Potwierdziło się, że nowy tunel w Świnoujściu wystartuje bez profesjonalnej instalacji sieci komórkowej. Tunel pod Świną ma wystartować jeszcze w czerwcu.
Okazuje się jednak, że nie jest prawdą, że podobnie jak w warszawskim tunelu POW operatorzy podjęli decyzję, że jeden z nich będzie odpowiadał za budowę całej infrastruktury. Takich uzgodnień nie było i teraz każdy z operatorów ma inną wersję dotyczącą strategii zapewnienia zasięgu w tunelu swoim klientom.
Na razie jednak prace się nawet nie rozpoczęły, bo żaden z operatorów, nie został wpuszczony na teren budowy i nie mógł rozpocząć planowanych prac.
Operatorzy twierdzą jednak, że ich klienci będą mieli zasięg w tunelu, bo sięga tam zasięg stacji znajdujących się w okolicach wjazdów.
Jesteśmy przed testami zasięgu w tunelu, czekamy na zgodę na ich przeprowadzenie. Dopiero po ich zakończeniu będziemy wiedzieli czy konieczna jest instalacja wewnętrzna.
W rozmowach z inwestorem zadeklarowaliśmy chęć instalacji infrastruktury telekomunikacyjnej, która zapewni najlepszą jakość usług klientom T-Mobile. Przedstawiliśmy naszą propozycję i czekamy informację zwrotną ze strony inwestora. W międzyczasie przeprowadziliśmy rekonfigurację pobliskich stacji bazowych, żeby już teraz zapewnić jak najlepszy zasięg naszej sieci wewnątrz tunelu.
Orange na razie nie prowadzi żadnych działań związanych z budową sieci w tunelu. Według nieoficjalnych informacji planowana jest rekonfiguracja okolicznych stacji, aby zasięg był dostępny bez konieczności budowy specjalnej sieci wewnątrz.
Decyzja w tej sprawie zostanie podjęta dopiero po oddaniu tunelu do użytku i wykonaniu pomiarów naszej sieci. W zależności od ich wyników będziemy wiedzieli, czy wystarczy ewentualne wzmocnienie instalacji przy wlotach do tunelu, czy też konieczne będzie wykonanie prac wewnątrz tunelu.
Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście: Otwarcie tunelu planowane jest na ostatnie dni czerwca. Obecnie prace koncentrują się na przygotowaniu tunelu do odbioru w tym montażu odcinkowego pomiaru prędkości. Analiza konieczności montażu Stacji GSM będzie rozważana w późniejszym terminie.
Tunel łączy lewobrzeżną częścią Świnoujścia na wyspie Uznam z wyspą Woli.
Koszt projektu wynosi ponad 912 mln zł. Ponad 775 mln Polska otrzymała z funduszy unijnych. Resztę dopłaciło miasto.
Planowana całkowita długość dróg dojazdowych to 3,4 km. Jednorurowy tunel o długości 1,44 km został wykonany przy użyciu technologii tarczy drążonej TBM. Średnica wewnętrzna tunelu ma 12 metrów, na którą składa się dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m, a także tunel ewakuacyjny. Najgłębsze miejsce tunelu pod dnem Świny to ok. 38 m p.p.m.