Wartość polskiego rynku usług telekomunikacyjnych w tym roku przekroczy 40 mld zł i będzie wyższa o 4,2 proc., niż w roku ubiegłym - wynika z przesłanego agencji PAP raportu firmy analitycznej PMR. Według autorów opracowania, w 2007 r. wartość rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce wzrosła w ujęciu rocznym o ponad 2 proc., osiągając 38,6 mld zł. Oznacza to ponad dwukrotnie niższy wzrost, niż w 2006 r. Analitycy uważają, że polski rynek usług telekomunikacyjnych w ciągu najbliższych czterech lat będzie rozwijał się w corocznie w tempie ok. 2,5 proc. Podobnie jak w poprzednich kilku latach, wzrost rynku był możliwy głównie za sprawą rosnących przychodów operatorów telefonii komórkowej. Drugi co do wartości segment stanowi telefonia stacjonarna, jednak jej udział w rynku usług telekomunikacyjnych systematycznie się zmniejsza - z 58 proc. w 2000 r. do 27 proc. w 2007 r. Kolejny rok z rzędu sektor zanotował ok. 10-proc. spadek wartości i - zdaniem analityków - w ciągu najbliższych 2-3 lat będzie nadal spadał.
Najmniejszym, a jednocześnie najdynamiczniej rozwijającym się segmentem rynku jest dzierżawa łączy, transmisja danych i dostęp do internetu (tzw. DLISP). W 2007 r. przychody wyniosły ok. 4,7 mld zł, z czego największą część stanowiły wpływy z usług dostępu do internetu.
PMR nie podał, czy wyliczenia wartości rynku obejmują także małych operatorów.