Radio internetowe Emisja (www.radioemisja.pl) uruchomiło w sieci pierwszy legalny serwis muzyczny, pozwalający na odpłatne słuchanie wybranych utworów ze zgromadzonych i udostępnionych w sieci własnych zasobów.
Serwis muzyczny Emisji jest odpłatny. Zawarte przez Emisja S.A. umowy z operatorami sieci Plus GSM i Idea pozwolą na udostępnienie go milionom użytkowników telefonów komórkowych, którzy w prosty sposób mogą za niego zapłacić wysyłając wyżej płatne wiadomości SMS na numery 7410 lub 7610.
W odpowiedzi system radia udostępnia słuchaczowi 2 lub 24 godzinne hasło pozwalające na wybranie interesujących utworów z około 10000 nagrań obecnie dostępnych, tworzenie własnej playlisty i słuchanie muzyki na komputerze za pomocą programów Real Player i Windows Media Player. Koszt korzystania z serwisu wynosi 4,88PLN lub 7,32PLN, za dwugodzinne lub całodobowe udostępnienie nagrań. Do 15 sierpnia Emisja utrzyma system pozwalający na bezpłatne słuchanie muzyki po wysłaniu standardowego SMSa na numer +48501761167, który uruchomiony został testowo w czerwcu br. Doświadczenie z 2 miesięcy działania radia pozwoliły wprowadzić szereg zmian funkcjonalnych oczekiwanych przez naszych słuchaczy. Serwis zostanie udostępniony klientom sieci Era we wrześniu br.
Serwis uzyskał aprobatę instytucji zajmujących się ustawowo ochroną praw autorskich i pochodnych i działa w oparciu o stosowne umowy zawarte przez firmę Emisja S.A.( www.emisja.pl ), właściciela rozgłośni, z ZAIKSem, ZPAVem i SAWPem. Wspólnie znaleźliśmy rozwiązanie uzależniające wynagrodzenia twórców i producentów od faktycznej popularności ich utworów wśród słuchaczy, którzy indywidualnie decydują czego chcą słuchać - powiedział Jarek Stolarz, kierujący firmą Emisja S.A. - Legalna emisja utworów muzycznych indywidualnie kontrolowana przez słuchacza w połączeniu ze skutecznym systemem pobierania opłat to oczekiwane rozwiązanie, ku któremu zmierzają, niezależnie od różnic, środowiska twórców, producentów i nadawców.
Umowy zawarte przez Emisję, ZAIKS, ZPAV, SAWP regulują kwestie nadawania muzyki on-line na życzenie, ubiegając w tym działania amerykańskich nadawców internetowych, którzy od maja br. prowadzą rozmowy z Recording Industry Association of America (RIAA), grupą firm zrzeszająca największe wytwórnie muzyczne.