T-Mobile zmienia logo, startuje z kampanią wizerunkową i ocenia PLAY - aktualizacja

Newsy
Opinie: 19

T-Mobile nieznacznie zmienia swoje logo i przy okazji startuje z nową kampanią wizerunkową. Strategicznym celem kampanii jest wzrost spontanicznej rozpoznawalności marki operatora. Do końca roku T-Mobile chce pod tym względem być numerem jeden. Obecnie zajmuje czwartą pozycję jako najmłodsza marka na polskim rynku. Tak jak pozostali operatorzy marka T-Mobile ma być kojarzona z nowoczesnością, prostotą, aspiracyjnością. T-Mobile nie chce komunikować w tym roku niskich cen.

Paweł Szarkowski, Dyrektor Departamentu Komunikacji Rynkowej PTC, podał, że wydatki netto na reklamę w tym roku spadną w T-Mobile w tempie "dwucyfrowym". Nadal najwięcej będzie w zakupach mediów telewizji.

Nowy design logo jest zgodny pod względem formy i treści ze strategią firmy Deutsche Telekom. „Silne marki wyróżnia sposób, w jaki idą z duchem czasu, nie zmieniając samej istoty marki“ – powiedział Hans-Christian Schwingen, Kierownik działu ds. strategii marki i komunikacji marketingowej w Deutsche Telekom. Identyczną strategię ma pod względem marki francuski Orange.

Modernizacja logo obejmie reklamy, sponsoring, nieznaczne zmiany w salonach. Nadal będą używane istniejące elementy marki, takie jak logo T, tzw. digity, dżingiel reklamowy oraz kolor magenta.

Wraz ze zmianami w brandingu T-Mobile rozpoczyna kampanię wizerunkową. Spot telewizyjny prezentuje innowacyjne zastosowania nowych technologii w medycynie, edukacji, rozrywce i finansach oraz w wielu aspektach życia codziennego. Wszystkie te rozwiązania są lub będą dostępne w ofercie operatora. Film powstał przy udziale znanego i cenionego reżysera Cadmo Quintero, natomiast za koncept kreatywny oraz jego realizację odpowiedzialna była agencja DDb Tribal. W Polsce spot jest nadawany od 15 marca w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych i kanałach tematycznych.

Według badań brand tracking przeprowadzonych w lutym 2013 roku świadomość marki T-Mobile w Polsce w ciągu trochę ponad półtora roku wzrosła w znaczący sposób we wszystkich trzech badanych aspektach. Porównując do lipca 2011 roku, czyli miesiąc po rebrandingu na T-Mobile świadomość tzw. Top-of-mind, wzrosła z 4% do 18%. Ponad dwukrotnie wzrosła świadomość spontaniczna marki z 33% do 70%. Świadomość wspomagana osiągnęła 95% badanych respondentów.

Paweł Szarkowski ocenił też, że w tym roku wydatki PLAY i pozostałych operatorów nieco się wyrównają. Podobno świadczy o tym już pierwszy kwartał 2013 r. Według Szarkowskiego, sukces PLAY nadal wynika z utrzymującego się postrzegania tej marki wśród klientów jako challenger, rynkowy wojownik obniżający ciągle ceny, walczący o dobro klientów. Według Szarkowskiego, realnie oferta PLAY niczym nie różni się od konkurentów, a często jest już gorsza (np. ceny telefonów). Szarkowski docenił to, że PLAY ma spójną i konsekwentną komunikację.

Opinie:

Opinie archiwalne (19):

Komentuj

Komentarze / 19

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    www pisze: 2013-03-15 15:41
    Często ceny smartfonów w T-Mobile są na tyle wysokie że klient decyduje się poczekać lub rezygnuje wogole z zakupu.
    1
  • Users Avatars Mini
    Jakub pisze: 2013-03-15 16:12
    Orange ma najniższe ceny fonów
    1
  • Users Avatars Mini
    Olo pisze: 2013-03-15 16:22
    T mobile ocenia Play to ciekawe, lepiej niech zajmą się soba o podejsciem do klijenta, nie zauważyli do tej pory, że trzeba zmnienić stawki do Play
    2
  • Users Avatars Mini
    james pisze: 2013-03-15 16:33
    Olo@ To to właśnie, mówiąc o niskich i porównywalnych cenach warto wspomnieć, że stawka w Heyah do Play wynosi 80 gr za minutę rozmowy.
    1
  • Users Avatars Mini
    Olo pisze: 2013-03-15 16:54
    po prostu nie mogą się najeść tą kasą i dlatego jest taka stawka, sa bardzo chytrzy ale na szczęście na mnie w ten sposób nie zarobią
    2
  • Users Avatars Mini
    fssa pisze: 2013-03-15 16:58
    @olo: dlatego ja niedługo przenoszę aż 3 numery do play. a t-mobile życzę szybkiego bankructwa. najdroższa i najgorsza sieć w Polsce.
    2
  • Users Avatars Mini
    onyx pisze: 2013-03-15 19:01
    Ta sieć to porażka Podejście do klienta żadne ,, Szef polskiego T-Mobile, Miroslav Rakowski, przyznał, że wprowadzenie rocznej ważności konta w prepaid nie było najlepszym pomysłem " najdroższa i najgorsza sieć w Polsce. Najpierw niech zmienią podejście do ludzi zapracują na wizeruniek a nie próbują zmieniąć coś czego nie mają
    1
  • Users Avatars Mini
    onyx pisze: 2013-03-15 19:05
    Aż tak ta sieć zapracował na swój wizerunek... ze muszą go zmienić Skąpcy jakich mało chytrość z nich aż kipi
    1
  • Users Avatars Mini
    maniak pisze: 2013-03-15 23:19
    To co robi T-Mobile ze swoją ofertą Tak-Tak jest poniżej krytyki . Niedługo wyniki im spadną w prepaid oj spadną. Najpierw zrobili 4 grosze za sprawdzenie salda , potem opłata 3zł na miesiąc za Roczną ważność Konta , do tego te ich ceny pakietów internetowych - 9,08zł za 100MB. Przecież to jest - normalnie słow brakuje żeby to nazwać kulturalnie ! Również zauważyłem , "że mam coraz mniej możliwosci w ich sieci", dlatego niedługo po wydzwonieniu kasy na tel. po prostu odchodzę , a oni niech się dalej przechwalają !
    2
  • Users Avatars Mini
    kubas pisze: 2013-03-16 11:04
    Panie Pawle mizernie pan wyglada.Chyba ten T-Mobile Pana wykończy
    1
  • Users Avatars Mini
    Ljuboj pisze: 2013-03-16 12:03
    Jak oferta jest porownywalna to dajcie mi za 59 zl/mies bez telefonu z 2 gb internetu, 800 minut do wszystkich sieci i no-limit w sieci, naprawde, jak dacie mi lepsza oferte niz play obecnie to sie do was przeniose...
    0
  • Users Avatars Mini
    Odus pisze: 2013-03-16 13:32
    Rebranding dopiero byl robiony i naszykowali kolejna akcje wizerunkowa. Bledem byla likwidacji marki Era ktora wspominam z sentymentem, do tego ich rozowego T nie moge sie przyzwyczaic od prawie 2 lat, pewnie moje zdanie podzieli wiele innych osob. Koniecznie powinni poprawic oferte dla firm, mobilnego netu bo odstaje od taryf w Plusie czy Orange i Play
    0
  • Users Avatars Mini
    mirekb pisze: 2013-03-16 15:38
    są oszczedni ale w prepaidzie.zauwazcie ze oni liczą na uciekających lub na przesiadce na abo.celowe zagrania-popatrzcie sami-abo sam sim 20zl 150min/sms/mms i za 5zl voice no limit a za 2zl tysiace sms.27zl..w tt mozna za to miec taryfe hot z 30gr do w3,p4 80gr az 90min do w3/stacjo a do play az 34 minuty!!taryfe nowy tt-domyslnie aktywowaną na starterach (wszystkich-i starszych i tych nowych z papieru eko) ze stawka wyjsciową 59gr z oczywistych wzgledow pomijam...ludzie-jak tu mozna nawet probowac zmieniac wizerunek?
    0
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2013-03-16 17:17
    Era byla zawsze droga i "elytarna" zmienili sie w T-Debi i jest jeszcze gorzej. Drogo,chamsko i stan letargu marketingowego. Niemam nikogo znajomego w ich sieci. Nikt tego nie chce. Zamiast playem niech sie zajma soba. A najlepiej jakby zajelo sie nimi UKE i UOKiK w sprawie cen do play. Rakowski przegiales,masz klientow za idiotow? Mam nadzieje ze oni ci podziekuja i zrezygnuja z twojej sieci Rakowski.
    1
  • Users Avatars Mini
    Skylab pisze: 2013-03-16 23:43
    Jaka elitarna? Przeciwnie, Era zawsze była siecią dla plebsu. Jeśli już to prędzej Plus był elitarny. Prawda je taka, ze Era ma przyzwoity zasięg, ale usługi marnej jakości. Za to klienta szczególnie prepaidowego maja w nosie. Więc ja ich tez... przenosze numer do fioletowego...
    0
  • Users Avatars Mini
    asd pisze: 2013-03-17 10:18
    Skylab-era byla zawsze droga wiec nie dla plebsu. Dla plebsu to byla Idea POP. Era na tle pozostalych starych opow ma mniej stacji bazowych i nie jest innowacyjna. Ja mam juz od blisko roku play. Myslalem ze bedzie nie najlepiej ale jak dotad wszystko dziala, internet 1GB za 10/mc maja tylko oni (prepaid) Minusem sa wahania jakosci dzwieku w pilaczeniach glosowych. Ale ogolnie ok. Sms 9gr bez laski do wszystkich, jasne taryfy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Lisu pisze: 2013-03-17 13:16
    Ale nie zapominajcie, że w Heyah jest promocja 60min. do wszystkich sieci za 1zł. Dla mnie to doskonała promocja.
    0
  • Users Avatars Mini
    janek pisze: 2013-03-17 16:35
    ogolił by się człowiek
    0
  • Users Avatars Mini
    thec pisze: 2013-03-20 10:59
    jak w b*rdelu interes nie idzie nie zmienia sie zasłon
    1

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: