Następny wniosek przeciwko TP

Newsy
Żródło: DRSA
Opinie: 19

Firma DRSA złożyła wniosek do UOKiK dotyczący działań Telekomunikacji Polskiej. Według DRSA, TP kolejny raz celowo wprowadza w błąd klientów i utrudnia korzystanie z usług niezależnego operatora telekomunikacyjnego DRSA. DRSA domaga się aby prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające czy działania TPSA nie naruszają interesów konsumentów i konkurencyjnych operatorów.
W dniu 28 czerwca 2005 r. DRSA skierował wniosek do UOKiK o podjęcie z urzędu postępowania przeciw TP w zakresie czynów nieuczciwej konkurencji, poprzez utrudnianie konsumentom korzystania z usług konkurencyjnych operatorów.
Sprawa dotyczy klienta DRSA, który zgłosił reklamację dotyczącą braku możliwości połączenia międzymiastowego przez prefiks 1051. Z uwagi na to, że operator DRSA nie znalazł informacji o tych połączeniach w bazie swojej centrali - co oznaczało, że połączenie nie trafiało do sieci DRSA - niezwłocznie zgłosił reklamację do TP.
W dniu 15.06.05 r. TP udzieliła odpowiedzi na reklamację informując, że problem został rozwiązany w związku z otwarciem numeracji na centrali TP w Radomiu (skąd klient DRSA nie mógł wykonać połączenia).

Tymczasem klient DRSA, który zgłosił reklamację, poinformował operatora DRSA, że przedstawiciel TPSA kontaktował się z nim i wyjaśnił mu, że to nie jest problem w sieci TP. Wyjaśnienie TP jest sprzeczne z treścią odpowiedzi na reklamację, jednoznacznie wskazującą, że przyczyną braku możliwości realizacji połączeń było nie otwarcie numeracji na centrali TP w Radomiu. Interwencja telefoniczna pracownika DRSA u Instruktora Regionu Obsługi Klienta TP nie doprowadziła do wyjaśnienia sprawy.

"Postanowiliśmy poinformować prezesa UOKiK o sprzecznych z interesem konsumentów działaniach TPSA aby chronić prawa abonentów.” - mówi prezes DRSA Andrzej Bińkowski. „Naszym zdaniem urząd powinien rozważyć, czy działania TPSA uniemożliwiające korzystanie z naszych usług wielu klientom oraz jednoczesne wprowadzanie ich w błąd co do jakości oferowanych przez nas usług nie narusza interesów konsumentów i konkurencyjnych operatorów.”

Zdaniem DRSA, urząd powinien wystąpić do TP z żądaniem zaniechania niedozwolonych praktyk oraz podjąć inne działania zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które trwale zapobiegną działaniom TP SA na szkodę konkurencyjnych operatorów i konsumentów.

Od początku 2005 roku DRSA oferuje możliwość realizacji połączeń telefonicznych z wykorzystaniem prefiksu 1051 na terenie całego kraju. Usługi tego operatora skierowane są do największych krajowych i międzynarodowych operatorów oraz szybko rosnącego segmentu mniejszych firm oraz abonentów domowych.

Firma DRSA została założona w 2002 roku. Przychód (ze spółkami zależnymi) w 2004 roku wyniósł 25 mln PLN. W spółkę zaangażowany jest fundusz Nordkapp Equity Partners będący jej strategicznym akcjonariuszem oraz firma Kronellvik A.B. (szwedzki funduszowi private equity).

Opinie:

Opinie archiwalne (19):

Komentuj

Komentarze / 19

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-06-28 22:19
    Poerwsze słyszę o tej fimie. Zaglądam często na GOL i dziwi mnie,że nigdy nie było na jej temat słowa .. a tu nagle z protestem wyskakuje...
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzechotnik pisze: 2005-06-28 22:52
    jedynie co mnie wciągnęło w artykule to n agłówek
    0
  • Users Avatars Mini
    agent pisze: 2005-06-28 23:12
    Dla tych którzy nie słyszeli o tej firmie polecam stronkę z ich oferta. www .dzwoneczek. pl (2 spacje).
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-06-28 23:18
    Miałem dokładnie ten sam problem na centrali w Sieradzu - z prefiksem 1069. Papierkowa korespiondencja skończyła się po trzech miesiącach, natomiast całość sprawy załatwiłem z człowiekiem z centrali w 2-3 godziny. Mimo, że on formalnie też nie mógł zrobić preselekcji. Ale jak widać - właściwy człowiek na właściwym miejscu, sprawdził czy może, podzwonił gdzie trzeba i "otworzył numerację" jak trzeba. Gdyby tak jak on reagowli biurokraci zza biurek, nie miałbym w tej sprawie 6 !!! dokumentów i 6 !! przesyłek pocztowych - jak to ma funkcjonować jak tam nikt o takie koszty nie dba?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-06-28 23:19
    Alexander25 - firm świadczących usługi w oparciu o prefiks jest już KILKADZESIĄT!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-06-28 23:38
    Alexander25 - DRSA należy rozwinąć jak... Długie Rozmowy S.A. ;-) Może o takiej firmie już słyszałeś?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-06-28 23:39
    Ech... Szkoda, że skargi nie napisałęm po pierwszej odpowiedzi, że nie ma warunków technicznych na uruchomienie preselekcji na prefiks 1069 tylko dzwoniłem do gościa na centrali... Byłyby jaja ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-06-28 23:44
    Off topic... Czy ktoś zwrócił uwagę na to, że Tepsa w neostradzie ma dokładnie ten sam system poczty e-mal co Plus w swoim Plusnecie?
    0
  • Users Avatars Mini
    galliano78 pisze: 2005-06-28 23:53
    jestem sceptycznie nastawiony do efektywnego egzekwowania jakichkolwiek kar nakladanych na TPSA. Czy moze ktos sie orientuje czy kiedykolwiek TPSA zaplacila jakas kare? Chodzi mi o fizyczna wplate pieniedzy,bo wiem,ze chyba pare razy dostala jakies kary pieniezne,ale pozniej TPSA zastosowala kolejne odwolania i kolejne..itp.
    0
  • Users Avatars Mini
    gumisie pisze: 2005-06-28 23:59
    wlo a na czym ten system polega ??
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-06-29 00:18
    gumisie - no chociażby na takim samym GUI ;-) Jest dokładnie taki sam. Wnioskuję, że i jest to to samo oprogramowanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-06-29 00:20
    A propos... Nie jestem informatykiem... Czy specjalistą od spraw informatycznych. Wiem jedynie, że aby obsługiwać pocztę, serwer pocztowy naeży "postawić" w tym oprogramowanie. Po tym, że identcznie wygląda i identycznie działa (nawet strona "wczytywanie"), wnioskuję, że to ten sam system. No - kolory są inne ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    WujekM pisze: 2005-06-29 00:23
    TePsy na stos
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2005-06-29 09:52
    wlo- tak tak zgadza się... no ja w opcji 128 miałem 5 MB na poczte, ale jakimś cudem udało mnie się ustawić na 50 :-) Tyle, że ta poczta na neostradzie to porażka. Oj widze wlo, że Neostrada już naprawdę baardzo, baaaardzo blisko :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    tralalala pisze: 2005-06-29 08:13
    Wujekm to moze zrezygnujesz z dsl-a tpsa w ramach palenia ich na stosie ? Wiejscy operatorzy niehc protestuja maja miliardy klitow na ksiezycu i marsie wiec trzeba o nich dbac :) Pozdro
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-06-29 10:24
    pajorro - neostarda już jest... hasła, loginy, umowy, sprzęt... Jeszcze tylko muszę mieć chęci do przełączenia sieci w domu (przerobionej na potrzeby SDI - to inaczej się trochę podłącza) oraz wykonanie telefonu na centrale żeby przełączyli...
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2005-06-29 11:29
    Tak tak, SDI juz sie koczy.Choc nie przecze ze bylo dobra oferta przed wejsciem DSL. Co do Tepsy: twoje doswiadczenia Wlo pokazuja, ze nic w tepsie sie nie zzmienilo mimo calego szumu z otwarciem prefiksow i konkurencja innych operatorow...smutne...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-06-29 11:38
    blobi - powiem szczerze, że ja nie narzekam... Mówią, że wystarczy byś w grupie 14 osób, które się znają, niekoniecznie wzajmnie wszyscy, oraz "właściwych" osób - nie byle kogo z ulicy - żeby się spotkać z Dalaj Lamą... Mi wystarczyła w tym przypadku znajomość 20-letnia zresztą już z jednym gościem, który mi podał nr telefonu i nazwisko człowieka, o którym mówiłem wyżej, że jest na właściwym miesjcu i czasie. Od dnia kiedy dowiedziałem się z Polkomtela, że powinienem "dzisiaj" mieć aktywną preselekcję w Tepsie do "załatwienia" sprawy przez 9330 czy 9393 bo mi róznie każą dzwonić, minęły 3 miesiące, przy czym pierwsza diagnoza była taka, że nie ma możliwości technicznych. Natomiast faktycznny czas włączenia preselekcji to jakieś 3 godziny od krótkiej rozmowy - przy cym podałem tylko numer telefonu i datrę podpisaiaumowy na 1069. Facet wszysko wiedział na tej podstawie - jakie usługi o prefiks ma włączyć, numer umowy, wszystko.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-06-29 11:44
    Ponieważ miałem preselekcję, osatnie moje pismo do tepsy (bo to nie tak, że po 3 miesiącach dostałem odpowiedz - ich było kilka - ja też pisałem przecież) dotyczyło już tylko, że tak powiem, skłądni i gramatyki odpowiedzi ;-) Natomiast co do usług w tepsie - nie mam co narzekać - mam SDi od 1999 czy 2000 roku i w tym czasie dwie rekalamacje skłądałem na dłuższe przerwy - 2-3 dni (zawsze miałem rekompensate). Natomiast jakieś drobne "pady" dotyczyły zwykle spraw związanych z jakimiść chwilowymi 2-, 3-godzinnymi przerwami na zmianę systemu czy coś. Zawsze w taim przypadku oddzwaniali z centrali powiadomić, że sprawa jest zakończona i SDI działa. Był problem z transmisją pomiędzy SDI z tej samej półki - nie było prawie transferu (mamy rózne udogodnieniea ze znajomymi - jakieś serwery ftp, czy inne rzeczy). SPrawa trudna jak się okazało, więc bez żadnych reklamacji czy skarg - na telefon na centralę, poprzenosili tak, że działa jż dobrze.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: