz. opłaca się nalicz. sekund. (oszcz. 13 sek. na poł.)
Plus 20 1/1 24  60
Plus 40  1/1 26  65
Plus 60 1/1 31  76
Plus 100 1/1 37  92
Plus 200 1/1 43  107
Plus 400 1/1 61  152

Mam nadzieję, że również niniejsza analiza rozwiąże problemy wielu z Państwa, którzy do tej pory nie wiedzieli czy mają zakupić naliczanie sekundowe, czy też nie. Przypominam jednocześnie, że tylko dokładna analiza każdego telefonu da 100% pewności o słuszności podjętej decyzji, jednakże przyjmując daną analizę jedynie jako orientacyjną łatwiej będzie podjąć słuszną decyzją.

* Wszystkie ceny w niniejszym artykule podane są w cenach netto.

Opinie:

Opinie archiwalne (60):

Komentuj

Komentarze / 60

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    mike.buba pisze: 2003-10-20 16:49
    jepoproszę jeszcze o taki test taryf pozostałych operatorów. Kawał dobrej roboty.
    0
  • Users Avatars Mini
    jakub007 pisze: 2003-10-20 17:02
    Ja jestem w NIO i przy rachunkach ok. 150 zl brutto, przy wlaczonym naliczaniu 1/1(sekunda pro) jestem ok. 25 zl brutto do przodu. Mam ta usluge aktywna od poczatku jej wprowadzenia i wyliczylem, ze rachunek musi przekraczac 130 zl, zeby sie oplacalo. Po drugie czlowiek sie nie krepuje zadzwonic np. po taksowke. Czesto tez wole oddzwonic na smsa niz go napisac, bo przez 15 sekund (bo Idea dzieli darmowa minute na 4 smsy) czesto wiecej powiem niz napisze.
    0
  • Users Avatars Mini
    portal pisze: 2003-10-20 17:21
    Witam, TCG zmieściło w sierpniu taką analizę dla NOI.
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2003-10-20 17:56
    A ja mialem zestaw sluchawkowy do Ericssona, wiec dzwoniac patrzylem sobie na ekranik i konczylem ok. 2 sekundy przed uplywem kolejnego impulsu. Wiec mialem najlepsze, najtansze taktowanie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2003-10-20 18:13
    Tak koleżko, jakbyś był tak miły i zrobił podobną analizę dla taryf Ery...
    0
  • Users Avatars Mini
    maxio pisze: 2003-10-20 18:16
    A ja bym prosil o analize taryf biznesowych w Plusie czyli MAX. Widze na pierwszy rzut oka ze z Era wygrywaja znacznie, natomaistz DIEA to chyba tylko bezplatna taryfikacja jednosekundowa. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2003-10-20 18:17
    jarpol - mnie sie zdarzało odkładać telefon od ucha, żeby sprawdzić czy zaraz nie będzie kolejnej minutki :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-10-20 18:54
    Ciekawe są te wyniki analizy. W sumie potwierdziło się naukowo to, o czym było wiadomo już od dawna - nienaukowo. Ale osoby niezdecydowane z pewnością dostały mocny argument do ręki.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-20 19:21
    Gonzales - Ja nie rozumiem jak ktoś może być niezdecydowany... Przecież jeśli jest możliwość, to bierze się ołówek do ręki, kartkę w kratkę i się liczy - to proste obliczenia są... I w pół godziny można przeanalizować kilka billingów - szczegółowa analiza zajmuje już kilka godzin. Ale czy się nie opłaca? Ja oszczędzam min. 20 minut na taktowaniu sekundowym co miesiąc - mam Plus 200 z dużym pakietem do Plusa i Plus Tobie - za ponad 3 lata. Pisałem już ale cos się stało z moim postem - nie wiem czy może nie zapisałem? Sredną długość rozmowy mam większą niż w teście, średnią ilość rozmów mniejszą choć niewiele - i tak się opłaca wydać to 15 złotych.za 20 minut musiałbym więcej dopłacić niż za taktowanie, pomijam możliwość obniżenia abonamentu, jeśli komuś nie trzeba dodatkowych minut. Ja po zmianie z NS150 za mniej (15 zł) mam więcej i to dużo więcej - i to jest dla mnie korzyść.
    0
  • Users Avatars Mini
    snake pisze: 2003-10-20 19:31
    Mam nadzieje, że po wporowadzeniu Nowych Taryf MAX dla biznesu, gdzie taryfikacja 1-sekundowa jest za darmo lub 5 zeta dla dwóch najniższych taryf, Plus wprowadzi coś taniej dla "Taryf Plus"!!! Ja osobiście mam Plus 100 (Dodatkowo 15 minut Plus Tobie) i taryfikacja 1-sekundowa za 18 zeta mi się nie opłaca!!! Jednak nie ukrywam, że kiedy tracę sekundy to mam ochotę wziąść 1- sekundowe naliczanie tylko dla własnej satysfakcji!!! Bo płace za właściwy czas rozmowy!!! Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    filips90 pisze: 2003-10-20 20:05
    myslę że kwestią czasu jest wprowadzenie 1 sek naliczania jako standardu i przy średnich rach. ok. 100zł nie ma co się śpieszyć- ja np pośpieszylem się ze zmiana taryfy za 50 zł, a po miesiącu panienka z okienka oświadczyła mi że może mi zmienić taryfę za darmo.Chociaż cholera bierze jak się pogada 61 sek. jak mówi snake.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-10-20 20:20
    ***Wlo - można być niezdecydowanym w taki sposób, jak na przykład Twoi znajomi, którym przecież niejednokrotnie pomagałeś. Poza tym, jest wiele osób które wahają się, ponieważ byc może są na styku opłacalności i nieopłacalności. Poza tym z autopsji wiesz, że zapisywanie nie zawsze zdaje egzamin, ponieważ można zapisac tylko część danych dotyczących połączeń. Poza tym jak obliczysz billingi w Plusie, skoro - hipetetycznie mając starą taryfę - otrzymujesz zaokrąglone wartości? No i ostatnia rzecz - Polacy są dobrzy w liczeniu, ale cudzych pieniędzy; z własnymi - już gorzej.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-10-20 20:26
    No - a ja ostatnio zaoszczędziłem - dzięki sekundówkom - około 40 minut (zgłaszająca się poczta).
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-10-20 20:30
    Natomiast samą zmianę taryfy miałem za free - dokonałem jej telefonicznie dwa dni przed wymianą telefonu w PWA. Złożyłem reklamację, tłumacząc, że konsultant nie zaproponował mi korzystniejszego - bo bezpłatnego rozwiązania - którym jest zmiana taryfy na nową wraz z aparatem. Po odwołaniu się od pierwszego negatywnego rozpatrzenia, opłata została anulowana.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-10-20 21:09
    Najprostsza analiza opiera się na doświadczeniu abonenta.Dzwoni bardzo krótko,ale często-aktywuje sobie bezpłatne naliczanie.Połączenia są o krótkiej lub średniej długości-korzysta z bardzo korzystnego taktowania które Plus oferuje bez żadnej opłaty-od pierwszej minuty co 30 sekund.
    0
  • Users Avatars Mini
    tadeo pisze: 2003-10-20 21:12
    analiza jest lux i to wszystko prawda mnie rachunki po przejsciu na nowe taryfy - mialem max i przeszedlem na plus 400 spadly o ponad polowe - mam ok. 300 polaczen w miesiacu, nie da sie ukryc, że również bezpłatne smsy obniżają koszty połączeń, niektóre krótkie dotąd rozmowy załatwiam smsem, a zmiana taryfy kosztuje aktualnie 10 zet i ma rację Gonzales nawet do dwoch tygodni załatwiają temat darmowej zmiany taryfy przy skorzystaniu wcześniej z PWA
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-10-20 21:13
    ***Issa - IMHO naliczanie inne niż 1 sekundowe trudno uznać za bardzo korzystne. Uważam, że takie jest tylko naliczanie 1 sekundowe. Naliczanie co połowę jest co najwyżej korzystniejsze od stosowanego u innych operatorów.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-20 22:09
    Gonzales - jeśli nie ma wyboru, to można powiedzieć, że 30/30 jest bardzo korzystne, jeśli jest wybór - wiadomo... Natomiast faktycznie, 30/30 jest korzystniejsze od 60/30 bo porównajcie, po którym połączeniu w jednym i drugim przypadku zwracają się koszty - w Plusie nestety trzeba więcej połączeń wykonać, i to dużo więcej. Zmiana sposobu taryfikacji wymaga więc większego zastanowienia niż w przypadku standardowych taryf Ery czy Idei z taktowaniem 60/30.
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2003-10-20 23:14
    Gonzales: juz tylko informacyjnie, obecnie nie ma bezplatnej zmiany taryfy przy PWA (chociaz przez pewien czas byla), oplata dla wszystkich wynosi 15zl netto przy zmianie na abonament nizszy lub taki sam, oraz bezplatnie na wyzszy, zmiana zawsze nastepuje z pierwszym dniem nowego okresu rozliczeniowego
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-10-20 23:16
    No, ale jak by nie było, taki wybór istnieje i to u wszystkich operatorów.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-10-20 23:18
    ***Titq - ależ oczywiście. Być może popełniłem błąd, nie uściślając, że opisana przeze mnie histroia miała miejsce dokładnie od 18 do 20 czerwca, I wtedy taka oferta była.
    0
  • Users Avatars Mini
    wascik pisze: 2003-10-20 23:29
    Jedno tylko "ALE": KOSZT PRZEJSCIA NA NOWE TARYFY NIE WYNOSI 50zł NETTO LECZ 25zł NETTO !!! Wiem bo sam zmienialem. Narazie jednak nie pisze sie na sekundowe naliczanie. Jeszcze troche i wejde w biznesowe - tam sie "powbawie" w sekundy. A ta analiza to kawal dobrej roboty!!! Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-21 00:00
    wascik - a kiedy ja zmieniałem o 8 rano na jednym numerze i po zastanowieniu o 12 w południe na drugim 16 czerwca, płaciłem po 50 złotych za obie zmiany (oczywiście z powodu korzystniejszych taryf obniżałem w obu przypadkach abonamenty) :-) Zresztą tak nadal jest w cenniku. Natomiast przy zmianie na niższą lub równorzędną cenowo płaci się 25 złotych, na wyższą nic się ie płaci - w obrębie danych planów taryfowych - jeśli są inne ceny to tylko promocje :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-10-21 01:05
    Oczywiście do mojej wcześniejszej wypowiedzi wkradł się błąd-"nie bezpłatne naliczanie" lecz "sekundowe naliczanie",rzecz jasna.Nam się to po prostu opłaca.Chciałbym mieć też możliwość sekundowego-nie sekunda-lecz sekunda pro,w moim Mix.To drugie ,czyli naliczanie sekundowe po pierwszej minucie deaktywowałem,po przeliczeniu ile bym musiał zrobić połączeń ,by mi się to opłaciło,skoro dzwonie przeważnie na jeden numer a płacę 50groszy w godzinach szczytu i 3 groszy poza.Ale sekundowe naliczanie to bardzo,bardzo interesująca usługa.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-10-21 01:12
    ..oczywiście 35 groszy.Jeszcze jedna sprawa,której oczywiście zanalizować się nie da,gdy klient ma dodatkowe minut-Plus Tobie.Moja matka teraz ma Plus 100,mój brat Plus 200 i na jednym sklepowym mamy Plus 40,oczywiście w każdym pakiet minut za staż.Ogólnie na tych nowych taryfach wychodzimy dobrze-matka tylko notorycznie przekracza pakiety.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-10-21 01:17
    Do tego jeszcze stacjonarny w innym sklepie,ale moja matka nie ma w ogle głowy do telefonów,ja jej to przeliczam i zmieniam.Ona tylko dzwoni,lecz tak jak mówie sekundowe się bardzo przydaje.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-10-21 01:22
    Jeszcze nie na temat ,dodam,że dziś ok.19stej wysłałem teściowej sms z bramki Plusa i przez trzy godziny nie dotarł.Od dziś tylko,miasto plusa w nagłych przypadkach.Mam do was pytanie,***wlo i ***gonzales,może ktoś inny też wie.Łącząc sie przez Gprs,czy ja mam stały IP czy nie?Być może to pytanie będzie dla Was naiwne,ale chodzi mi o to ,że czasami korzystając z bramki Plusa pokazywało mi ,że mój limit sms został już wyczerpany,co oczywiście jeśli chodzi o mmnie było niemożliwe,bo w danym dniu nie korzystałem.Jak to jest?***wlo i ***gonzales-wy macie Plusy i się znacie.
    0
  • Users Avatars Mini
    jomamoto pisze: 2003-10-21 02:02
    Taka analizato kawał ciężkiej pracy tylko nie uwzględnia jednegopodstawowego założenia. Taryfy dobieramy mniej więcej do swoich potrzeb. Podam przykład, który mnie najbardziej interesuje tzn. małe taryfy: Wg TCG opłaca się przejść na naliczanie sekundowe w taryfie Plus 20 po optymistycznie 24 rozmowach. Natomiast wg mnie znacznie bardziej przy 24 rozmowach opłaca się przejść na Plus 40 !!! Plus 20 mamy: 25 abo+ 15 (1/1) + 15*1,68(poza obo) = 65zł mies. Plus 40 mamy: 35 abo + 0 (30/30) +7*1,56 (poza abo) = 45 zł mies. więc na wyborze taryfy 1/1 jesteśmy 20zł w plecy. nawet w optymistycznym wariancie. Podobnie jest z innymi taryfami. Znacznie bardziej od 1/1 opłaca się wziąć większy abo.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-21 10:39
    issa - oczywiście, że nie masz stałęgo IP - nic dziwnego, że masz taki komunikat... jomamoto - jak ma wyglądać Twoja przyszła żona? A jak wygląda przeciętna Polka? Uśrednić można nawet długość nosa albo wilekość biustu... I jeśli przyjmuje się jakieś założenia, należy się ich trzymać - może nie zauważyłe, ale średnia długość rozmowy to minuta i 7 sekunt - 23 sekundy "w plecy". Ile to daje przy 24 rozmowach i takcie 1/1? Czy nie 15 złotych i 46 groszy? Jeśli chcesz indywidualnie liczyć - nie czytaj statystyk opartych na średnich. Ponadto powodzenia Ci życzę przy Twojej metodzie liczenia... Jeśli zawsze rozmawiasz pełny takt - sprawdza się rzeczywiście :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-21 10:47
    A z innymi taryfami to powiem Ci, że w zależności od ilości rozmów (a nie ilości minut) mi np. opłacało się zmienić taryfę na taką z mniejszą ilością minut i wziąć taktowanie swkundowe. Miałem NS150 i PT 40 - razem 190 . Teraz mam Plus 200 z pakietem 50 do Plusa i PT 30 - razem 180. Płacę o 15 złotych mnie a z wyliczanek z billingu wynika, że oszczędzam min. 20 minut miesięcznie dzięki 1/1, co pozwala mi na wykonanie większej ilości rozmów przy niższym abonamencie niż wcześniej przy wyższym. Tak więc lepiej przem6yśl założenia wyliczeń i później je prowadź - bo jeśli tak liczysz, to nic dziwnego, że przepłacasz ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    jomamoto pisze: 2003-10-21 10:50
    @wlobr BMoje wyliczenie polega właśnie na założeniu że autor ma racjętzn. zostając przy Plus 20 opłaca mu się przejść na sekundowe po 24 połączeniach./BBR Zapłaci wtedy 25 za abonament + 15 za sekundowe + za 15 dodatkowych minut ponad abonament. Razem to daje 65 zł na rachunku. BR Jeśli zamiast kupować naliczanie sekundowe wybierze lepszą taryfę Plus 40 to zapłaci 35 zł za abonament, nie zapłaci za nalixczanie 1/1 i poza abonamentem (policzyłem że w abo wejdzie mu 18 połączeń) jeszcze siedem połaczeń po 1,58 czyli w sumie zapłaci 45 złotych.BR B Jest to o 20 złotych mniej niż naliczanie sekundowe./BBR
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-21 10:57
    Moja żona ma teraz taryfę Plus 40 (40 minut i 20 esemesów) ze standardowym taktowaniem. I w jej przypadku jest to optymalne rozwiązanie, dlatego, że raczej mało dzwoni, zbyt mało połączeń wykonuje, żeby się opłacało zmieniać taktowanie, nawet przy obniżeniu abonamentu o te 10 złotych. Za 5 złotych więcej nie "zarobi" na kilkunastu połączeniach dodatkowych 20 minut... bo i z czego z 20 minut? Generalnie w najniższych taryfach sekundowe taktowanie najbardziej się opłaca, ze względu na wysoką stawkę za minutę rozmowy. W praktyce natomiast przy takich planach, gdzie mamy minuty w abonamencie i cena takiej minuty jest dużo niższa (albo przynajmniej sporo niższa) od ceny minuty pozaabonamentowej, tylko nieuk będzie korzystał ponad abonament - zmienia się oczywiście taryfę na wyższą. Bo jeśli tylko ma się bilansować koszt, to szkoda zachodu - chyba, że dla własnej satysfakcji.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-21 11:00
    W wyższyn taryfach natomiast sprawa już ma się inaczej. Pojawia się taka ilość połączeń, że opłaca się zmienić taryfę na niższą i wziąć taktowanie 1/1. jomamoto - tylko cały czas przy najprosztszym założeniu, że rozmawiasz dokładnie tyle ile trwa impus (czyli właściwie bez żadnego założenia) - masz rację. Ale w praktyce jest całkiem inaczej, bo jak niby wyliczyłem te 15,46? z nieba się wzięło?
    0
  • Users Avatars Mini
    snake pisze: 2003-10-21 18:52
    Takie usługi jak naliczanie 1-sekundowe czy Clip powinno być w standarcie!!! Ale jeżeli operatorzy konkurują na gruncie nowości i sprzedaży aktywacji, to może przyjdzie czas na Darmowe Usługi (Clip, Naliczanie 1-sekundowe, Rachunek szczególowy)!!! Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-21 20:19
    snake - może nie zauważyłeś, ale to już jest w standardzie. Nie dla wszystkich to standard, ale jest... Poza tym, jaki problem kalkulować z tymi dodatkowymi usługami? Ja tak robię - dzięki temu mam co liczyć... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    jomamoto pisze: 2003-10-22 01:30
    Swojego czasu będąc we Francji dowiedziałem się że jeden z tamtejszych operatorów wramach promocji sam przypisuje Ci wdanym miesiącu najkorzystniejszą dla Ciebie taryfę. Wtedy można by było policzyć ilu osobom opłaca się naliczanie sekundowe. Swoją drogą skorojuż potrafią naliczać do sekundy to przecież nie wymaga to dodatkowych nakładów i taktowanie 60/30 jest tylko nabijaniem klienta. Nie mówiąc o TP SA naliczanie 180/180
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-22 01:54
    jomamoto - co sekundę to oni baaaaaaaaaaaaaaardzo dawno potrafili liczyć ;-) Nakładów to nie wymaga, ale wiąże się z niższymi przychodami... niestety ;-((((((
    0
  • Users Avatars Mini
    snake pisze: 2003-10-22 11:59
    wlo*- pisząc w "standarcie" miałem na myśli i nadal mam bezpłatne Usługi (Clip, Naliczanie 1-sekundowe czy w przypadku innych sieci rachunek szczególowy)!!!! A jeżeli chodzi o kaltulację to zgadzam się nie ma z tym problemu!!! Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2003-10-22 19:42
    Zeby nie pisac glupstw najpierw przeczytam, a komentarz jutro!
    0
  • Users Avatars Mini
    sylwek13 pisze: 2003-10-23 18:26
    A TO JEST OKI BARDZO MI SIĘ TO PODOBA JEST OK JEŚLI KTOŚ MA TAKIE SAME ZDANIE JAK JA TO NIE ODPISZE
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2003-10-24 17:14
    Mam pytanie bo nic z tego nie rozumie. Czy do taryfy Plua 100 + 30 minut z Plus Tobie oplaca sie aktywowac naliczanie sekundowe??
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-24 23:58
    Zależy pajorro, ile realizujesz połączeń... U mnie w Plus 200 z dodatkowym pakietem za 25 złotych i Plus Tobie, opłata za taktowanie 1/1 bilansuje się około 60. połączenia... Później już tylko "zarabia się" dodatkowe minuty :-) Przy przeciętnej 120-130 połączeń, "zarabiam" ok. 20 minut
    0
  • Users Avatars Mini
    artjaw pisze: 2003-10-25 09:12
    ja pewnie jeszcze długo nie zdecyduję się na sekundówki ze względu na dodatkowy abonament
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2003-10-25 12:28
    No nie ma co naliczanie sekundowe to powinno byc za darmo.
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2003-10-25 19:10
    Takie zestawienie, opłacalności naliczania sekundowego, to kawał dobrej roboty! Wielkie podziękowania dla autora!
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2003-10-25 19:14
    Naliczanie sekundowe, to naprawdę dobra rzecz, pozwala oszczędzić na połączeniach. Oby nasi operatorzy wprowadzili je przyszłych taryfach, w standardzie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Monka pisze: 2003-10-28 19:49
    To teraz kolej na analize naliczania 1/1 dla taryf ERY!
    0
  • Users Avatars Mini
    samanta pisze: 2003-11-08 18:40
    już niedługo naliczanie sekundowe będzie w standarcie we wszystkich taryfach. Doprowadzi do tego walka o abonentów.
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2003-11-15 12:46
    wlaczylem 1/1 z mysla ze bede mogl wykonywac wiecej polaczen (40% moich polaczen to 10-sekundowki) ERA Biznes 120
    0
  • Users Avatars Mini
    PLUSGSM pisze: 2003-11-28 22:45
    PRACUJE W PLUS GSM OD KILKU LAT I POWIEM WAM ZE MNÓSTWO OSÓB TRACI OKOLO 100 ZŁ MIESIECZNIE NIE URUCHAMIAJAC SOBIE SEKUDOWEGO NALICZANIA
    0
  • Users Avatars Mini
    bysr pisze: 2004-01-17 15:33
    Naliczanie jedno sekundowe jest super sprawą tylko nie we wszystkich sieciach jest bezpłatne, miałe mkorzystałem i rachunli miałem dużo niższe !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2004-01-19 16:31
    PLUSGSM: nazwijmy to inaczej: polskie sieci OKRADAJA mnostwo ludzi na okolo 100 zl miesiecznie, majac oszukancze taktowanie 30/30 ew. 60/30!!! Darmowe 1/1 naliczanie powinno byc standardem.
    0
  • Users Avatars Mini
    bunia pisze: 2004-01-20 23:56
    standartem powinno być wiele , ale puki co ta 1/1 jest b. oplacalne ja mam 100 plus 30 min za plus tobie , wczesniej mi to nie wystarczało , a teraz w zu[pełnosci jeszcze żona przejmuje sms .
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinb pisze: 2004-01-23 13:36
    Pomocy: gdzie moge poczytać o usłudze przechodzenia minut w Plusie?
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2004-02-09 13:07
    ****Wlo jestes w bledzie,ja tez nie mam stalego IP i takie komunikaty mie sie nie pojawiaja,nigdy nie mialem problemu z wyslaniem sms ze strony Plusa.***Issa ,powodem takiego stanu rzeczy jest to że na serwerach plusa czesto (ostatnio)mieszaja informatycy Plusa,czyli trafiłeś i miałes pecha.To samo się dzieje ze stroną Miasta Plusa.
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2004-02-09 13:10
    ****PlusGSM tyle że taktowanie 1sek,to jest dopiero od niedawna.Plus w zasadzie od początku stosował 30/30,natomias konkurencja 60/30.zgadzam sie z opiną że 1 sek naliczanie powinno byc bezpłatne, no ale czego się nie robi aby wydoic kasy od klienta.Co do historii taktowania,to radze sobie uzmysłowic kto bardziej w pręta leciał Plusz czy reszta opów ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    karol.b pisze: 2004-03-17 02:44
    nalicznaie sek powinno byc normalnoscia a nie luksusem za ktory czesto trzeba jeszcze doplacac :(
    0
  • Users Avatars Mini
    Rafi pisze: 2004-04-03 19:35
    tak czytam te posty i sie usmiecham... naliczanie sekundowe za darmo. na razie to Plus kaze placic w taryfach ponizej Plus100 za identyfikacje numeru 5zł netto !!!!!!!!!!!!!!!! a w simplusie usluga ta jest za darmo!!!!!!!! buehehehehe a tak po za tym to nowe taryfy komplikuja coraz bardziej zeby juz nic nie bylo proste do policzenia... dotyczy to wszystkich operatorów. znizki, obnizki, wybrane numery, strefy, w sieci, po za siecą itp itd.
    0
  • Users Avatars Mini
    Vampirella pisze: 2004-04-06 14:21
    Jesli się chwile zastanowisz nad ofertą to sam powinienes Rafi dojść do wniosku, ze te usługi obniżają zdecydowanie koszta połączeń. Przykładowo plus dzieki strefie spowodował, że nie opłaca się trzymac tel. stacjonarnego a samo swoi za 30 gr ... hymmm no powiedz sam czy to się nie opłaca? Proponuje też sprawdzic "rozmowy za 1 gr w plusie" -oferta jest taka, że haba haba );0) pozdrawiam plusowo
    0
  • Users Avatars Mini
    mooby pisze: 2004-08-04 18:20
    a ja sam nei wiem juz :/
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: