UKE opublikowało analizę usługi Roam Like At Home. Analiza nie jest aktualna i dotyczy 2017 i 2018 r.
Po półtora roku obowiązywania zasady Roam Like at Home (RLAH) straty operatorów z tytułu świadczenia detalicznych usług roamingu w EOG przestały rosnąć.
W drugiej połowie 2018 roku łączna strata operatorów zmniejszyła się o ok. 11 mln zł. z 307,7 mln zł. odnotowanych w pierwszym roku do 297 mln zł.
Nadal największym składnikiem kosztów operatorów pozostają hurtowe opłaty za niezbilansowany ruch w roamingu.
Największą dynamikę zmian wśród usług w roamingu odnotowano w transmisji danych – wzrost o 74% (lipiec 2018 do lipca 2017) podczas gdy na pozostałych usługach jest to poniżej 10%.
Najpopularniejszym kierunkiem są Niemcy, gdzie Polacy wykonali prawie połowę połączeń głosowych w roamingu.
Analiza UKE Roam Like at Home stan na 31 grudnia 2018 r.