Bank PKO zmigrował do narodowej chmury 12 tys. stanowisk pracy

Newsy
Opinie: 0
PBank PKO zmigrował do narodowej chmury 12 tys. stanowisk pracy

Podczas wdrożenia w PKO Banku Polskim usługi Stanowisko Przyszłości dane z ponad 12 tys. urządzeń końcowych oraz cała poczta elektroniczna zostały zmigrowane do prywatnej chmury działającej na infrastrukturze OChK (Chmura Krajowa).

Pracownicy banku z obsługi klienta otrzymują dostęp do zwirtualizowanych aplikacji, bez potrzeby instalowania ich na urządzeniu końcowym (komputerze stacjonarnym, laptopie, urządzeniu mobilnym lub terminalu).

Używane obecnie przez pracowników banku pracujących w bezpośrednim kontakcie z klientami terminale służą jako urządzenia dostępowe, a większość obliczeń jest wykonywana na wysoko wydajnych serwerach.

Korzyści to: od łatwiejszej administracji dużą liczbą urządzeń, przez niższe koszty zakupu urządzeń, mniejszą konsumpcję energii elektrycznej, po wyższy poziom bezpieczeństwa danych.

W sumie do chmury zmigrowano ponad 32 TB danych z 12 tys. urządzeń.

Bank zdecydował się na usługę w wersji Aplikacja w chmurze. Oznacza to, że zwirtualizowane zostały aplikacje i dane, natomiast uproszczona wersja systemu operacyjnego jest nadal uruchamiana na urządzeniu końcowym. W innym wariancie tej samej usługi dostarczanej przez Chmurę Krajową zwirtualizowany może być także system operacyjny.

W ramach projektu Stanowisko Przyszłości użytkownicy otrzymali dostęp do poczty elektronicznej z wykorzystaniem rozwiązania eliminującego problematyczne limity pojemności skrzynki. Dzięki przeniesieniu historycznych e-maili o łącznej  wielkości ponad 130 TB do zwirtualizowanego środowiska, pracownicy mają ciągły i prosty dostęp do całej archiwalnej poczty.

Udogodnieniem dla pracowników banku jest dostęp do danych, w ramach nadanych uprawnień, bez względu na urządzenie, z którego aktualnie korzysta. Jeżeli pracownik musi pracować na innym niż zazwyczaj urządzeniu (np. z powodu chwilowego przeniesienia na inne stanowisko czy do innego oddziału, wizyty u klienta, czy łączenia zadań z zakresu bezpośredniej obsługi klienta z obowiązkami typu back office), to po prawidłowym zalogowaniu będzie miał ma dostęp do tych samych danych i aplikacji, co na standardowo wykorzystywanym sprzęcie.

Kluczową zaletą rozwiązania jest znaczne uproszczenie procesu zarządzania flotą sprzętu. Dzięki umieszczeniu aplikacji w chmurze ich aktualizacje lub reguły bezpieczeństwa są wdrażane bezpośrednio na serwerze. W rezultacie wszyscy użytkownicy mogą od razu korzystać z najnowszej wersji oprogramowania. Eliminuje to sytuację, w której pojedyncze urządzenie z nieaktualną wersją oprogramowania zawierająca np. lukę bezpieczeństwa, stanowi zagrożenie dla całej organizacji.

Przeniesienie ich z urządzeń końcowych do bezpiecznych serwerowni oznacza również wyższy poziom bezpieczeństwa. Utrata laptopa, pożar albo zalanie pomieszczeń biurowych, w których znajdują się terminale, nie powodują utraty danych. Wszelkiego rodzaju polityki bezpieczeństwa lub ich aktualizacje są wdrażane odgórnie, przez administratora, jednocześnie we wszystkich systemach. Użytkownicy korzystają zawsze z najnowszej, najbezpieczniejszej wersji oprogramowania.

W ramach realizacji projektu zespół Chmury Krajowej przygotował dla PKO Banku Polskiego chmurę prywatną.

Znacznemu obniżeniu uległy koszty zakupu urządzeń. Dzięki przeniesieniu obliczeń do chmury, możliwy jest zakup terminali o mniej zaawansowanych parametrach technicznych, których koszt jest o połowę niższy od standardowych urządzeń.

Wdrożenie Stanowiska Przyszłości w PKO Banku Polskim to kompleksowy program, który obejmował wiele projektów: przygotowanie chmury prywatnej, wirtualizację i migrację istniejących zasobów IT, wymianę ponad 12 tys. urządzeń w blisko 1000 lokalizacji na terenie całego kraju, ich konfigurację, połączenie z urządzeniami peryferyjnymi oraz szkolenia dla użytkowników. Zadania realizował zespół 200 specjalistów IT.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: