Polscy operatorzy wyłączą miliony kart SIM prepaid

Newsy
Żródło: RMF FM
Opinie: 55

Radio RMF FM twierdzi, że jest ryzyko, że operatorzy komórkowi (po wprowadzeniu ustawy antyterrorystycznej) będą musieli do końca tego roku wyłączyć niezarejestrowane karty SIM prepaid.

Obowiązek rejestracji będzie dotyczył także osób, które już mają telefony na kartę. Każdy posiadacz takiej karty będzie musiał zgłosić się do operatora i podać swoje dane. Jeśli tego nie zrobi - ustawa zobowiązuje operatorów komórkowych do wyłączenia takich telefonów i zaprzestania świadczenia usług telekomunikacyjnych.

Stanie się to pół roku po wejściu w życie ustawy antyterrorystycznej - a ta ma obowiązywać od 1 czerwca. Według RMF FM, branża jest "przerażona" skalą operacji. Kilka milionów osób będzie musiało odwiedzić punkty obsługi klientów. Kolejna wątpliwość dotyczy środków na karcie. Na razie nie wiadomo, co się stanie z pieniędzmi, które będą na koncie w chwili, gdy operator będzie zmuszony wyłączyć kartę.

Cytaty z projektu ustawy o działaniach antyterrorystycznych:

(...) przewiduje się m.in.: przyznanie ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych kompetencji do wydania decyzji o czasowym zamknięciu określonych przejść granicznych, deanonimizację osób korzystających z tzw. przedpłaconych kart telefonicznych i zobowiązanie ich do podania swych danych operatorowi telekomunikacyjnemu oraz zaostrzenie przepisów w zakresie dokonywania wydalenia z terytorium RP osób nieposiadających polskiego obywatelstwa. 

Zmiany w ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2014 r. poz. 243).

Mając na uwadze to, że anonimowość tzw. przedpłaconych kart telefonicznych (pre-paid) dostarcza –  jak pokazują przypadki krajowe i zagraniczne – przestępcom, w tym osobom zaangażowanym w działalność terrorystyczną, dogodnego narzędzia do komunikowania się i kamuflażu w projektowanej ustawie przewidziano obowiązek rejestracji użytkowników ww. kart. Przyjęcie proponowanych rozwiązań jest uzasadnione także w kontekście przeciwdziałania zjawisku fałszywych powiadomień o podłożeniu ładunków wybuchowych, których celem jest wywołanie działań właściwych służb i doprowadzenie do zakłócenia funkcjonowania organów państwa. Mając na uwadze powyższe proponuje się wprowadzenie w ustawie – Prawo telekomunikacyjne, rozwiązania, zgodnie z którym abonenci tzw. przedpłaconych kart telefonicznych zobowiązani będą do podania swoich danych. W przypadku osób fizycznych przewidziany jest obowiązek podania następujących danych:

  • imię i nazwisko;
  •  numer ewidencyjny PESEL (w przypadku osoby nieposiadającej numeru ewidencyjnego PESEL
  • nazwa i numer dokumentu stwierdzającego tożsamość);
  • adres zameldowania, a w przypadku jego braku, adres zamieszkania lub adres korespondencyjny;
  • nazwa, seria i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, a w przypadku cudzoziemca, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej albo Konfederacji Szwajcarskiej – numer paszportu lub karty pobytu.

Abonenci niebędący osobami fizycznymi podawać będą z kolei dane dotyczące:

  • nazwy;
  • numeru identyfikacyjnego REGON lub NIP (lub numeru w rejestrze przedsiębiorców albo
  • ewidencji działalności gospodarczej lub innym właściwym rejestrze prowadzonym w państwie członkowskim);
  • adresu siedziby;
  • adresu korespondencyjnego.

Z powyższym rozwiązaniem powiązany będzie obowiązek dostawcy usług do weryfikowania zgodności podanych przez abonenta będącego osobą fizyczną danych z danymi podanymi w dokumencie potwierdzającym jego oraz – w przypadku, gdy abonent nie jest osobą fizyczną – we właściwych rejestrach zawierających dane dotyczące nazwy, numeru identyfikacyjnego REGON lub NIP (lub numeru w rejestrze przedsiębiorców albo ewidencji działalności gospodarczej lub innym właściwym rejestrze prowadzonym w państwie członkowskim) oraz adresu siedziby. Zgodnie z projektowanym rozwiązaniem dostawcy usług przedpłaconych w publicznej sieci telekomunikacyjnej zaprzestaną świadczenia usług abonentom, którzy nie podali wymaganych danych lub których dane nie zostały zweryfikowane przez dostawcę usług. Jednakże mając na uwadze konieczność przystosowania się dostawców usług przedpłaconych w publicznej sieci telekomunikacyjnej przedsiębiorców telekomunikacyjnych do projektowanych rozwiązań przewidywane jest, że przepis dotyczący zaprzestania świadczenia usług we wskazanym wyżej wypadku wejdzie w życie w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy. 

(...) zakładana w projekcie ustawy o działaniach antyterrorystycznych deanonimizacja przedpłaconych kart telefonicznych nie jest rozwiązaniem nowym w krajach europejskich. Wprawdzie zróżnicowany pozostaje system rejestracji kart, jednak wspólna jest jego istota polegająca na umożliwieniu zidentyfikowania danych właściciela karty. Należy zaznaczyć, że proponowane rozwiązania nie wpłyną negatywnie na korzystanie z tzw. doładowań karty. Ograniczenia w zakresie możliwości nabycia kart przedpłaconych w punktach obsługowych operatorów telekomunikacyjnych istnieją m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Bułgarii czy na Węgrzech. Rozważane jest wprowadzenie obowiązku rejestracji kart pre-paid na Słowenii i w Chorwacji. 

Projektowana ustawa o działaniach antyterrorystycznych może mieć również wpływ na koszty prowadzenia działalności przez część przedsiębiorców telekomunikacyjnych w związku z wprowadzeniem obowiązku rejestracyjnego tzw. kart przedpłaconych. Jednak ze względu na
różną specyfikę i sposób funkcjonowania przedsiębiorców telekomunikacyjnych świadczących usługi w zakresie dystrybucji tak zwanych kart przedpłaconych, na obecnym etapie nie jest możliwe dokładne oszacowanie skutków finansowych wejścia w życie regulacji. 

 

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (55):

Komentuj

Komentarze / 55

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    :) pisze: 2016-04-22 16:20
    o kasę to bym się nie martwił......zawsze można przelać na inny numer(jeżeli operator da taką możliwość). Ale 6m-cy to krótki okres..........minimum 12m-cy.
    -3
  • Users Avatars Mini
    the c pisze: 2016-04-22 16:22
    i znowu ludzie beda mieli pretensje do operatora... ehhh... rzad powinien poinformowac ze to z jego dyspozycju konsultanci maja obowiazek rejestrowac.
    8
  • Users Avatars Mini
    Dogi pisze: 2016-04-22 16:24
    ciekawe czy operatorzy będą informować swoich Klientów o tym że muszą zarejestrować nr, np poprzez sms
    5
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2016-04-22 16:39
    operatorzy: likwidujcie dalej salony, likwidujcie.... :-D
    -3
  • Users Avatars Mini
    mjh pisze: 2016-04-22 16:49
    I bardzo dobrze! Skończą się idiotyczne żarty telefoniczne.
    -23
  • Users Avatars Mini
    abc pisze: 2016-04-22 17:56
    To co ja będę musiał zrobić? Mam jedną kartę sim do rozmów, plus wiele kart sim z różnych sieci do internetu ( używam w zależności ,gdy pojawi się kajaś ciekawa promocja na internet)
    3
  • Users Avatars Mini
    dfgsg pisze: 2016-04-22 17:57
    dobrze że naród nie wybrał koszernych z PO+nowozesnej obrońców koryta i dewiacji -brawo
    -15
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2016-04-22 17:57
    Z innej strony: jak zarejestrować numer gdy już dawno nie macie PUK.
    2
  • Users Avatars Mini
    As pisze: 2016-04-22 18:10
    I bardzo dobrze! I niech PO..bani idą do bani :)
    -13
  • Users Avatars Mini
    As pisze: 2016-04-22 18:11
    Bez urazy oczywiście...
    -5
  • Users Avatars Mini
    Ciekawski pisze: 2016-04-22 19:05
    Operatorzy wreszcie będą musieli wyłączyć fikcyjnie utrzymywane karty prepaid. Ciekawe ile z tych 29 mln jest fikcyjnych dla statystyk.
    -5
  • Users Avatars Mini
    Dogi pisze: 2016-04-22 19:41
    @pabloki: jeżeli masz kartę z WIELKIEJ CZWÓRKI (Orange, Plus, T-mobile, Play) to w salonie zarejestrujesz bez puku. Wystarczy mieć kartę sim ze sobą
    5
  • Users Avatars Mini
    On z Orange pisze: 2016-04-22 20:19
    I bardzo dobrze wreszcie ktos dobrze mysli
    -14
  • Users Avatars Mini
    Kriss pisze: 2016-04-22 20:28
    Ciekaw jestem jak ma zarejestrować taką kartę osoba niepełnoletnia . A jest ich wiele gimnazja podstawówki czy nawet szkoły średnie w 90 % jadą na kartach przed płaconych . To co rodzice będą musieli rejestrować na siebie chyba - bo 8- 17 lat dowodu jeszcze przeważnie nie mają. Chory przepis chcą wprowadzić więcej pytań z tego powodu niż jasnych odpowiedzi. Wydaje mi się że PIS-iory chcą po prostu totalnej inwigilacji pod płaszczykiem "ustawy antyterrorystycznej".
    14
  • Users Avatars Mini
    giu pisze: 2016-04-22 20:42
    Jesteś uczciwy, nie wykorzystujesz telefonu w przestępczych celach to niby czemu masz nie zarejestrować karty?
    -25
  • Users Avatars Mini
    ...dobra rada pisze: 2016-04-22 20:53
    ....wystarczy wziąć menela z bezdomnych ,i niech idzie zarejestrować kartę/lub kilka-bo nikt mu nie zabrani/,i po kłopocie..
    14
  • Users Avatars Mini
    arczi pisze: 2016-04-22 20:55
    Kriss - dowód teraz może mieć nawet miesięczne dziecko gju - uważam tak samo, pretensje maja ci co na sumieniu maja najwięcej
    -12
  • Users Avatars Mini
    Jack pisze: 2016-04-22 21:04
    Kupić kartę za granicą,nie wyłączą jej przecież Polsce,a ceny od przyszłego roku za rozmowy będą wszędzie takie same.
    13
  • Users Avatars Mini
    job pisze: 2016-04-22 21:17
    Uważam,że Admin powinien usuwać wpisy natury politycznej, to nie miejsce na hajterów.
    -12
  • Users Avatars Mini
    Alek pisze: 2016-04-22 21:26
    @job - mongole jeden, przecież ten "przepis" jest czysto polityczny! To o czym mamy pisać? Myśl, to nie boli!
    20
  • Users Avatars Mini
    PiotrusPan pisze: 2016-04-22 21:53
    No wszelkiej maści lumpy będą rejestrować karty na siebie i brak parę złotych od każdej rejestracji. I interes będzie się kręcił. Ten rząd jest dużo głupszy niż można się było spodziewać:-)
    23
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2016-04-22 22:12
    Kto i jak będzie to rejestrował? Babka w kiosku która sprzedaje startery? Czy ileś tam dni na zarejestrowanie? W obu przypadkach dla potencjalnego przestępcy lub jak wolą PiSlamy nazywać swoich obywateli - terroryści łatwo obejdą ten wymóg. Jak będzie łepek chciał zadzwonić że jest bomba kupi starter zadzwoni i wywali do smietnika, niech go namierzają. Jak bedzie trzeba okazać dowód przy zakupie to każdy żul za 10zł da ci dowód i kupisz sobie 100 starterów. Pytanie komu i do czego tak naprawdę potrzebna ta rejestracja? A karty sim w roamingu kupione bez rejestracji za granicą? Terroryści mają miliony sposobów komunikacji w tym np e-mail. Założenie że zarejestrowanie prepaida jest walką z terroryzmem jest idiotyczne. To jest walka, PiSowskiego państwa policyjnego z własnymi obywatelami.
    38
  • Users Avatars Mini
    PAN ELF pisze: 2016-04-22 23:15
    Tak jak już wcześniej już moi przedmówcy pisali jest to po to by inwigilować i podłuchiwać polaków a to wszystko się roji w głowie bardzo małego człowieczka co nie może sięgnąć klamki w sejmie . Może niech jeszcze wprowadzą obowiązeg zgłaszania numeru do biura numerów to już by była przesada bo teraz żeby być zgłoszonym do biura numerów ogulno krajowego czy tego prowadzonego przez operatora to trzeba na to zgodą podpisać ale widać że wrucą stare czasy jak kiedyś nie miałeś wyboru byłeś wpisany w biuro numeruw wpisany czy chciałs czy nie to tylko pokazuje jako PIS jest debilny zalecam im przejście do innego Dilera bo te narkotyki im nie służą .
    11
  • Users Avatars Mini
    ona pisze: 2016-04-23 00:21
    słuchajcie ludzie mają np po 2nr np do netu. A ci terroryści oni nie kupia karty nie zarejtr na siebie a poza tym mają te swoje aplikacje w tel jakieś kody tajne systemy. Itd.
    3
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2016-04-23 00:33
    W PEŁNI POPIERAM REJESTROWANIE OBOWIĄZKOWE NUMERÓW.
    -35
  • Users Avatars Mini
    Marek pisze: 2016-04-23 01:13
    Rejestrowanie w Niemczech to fikcja, karty oczywiście kupuje się tam w kiosku lub na stacji benzynowej bez żadnej rejestracji, natomiast żeby zacząć korzystać z usług trzeba zarejestrować kartę przez internet, tak to wygląda w teorii, natomiast w praktyce można przy rejestracji przez internet podać fikcyjne, zmyślone dane, nikt tego nie weryfikuje. Tak więc powoływanie się na obowiązek rejestracji zagranicą to grube nadużycie i kłamstwo trafiające do głupich ludzi.
    26
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2016-04-23 02:49
    ja tu widzę same korzyści [a porządek musi być] 1) utemperuje się trochę "dzieciarnie" której to utrudni się dostęp do kart sim i ograniczy zjawisko "głupich numerów" przy wykorzystaniu kart pre-paid 2) w końcu będzie możliwe uzyskanie rzetelnej i bardzo miarodajnej informacji dot. rzeczywistej ilości kart SIM na rynku i ilości klienteli u poszczególnych operatorów 3) u części osób skończy się "żonglowanie" numerami telefonów i zmienianie ich co miesiąc, szczególnie u młodszej części pokolenia. 4) dla operatorów pojawi się nowa, większa możliwość pozyskania szerokiego spectrum nowych danych osobowych np. w celu ich dalszego przetwarzania/wykorzystania lub odsprzedaży dalej 5) ograniczy to przestępczość pospolitą np. stalking ale także gospodarczą itp. ...podsumowując: JESTEŚ UCZCIWY I PRAWY? NIE MASZ SIĘ CZEGO OBAWIAĆ, ZAREJESTRUJ KARTĘ.
    -33
  • Users Avatars Mini
    cet pisze: 2016-04-23 04:21
    Bardzo prosty przYklad. Kupijesz/dostajesz starter ma on waznosc np do 2019r. Co sie wydarzy jeśli uruchomie go pierwszy raz w roku 2019 ??
    0
  • Users Avatars Mini
    cet2 pisze: 2016-04-23 04:27
    Kolejny przykład rejestruje kartę i posiadam dowód osobisty ten który nie ma danych zamieszkania. Czyli mogę podać dowolny adres np pewnego prezesa....
    5
  • Users Avatars Mini
    Adam pisze: 2016-04-23 06:25
    @OrangeToDziadostwo- ty naprawdę taki głupi jesteś czy w podkarpackim ciemnogrodzie mieszkasz?
    27
  • Users Avatars Mini
    Tomek pisze: 2016-04-23 19:51
    Rejestracja kart w Niemczech to fikcja , kto kupował to wie . Terroryzm to przykrywka do inwigilacji własnych obywateli .
    11
  • Users Avatars Mini
    Igor pisze: 2016-04-23 20:13
    A nie latwiej zablokowac do momentu rejestracji karty . Ciekawe co zrobia jak pujde zarejestrowac kilka tysiecy kart i codziennie bede robil cesje
    2
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2016-04-23 22:07
    @Stefan Popieram, jestem z tobą mój partyjny kolego.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ktoś pisze: 2016-04-24 10:27
    W Czechach nie trzeba rejestrować kart SIM, koszty roamingu w UE spadły, to przestępcy albo kupią w polski starter na jakiegoś żula, albo pojadą do Czech i tam zrobią hurtowe zakupy ;)
    5
  • Users Avatars Mini
    D pisze: 2016-04-24 11:18
    @Ktoś, czy tak trudno pojąc, że zawsze łatwiej (w razie potrzeby) namierzyć i wyłapać o wiele mniejszą ilość kart roamingowych powiązanych z danym przestępstwem, niż MILIONY polskich obecnie nie zarejestrowanych prepaidów...? A i żule w końcu zaczną zarabiać. Taki Zdzisiu spod budki zażyczy sobie stówkę (albo kilka stówek) z rejestrację... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Paweł Nyczaj pisze: 2016-04-24 12:26
    Zwróćmy jednak uwagę na dobre strony rejestracji: odzyskanie numeru w razie jego utraty (utopiony lub skradziony telefon itp.) oraz możliwość zmiany operatora. Sporo osób zmieniając operatora nie będzie teraz zmieniać numeru, tylko przeniesie swój. Będzie jednak problem z zakupem łatwych numerów na Allegro, bo albo trzeba będzie robić cesję numeru (nie da się tego zrobić na odległość bez powszechnie używanych kwalifikowanych podpisów elektronicznych, bez wizyty w salonie operatora się nie obędzie), albo niektórzy sprzedawcy umożliwią zakup startera (zwłaszcza hurtowy) bez rejestracji, ale ten starter trzeba będzie zarejestrować po aktywacji (w salonie lub korespondencyjnie, kiedyś do starterów dołączali karty rejestracyjne do dobrowolnej rejestracji numeru). Ciekaw jestem, jak po wprowadzeniu rejestracji rozwiązane będzie kupowanie nowych i używanych łatwych numerów na Allegro. Przed laty sam taki kupiłem (nowy starter) i potem go zarejestrowałem na siebie.
    -3
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2016-04-24 21:09
    Proszę nie podrabiac mojego nicku!!
    -8
  • Users Avatars Mini
    Heniek pisze: 2016-04-25 07:16
    ...Polacy, jak zwykle zawsze mają problem. Wykupując abonament u jakiegokolwiek operatora też należy podać swoje dane oobowe. Więc w czym problem?
    -6
  • Users Avatars Mini
    lol... pisze: 2016-04-26 08:01
    Reasumując rząd będzie walczył z żartownisiami z gimnazjum. Na to wychodzi według logiki pochlebców pis.
    10
  • Users Avatars Mini
    Lisu pisze: 2016-04-26 15:13
    Odpier...ol się od asf, dobrze chłop pisze, pisowskie szumowiny myślą że są "narodem" i wypowiadają się w imieniu 38mln. z czego niecałe 4 głosowały na tych faszystów.
    16
  • Users Avatars Mini
    Lisu pisze: 2016-04-26 18:53
    Sfrustrowany platfons asf z powodu trwałej eliminacji mafii platfonserskiej od koryta pluje jadem nie mogac przeżyć faktu swojej klęski i tego, że naród zadecydował mądrze, odrzucając głupotę asfów i innych sierot umysłowych.
    -13
  • Users Avatars Mini
    62 pisze: 2016-04-27 13:30
    Lisu jest boski w łóżku choć jest sierotą platfonsem pisowskim niezdolnym do samodzielnego myślenia.
    5
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2016-04-27 14:01
    Już tej nacjonalistycznej bandzie pisuarów wiele rządzenia krajem nie zostało. Nigdy więcej!
    8
  • Users Avatars Mini
    olik pisze: 2016-05-11 11:49
    @OrangeToDziadostwo "u części osób skończy się "żonglowanie" numerami telefonów i zmienianie ich co miesiąc" - masz z tym problem? Co ci przeszkadza,że ktoś używa różnych numerów do różnych celów? Sam używasz tylko jednego maila do wszystkiego? Jednych gaci na miesiąc? Patrz dalej niż czubek własnego nosa, niż "mi to pasuje, innym musi też pasować a jak nie to są pewnie terrorystami"
    9
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2016-05-11 16:13
    @olik Tacy ludzie jak ten frustrat OTD tego nie zrozumieją, już jego nick powinien ci wiele wyjaśnić że to chory psychicznie osobnik, takich jest tu więcej - "Lisu" "62" "Lisu62" - to dopiero przygłup-podszywacz, brednie które wszędzie wypisuje są poniżej poziomu żeby komentować.
    6
  • Users Avatars Mini
    ZenBen pisze: 2016-05-22 10:16
    To dobra zmiana. Ludzie kupią numery w Czechach, Austrii albo innym kraju. Roaming tanieje, a jak zniosą, to dopiero bedzie wysyp "zagranicznych numerów" w kraju. Nawet w Polsce mozna juz kupic niemiecki numer prepaid i za 20 EUR jest 300 min ( odbieranie w UE darmowe ) i 800 MB netu, mnie to starczy. Służby same sobie zaszkodzą, bo nagle mnóstwo gangusów zmieni numery i telefony. Będzie wiekszy bajzel.
    0
  • Users Avatars Mini
    ewa pisze: 2016-06-07 12:58
    a gluople siedza w sejmie i brawa bija nie jeden pijaczyna kupi karty za odstepne albo zgubil interes bedzie sie krecil
    2
  • Users Avatars Mini
    Mystetious pisze: 2016-06-20 20:47
    Głupota glupota niech oni swój głupi rozum zarejestruja a nie beda skurwysyny narzucać obowiązkowa rejestrację i co jeszcze kurwa moze będą jeszcze czytać treści smsów
    1
  • Users Avatars Mini
    Mystetious pisze: 2016-06-20 20:51
    rejestracja prepaidów nic nie daje, a utrudnia działania legalne związane z wolnością słowa. Inwigilacja
    4
  • Users Avatars Mini
    Cwaniak z Pekaesu pisze: 2016-07-07 18:12
    a ten kto umrze i zostawi karte zarejestrowana na siebie? rejestrujcie na babcie duzo numerów, teraz bedzie interes handlu kartami zarejestrowanymi.Cena startera u mnie to 20 zeta.
    0
  • Users Avatars Mini
    tux de penguin pisze: 2016-07-28 00:59
    W dzisiejszych czasach nie ma nic cenniejszego niż nasze dane osobowe. Fundując tą ustawę rząd zafundował wszystkim użytkownikom (no tym co muszą) podanie swoich danych osobowych operatorowi. Ten ma 100 innych umów z podmiotami gospodarczymi handlującymi tymi danymi. W efekcie Twoje dane osobowe będzie miało więcej osób niż 100x ilość kontaktów w Twojej książce telefonicznej. Wystarczy mały atak hakerów na powiedzmy 10% tych instytucji i katastrofa gotowa. Mnie życie nauczyło jak łatwo sklonować kartę SIM, podsłuchiwać kogoś, wziąć na kogoś kredyt itp. Większość tego nie doświadcza więc tego nie ma. Życzę wszystkim zwolennikom rejestracji numeru telefonu: * Co najmniej 100 SMS-ów reklamowych dziennie; * Co najmniej 2x w tygodniu zapchanej skrzynki pocztowej * Co najmniej trzy razy w życiu wykradzenia ich danych osobowych * Aby okazało się na niejdnej stronie WWW o czym rozmawiali po godzinie 23 z kochanką :) * Aby kilka razy wyciekły ich dane SMS - przecież teraz nie są już anonimowe ------ Poza tym gratuluję myślenia tym co uważają, że to ograniczy terroryzm. Radze poszukać ile kosztuje RPI2 + zestaw do uruchomienia własnej stacji sieci komórkowej o zasięgu 3KM. Wystarczy to wystawić za okno (a jest małe) i wpiąć po VPN do jakiejs sieci z dostępem do Netu. W efekcie w promieniu 3KM mamy własną sieć komórkową. Sieć, o której nikt nie wie, ze służbami włącznie. Przeciętny przestępca nie używa telefonu. Ten o większym kalibrze nie używa w ogóle telefonu. Ale przecież Kaczor wie lepiej. Jeszcze chwila to będzie mi mówił jak mam S..Ć do sedesu.
    2
  • Users Avatars Mini
    pan teo pisze: 2016-07-30 08:19
    jeszcze siedem lat rzadow tych bo jak nie pojdziemy do wyborow znowu wygraja a rejestracja nic nie zmieni dla bezpieczenstwa
    0
  • Users Avatars Mini
    Karol pisze: 2016-08-01 16:20
    Ja ostatnio szukałem jakiegoś rozwiązani i wpadłem na stronę prepaid-bezrejestracji.pl. Ciekawe rozwiązanie i myślę że warto poczytać
    1
  • Users Avatars Mini
    kylu pisze: 2016-08-18 11:26
    Nie dosć ,że Google już śledzą każdy wasz krok..to jeszcze i telefony. Chore. Kupię sobie Walkie-Talkie:):D A z telefonu zrezygnuję. Albo...jak ktoś mądrze rzekł każdy menel za dwa wina zarejestruje na siebie. I po sprawie.:D:D:D
    0
  • Users Avatars Mini
    Blondynka z playa pisze: 2016-12-25 18:35
    Dzisiaj rejestracja jutro podsłuchy
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: