Światowa sprzedaż telefonów komórkowych w trzecim kwartale 2002 wzrosła o 7.8 % w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Takie dane opublikował instytut Gartner Dataquest w swoim najnowszym raporcie. Sprzedaż telefonów komórkowych dla użytkownika końcowego osiągnęła 104.3 mln sztuk. Według Gartnera rosnące zapotrzebowanie na telefony komórkowe utrzyma się w czwartym kwartale 2002 i w przyszłym roku. Po raz pierwszy Nokia osiągnęła ponad 50 % udział w rynku w Europie, Środkowym Wschodzie i Afryce, głównie dzięki dużemu zapotrzebowaniu na komórki z wyższych półek. Sprzedaż Nokii wzrosła o 14 % do 37.4 mln sztuk, a udział w światowym rynku wzrósł z 34 do 36 %. Wzrost sprzedaży jest spowodowany również rozpoczęciem globalnej wymiany aparatów na nowe, lepiej wyposażone z kolorowymi wyświetlaczami. Sprzedaż Motoroli wzrosła jedynie o 2.4 %. Nikły wzrost to efekt opóźnienia wprowadzenia nowych modeli T720 oraz C330 oraz niepewna sytuacja ważnych dla Motoroli rynków chińskiego i amerykańskiego. Motorola sprzedała 15 mln sztuk telefonów. Sprzedaż Samsunga wzrosła aż o 52% do 11.1 mln sztuk. Udział koreańskiego producenta w rynku wzrósł do 11%. Sprzedaż Siemensa wzrosła o 13% do 8.1 mln sztuk z 7.8 % udziałem w rynku. Sony Ericsson najprawdopodobniej opuści niebawem "top 5" największych producentów. Sprzedaż koncernu zmalała z 8.8 mln sztuk rok wcześniej do 5 mln sztuk w III kw. tego roku. Udział w rynku Sony Ericsson wynosi zaledwie 4.8 % w porównaniu do 9.1 % jakie obie firmy miały w sumie przed połączeniem. Mniejsze firmy, takie jak Panasonic, notują stały wzrost sprzedaży w Europie.