Szef Orange: będzie mniej salonów sprzedaży, będą e-salony, proces wdrażania nowego CRM potrwa prawie 4 lata

Newsy
Żródło: rpkom.pl
Opinie: 11

Jeśli lubisz nasze newsy to polub także nasz profil na Facebooku - KLIKNIJ TUTAJ

Bruno Duthoit, prezes zarządu Orange Polska, w wywiadzie dla serwisu rpkom.pl podsumował 2014 r. Orange spodziewał się stabilizacji, ale rok 2014 nadal był rokiem wyjątkowo silnej konkurencji cenowej. Była obecna w usługach mobilnych i dodatkowo nasiliła się w internecie stacjonarnym.

Według prezesa, Orange miał  dobry rok w pozyskiwaniu klientów, szczególnie w segmencie mobilnym. Po trzech kwartałach br. liczba klientów kontraktowych urosła o prawie pół miliona, co jest według Duthoit sukcesem na tak nasyconym rynku. Wzrost notowany był głównie dzięki popularności usługi mobilnego Internetu.

Prezes twierdzi, że jego firma poprawiła efektywność. Ograniczono znacząco koszty. Marża EBITDA wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem 2013 roku. Z powodu presji cenowej przychody nieco spadły, ale w ujęciu globalnym udało się utrzymać udziały w rynku.

W zasięgu sieci światłowodowej Orange jest ok. 50 tys. gospodarstw domowych, które da się do niej podłączyć. Z FTTH korzysta obecnie tylko 2 tys. abonentów pomarańczowego operatora.

Dziennie aplikację Orange Finance instaluje 900 osób, ale prezes nie podał liczby klientów, którzy korzystają z usług finansowych operatora.

Tak Bruno Duthoit opisał tegoroczną redukcję kosztów w swojej spółce: "Jeśli mówimy o kosztach bezpośrednich ok. 35 proc. tej kwoty daje restrukturyzacja zatrudnienia, a reszta to pozostałe projekty oszczędnościowe. Optymalizujemy wydatki reklamowe i stawiamy na automatyzację procedur. Przekonujemy z powodzeniem klientów do faktur elektronicznych, zamiast dostarczanych ich pocztą, czy kurierem. Zmniejszyliśmy liczbę salonów. Obecnie mamy ich 855, czyli ok. 6-7 proc. mniej niż rok temu. Możemy to robić, ponieważ coraz więcej osób korzysta z tzw. elektronicznych kanałów obsługi. W przyszłym roku będziemy dalej optymalizować liczbę salonów, ale też stopniowo przekształcać je w e-salony, gdzie klienci za pomocą różnych aplikacji będą mogli sami korzystać z systemu samoobsługowego. Dodatkowo staramy się ograniczać koszty pośrednie towarzyszące m.in. realizacji poszczególnych kampanii sprzedażowych. Mam na myśli np. koszty zakupu smartfonów, czy tabletów. (...) Mamy też ponad tysiąc nieruchomości, które za sprawą postępu technologicznego, modernizacji naszej sieci do tzw. modelu „All IP" przestają nam być potrzebne i stanowią sporą rezerwę kapitału."

W tym roku Orange rozpoczął 3,5-letni proces cyfryzacji firmy. Duthoit tak opisuje ten projekt: "Chcemy wdrożyć tzw. podejście on-line do klientów. I nie chodzi tylko o komunikację przez stronę internetową, ale także o to, aby w sklepach, czy w centrum telemarketingowym, nasi handlowcy mieli łatwy dostęp do wszystkich informacji o użytkownikach i ich zamówieniach. Dziś, co wynika z zaszłości historycznych, korzystamy z wielu aplikacji, co utrudnia pracę. Spróbujemy też w maksymalnym stopniu „cyfryzować" wewnętrzne życie firmy. Największe zmiany będą w 2015 i 2016 roku, a ostatnie szlify w 2018."

Opinie:

Opinie archiwalne (11):

Komentuj

Komentarze / 11

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2014-12-25 22:16
    a ileż to razy jeszcze się ten nowy CRM wykrzaczy podczas jego wdrażania...
    4
  • Users Avatars Mini
    były robotnik biurowy Orange pisze: 2014-12-26 07:45
    Prawda jest taka, że dobre czasy dla branży mamy już dawno za sobą. Wielkim krokiem naprzód był telefon komórkowy. Internet i smartfony to tylko blade odbicie dawnego sukcesu.
    5
  • Users Avatars Mini
    orndż pisze: 2014-12-26 19:59
    CRM to CRM - powiedzmy, że działa, a że muszą przy nim majstrować ujdzie. Moduł konsultanta do orange.pl (do zalogowania na konto klienta po loginie służbowym) nie działa już jakiś miesiąc? Wszyscy w firmie traktują kanał e-care po macoszemu, a teraz nie ma nawet prostych narzędzi wspomagających obsługę tego bajzlu. Z tego co wiem, to na infolinię sklepu internetowego nie można dodzwonić się od początku grudnia. Bruno pierdoli jak potłuczony, nie wie co się dzieje w firmie.
    5
  • Users Avatars Mini
    wojciech.piechocki pisze: 2014-12-26 21:41
    @orndż....a skad taki biedny prezes ma to wiedziec...nikt o zdrowych zmyslach mu o tych problemach nie powie...chyba, ze by nie mial hipoteki lub mial raka...
    1
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2014-12-26 23:36
    Dodam jeszcze, że ogólnie Orange On-Line też częściej nie działa, niż działa...
    0
  • Users Avatars Mini
    bury pisze: 2014-12-27 21:24
    amg.net jako vendor obszaru daje do pieca
    0
  • Users Avatars Mini
    boss pisze: 2014-12-27 23:44
    Jak dla mnie przesłanie jest proste - jak najmniej ludzi do pracy a jak najwięcej samoobsługi przez klientów. Sami będą sobie wybierać usługi i telefony, jak w supermarkecie. Do tego podpis elektroniczny, wydanie sprzętu i klient załatwiony. To będą tzw. smart salony. Podobnie w bankowości postąpił Citi Bank, który otwiera niewielkie oddziały, gdzie klient na urządzeniach mutimedialnych (projektory, tablety) sam wybiera sobie usługi. Pomaga mu w tym doradca. Ale takich ludzi na punkt jest dwóch czy trzech.
    -1
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2014-12-28 06:55
    Bruno to w sumie taki sympatyczny Dziadzio, który wypełnia jedynie misję wizerunkową. I tak nikt nie rozwalił firmy na łopatki jak prezes Gaca.
    0
  • Users Avatars Mini
    łoryncz pisze: 2014-12-28 10:29
    Piotrowska-Oliwa rozpieprzyła Centertel a Bruno likwiduje Orange. Pasma nieszcześć ciąg dalszy : zwolnienia grupowe i obciążanie ludzi robotą aż się posrają to polityka franca-telekomu.
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2014-12-29 01:39
    Ja wcale nie uważam że Grażynka była taka zła. Wręcz twierdzę że to za jej prezesury Orange Polska prezentowało najwyższą jakość techniczną swojej sieci mobilnej, jeszcze jako PTK Centertel... jako pierwsi wprowadzili do swojej sieci UMTS standard HSPA-DC+ oferując swego czasu najszybszy mobilny internet do 43.2Mbps ! Tak samo z ofertami, mieli świetną ofertę (dzisiaj nie ma wiernej kopii) o nazwie Orange Premium [w wersji Platinum i VIP]. W tej chwili w Orange nie ma żadnego impulsu, nie ma żadnej energii, nie ma nawet wizji.... ja pamiętam słowa Grażynki, udzielone dla jakiegoś wywiadu, cytuję "Chcemy aby Orange było prestiżowym operatorem". Dziś, już z tych słów nic nie zostało a jakiegokolwiek prestiżu brak...
    1
  • Users Avatars Mini
    batumi pisze: 2014-12-30 03:36
    Netia a teraz Orange będzie zwalniał ludzi bo za dużo kosztują. W końcu Polaków ma być 20mln...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: