Prezes T-Mobile: we wrześniu nowe otwarcie

Newsy
Żródło: rpkom.pl
Opinie: 35
Adam Sawicki, nowy prezes T-Mobile Polska

Adam Sawicki, nowy prezes T-Mobile Polska, udzielił wywiadu serwisowi rpkom.pl. Oto kilka odpowiedzi, których udzielił prezes:

Na czym polegać będzie transformacja T-Mobile Polska?
Myślimy o kilku sprawach. Jedną z nich jest doprowadzić do sytuacji, w której będziemy operatorem pierwszego wyboru: ze względu na jakość usług i podejścia do klienta. Planujemy znaczącą zmianę w tym ostatnim obszarze. Badania pokazują, że operatorzy irytują klientów. Trzeba nas akceptować, bo jesteśmy i świadczymy usługi potrzebne w życiu codziennym, ale irytujemy klientów: dzwonieniem, SMS-ami, taryfami. Nawet nowi operatorzy, którzy wchodzą na rynek z czasem, gdy obrastają w tłuszcz komplikują swoje oferty.

To co czeka tę spółkę?
Zmiany, zmiany, zmiany.

Będzie dalej szczupleć?
To zabawne, że jedynym synonimem zmian jest odchudzanie.

Jakie są główne różnice między czterema operatorami komórkowymi w kraju?
Każdy z nas ma inne silne i słabe strony. Na charakterystykę Orange wpływa i będzie wpływać fakt, że to były operator narodowy. Plus ze względu na swojego nowego właściciela jest nieco inny: idzie bardziej w treści, kontent, wiele rzeczy, które robi będą inne ze względu na powiązanie z telewizją w grupie. Play ma najmniej infrastruktury, co odbija się w jego marżach, ale stworzył silny marketingowo brand, który ma charakter life style'owy, a nie telekomunikacyjny. I jesteśmy my, którzy wyrastamy z mocnej inżynieryjnej technologii tradycji niemieckiej i na tej bazie chcemy budować, transformować, zmieniać nasze podejście do klienta. To mój priorytet przez kolejne lata.

Co należałoby zmienić w tej wyrosłej z mocnej tradycji inżynieryjnej firmie?
Chcemy się inaczej komunikować z klientem. Blisko 40 proc. Polaków badanych w czerwcu-lipcu tego roku przez Millward Brown powiedziało, że żaden z operatorów na polskim rynku nie troszczy się o klientów i nie traktuje ich uczciwie. Mamy ogromny kryzys zaufania do branży. To pewnie wynika z tego, że w pogoni za klientami i próbą dopasowania do nich taryf, powstało ich bardzo dużo i wszyscy się w nich gubią. A gdy się gubią, czują się niepewnie. Mówimy więc o uproszczeniu komunikacji, realizacji obietnic, transparentności. Chcemy się zmienić i pokazać nową twarz.

Kto nią będzie? Będą lepsze oferty dla przedłużających umowę?
Nie mogę zdradzać szczegółów. Chcemy zaskoczyć rynek. Mamy kilka pomysłów. Od września wchodzimy w 20 rok naszego istnienia w Polsce. Myślę, że będzie to rok podsumowań. Chcemy wyciągnąć wnioski z tego, co wydarzyło się w ciągu ostatnich 19 lat.

Będzie wrześniowe nowe otwarcie?
Absolutnie tak.

To wszystko brzmi jak próba przekształcenia dużego, nieruchawego telekomu w tzw. challengera. O to właśnie chodzi?
Jeżeli popatrzymy na branżę nowych technologii, to teraz na tym rynku dominują firmy, które wyrosły w ciągu kilku ostatnich lat. Smartfony i mobilny dostęp do sieci zmieniły świat oraz oczekiwania klientów, ale firmy telekomunikacyjne tego nie zauważyły i najwyższy czas to zmienić.

Opinie:

Opinie archiwalne (35):

Komentuj

Komentarze / 35

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    sts pisze: 2015-07-30 09:43
    ta, zmiany, zmiany, zmiany !
    4
  • Users Avatars Mini
    ziutasek pisze: 2015-07-30 10:02
    Dadzą na kartę to co w virgin za 29 zł ? ? ?
    3
  • Users Avatars Mini
    ByłyKlient T pisze: 2015-07-30 10:03
    Proponuję na początek zlikwidować "nowatorską" opłatę 4gr za sprawdzenie stanu konta w T-Mobile na kartę/Heyah.
    8
  • Users Avatars Mini
    puchatek2 pisze: 2015-07-30 11:02
    może w końcu darmowe połączenia na pocztę głosową
    7
  • Users Avatars Mini
    toczek pisze: 2015-07-30 11:05
    Też były klient Ery. Pan Prezes zdaje sie rozumieć sytuację na rynku i sygnalizuje bardzo interesujący kierunek zmian. Tak, mamy do czynienia z kryzysem zaufania do operatorów, jeśli pominiemy pewną grupę klientów. Teraz wypada poczekać, czy słowa zmienią się w czyny, czy też okażą kolejnym marketingowym wybiegiem. czekam z zainteresowaniem, bo chętnie zmieniłbym aktualnego operatora, ale, póki co, nie ma rozsądnej alternatywy. Jakość, rzetelność, brak bełkotu marketingowego, za to chetnie zapłacę.
    1
  • Users Avatars Mini
    PL pisze: 2015-07-30 11:13
    Obietnice zupełnie jak przed wyborami do parlamentu. Różnica między nimi tylko taka, że operatora można szybciej zmienić niż rządzących.
    19
  • Users Avatars Mini
    lion pisze: 2015-07-30 11:43
    Proponuję na początek zlikwidować "nowatorską" opłatę 4gr za sprawdzenie stanu konta w T-Mobile na kartę/Heyah, jestem za Popieram.
    3
  • Users Avatars Mini
    Janusz pisze: 2015-07-30 12:38
    Zmiany na gorsze... Parodia
    3
  • Users Avatars Mini
    4gr pisze: 2015-07-30 13:10
    jeśli zniknie opłata za sprawdzenie stanu konta to będzie to pierwszy krok w dobrym kierunku !!!
    -3
  • Users Avatars Mini
    Kry pisze: 2015-07-30 13:15
    Dlatego dawno zmieniłem sieć bo za długo się Lubiłem ale jest wybor
    3
  • Users Avatars Mini
    adam pisze: 2015-07-30 13:26
    Zmienic kolor na granatowy
    7
  • Users Avatars Mini
    kaja55 pisze: 2015-07-30 15:26
    Widać, że zna się na biznesie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    basia5 pisze: 2015-07-30 15:42
    Przyda się ktoś nowy ze świeżym spojrzeniem na różne sprawy. Nie boi się poruszać ciężkich tematów, widać, że się na tym zna! :)
    -3
  • Users Avatars Mini
    t-klient pisze: 2015-07-30 16:22
    o ile dobrze kojarzę to ten pan jest dobrze znany z "czyszczenia" , a nie podnoszenia jakości usług. Co raczej zapowiada że w T będą kolejne grupowe zwolnienia i to zazwyczaj dobrego pracownika na lepszego a nie od dziś wiadomo że lepsze jest wrogiem dobrego. Panie prezesie nie cena tylko jakość i tak trzymać, ale to się również dotyczy pracowników ! Oczekiwanie na połączenie z BOK 55 minut i nic nie załatwienie to gruba przesada - chyba że to nowa ta niemiecka jakość którą pan zapowiada.
    9
  • Users Avatars Mini
    roboT pisze: 2015-07-30 17:51
    Mocna technika odeszła i wciąż odchodzi do innych firm, to wynik byłej polityki czesko-słowackiej, aby przejąć cały region firmy T. Przy okazji narobili niezłego bałaganu. Powodzenia panie prezesie, może się uda... to wyprostować.
    3
  • Users Avatars Mini
    kmn pisze: 2015-07-30 18:47
    proponuję: w najtańszych taryfach wprowadzić opłatę na stacjonarne za min połączenia w wysokości 1zł netto i za sms - mms ...też po 1 zł; sprzedawać telefony na raty tak aby 2 lata po zakończeniu umowy, klient musiał nadal korzystać z oferty (umowy więc na 4 lata), wprowadzić ceny telefonów na poziomie 2x cena najdroższych na ceneo, wprowadzić paczkę danych 10 MB super szybkiego LTE/miesiąc, dla klientów przedłużajacych umowy proponować tylko 100% wyższe abonamenty, zlikwidować HSP+ w miastach poniżej 100 tys i po modernizacji wprowadzić edge. A zaręczam, że rocznie ubędzie im po 250 tys klientów. ale...czas na zmiany...
    -2
  • Users Avatars Mini
    qwerty123 pisze: 2015-07-30 20:43
    Początkiem tego roku po 15 latach przeniosłem numer z T-Mobile (nr na kartę) do innego operatora. Jakie było moje zdziwienie gdy miesiąc temu T-Mobile nagle sobie przypomniało o swoim kliencie i zadzwoniło z super ofertą... poprostu zwaliło mnie z nóg! Tak Panie Prezesie, faktycznie ma Pan rację czas na zmiany, zmiany, zmiany... Ja już w sumie dokonalem tej zmiany i jestem bardzo zadowolony.
    6
  • Users Avatars Mini
    Pracownik TMPL pisze: 2015-07-30 22:33
    Jako wieloletni pracownik TMPL też twierdzę, że czas na zmiany. Zaczynam wysyłać CV... By, by!
    7
  • Users Avatars Mini
    Dżasti pisze: 2015-07-30 23:19
    Widać ze mądry facet. T-mobile to chyba jedyny operator na rynku o tak swiatowej skali i fajnie ze pan Sawicki podkersla ze chce aby firma sie dalej rozwijala i byla dobra dla klientów. :)
    -9
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2015-07-31 01:22
    Madrze się wypowiedzial i rozsadnie. Lecz, jest wiele do zrobienia. Wydaje się, ze potrzeba wiele energii i checi do pracy aby zmiany nastapily dynamicznie i firma dostala nowe tchnienie. Czego i Panu Sawickiemu serdecznie zycze. PS: moim wielkim zyczeniem jest, aby T-Mobile było firma elastyczna wobec klienta i jego potrzeb, oczekiwan, aby to byl drugi priorytet w firmie... Zeby zniknelo szablonowe myslenie.
    1
  • Users Avatars Mini
    zołza pisze: 2015-07-31 08:37
    Bardzo podobaja mi sie wypowiedzi pana prezesa. Fajnie, że zna się na rzeczy. Takich ludzi nam potrzeba :)
    1
  • Users Avatars Mini
    Ciekawski pisze: 2015-07-31 08:50
    Pani Adamie, znam Pana podwórko od kilkunastu lat i najpierw musi Pan dokonać zmiany wewnątrz firmy, aby pracujący z Panem ludzie chcieli pracować, a nie odbębnić godziny. Dziś problem T-Mobile to bałagan głównie w sprzedaży bezpośredniej, a nie zbyt dużo ofert. Klienci dziś są mocno wyedukowani. Proszę posłuchać pracowników na pierwszej linii frontu. Nie jest dobrze, każdy z nich chętnie zmieniłby pracę. Nikt nic nie wie, duży bałagan w procedurach. Opieszałość decyzyjnych ludzi. Klienci uciekają, bo nie będą czekać. Z takim podejściem w firmie świata Pan nie zawojuje. Mimo wszystko powodzenia.
    5
  • Users Avatars Mini
    kry pisze: 2015-07-31 09:18
    proponuje tmobile light tak jak bylo w netii za pana kadencji
    -2
  • Users Avatars Mini
    Adam pisze: 2015-08-01 07:47
    Jakie otwarcie! Wasz Telekom zdziera z ludzi,macie najgorszy system bilingowy na świecie. Dodatkowo niespodzianki jakie czekają klienta abonamentowej w trakcie korzystania z waszej sieci wrrr.
    2
  • Users Avatars Mini
    wiadomo, że tylko Virgin pisze: 2015-08-02 21:09
    To moje pierwsze skojarzenia [niezależnie czy pozytywne czy negatywne] z każdą z sieci jako użytkownika prepaid każdej sieci. W Plusie bez porównania najlepiej działa LTE, Orange ma często fajne ale krótkie promocje, Play chyba już sobie zbudował markę żenującymi reklamami, ale jakość usług najgorsza, a T-mobile najwięksi zdziercy z opłatami za sprawdzenie stanu konta i rok ważności konta.
    0
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2015-08-02 22:46
    Jakie nowe otwarcie? Ach , zapomniałem że tak trzeba mówić. Przeciez t mobile to siec która po prostu świadczy usługi na poziomie, bez zbędnych ozdobników. Ciekawe co na to centrala w niemczech? Lepiej dac ludziom wybór a nie aktywowac im na siłę usług. np. muzyka coś tam , czy bezpieczne urządzenie. Niech ludzie sami wybiorą co chcą.
    0
  • Users Avatars Mini
    Greg pisze: 2015-08-04 11:42
    Zmiany, zmiany.... Próbowałem się dodzwonić do BOK, za pierwszym razem oczekiwanie 40 min za drugim razem 50 min. Mam problemy z połączeniami, usłyszałem, że muszę zmienić ustawienia sieci na ręczne i wybrać 2G, co więc z LTE, nastała cisza. Zmiany, zmiany. We wrześniu zmieniam operatora.
    0
  • Users Avatars Mini
    ETKA78 pisze: 2015-08-04 13:12
    ZLIKWIDOWAĆ RATY- NAJWIĘKSZY BAŁAGAN W FAKTURACH JAKIEGO ŚWIAT TELEKOMUNIKACJI NIE WIDZIAŁ, BARDZIEJ ELASTYCZNE PODEJŚCIE DO PRZYGOTOWYWANIA OFERT A NIE SZABLONÓWKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JEST DUŻO RZECZY DO ZMIANY ALE RZECZYWIŚCIE NA WYŻSZYCH SZCZEBLACH TO LICZĄ TYLKO TE SWOJE SŁUPKI A NIE MA TO PRZEŁOŻENIA NA SPRZEDAŻ A SZKODA:( DOPÓKI NIE ZMIENI SIĘ KOMUNIKACJA WEWNĄTRZ TMPL TO ŻADNE ZMIANY NIE POMOGĄ....
    6
  • Users Avatars Mini
    kazimierz79 pisze: 2015-08-07 16:22
    Zmiany zmiany zmiany ... znowu zamkną sto POSów, Telefony jeszcze tańsze przez www, na połączenie z BOA będzie się czekać tylko pół godziny :-)
    4
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2015-08-24 16:10
    Panie Prezesie, dzisiaj czekałem na połączenie z konsultantem BOA 48min - tak być nie może...
    0
  • Users Avatars Mini
    technika pisze: 2015-08-25 20:48
    Oni będą operatorem pierwszego wyboru jak lekarz jest pierwszego kontaktu. Rudy przestań pieprzyć lepiej powiedz ilu pracowników wywalicie na bruk, a potem będziecie błagać żeby wrócili bo wam się sieć korowa psuje a ostatni fachowcy co kumali czaczę poszli na zieloną trawkę, albo zostali zastąpieni outsourcem z zerową wiedzą.
    2
  • Users Avatars Mini
    toffi pisze: 2015-09-01 10:23
    01.09.2015 ponoć dzisiaj TM ogłosi upadłość oczekiwanie na połączanie z konsultantem 51 minut.
    0
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2015-09-01 21:17
    Ja dzisiaj czekałem na połączenie z konsultantem 63min i nikt się nie zgłosił. Po czym sam się zdenerwowałem i rozłączyłem, miałem dość słuchania tej muzyczki. 01.09.2015r. Panie Sawicki, czy Pan pracuje czy się opie***la ??
    0
  • Users Avatars Mini
    sebastianwawa pisze: 2015-09-15 17:06
    nowe otwarcie mamy już 15 września i co wielka klapa ha ha
    0
  • Users Avatars Mini
    byp pisze: 2015-09-25 16:34
    Dalej nic :D
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: