W obliczu kryzysu energetycznego Orange Polska jeszcze mocniej intensyfikuje działania związane z oszczędzaniem energii. Firma ograniczyła w biurach funkcjonowanie klimatyzacji w lecie (min. 23 stopnie) oraz ogrzewania w zimie (max. 20 stopni). Orange redukuje też intensywność oświetlenia oraz funkcjonowanie ekranów komunikacyjnych w biurach i salonach.
Tego lata jako uzupełniające źródło energii ruszyły instalacje fotowoltaiczne na dachach dwóch z największych nieruchomości: warszawskiej centrali (Miasteczko Orange) oraz centrum przetwarzania danych w Łodzi (a kolejne projekty są w przygotowaniu).
Orange Polska aktywnie włącza się też w zarządzanie dostępnością mocy w Polsce. Żeby ograniczyć ryzyko blackoutu, 23 września w ramach udziału w tzw. mechanizmie DSR (Demand Side Response) Polskich Sieci Energetycznych na dwie kluczowe godziny Orange ograniczył o 2 MW moc pobieraną z sieci przez Orange. Jedno z centrów danych przeszło wtedy na zasilanie rezerwowe – bez szkody dla klientów udało się dzięki temu wspomóc odciążenie krajowego systemu energetycznego.
Od 2015 roku dzięki prowadzonemu w sieciach Orange Polska Programowi Optymalizacji Energii, firma zaoszczędziła ponad 700GWh prądu – tyle, ile w ciągu roku zużywa blisko 300 tys. przeciętnych polskich gospodarstw domowych. Od 2015 do 2021 roku operator zredukował całkowite roczne zużycie energii o 16%, pomimo ponad trzykrotnego wzrostu transmisji danych w sieciach. W 2022 roku w porównaniu do ubiegłego, Orange Polska zetnie całkowite zużycie przynajmniej o kolejne 25 GWh, czyli dodatkowe 2% (dla energii biurowej redukcje sięgną natomiast aż 8%). Orange Polska kontynuuje też zmniejszanie zużycia paliw w pojazdach, budynkach i generatorach prądu.