Netia kupiła Comarch Fault Management – system do monitoringu sieci. Wdrożone rozwiązanie pozwala firmom telekomunikacyjnym wcześnie wykrywać problemy z siecią lub usługami.
Umowa między Netia a Comarch została podpisana w czerwcu 2017.
Zakup systemu Fault Management przez Netię jest elementem projektu insourcingu zarządzania siecią. Netia korzysta obecnie z analogicznego rozwiązania innego wiodącego dostawcy. Decyzja o powrocie do modelu samodzielnego zarządzania siecią przez Netię ma na celu poprawę efektywności i szybkości działania, która ma się przełożyć na jeszcze wyższą satysfakcję klientów.
Klienci są dzisiaj bardzo wymagający, oczekują najwyższej jakości dostarczanych usług. To ważny czynnik stojący za decyzją o optymalizacji i samodzielnym prowadzeniu naszego centrum operacji sieciowych. Samodzielne zarządzanie siecią wymaga od nas również posiadania własnego, wysokiej klasy rozwiązania typu Fault Management. Prototyp systemu (PoC – proof of concept) zademonstrowany przez Comarch był lepszy i bardziej przekonujący niż rozwiązania konkurencji. Firma spełniła również wszystkie wymagania stawiane w zakresie demonstracji systemu na żywo. W połączeniu z naszym zaufaniem do Comarch, wynikającym z udanych projektów BSS i OSS, zrealizowanych dla nas w poprzednich latach, czynniki te spowodowały, że zdecydowaliśmy się na współpracę właśnie z nimi przy projekcie optymalizacji zarządzania siecią - powiedział Marcin Palkowski, dyrektor obszaru technologii i zarządzania siecią Netia S.A.
Operator korzysta już z z rozwiązań Comarch do zarządzania pracownikami technicznymi w terenie (Field Service Management) oraz do rozliczeń Netia z innymi operatorami i partnerami biznesowymi (Inter Partner Billing System).
Światłowodowa sieć szkieletowa, którą dysponuje Grupa Netia ma blisko 20 tys. km długości i łączy sieci metropolitalne Grupy w ponad 50 miastach oraz zapewnia kilkanaście niezależnych połączeń międzynarodowych. Liczba obiektów telekomunikacyjnych (są to m.in. budynki, szafy, kontenery, maszty), należących do Grupy Netia przekracza 30 tys., a liczba węzłów sieciowych (PoP) to ponad 81 tys. sztuk. Szacuje się, że Netia dociera ze swoją siecią do ponad 70 proc. biurowców klasy A i B w Polsce. W zasięgu własnych sieci dostępowych spółek Grupy Netia znajduje się ponad 2,5 mln lokali.