Polski T-Mobile - pełne wyniki finansowe i operacyjne w 2011 r.

Newsy
Żródło: Deutsche Telekom
Opinie: 4

Polski oddział T-Mobile miał na koniec 2011 r. 14,161 mln klientów. Przez rok liczba klientów urosła o 902 tys. (z 13,259 mln na koniec 2010 r.), co oznacza wzrost o 6.8%. W IV kw. 2011 r. liczba klientów urosła netto o 755 tys. Rok wcześniej spadła o 62 tys.

Wyniki finansowe

millions of €   Note Q4/10 Q1/11 Q2/11 Q3/11 Q4/11 y.o.y. % FY/10 FY/11 y.o.y. %
Total revenue     475 440 453 438 409 (13,9) 1 839 1 740 (5,4)
EBITDA   1 187 144 176 156 153 (18,2) 691 629 (9,0)
EBITDA margin (EBITDA / total revenue) %         39,4 32,7 38,9 35,6 37,4 (2,0p) 37,6 36,1 (1,5p)
Cash capex (as reported)     58 39 32 39 55 (5,2) 198 165 (16,7)
Cash contribution     129 105 144 117 98 (24,0) 493 464 (5,9)

Wyniki operacyjne

      Q4/10 Q1/11 Q2/11 Q3/11 Q4/11 y.o.y. % FY/10 FY/11 y.o.y. %
Mobile communications (end of period)                      
Service revenue (€ million)   449 416 423 405 366 (18,5) 1 748 1 610 (7,9)
Adj. EBITDA Margin (Service Rev.) (%)   41,6 34,6 41,6 38,5 41,8 0,2p 39,5 39,1 (0,4p)
Customers ('000) 2 13 259 13 175 13 203 13 406 14 161 6,8 13 259 14 161 6,8
 - contract ('000)   6 796 6 717 6 698 6 736 6 765 (0,5) 6 796 6 765 (0,5)
 - prepaid ('000)   6 463 6 458 6 504 6 670 7 396 14,4 6 463 7 396 14,4
Net Adds ('000)   (62) (84) 27 204 755 n.a. (241) 902 n.a.
 - contract ('000)   (18) (23) (19) 38 29 n.a. 140 25 (82,1)
 - prepaid ('000)   (44) (61) 46 166 726 n.a. (381) 877 n.a.
Average monthly churn (%)   2,9 3,0 2,7 2,2 0,9 (2,0p) 2,9 2,2 (0,7p)
- contract (%)   1,1 1,1 1,0 0,9 1,0 (0,1p) 1,0 1,0 0,0p
SAC per gross add (€)   27 24 20 19 17 (37,0) 23 20 (13,0)
 - contract (€)   133 127 109 93 82 (38,3) 112 102 (8,9)
 - prepaid (€)   2 2 1 2 1 (50,0) 2 2 0,0
SRC per retained customer (€)   82 86 74 67 42 (48,8) 81 69 (14,8)
ARPU (€)   11 10 11 10 9 (18,2) 11 10 (9,1)
 - contract (€)   18 17 17 16 15 (16,7) 17 16 (5,9)
 - prepaid  (€)   4 4 4 4 3 (25,0) 4 4 0,0
non-voice % of ARPU (%)   28 27 27 26 29 1p 26 27 1p
MOU per customer (min)   139 135 140 142 135 (2,9) 134 138 3,0
 - contract (min)   216 211 219 222 222 2,8 209 219 4,8

1 Special factors affecting EBITDA: EUR 5mn in Q3/11.
2 Mobile Customer figures and related KPIs (Net Adds, churn etc.) affected by a change in T-Mobile PL's prepaid churn policy as of September 2011 with an effect of +1,0 mn prepaid customers in 2011.

Opinie:

Opinie archiwalne (4):

Komentuj

Komentarze / 4

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    dd pisze: 2012-02-23 11:32
    Jeśli wyniki PTC porównamy z osiągami PTK Centertel to widać że PTC w ostatnim kwartale przyciągnął 6 razy więcej klientów. W tym kontekście rebranding rzeczywiście można postrzegać jako sukces.
    0
  • Users Avatars Mini
    guaga pisze: 2012-02-23 11:33
    Bardzo ładny wzrost t-mobile obstawiam że roczna ważność konta znacząco wpłyneła na ten wynik oraz różne promocje z darmowymi starterami
    0
  • Users Avatars Mini
    adreno pisze: 2012-02-23 12:11
    ~guaga wiadomo roczna ważność podbiła trochę statystyki jeśli chodzi o prepaid, ale patrząc na osoby które biorą abonamenty to w pół roku zanotowano wzrost o 70 tys a to już jest sporo,.
    0
  • Users Avatars Mini
    wakeup pisze: 2012-02-23 20:41
    Oczywiście, że ten rebranding im się udał. Teraz to zupełnie inna sieć. Mam wrażenie, że Era należała zupełnie do kogoś innego. W sumie dzięki T-Mobile w Polsce jesteśmy nawet dużo bardziej ujednoliceni w Europie, bo sieć jest na skalę międzynarodową
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: