Nowe warunki sprzedaży urządzeń przez operatorów

Newsy
Żródło: Plus
Opinie: 6

Jeśli lubisz nasze newsy to polub także nasz profil na Facebooku - KLIKNIJ TUTAJ

25 grudnia polscy operatorzy wprowadzili zmiany w zasadach sprzedaży i serwisowania sprzętu (smartfonów, tabletów, modemów itd.).

Od tego dnia zaczęła obowiązywać nowa ustawa o prawach konsumenta. Oznacza to, że sprzęt sprzedawany od dnia 25 grudnia 2014 r. będzie podlegał przepisom nowej ustawy.

Przez najbliższe dwa lata salony sprzedaży operatorów będą obsługiwały procedury obsługi posprzedażnej sprzętu według dwóch różnych zasad prawnych w zależności od daty dokonania sprzedaży:

  • jeżeli sprzedaży dokonano do 24 grudnia 2014 roku (włącznie) obowiązują dotychczasowe zasady
  • jeżeli sprzedaży dokonano od 25 grudnia 2014 roku obowiązują zasady przewidziane nowymi przepisami.

Najważniejsze zmiany w zakresie posprzedażnej obsługi sprzętu, które ustawa wprowadza:

  • sprzęt sprzedany klientom konsumentom po 25 grudnia 2014 r. w miejsce dotychczasowej „niezgodności towaru z umową sprzedaży”, będzie podlegał rękojmi – odpowiedzialność za wady fizyczne istnieje jeśli wada fizyczna została ujawniona w ciągu dwóch lat od daty wydania sprzętu
  • wydłuża się okres rękojmi dla klientów niebędących konsumentami (np. biznes, instytucjonalni) z jednego roku do dwóch lat licząc od daty wydania (termin analogiczny jak w przypadku konsumentów)
  • gwarant wymieniony w oświadczeniu gwarancyjnym jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego (dawniej Karcie Gwarancyjnej), a gdy nie określono takiego terminu – niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni;
  • jeśli konsumentowi naprawiano lub wymieniano sprzęt w ramach rękojmi, to przy kolejnej wadzie istotnej konsument może odstąpić od umowy (w takim przypadku nie możemy zaoferować naprawy lub wymiany).

Opinie:

Opinie archiwalne (6):

Komentuj

Komentarze / 6

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    ali_cja pisze: 2014-12-27 03:37
    Bardzo proszę o podanie źródeł tej informacji u poszczególnych operatorów.
    1
  • Users Avatars Mini
    Kris pisze: 2014-12-27 09:40
    Nie wiem czy odstąpienie od umowy zakupu telefonu komórkowego za 1,00 zł będzie dla konsumenta korzystne. Dostanie zwrot ceny zakupu to jest 1,00 zł a za to na pewno nie zakupi sobie nowego sprzętu.
    0
  • Users Avatars Mini
    kill649 pisze: 2014-12-27 12:46
    A co z sprzętem kupionym niby za1 zl ale w ratach?
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSS pisze: 2014-12-27 23:38
    "jeśli konsumentowi naprawiano lub wymieniano sprzęt w ramach rękojmi, to przy kolejnej wadzie istotnej konsument może odstąpić od umowy (w takim przypadku nie możemy zaoferować naprawy lub wymiany". Pytanie - od której umowy klient będzie mógł odstąpić. Bo jedna jest na usługi telekomunikacyjne a druga na raty, nieprawdaż?
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2014-12-28 07:07
    No teraz te najnowsze rozwiązanie to dwie umowy z operatorem... 1) umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych 2) umowa ratalna na zakup sprzętu. Co prawda, oferty "bez rat" jeszcze istnieją ale właściwie dla osoby fizycznej są one niedostępne, tylko wybrani klienci biznesowi mogą jeszcze z takich ofert skorzystać (np. dedykowane promocje dla jednostek samorządu terytorialnego).
    0
  • Users Avatars Mini
    mrs pisze: 2014-12-30 21:36
    Zazwyczaj dostajesz FV na zakupiony telefon/table/itd. Na FV jest kwota, na którą sprzęt został wyceniony. Odstępując od umowy dostaniesz zwrot w kwocie z FV. Raty pozostaną do spłacenia.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: