Firma DRSA złożyła wniosek do UOKiK dotyczący działań Telekomunikacji Polskiej. Według DRSA, TP kolejny raz celowo wprowadza w błąd klientów i utrudnia korzystanie z usług niezależnego operatora telekomunikacyjnego DRSA. DRSA domaga się aby prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające czy działania TPSA nie naruszają interesów konsumentów i konkurencyjnych operatorów.
W dniu 28 czerwca 2005 r. DRSA skierował wniosek do UOKiK o podjęcie z urzędu postępowania przeciw TP w zakresie czynów nieuczciwej konkurencji, poprzez utrudnianie konsumentom korzystania z usług konkurencyjnych operatorów.
Sprawa dotyczy klienta DRSA, który zgłosił reklamację dotyczącą braku możliwości połączenia międzymiastowego przez prefiks 1051. Z uwagi na to, że operator DRSA nie znalazł informacji o tych połączeniach w bazie swojej centrali - co oznaczało, że połączenie nie trafiało do sieci DRSA - niezwłocznie zgłosił reklamację do TP.
W dniu 15.06.05 r. TP udzieliła odpowiedzi na reklamację informując, że problem został rozwiązany w związku z otwarciem numeracji na centrali TP w Radomiu (skąd klient DRSA nie mógł wykonać połączenia).
Tymczasem klient DRSA, który zgłosił reklamację, poinformował operatora DRSA, że przedstawiciel TPSA kontaktował się z nim i wyjaśnił mu, że to nie jest problem w sieci TP. Wyjaśnienie TP jest sprzeczne z treścią odpowiedzi na reklamację, jednoznacznie wskazującą, że przyczyną braku możliwości realizacji połączeń było nie otwarcie numeracji na centrali TP w Radomiu. Interwencja telefoniczna pracownika DRSA u Instruktora Regionu Obsługi Klienta TP nie doprowadziła do wyjaśnienia sprawy.
"Postanowiliśmy poinformować prezesa UOKiK o sprzecznych z interesem konsumentów działaniach TPSA aby chronić prawa abonentów.” - mówi prezes DRSA Andrzej Bińkowski. „Naszym zdaniem urząd powinien rozważyć, czy działania TPSA uniemożliwiające korzystanie z naszych usług wielu klientom oraz jednoczesne wprowadzanie ich w błąd co do jakości oferowanych przez nas usług nie narusza interesów konsumentów i konkurencyjnych operatorów.”
Zdaniem DRSA, urząd powinien wystąpić do TP z żądaniem zaniechania niedozwolonych praktyk oraz podjąć inne działania zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które trwale zapobiegną działaniom TP SA na szkodę konkurencyjnych operatorów i konsumentów.
Od początku 2005 roku DRSA oferuje możliwość realizacji połączeń telefonicznych z wykorzystaniem prefiksu 1051 na terenie całego kraju. Usługi tego operatora skierowane są do największych krajowych i międzynarodowych operatorów oraz szybko rosnącego segmentu mniejszych firm oraz abonentów domowych.
Firma DRSA została założona w 2002 roku. Przychód (ze spółkami zależnymi) w 2004 roku wyniósł 25 mln PLN. W spółkę zaangażowany jest fundusz Nordkapp Equity Partners będący jej strategicznym akcjonariuszem oraz firma Kronellvik A.B. (szwedzki funduszowi private equity).