Bank PKO Bank Polski podał najnowsze dane dotyczące mobilnych usług bankowych, które oferuje swoim klientom: 2 miliony aktywnych aplikacji IKO, 145 tysięcy mobilnych kart zbliżeniowych w technologii HCE, 32 miliony transakcji mobilnych w 2017 roku.
W 2017 roku aplikacja IKO została wzbogacona między innymi o płatności zbliżeniowe dla kart Mastercard, płatność kodem BLIK z aplikacji IKO w urzędach w całej Polsce, zakupy w internecie bez kodu BLIK (BLIK One Click), czasową blokadę karty, a także nowe rodzaje przelewów: natychmiastowy w ramach Expres Elixir, zagraniczne, podatkowe czy z karty kredytowej.
W ostatnim roku tempo aktywacji nowych aplikacji IKO wzrosło. Tygodniowo przybywa ich około 40 tysięcy.
Zmienia się także sposób korzystania z aplikacji przez jej użytkowników – coraz częściej wykorzystują telefon do transakcji, które dotychczas realizowali za pośrednictwem na przykład bankowości internetowej. Dziś w każdej sekundzie w IKO zlecanych jest 1,6 transakcji. W 2017 roku bank zanotował też prawie 150-procentowy przyrost liczby logowań do aplikacji. Ogółem klienci wykonali za pomocą telefonów 245% transakcji więcej w porównaniu do poprzedniego roku.
W 3 kwartale 2017 r. do swojego konta z poziomu urządzenia mobilnego zalogowało się już ponad 2,4 miliony klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo (za pomocą aplikacji mobilnej, lekkiego serwisu lub jego pełnej wersji). Klienci logujący się za pośrednictwem IKO stanowią prawie połowę (47%) mobilnych klientów (18-proc. wzrost kw./kw.).
Dalszy rozwój kanałów internetowego i mobilnego to element strategii PKO Banku Polskiego na lata 2016-2020. Zakłada ona między innymi wzbogacanie dostępnych funkcji oraz rozszerzanie oferty usług dostępnych zdalnie, z naciskiem na zwiększenie aktywności klientów w kanałach cyfrowych.
Niestety PKO BP nie planuje wdrożyć popularnej usługi Android Pay, która jest obecnie najwygodniejszym sposobem na zapłatę smartfonem.
Prezentacja