16 września br. nowy Multipartnerski Program Bonusowy PAYBACK zastąpi dotychczasowe programy lojalnościowe Grupy TP - Profit i O!. Zaletą nowego programu jest to, że punkty na nagrody można zdobywać korzystając z usług 11 partnerów programu, a wadą w przypadku Orange jest gorszy przelicznik wydana złotówka/punkt oraz brak możliwości migracji zdobytych wcześniej punktów do nowego programu.
W programie mogą wziąć udział wszyscy klienci indywidualni Orange i TP. Użytkownicy Orange będą zbierać punkty za terminowe opłacanie faktur oraz za doładowania. Do końca roku punkty PAYBACK będą naliczane promocyjnie już od kwoty 25 zł (zarówno przy abonamencie jak i ofercie na kartę). 2700 punktów w 3 lata, można otrzymać za korzystanie z promocji „Mobilny internet w Orange”. Klienci TP otrzymają punkty za korzystanie z neostrady oraz usług telewizyjnych, również jeśli terminowo opłacą fakturę. Na start wszyscy uczestnicy dotychczasowych programów lojalnościowych otrzymają 150 pkt. powitalnych, jeśli zarejestrują się w PAYBACK-u poprzez strony internetowe TP lub Orange. Pozostali rejestrujący się w programie w ten sposób dostaną 50 pkt. Przelicznik dla punktów TP i Orange to 2 zł = 1 pkt PAYBACK.
Partnerami programu PAYBACK są m.in.: Allegro, BP, BZ WBK, Orange, Telekomunikacja Polska, Grupa Hotelowa Orbis, Real. Program jest obsługiwany przez firmę Loyalty Partner Polska, której szefową została Sylwia Pyśkiewicz.
„Program PAYBACK to całkowicie nowa jakość wśród programów lojalnościowych. Bardzo się cieszymy, że Grupa TP jako jedyny przedstawiciel branży telekomunikacyjnej znajduje się w gronie partnerów i że to właśnie nasi klienci mogą z Programu PAYBACK korzystać” - powiedział Krzysztof Sieczkowski, dyrektor Pionu Rozwoju Produktów i Kontentu Telekomunikacji Polskiej. „Jestem przekonany, że łącząc siły z pozostałymi partnerami – liderami w swoich branżach, stworzymy wyjątkową i bogatą ofertę - sprawimy, że nasi klienci otrzymają jeszcze więcej korzyści niż dotychczas” – dodaje.
Skuteczność i popularność Programu Bonusowego PAYBACK potwierdza przykład z rynku niemieckiego, na którym program wystartował w 2000 roku. Obecnie 60% wszystkich gospodarstw domowych posiada kartę PAYBACK, a 83% Niemców zna markę PAYBACK. 175 firm partnerskich przyłączyło się do programu, a klienci korzystają z kart średnio cztery razy w miesiącu. W 2008 r. Niemcy zgromadzili punkty o wartości 150 mln EURO i wymienili ponad 90% zgromadzonych punktów na nagrody. W tym samym roku całkowita wartość transakcji dokonanych przy użyciu karty PAYBACK wyniosła 16 miliardów EURO.
Kartę PAYBACK można otrzymać w punktach sprzedaży firm partnerskich, zamówić przez Internet na stronie www.payback.pl lub na stronach partnerów programu.
Badanie: Polscy konsumenci, a programy lojalnościowe
81% respondentów jest zainteresowanych programem multipartnerskim
Najnowsze badanie przeprowadzone przez CEM Instytut Badań Rynku i Opinii Publicznej potwierdza, że na polskim rynku programów lojalnościowych jest miejsce na nową jakość – multipartnerski program oferujący wymierne korzyści: 81% respondentów wyraziło zainteresowanie tego typu programem. Najważniejszą tego przyczyną jest fakt, że niemal 50% polskich konsumentów uznaje samą ideę kart lojalnościowych za interesującą, natomiast 48% badanych respondentów nie potrafi wskazać nazwy żadnego programu lojalnościowego – ich zaangażowanie emocjonalne w istniejące programy jest wiec nikłe. Respondenci jako główne wady programów lojalnościowych w Polsce wskazali brak oryginalności i niską satysfakcję uczestników.
Główne wady programów lojalnościowych obecnych na polskim rynku:
- zbyt mało korzyści dla uczestników programu, np. rabatów (65%)
- zbyt długi okres gromadzenia punktów zanim można otrzymać nagrodę (53%)
- nieatrakcyjne nagrody (49%)
Co czyni program lojalnościowy atrakcyjnym w opinii respondentów:
- Jedna karta może być używana w wielu punktach sprzedaży (76%)
- Zgromadzone punkty można szybko wymieniać na nagrody (75%)
- Wiele opcji wymiany punktów (72%)
- Kupony rabatowe z dodatkowymi zniżkami (67%)
- Karta lojalnościowa może być także używana jako karta debetowa (65%)
- Punkty można wymieniać na unikalne produkty (61%)
- Możliwość korzystania z ekskluzywnych korzyści i usług (60%)
Badanie przeprowadzone przez CEM na zlecenie PAYBACK na reprezentatywnej próbie 500 osób w wieku od 18 do 70 lat.
Przelicznik punktów u innych partnerów programu Payback:
Allegro - 1 punkt Payback za każde 3 zł wydane na Allegro (nie dotyczy wybranych kategorii)
BP - 3 punkty Payback za 2 litry paliwa i wiele dodatkowych punktów
Real - 1 punkt Payback za 2 zł wydane w placówkach Real w całej Polsce
BZ WBK - 1 punkt Payback za każde wydane 3 zł plus dodatkowe punkty od partnerów
Fly.pl - 1 punkt Payback za każdy wydany 1 zł
Kolporter – saloniki prasowe 1 punkt Payback za każde 2 zł wydane w Kloporterze (nie dotyczy części oferty)
Mix Electronics - 1 punkt Payback za każdy wydany 1 zł
Grupa Hotelowa Orbis – do 600 punktów PAYBACK za każdy wykupiony nocleg