Myślę, więc nie ślę - kampania społeczna poświęconą problemowi sekstingu

Newsy
Opinie: 3

Mamy ponad 17 mln odsłon na Youtube - SUBSKRYBUJ NASZ KANAŁ! Mamy ponad 2 tys. fanów na Facebooku - POLUB NASZ PROFIL!

Pod hasłem „Myślę, więc nie ślę” Fundacja Dzieci Niczyje rozpoczęła kampanię społeczną poświęconą problemowi sekstingu, czyli przesyłania przez młodych ludzi nagich lub prawie nagich zdjęć i filmów przy użyciu telefonów komórkowych i internetu.  Swoje roznegliżowane fotki rozsyła co dziewiąty nastolatek w Polsce  . Zdarza się, że materiały przesyłane w prywatnej korespondencji trafiają do sieci, a przedstawione na nich osoby stają się ofiarami cyberprzemocy.

Badania Fundacji Dzieci Niczyje Fundacji Dzieci Niczyje przeprowadzone na zlecenie przez GfK Polonia  potwierdzają niepokojącą skalę sekstingu w Polsce - co dziewiąty nastolatek (11%) w wieku 15-18 lat wysyłał za pośrednictwem telefonu lub internetu swoje nagie lub prawie nagie zdjęcia. Jedna trzecia respondentów badania (34%) przyznała, ze otrzymuje takie materiały. Ponad połowa młodych ludzi (58%) uznała, że zjawisko przesyłania zdjęć o charakterze erotycznym jest obecne wśród ich rówieśników.

W ramach akcji „Myślę, więc nie ślę” Fundacja przygotowała spot telewizyjny oraz reklamę prasową, które zwracają uwagę na możliwe konsekwencje rejestrowania i przesyłania materiałów erotycznych ze swoim udziałem oraz propagują ofertę pomocową telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. 

Elementem akcji jest 30 minutowy film fabularny „Na zawsze”, który prezentuje perypetie młodych ludzi oraz konsekwencje ich uwikłania w wymianę zdjęć erotycznych przez pryzmat ich działań podejmowanych w sieci – w serwisach społecznościowych i komunikacyjnych oraz za pośrednictwem smartfonów.

Organizatorzy opracowali również scenariusz zajęć edukacyjnych dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych poświęcony problemowi. Podczas lekcji młodzi ludzie obejrzą materiał filmowy i na jego podstawie dyskutować będą m.in. na temat zagrożeń związanych z przesyłaniem erotycznych zdjęć oraz  odpowiedzialności sprawców ich upubliczniania,  

 

 

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    bug pisze: 2015-02-13 15:19
    kolejne wyciąganie z unii kasy
    2
  • Users Avatars Mini
    Adam pisze: 2015-02-13 19:09
    Trzeba być kompletnym debilem lub skończoną idiotką by wysyłać komuś takie zdjęcia!! Taki przygłup (ka) może mieć pretensję tylko do siebie! Po co marnować cięzkie pieniądze na takie gooowno!??
    4
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2015-02-14 19:26
    To jest tak jakby walczyć z prostytucją i alkoholem, było jest i będzie. W dzisiejszych czasach i technologiach mogą sobie walczyć, trzeba zacząć od wychowania i spędzania czasu z dziećmi.
    1

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: