Prezentujemy startup Wristy Technologies, który kończy właśnie prace nad pierwszym polskim nadgarstkowym telefonem o nazwie Wristy.
Link do strony internetowej Wristy znajduje się tutaj.
Profil Wristy na portalu społecznościowym Facebook znajduje się tutaj.
Rafał Czernik oraz Elżbieta Jarmusz – pomysłodawcy i założyciele Wristy Technologies SA – poznali się podczas studiów Executive MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.
Oto nasza krótka rozmowa z pomysłodawcami Wristy:
Jak to wszystko się zaczęło?
Podobne doświadczenia zawodowe spowodowały, że mieliśmy wiele wspólnych tematów do rozmów. Podczas studiów trafiliśmy do tej samej podgrupy, wspólnie rozwiązywaliśmy różne studia przypadków, co potwierdziło, że stanowimy świetny zespół. Już po pierwszych rozmowach wiedzieliśmy, że łączą nas pasja oraz ambicja do sprawdzenia się w ramach własnego projektu.
Jak zdefiniowaliście potrzebę klienta?
Bardzo często doświadczaliśmy sytuacji, w których nie mogliśmy się dodzwonić do naszych najbliższych: dzieci, małżonków, rodziców oraz przyjaciół w momencie, gdy bardzo nam zależało na krótkiej rozmowie i sprawdzeniu, czy wszystko u nich „w porządku” – wspomina Rafał Czernik. – „Powodów tych sytuacji – jak się później okazało – było całkiem dużo. Zarówno dzieci, jak i dorośli często nie mieli telefonu przy sobie – zostawiali go w domu, nie zabierali go ze sobą podczas zabawy na dworze, spacerów, aktywności sportowej czy wyjścia do ogródka. Zdarzało się też, że próby dodzwonienia się były nieudane, ponieważ osoby nie zmieniały trybu wyciszonego telefonu po spotkaniu, po zajęciach w szkole czy wizycie u lekarza. Często przyczyną braku kontaktu z bliskimi była również rozładowana bateria. Kolejny problem stanowiła coraz bardziej skomplikowana technologia, w szczególności złożoność smartfonów – dzieci oraz osoby starsze nie zawsze potrafiły ich sprawnie obsługiwać.
Jak narodził się pomysł na nadgarstkowy telefon Wristy?
Naszą pierwszą reakcją na problem była chęć znalezienia na rynku produktu – telefonu, który sprawiłby, że bliscy będą zawsze w zasięgu. Okazało się jednak, że na rynku nie ma produktu, który rozwiązałby wskazane problemy. Tak narodził się pomysł na stworzenie Wristy, który byłby uniwersalnym rozwiązaniem dla osób, chcących pozostawać w stałym kontakcie z bliskimi.
Skąd pozyskaliście środki na realizację projektu i ile on będzie kosztował?
Początkowo finansowaliśmy projekt z własnych środków. Gdy one się skończyły - z pomocą przyszedł WinQbator, fundusz zalążkowy należący do W Investments SA, który otrzymał wsparcie z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach programu operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 3.1. WinQbator w pierwszej rundzie finansowania zainwestował kwotę około 850 tys. zł. Środki zostały przeznaczone na zaprojektowanie Wristy.
Na jakim jesteście dziś etapie?
Minął ponad rok od momentu, gdy powstał pomysł na projekt a prace nad urządzeniem dobiegają końca. Obecnie kończymy etap projektowania i przygotowujemy się do kolejnych testów oraz certyfikacji, które są niezbędne, aby wprowadzić produkt na rynki Unii Europejskiej. Sprzedaż Wristy planujemy rozpocząć na wiosnę 2015 roku.
Co sprawia Wam największą radość przy tym projekcie, a co jest problemem?
Możliwość poznawania bardzo ciekawych ludzi, odkrywanie i uczenie się często całkowicie nowych rzeczy oraz przede wszystkim sprawdzenie się w ramach własnego biznesu - to sprawia nam dużo przyjemności. Do tej pory byliśmy pracownikami dużych korporacji gdzie często wiele zadań rozdzielanych było w różnych departamentach i jednostkach wsparcia. Dziś każdy problem musimy rozwiązać sami – nikt tego za nas nie zrobi ;-). Największym wyzwaniem jest, jak to w startupach bywa, liczba nieprzewidzianych zdarzeń, komplikacji, zmian itp. - tego nie da się do końca zaplanować…
Gdzie Wristy ma być sprzedawany?
W pierwszej kolejności planujemy uruchomić własny sklep internetowy, w którym będzie można kupić Wristy z ekspresową dostawą do domu na następny dzień – opcja będzie dostępna w całej Europie. Od początku projektujemy urządzenie i jego środowisko (stronę www.wristy.com) tak, aby były gotowe dla klientów w Unii Europejskiej.
Prowadzimy rozmowy z operatorami telekomunikacyjnymi w Polsce i zagranicą. Kolejnym istotnym kanałem będą sklepy z elektroniką, sprzętem sportowym i zabawkami. Na koniec rozważamy otworzenie kilku własnych punktów sprzedaży.
Czy smartfony nie są zagrożeniem dla tego projektu?
Nasze urządzenie nie jest i nigdy nie będzie konkurencją dla smartfonów. Jest to uzupełnienie obecnych produktów. Projektując Wristy koncentrowaliśmy się na problemie, jaki chcemy rozwiązać. Wristy to propozycja dla wszystkich grup wiekowych – obecnych użytkowników telefonów, którzy w konkretnych sytuacjach nie mogą z nich korzystać. Niezależnie od wieku i dotychczasowych nawyków związanych z użytkowaniem telefonów komórkowych – każdy będzie mógł sprawnie obsłużyć Wristy.
Polski telefon nadgarstkowy Wristy - to nie kolejny smartwatch!
Wristy to pierwszy polski telefon nadgarstkowy. Urządzenie będzie przeznaczone dla wszystkich grup wiekowych, dzięki czemu jako pierwsze na rynku umożliwi łatwą, szybką i skuteczną komunikację z najbliższymi w sytuacjach, w których korzystanie z innych urządzeń (w tym smartfonów) jest utrudnione.
Wristy to idealne rozwiązanie dla rodziców dzieci w wieku szkolnym, bo dzięki Wristy dzieci będą zawsze pod ręką:
Dzięki Wristy osoby aktywne będą zawsze w zasięgu
Osoby starsze będą zawsze „pod telefonem” dzięki Wristy
Wszystko, co należy wiedzieć o Wristy
Projekty Wristy: