T-Mobile nieznacznie zmienia swoje logo i przy okazji startuje z nową kampanią wizerunkową. Strategicznym celem kampanii jest wzrost spontanicznej rozpoznawalności marki operatora. Do końca roku T-Mobile chce pod tym względem być numerem jeden. Obecnie zajmuje czwartą pozycję jako najmłodsza marka na polskim rynku. Tak jak pozostali operatorzy marka T-Mobile ma być kojarzona z nowoczesnością, prostotą, aspiracyjnością. T-Mobile nie chce komunikować w tym roku niskich cen.
Paweł Szarkowski, Dyrektor Departamentu Komunikacji Rynkowej PTC, podał, że wydatki netto na reklamę w tym roku spadną w T-Mobile w tempie "dwucyfrowym". Nadal najwięcej będzie w zakupach mediów telewizji.
Nowy design logo jest zgodny pod względem formy i treści ze strategią firmy Deutsche Telekom. „Silne marki wyróżnia sposób, w jaki idą z duchem czasu, nie zmieniając samej istoty marki“ – powiedział Hans-Christian Schwingen, Kierownik działu ds. strategii marki i komunikacji marketingowej w Deutsche Telekom. Identyczną strategię ma pod względem marki francuski Orange.
Modernizacja logo obejmie reklamy, sponsoring, nieznaczne zmiany w salonach. Nadal będą używane istniejące elementy marki, takie jak logo T, tzw. digity, dżingiel reklamowy oraz kolor magenta.
Wraz ze zmianami w brandingu T-Mobile rozpoczyna kampanię wizerunkową. Spot telewizyjny prezentuje innowacyjne zastosowania nowych technologii w medycynie, edukacji, rozrywce i finansach oraz w wielu aspektach życia codziennego. Wszystkie te rozwiązania są lub będą dostępne w ofercie operatora. Film powstał przy udziale znanego i cenionego reżysera Cadmo Quintero, natomiast za koncept kreatywny oraz jego realizację odpowiedzialna była agencja DDb Tribal. W Polsce spot jest nadawany od 15 marca w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych i kanałach tematycznych.
Według badań brand tracking przeprowadzonych w lutym 2013 roku świadomość marki T-Mobile w Polsce w ciągu trochę ponad półtora roku wzrosła w znaczący sposób we wszystkich trzech badanych aspektach. Porównując do lipca 2011 roku, czyli miesiąc po rebrandingu na T-Mobile świadomość tzw. Top-of-mind, wzrosła z 4% do 18%. Ponad dwukrotnie wzrosła świadomość spontaniczna marki z 33% do 70%. Świadomość wspomagana osiągnęła 95% badanych respondentów.
Paweł Szarkowski ocenił też, że w tym roku wydatki PLAY i pozostałych operatorów nieco się wyrównają. Podobno świadczy o tym już pierwszy kwartał 2013 r. Według Szarkowskiego, sukces PLAY nadal wynika z utrzymującego się postrzegania tej marki wśród klientów jako challenger, rynkowy wojownik obniżający ciągle ceny, walczący o dobro klientów. Według Szarkowskiego, realnie oferta PLAY niczym nie różni się od konkurentów, a często jest już gorsza (np. ceny telefonów). Szarkowski docenił to, że PLAY ma spójną i konsekwentną komunikację.