System eCall w samochodach korzysta tylko z 2G i 3G - nadchodzi NG eCall

Newsy
Opinie: 0
System eCall w samochodach korzysta tylko z 2G i 3G - nadchodzi NG eCall

Deutsche Telekom, Qualcomm i cetecom advanced testują nową generację automatycznego systemu wzywania pomocy w pojazdach.

Od kwietnia 2018 r. system eCall jest obowiązkowy dla wszystkich nowych modeli pojazdów. Według DT, automatyczny system wzywania pomocy zalecany przez Unię Europejską jest obecnie technicznie przestarzały.

Sytuację ma zmienić Next Generation Emergency Call (NG eCall). Dzięki NG eCall sieć może również przesyłać dane multimedialne. Pozwala to na przygotowanie działań ratunkowych już w drodze na miejsce wypadku.

NG eCall przesyła dane za pośrednictwem LTE, a także nawiązuje połączenie głosowe z pojazdem.

Producenci pojazdów i operatorzy centrów powiadamiania ratunkowego mogą teraz testować nowy system powiadamiania ratunkowego w sieci Deutsche Telekom w całych Niemczech.

Wprowadzenie NG eCall oferuje szereg ulepszeń. Zestawienie połączenia z pasażerami pojazdu jest znacznie szybsza. Poprzednie ograniczenia dotyczące transmisji danych również nie mają już zastosowania. Podczas gdy obecny system eCall może przesyłać tylko minimalne ilości danych za pośrednictwem sieci 2G, w przyszłości możliwe będzie nawet przesyłanie obrazów na żywo z pojazdu. Pozwoliłoby to centrom powiadamiania ratunkowego na dostęp do kamer pokładowych w razie wypadku i bezpośrednią ocenę sytuacji na miejscu zdarzenia.

Jeśli pasażerowie wyrażą na to zgodę, możliwe będzie nawet przesyłanie ich danych zdrowotnych do służb ratunkowych. Pozwoliłoby to na przygotowanie środków ratunkowych w drodze na miejsce wypadku.

Wymagania dotyczące systemu połączeń alarmowych z NG eCall są już dziś spełnione.

Aktualizacja przepisów UE dotyczących eCall była od dawna oczekiwana i jest pilnie potrzebna. Do dziś producenci pojazdów są zobowiązani do instalowania przestarzałej technicznie technologii 2G (GSM) lub 3G (UMTS), z których część została już wyłączona w wielu krajach.

Qualcomm w pilotażu dostarcza prototyp systemu pokładowego (IVS), a cetecom advanced testową wersję centrum powiadamiania ratunkowego (Public Safety Answering Point, PSAP).

Technologia jest dostępna w całej sieci Telekom Deutschland. W razie potrzeby będzie ona aktywowana regionalnie na potrzeby testów.

W regionach testowych sieć przesyła tak zwany wskaźnik transmisji NG eCall. Informuje on elektronikę pokładową pojazdu o możliwościach sieci. Dzięki temu pojazd wie, że system NG eCall jest gotowy.

W razie wypadku elektronika pokładowa inicjuje połączenie NG eCall z sygnalizacją połączenia alarmowego opartą na IMS. Dane multimedialne mogą być również przesyłane za pośrednictwem sieci. Sieci komórkowe i stacjonarne przesyłają NG eCall do testowego centrum powiadamiania ratunkowego w cetecom advanced. Dalsze wymagania zostaną zweryfikowane w nadchodzących testach. Obejmują one na przykład przekazywanie połączeń alarmowych między nową a starą technologią podczas trwającego połączenia eCall, aby zapewnić ciągłość połączenia eCall, szczególnie w okresie przejściowym ze starej technologii na nową.

Dostawcy elektroniki pokładowej, producenci pojazdów i operatorzy centrów powiadamiania ratunkowego mogą wykorzystać pilotażowy system NG eCall do testów. Pozwala im to przetestować swoje rozwiązania NG eCall w publicznej sieci telekomunikacyjnej.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: