Deutsche Telekom, Qualcomm i cetecom advanced testują nową generację automatycznego systemu wzywania pomocy w pojazdach.
Od kwietnia 2018 r. system eCall jest obowiązkowy dla wszystkich nowych modeli pojazdów. Według DT, automatyczny system wzywania pomocy zalecany przez Unię Europejską jest obecnie technicznie przestarzały.
Producenci pojazdów i operatorzy centrów powiadamiania ratunkowego mogą teraz testować nowy system powiadamiania ratunkowego w sieci Deutsche Telekom w całych Niemczech.
Wprowadzenie NG eCall oferuje szereg ulepszeń. Zestawienie połączenia z pasażerami pojazdu jest znacznie szybsza. Poprzednie ograniczenia dotyczące transmisji danych również nie mają już zastosowania. Podczas gdy obecny system eCall może przesyłać tylko minimalne ilości danych za pośrednictwem sieci 2G, w przyszłości możliwe będzie nawet przesyłanie obrazów na żywo z pojazdu. Pozwoliłoby to centrom powiadamiania ratunkowego na dostęp do kamer pokładowych w razie wypadku i bezpośrednią ocenę sytuacji na miejscu zdarzenia.
Jeśli pasażerowie wyrażą na to zgodę, możliwe będzie nawet przesyłanie ich danych zdrowotnych do służb ratunkowych. Pozwoliłoby to na przygotowanie środków ratunkowych w drodze na miejsce wypadku.
Wymagania dotyczące systemu połączeń alarmowych z NG eCall są już dziś spełnione.
Qualcomm w pilotażu dostarcza prototyp systemu pokładowego (IVS), a cetecom advanced testową wersję centrum powiadamiania ratunkowego (Public Safety Answering Point, PSAP).
Technologia jest dostępna w całej sieci Telekom Deutschland. W razie potrzeby będzie ona aktywowana regionalnie na potrzeby testów.
W regionach testowych sieć przesyła tak zwany wskaźnik transmisji NG eCall. Informuje on elektronikę pokładową pojazdu o możliwościach sieci. Dzięki temu pojazd wie, że system NG eCall jest gotowy.
W razie wypadku elektronika pokładowa inicjuje połączenie NG eCall z sygnalizacją połączenia alarmowego opartą na IMS. Dane multimedialne mogą być również przesyłane za pośrednictwem sieci. Sieci komórkowe i stacjonarne przesyłają NG eCall do testowego centrum powiadamiania ratunkowego w cetecom advanced. Dalsze wymagania zostaną zweryfikowane w nadchodzących testach. Obejmują one na przykład przekazywanie połączeń alarmowych między nową a starą technologią podczas trwającego połączenia eCall, aby zapewnić ciągłość połączenia eCall, szczególnie w okresie przejściowym ze starej technologii na nową.
Dostawcy elektroniki pokładowej, producenci pojazdów i operatorzy centrów powiadamiania ratunkowego mogą wykorzystać pilotażowy system NG eCall do testów. Pozwala im to przetestować swoje rozwiązania NG eCall w publicznej sieci telekomunikacyjnej.