OPPO przechodzi do premium

Akcje partnerskie | Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0
OPPO przechodzi do premium

Polska coraz ważniejsza

Niewiele osób wie, że OPPO od wielu miesięcy w Warszawie ma 2 biura. Jedno jest biurem polskiego oddziału, a drugie to biuro regionalne. Jest więc jasne, że Polska jest dla OPPO bardzo ważna i że to z centrum Warszawy jest prowadzona ekspansja marki na cały obszar CEE. Regionalna centrala w Warszawie odpowiada za sprzedaż w 13 państwach, ale ma też pieczę nad centrum testowym w Rumunii oraz nad fabryką w Turcji. Cały region ma dostęp do około 400 mln potencjalnych klientów! Szef regionu CEE, Johnny Zhang w niedawnym wywiadzie podkreślał, że to Polska jest rynkiem strategicznym – głównie ze względu na wielkość kraju, dojrzałość rynku telekomunikacyjnego oraz na to, że OPPO w Polsce jest w stanie pozyskać do pracy osoby z bardzo dużym doświadczeniem, dobrym wykształceniem i pomysłami, które sprawdzą się w czasie rynkowej walki o europejski rynek.

Lokalna historia

Historia OPPO w Polsce nie jest długa, bo firma oficjalnie wystartowała na naszym rynku na samym początku 2019 r. Już kilka miesięcy przed startem producent zaczął rekrutować swój polski team. Do OPPO trafili najlepsi ludzie z branży – od operatorów i konkurentów.

Polski oddział marki OPPO podpisał ważne umowy dystrybucyjne z NTT TelForceOneAB została głównym dystrybutorem marki. W dniu premiery OPPO oferowało 5 modeli smartfonów, ale w tej grupie znalazł się kultowy smartfon Find X Automobili Lamborghini Edition. Pierwszymi influencerami marki byli Kasia Sawczuk i Adam Boguta. Jeszcze w 2019 roku OPPO zaczęło mocno walczyć o tzw. średnią półkę. W sklepach pojawiły się modele A5 i A9, a supergwiazda Julia Wieniawa pojawiła się w kampanii Reno2OPPO szybko nawiązało współpracę z czołowymi operatorami i sieciami handlowymi znad Wisły.

Jak szybko rosło OPPO świadczą informacje publikowane przez nas w zeszłym roku. W ciągu dwóch lat udało nam się zbudować wysoką, blisko 60-procentową świadomość marki nad Wisłą - zdradzała w kwietniu brand manager OPPO. W listopadzie Canalys podał, że OPPO w III kw. było polskim numerem 3! Producent miał już 11% rynku, a wzrost sprzedaży w porównaniu rok do roku przekroczył 44%. Koniec roku był dla OPPO bardzo udany – firma wylądowała na 4 pozycji na globalnej liście producentów smartfonów. Dystans do numeru 3 był już naprawdę niewielki. Roczna dynamika wzrostu sprzedaży OPPO wyniosła prawie 33%, a pamiętajmy, że był to bardzo, bardzo trudny rok - przez pandemię i wielkie kłopoty z produkcją podzespołów i logistyką. Okazało się więc, że OPPO sprawnie przystosowało się do nowych, znacznie trudniejszych warunków.

Najważniejsze jest portfolio

W kwietniu 2022 r. OPPO sprzedaje w Polsce już 14 różnych smartfonów ze wszystkich półek cenowych. W ofercie są telefony za ponad 600 zł i za niecałe 6000 zł. W kwietniu na naszym lokalnym rynku zadebiutowała nowa seria Reno7, ale jeszcze większe zainteresowanie mediów wzbudziła spora niespodzianka – na naszych półkach sklepowych wylądował niespodziewanie najnowszy potężny flagowiec, czyli OPPO Find X5 Pro. Do tej pory seria Find X trafiała do krajów, gdzie klienci trochę głębiej sięgają do swoich portfeli, gdy wybierają nowy telefon. To kolejny dowód na to jak ważna dla OPPO jest Polska oraz jeden z pierwszych znaków nowej, nie tylko lokalnej strategii – przesuwania się w stronę rynku premium. Równolegle z Polską nowa seria Reno7 trafia także do Rumunii, Czech, na Węgry, Słowację, do Grecji i do Chorwacji, a Find X5 Pro będzie dostępny w Polsce, Rumunii, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech.

My z niecierpliwością czekamy na kolejny znak na niebie, czyli polską premierę zachwycającego Find N. To pierwszy rozkładany smartfon OPPO, a media już zdecydowały, że ogrywa on pod wieloma względami flagowe modele dotychczasowego lidera tego nowego segmentu.

Innowacje

Jako światowy numer 4 OPPO jest w pewnym sensie zobowiązane do wydawania kroci na badania i rozwój. W ciągu ostatnich trzech lat było to około 7 mld dolarów. Dzięki takim badaniom i projektom powstała najnowsza autorska jednostka NPU MariSilicon X, która odpowiada za obróbkę zdjęć w Find X5 Pro. Taki „procesorek” ma moc 18 TOPS i pozwala w czasie rzeczywistym obrabiać format RAW bez żadnych strat jakości i rozdzielczości. Jednostka NPU to także niesamowite nocne wideo w najwyższej rozdzielczości - 4K Ultra Night Video. Bez wydatków na R&D nie powstałby nasz ulubiony składak Find NOPPO od lat rozwija także autorską technologię szybkiego ładowania baterii. Tegoroczny SUPERVOOC będzie miał już moc 150W! Standardową baterię ładujemy do 100% w około 15 minut. To nie koniec rozwoju szybkiego ładowania, bo na kongresie MWC OPPO zwiększyło moc do 240W. Przy tej mocy 100% baterii osiągamy po 9 minutach i oczywiście stosowanie wysokich mocy nie zdegraduje jakości naszego ogniwa.

Ekosystemu nie można odpuszczać

Smartfony OPPO są otaczane przez coraz bardziej rozbudowany ekosystem dodatkowych urządzeń. W sprzedaży jest już zegarek OPPO Watch Free z dużym ekranem AMOLED i eleganckim designem. Wcześniej na rynku był już dostępny OPPO Watch. W sklepach znajdziemy także sporą liczbę różnych modeli słuchawek TWS, a także opaskę sportową. Nadal niewiele osób wie, że OPPO produkuje także bardzo udane domowe routery LTE/5G, które mogą nam zastąpić stałe łącze w miejscach, gdy nie ma jeszcze możliwości zainstalowania światłowodu lub kablówki. Ekosystem urządzeń OPPO szybko się rozwija, bo ten segment akcesoriów ma ogromną dynamikę wzrostu, więc producent nie może go pomijać myśląc o pozycji rynkowego lidera w określonej przyszłości.

Plany na 2022

Warszawskie biuro OPPO w tym roku przenosi się na ulicę Grzybowską 78. Powierzchni biurowej będzie więcej. To nie są dobre informacje dla konkurentów. Dla OPPO ten rok będzie bardzo ważny, bo teraz walka będzie toczyć się o najbardziej lukratywny segment premium. W zeszłym roku OPPO zwiększyło swoją sprzedaż najdroższych smartfonów aż o 140%. W tym roku zapewne plany nie są mniej ambitne. Billy Zhang, jeden z prezesów producenta, który odpowiada za sprzedaż poza Chinami już zapowiedział, że sprzedaż produktów określanych jako high-end w tym roku ma się przynajmniej podwoić.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: