Nokia przedstawiła planową, śródkwartalną aktualizację firmowej prognozy wyników w czwartym kwartale 2001 r.
Opierając się na przebiegu wydarzeń w październiku i listopadzie Nokia spodziewa się, że całkowity kwartalny wzrost sprzedaży netto w grupie Nokia osiągnie poziom około 20%. Przewiduje się, że kwartalne obroty Nokia Networks wzrosną, ale będą mniejsze o 20% licząc rok do roku, podczas gdy obroty Nokia Mobile Phones w czwartym kwartale powinny wzrosnąć o 25% w porównaniu z trzecim kwartałem. Wszystkie te szacunki są zgodne z wcześniejszymi przewidywaniami firmy.
Przewiduje się, że dochód pro forma na akcję (rozwodniony) za czwarty kwartał powinien znaleźć się w okolicach górnej granicy wcześniej podawanego przedziału 0,18-0,20 euro, a nawet może ją przekroczyć.
Rynek telefonów komórkowych rozwijał się zgodnie z prognozami Nokia, a sprzedaż aparatów w ciągu czwartego kwartału powinna wynieść 105-110 mln sztuk. Przewiduje się, że kwartalny wzrost będzie największy w obu Amerykach i w Europie.
W warunkach większej stabilności konkurencyjnego środowiska cen telefonów komórkowych, przy znormalizowaniu zapasów produktów w kanałach sprzedaży i dzięki rekordowej liczbie aparatów sprzedanych w pierwszych dwóch miesiącach kwartału, Nokia nadal spodziewa się, że w bieżącym kwartale znacznie powiększy swój udział w rynku telefonów komórkowych. Doskonałe przyjęcie modelu Nokia 8310 i świetne wyniki sprzedaży w USA, zarówno na rynku TDMA jak i CDMA, mają, jak na razie, znaczny udział w rezultatach handlowych czwartego kwartału.
Nokia jest światowym liderem komunikacji bezprzewodowej. Opierając się na swym doświadczeniu, innowacyjności, oraz pewnych i łatwych w obsłudze rozwiązaniach, firma zajmuje czołową pozycję wśród producentów telefonów komórkowych i jest jednym z głównych dostawców sieci komórkowych, stacjonarnych i internetowych. Łącząc mobilność z Internetem, Nokia otwiera nowe możliwości przed firmami oraz wzbogaca powszednie życie ludzi. Nokia jest jedną z najbardziej znanych na świecie firm, a jej akcje są notowane na sześciu głównych giełdach.
Należy pamiętać, że niektóre spośród występujących tu oświadczeń, nie będących informacjami o faktach, na przykład dotyczące 1) terminów dostaw produktów; 2) możliwości firmy w zakresie tworzenia nowych produktów i technologii; 3) oczekiwań dotyczących rozwoju rynku i wydarzeń na rynku; 4) oczekiwań, co do wzrostu i rentowności; 5) wszystkie stwierdzenia poprzedzone słowami "jesteśmy przekonani", "prognozuje się", "spodziewamy się" i podobnymi, mają charakter przewidywań. Ze względu na ryzyko i niepewność, wiążące się z takimi stwierdzeniami, rzeczywiste wyniki mogą zdecydowanie odbiegać od obecnie przewidywanych przez firmę. Czynniki mogące spowodować powstanie takich rozbieżności to między innymi: 1) stan branży, np. siła popytu na produkty, działania konkurencji, nacisk cenowy, poziom akceptacji nowych produktów, takich jak telefonów obsługujących Internet, wprowadzanie nowych produktów przez konkurencję, wpływ zmian technicznych i technologicznych, w tym sukcesów firmy na tworzącym się rynku 3G, zdolność firmy do ciągłego i za rozsądną cenę pozyskiwania części od firm trzecich, zapotrzebowanie na finansowanie przez dostawców oraz możliwości i chęci firmy w zakresie zapewnienia takiego finansowania i ograniczenia związanych z tym zagrożeń, oraz sukcesy i stan finansów strategicznych partnerów i klientów firmy; 2) czynniki operacyjne, takie jak pomyślny przebieg i efektywność działań produkcyjnych, pomyślny rozwój produktów lub ryzyko związane z posiadanymi zapasami, powodowane przesunięciem popytu rynkowego; 3) ogólna sytuacja gospodarcza, np. tempo wzrostu ekonomicznego na głównych rynkach firmy i w całej branży telekomunikacji bezprzewodowej, fluktuacje kursów wymiany, w tym w szczególności wpływ zmian kursu euro do dolara USA; 4) czynniki ryzyka wskazane na stronach od 10 do 16 formularza 20-F, przygotowanego przez firmę za rok kończący się w dniu 31 grudnia 2000.