IKO zastępuje serwisy mobilne i dodatkowe aplikacje, ale rzadko korzystamy z IKO przy płatnościach w POS

Newsy
Opinie: 2

Bank PKO Bank Polski podał najnowsze dane dotyczące mobilnych usług bankowych, które oferuje swoim klientom: 2 miliony aktywnych aplikacji IKO, 145 tysięcy mobilnych kart zbliżeniowych w technologii HCE, 32 miliony transakcji mobilnych w 2017 roku.

W 2017 roku aplikacja IKO została wzbogacona między innymi o płatności zbliżeniowe dla kart Mastercard, płatność kodem BLIK z aplikacji IKO w urzędach w całej Polsce, zakupy w internecie bez kodu BLIK (BLIK One Click), czasową blokadę karty, a także nowe rodzaje przelewów: natychmiastowy w ramach Expres Elixir, zagraniczne, podatkowe czy z karty kredytowej.

W ostatnim roku tempo aktywacji nowych aplikacji IKO wzrosło. Tygodniowo przybywa ich około 40 tysięcy.

Zmienia się także sposób korzystania z aplikacji przez jej użytkowników – coraz częściej wykorzystują telefon do transakcji, które dotychczas realizowali za pośrednictwem na przykład bankowości internetowej. Dziś w każdej sekundzie w IKO zlecanych jest 1,6 transakcji. W 2017 roku bank zanotował też prawie 150-procentowy przyrost liczby logowań do aplikacji. Ogółem klienci wykonali za pomocą telefonów 245% transakcji więcej w porównaniu do poprzedniego roku.

W 3 kwartale 2017 r. do swojego konta z poziomu urządzenia mobilnego zalogowało się już ponad 2,4 miliony klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo (za pomocą aplikacji mobilnej, lekkiego serwisu lub jego pełnej wersji). Klienci logujący się za pośrednictwem IKO stanowią prawie połowę (47%) mobilnych klientów (18-proc. wzrost kw./kw.).

Dalszy rozwój kanałów internetowego i mobilnego to element strategii PKO Banku Polskiego na lata 2016-2020. Zakłada ona między innymi wzbogacanie dostępnych funkcji oraz rozszerzanie oferty usług dostępnych zdalnie, z naciskiem na zwiększenie aktywności klientów w kanałach cyfrowych.

Niestety PKO BP nie planuje wdrożyć popularnej usługi Android Pay, która jest obecnie najwygodniejszym sposobem na zapłatę smartfonem.

Prezentacja

Opinie:

Opinie archiwalne (2):

Komentuj

Komentarze / 2

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    M. Macierzynski pisze: 2017-12-06 17:31
    Klienci chetnie placa IKO w POSach - ale nie blikiem, a HCE :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Maciek pisze: 2017-12-12 17:13
    Jestem użytkownikiem PKO BP od 3 miesięcy i muszę przyznać, że dodatkowe opłaty to lekka przesada. Nawet za przelew z konta oszczędzam na bieżące wołają ~7 PLN!!! Otworzone konto walutowe, kolejna opłata choć nieużywane. Mam w tym banku kredyt ale poprzednie 2 banki ING i Millennium tego typu opłat nie miały. Nie dziwię się, że w 2017 dostaną ok 200 mln PLN z tytułu dodatkowych opłat. Ja ten bank wybrałem świadomie, ale szkoda mi całej rzeszy emerytów i ludzi, którym się wydaje, że takie opłaty to norma!! Zmieńcie model opłat a będzie ok. Póki co wielki minus!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: