16 września br. nowy Multipartnerski Program Bonusowy PAYBACK zastąpi dotychczasowe programy lojalnościowe Grupy TP - Profit i O!. Zaletą nowego programu jest to, że punkty na nagrody można zdobywać korzystając z usług 11 partnerów programu, a wadą w przypadku Orange jest gorszy przelicznik wydana złotówka/punkt oraz brak możliwości migracji zdobytych wcześniej punktów do nowego programu.
W programie mogą wziąć udział wszyscy klienci indywidualni Orange i TP. Użytkownicy Orange będą zbierać punkty za terminowe opłacanie faktur oraz za doładowania. Do końca roku punkty PAYBACK będą naliczane promocyjnie już od kwoty 25 zł (zarówno przy abonamencie jak i ofercie na kartę). 2700 punktów w 3 lata, można otrzymać za korzystanie z promocji „Mobilny internet w Orange”. Klienci TP otrzymają punkty za korzystanie z neostrady oraz usług telewizyjnych, również jeśli terminowo opłacą fakturę. Na start wszyscy uczestnicy dotychczasowych programów lojalnościowych otrzymają 150 pkt. powitalnych, jeśli zarejestrują się w PAYBACK-u poprzez strony internetowe TP lub Orange. Pozostali rejestrujący się w programie w ten sposób dostaną 50 pkt. Przelicznik dla punktów TP i Orange to 2 zł = 1 pkt PAYBACK.
Partnerami programu PAYBACK są m.in.: Allegro, BP, BZ WBK, Orange, Telekomunikacja Polska, Grupa Hotelowa Orbis, Real. Program jest obsługiwany przez firmę Loyalty Partner Polska, której szefową została Sylwia Pyśkiewicz.
![]() | ![]() |
„Program PAYBACK to całkowicie nowa jakość wśród programów lojalnościowych. Bardzo się cieszymy, że Grupa TP jako jedyny przedstawiciel branży telekomunikacyjnej znajduje się w gronie partnerów i że to właśnie nasi klienci mogą z Programu PAYBACK korzystać” - powiedział Krzysztof Sieczkowski, dyrektor Pionu Rozwoju Produktów i Kontentu Telekomunikacji Polskiej. „Jestem przekonany, że łącząc siły z pozostałymi partnerami – liderami w swoich branżach, stworzymy wyjątkową i bogatą ofertę - sprawimy, że nasi klienci otrzymają jeszcze więcej korzyści niż dotychczas” – dodaje.
Skuteczność i popularność Programu Bonusowego PAYBACK potwierdza przykład z rynku niemieckiego, na którym program wystartował w 2000 roku. Obecnie 60% wszystkich gospodarstw domowych posiada kartę PAYBACK, a 83% Niemców zna markę PAYBACK. 175 firm partnerskich przyłączyło się do programu, a klienci korzystają z kart średnio cztery razy w miesiącu. W 2008 r. Niemcy zgromadzili punkty o wartości 150 mln EURO i wymienili ponad 90% zgromadzonych punktów na nagrody. W tym samym roku całkowita wartość transakcji dokonanych przy użyciu karty PAYBACK wyniosła 16 miliardów EURO.
Kartę PAYBACK można otrzymać w punktach sprzedaży firm partnerskich, zamówić przez Internet na stronie www.payback.pl lub na stronach partnerów programu.
Badanie: Polscy konsumenci, a programy lojalnościowe
81% respondentów jest zainteresowanych programem multipartnerskim
Najnowsze badanie przeprowadzone przez CEM Instytut Badań Rynku i Opinii Publicznej potwierdza, że na polskim rynku programów lojalnościowych jest miejsce na nową jakość – multipartnerski program oferujący wymierne korzyści: 81% respondentów wyraziło zainteresowanie tego typu programem. Najważniejszą tego przyczyną jest fakt, że niemal 50% polskich konsumentów uznaje samą ideę kart lojalnościowych za interesującą, natomiast 48% badanych respondentów nie potrafi wskazać nazwy żadnego programu lojalnościowego – ich zaangażowanie emocjonalne w istniejące programy jest wiec nikłe. Respondenci jako główne wady programów lojalnościowych w Polsce wskazali brak oryginalności i niską satysfakcję uczestników.
Główne wady programów lojalnościowych obecnych na polskim rynku:
- zbyt mało korzyści dla uczestników programu, np. rabatów (65%)
- zbyt długi okres gromadzenia punktów zanim można otrzymać nagrodę (53%)
- nieatrakcyjne nagrody (49%)
Co czyni program lojalnościowy atrakcyjnym w opinii respondentów:
- Jedna karta może być używana w wielu punktach sprzedaży (76%)
- Zgromadzone punkty można szybko wymieniać na nagrody (75%)
- Wiele opcji wymiany punktów (72%)
- Kupony rabatowe z dodatkowymi zniżkami (67%)
- Karta lojalnościowa może być także używana jako karta debetowa (65%)
- Punkty można wymieniać na unikalne produkty (61%)
- Możliwość korzystania z ekskluzywnych korzyści i usług (60%)
Badanie przeprowadzone przez CEM na zlecenie PAYBACK na reprezentatywnej próbie 500 osób w wieku od 18 do 70 lat.
![]() | ![]() |
![]() |
Przelicznik punktów u innych partnerów programu Payback:
Allegro - 1 punkt Payback za każde 3 zł wydane na Allegro (nie dotyczy wybranych kategorii)
BP - 3 punkty Payback za 2 litry paliwa i wiele dodatkowych punktów
Real - 1 punkt Payback za 2 zł wydane w placówkach Real w całej Polsce
BZ WBK - 1 punkt Payback za każde wydane 3 zł plus dodatkowe punkty od partnerów
Fly.pl - 1 punkt Payback za każdy wydany 1 zł
Kolporter – saloniki prasowe 1 punkt Payback za każde 2 zł wydane w Kloporterze (nie dotyczy części oferty)
Mix Electronics - 1 punkt Payback za każdy wydany 1 zł
Grupa Hotelowa Orbis – do 600 punktów PAYBACK za każdy wykupiony nocleg