T-Mobile o artykule List do cwaniaka, który wcisnął mi już wszystko

Newsy
Opinie: 26

T-Mobile odniósł się oficjalnie do felietonu opublikowanego w Dużym Formacie dotyczącym m.in. usługi Granie Na Czekanie. Autor m.in. krytykuje T-Mobile za sprzedawanie klientom usług premium bez ich wiedzy i zgody.

Oto treść oświadczenia operatora:

Granie Na Czekanie cała prawda

W ostatnim wydaniu Dużego Formatu opublikowany został felieton, którego autor zwraca uwagę na problem usług sprzedawanym klientom bez ich wiedzy i jasnej zgody, czy też zupełnie innych niż te, które chcieli zamówić.

W tym kontekście pojawił się przykład usługi Granie Na Czekanie, którą oferuje T-Mobile. Usługa ta jest w naszej ofercie od wielu lat i cieszy się dużą popularnością wśród klientów. Dążymy do tego, aby satysfakcja klientów z naszej oferty była jak najwyższa. Dlatego chcemy, aby nasi klienci mieli do dyspozycji najlepsze usługi i aby niektóre z nich mogli bezpłatnie wypróbować przed zakupem. Dotyczy to właśnie usługi Granie na Czekanie.
W przypadku aktywowania usługi Granie Na Czekanie staramy się, aby cały proces był maksymalnie przejrzysty dla klienta. Dlatego też, informujemy go szczegółowo o warunkach świadczenia usługi w:
regulaminie, który zawsze jest udostępniany klientowi przed podpisaniem umowy,
w SMSie o aktywowaniu usługi na początku bezpłatnego okresu wraz z informacją jak można bezpłatnie w prosty sposób wyłączyć usługę,
w SMSie przypominającym o zakończeniem okresu promocyjnego wraz z informacją o kosztach dalszego korzystania z niej oraz z informacją o sposobie rezygnacji z serwisu.
Warto przypomnieć, że rezygnacja jest łatwa, bezpłatna i można dokonać jej w dowolnie wybranym momencie, wysyłając SMS o treści „NIE” na numer 80333.
Dla wygody użytkowników oferujemy również bezpłatnie specjalną aplikację Granie Na Czekanie, która pozwala na zarządzanie funkcjami usługi z poziomu smartfonu.
Dokładamy wszelkich starań, by każdy z abonentów był świadom usług działających na jego koncie, opłat związanych z nimi i jeżeli tak zdecyduje – mógł zrezygnować z nich jak najprościej. Jeżeli klient ma jakiekolwiek wątpliwości zawsze może skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Abonentów telefonicznie lub mailowo. Do czego gorąco zachęcamy.

Opinie:

Opinie archiwalne (26):

Komentuj

Komentarze / 26

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    K pisze: 2015-06-19 11:48
    Drogi T-mobile Nie chodzi o to, że tak ładnie informujecie o tym jak i kiedy wyłączyć usługę. Chodzi o to, że abonent nie może z niej zrezygnować przy podpisywaniu umowy i zmuszacie go do podejmowania dodatkowych działań w tym celu. Ilu abonentów aktywowałoby tą usługę z bezpłatnym okresem próbnym gdyby w tym celu musiałby zrobić to samodzielnie? Dlatego Wy sami aktywujecie niechcianą przez wielu usługę przy kupowaniu tej którą jest celem podpisanej umowy.
    18
  • Users Avatars Mini
    user pisze: 2015-06-19 11:57
    Jest to nie prawda w zakresie informowania w sms-ach o możliwości wyłączenia usługi oraz kosztach z nią związana ja osobiście dostałem do abonamentu usługę o która nie prosiłem a mianowicie informacja o pogodzie cena tylko 0,30zl za sms o czym dowiedziałem sie z rachunku oczywiście, następnie po wnikliwym przejrzeniu umowy faktycznie gdzies w jej środku znalazła się taka informacja, ale żadnych smsów o kosztach czy możliwości wyłączenia nie bylo, a 9zl dla operatora przy każdym kliencie to łakomy kąsek,,przy zauważalny spadku przychodów z abonamentu i malejącym stosunku postpaid do prepaid w przypadku T-mobile na korzyść prepaid.
    7
  • Users Avatars Mini
    Ale pisze: 2015-06-19 11:58
    @K, tu nie chodzi o T-Mobile, to jest powszechna praktyka a wskazywanie jedynego winnego sytuacji (bez wskazania, że jest to powszechne zjawisko) jest trochę nagonką. Wcale się nie dziwię T-Mobile że prostuje. Gdyby ktoś pokusił się o przegląd rynku artykuł byłby fair ale tak... no nie wiem. Sam kupowałem internet ostatnio (akurat nie w t-mobile) i musiałem mimo ze nie chciałem uruchomić antywirusa (potem może sobie Pan wyłączyć).
    3
  • Users Avatars Mini
    Misiekk pisze: 2015-06-19 11:58
    Umowa wyraźnie określa na co się decydujemy, a wyłączenie grania zajmuje kilka sekund, więc nie wiem czy jest to powód, żeby stawiać coś takiego w szeregu z nieuczciwymi ofertami banków, które pakują ludzi w poważne problemy finansowe itd. Autor felietonu wyraźnie postawił sobie na początku pewną tezę (ojej jak nas wszyscy oszukują), a potem szuka sobie na siłę pod nią przykładów :P Lajki są, kontrowersje są, kliknięcia w artykuł na stronie wyborczej też na pewno ok, ale nie idzie za tym niestety jakość samego tekstu ;)
    -3
  • Users Avatars Mini
    Ale pisze: 2015-06-19 12:02
    Dodam też że jestem informowany o tych usługach (czy przez T-Mobile czy innych operatorów) co jest uczciwe. Owszem potrzeba podpisania umowy z usługą na której mi nie zależy (nawet za darmo) nie do końca mnie przekonuje (np. darmowe kanały w platformie satelitarnej przez 3 miesiace, które muszę wypowiedzieć) ale rozumiem to jako element normalnie działającego rynku. Nadal nikt nie zmusza mnie do podpisania umowy w ogóle i to jest wolny wybór a tak jak mówię operatorzy informują o tym że taka usługa jest aktywowana (mam pozytywne doświadczenie w tym temacie z T-mobile ale nie tylko). Więc moim zdaniem wszystko jest ok i trochę na siłę jest tu czepiania.
    -1
  • Users Avatars Mini
    do user pisze: 2015-06-19 12:04
    A usługi sms premium to już robią zewnętrzni dostawcy i na to akurat operatorzy nie mają wpływu trochę tak jak ze skrzynką pocztową. Jak ktoś ma twój adres to ci wysyła (choć to spam często).
    0
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2015-06-19 12:24
    to był raczej list cwaniaka http://telekomunikacyjnyblog.blogspot.com/2015/06/list-do-cwaniaka-czy-moze-cwaniak-pisze.html
    0
  • Users Avatars Mini
    Agapit pisze: 2015-06-19 13:06
    Gratuluję podejścia do problemu tym którzy nie mają kłopotu z tymi usługami oraz ewentualnym ich wyłączeniem bez opłat. Rozumiem autora Listu. Trzeba mieć oczy do okoła głowy. Mieć najlepiej szeroką wiedzę z różnych tematów żeby nie dać się naciągnąć. Większość użytkowników telefonów nie czyta jednak portali o telefonach bo nic ich to nie obchodzi i słusznie z resztą. Czy mają obowiązek rozumieć wszystkie niuanse i pułapki w umowach - w tym Kraju tak bo Państwo nie jest od tego żeby chronić Obywatela od tego rodzaju i innych praktyk. Panowie. Sądzę że nie jesteście fachowcami we wszystkich dziedzinach usług w gospodarce. Was też może "stuknąć" jakiś bystry cwaniak. Czy będziecie mieli wtedy pretensje tylko do siebie? Zakładam że tak. A świadczyć to będzie tylko o tym że przyzwyczajono Nas do takich standardów. Dzisiaj wszędzie blisko. Są kraje i to całkiem nie daleko gdzie o dziwo takie sprawy są inaczej załatwiane i bardziej na kożyść konsumenta. Dlaczego u nas nie ?. Czytając niektóre z komentarzy mam wrażenie że na nasze własne życzenie.
    2
  • Users Avatars Mini
    jsd pisze: 2015-06-19 13:09
    Nie prawdą jest jakoby wysyłali sms informujący o końcu okresu promocji. U mnie przez rok czasu ciągnęli pieniądze i nic o tym nie wiedziałem do czasu gdy doładowałem małą sumą konto a oni mi ściągnęli opłatę. Reklamowałem ale oni to olali.
    0
  • Users Avatars Mini
    michu pisze: 2015-06-19 13:30
    Ja nie mam żadnych problemów z tego typu usługami, przy podpisaniu aneksu który faktycznie CZYTAM!! Zaznaczam sobie co i do kiedy muszę wyłączyć, i gdy warunki wchodzą życie to po prostu to robię. Apel do wszystkich oburzonych, czytajcie co podpisujecie... w salonie kolejka, czy kurier cmoka pod nosem bo mu się spieszy, nic nie szkodzi to wasze umowy i wasze ciężko zarobione pieniądze, których nie szanujecie podpisując każdy kwit jaki wam podsuną, a efektem tego jest fala hejtu na pół internetu jaki to T-Mobile nie dobry
    -1
  • Users Avatars Mini
    brum pisze: 2015-06-19 14:42
    Wkurza mnie dodawanie usług, które są obowiązkowe przy podpisywaniu umowy a potem niech Klient sobie zdezaktywuje. Najbardziej bezczelne to dezaktywacja poprzez dodzwonienie się na infolinię co graniczy z cudem. Po dodzwonieniu na inny wewnętrzny numer pracownicy infolinii nie chcą dezaktywować i odsyłają na podany wcześniej numer. Z tego powodu nie podpisałem pewnej umowy. HWDinfolinii ?
    0
  • Users Avatars Mini
    Nottenick pisze: 2015-06-19 14:47
    Do wszystkich mądrujacych się mam pytanie. Jak wyłączyć granie na czekanie abym nie słuchał tych bzdetnych muzyczek jak JA DZWONIE DO KOGOS W T-MOBILE? Nie jestem w T-Mobile ale jak do kogoś dzwonie kto jest w tej sieci to jestem ZMUSZANY do słuchania tych głośnych, kiczowatych muzyczek zamiast normalnego sygnału połączenia. Jak JA mam się tego pozbyć?
    1
  • Users Avatars Mini
    Jaskier pisze: 2015-06-19 15:49
    @Nottenick jedyne co ci zostało, to powiedzieć tej osobie aby to wyłączyła, albo przestań do tej osoby dzwonić:)
    4
  • Users Avatars Mini
    4grosze pisze: 2015-06-19 16:02
    4 grosze
    2
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2015-06-19 17:24
    T mobile troche sie przyznaje że wciska na siłe taką usługę.Skoro ją oferuja to abonent jak bedzie zainteresowany to sie sam dowie jak WŁĄCZYĆ a tu operator stawia warunek w zawieranej umowie że aktywuje klientowi bezpłatnie . Oczywiście jeśli nie chcemy tej usługi w momencie zawierania umowy to nie możemy jej zawrzeć. Moim zdaniem to jest neuczciwa praktyka bo abonent może zapomniec a sms nie dotrzeć i abonent poniesie stratę bo zapomni wyłaczyć jej w odpowiednim terminie. Tu nie chodzi tylko o granie ale wciskaja też inne serwisy.
    0
  • Users Avatars Mini
    uki pisze: 2015-06-19 18:12
    Taki system funkcjonuje u wszystkich operatorów już od dawna naprawdę nie rozumiem tej burzy wokół T, gdzie te usługi są dużo mniej inwazyjne niż u konkurencji np w takim playu trzeba się zgodzić na antyświrusa za coś około 20zł bo inaczej w niektórych taryfach nie jest możliwe podpisanie umowy... to jest patologia. Jak w T podpisywałem umowę to konsultant zaznaczył mi grubym czerwonym markerem co i jak mam wyłączyć żeby nie płacić za usługi których nie chcę jak zaznaczył tak zrobiłem i nie mam z tym żadnych problemów
    -1
  • Users Avatars Mini
    job pisze: 2015-06-20 02:33
    T-Mobile tradycyjnie rżnie głupa.
    4
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2015-06-20 07:19
    Sprawa nie jest taka szara, jak niektórzy ją tu kreują. Owszem, niektóre serwisy dodatkowe się z automatu aktywują ale nie jest to żadna wolna amerykanka tylko jest to wyraźnie i przejrzyście zapisane w warunkach tzw Regulaminu PROMOCJI - można łatwo znaleźć, nie jest to żadną mikro-czcionką tylko normalnie zapisane w środku WOP'u - nawet jeśli się powierzchownie "przeleci" wzrokiem w tekst to te informacje na pewno wpadną każdemu średnio skupionemu na tekście czytelnikowi. Dodam jeszcze, że ten "problem" dotyczy nie tylko GnCZ ale także ostatnio są skargi na samo-aktywujący się antywirus do smartphone'az AndroidOS tj. MobileSecurity firmy Symantec, który także T-Mobile dystrybuuje. Większego problemu nie ma aby to wyłączyć - można to zrobić chociażby z poziomu telefonu w MiBOA.
    0
  • Users Avatars Mini
    Marian pisze: 2015-06-20 10:46
    Problem w tym wszystkim, że te tak zwane "umowy" w ogóle nie są umowami. Umowa jest wtedy kiedy się ktoś umawia. Tutaj dostajesz do ręki tekst i podpisuj. To nie umowa tylko narzucony gniot z którym nic zrobić się nie da. Można oczywiście tego nie podpisać - co zresztą radzę, bo po co podpisywać jakieś granie na czekanie albo inne łajno? Łupienie ludzi na kasę ma patent od Babilonu, kiedy wymyślono pieniądze. Po to wymyślono Państwo aby ono chroniło obywateli przed złodziejami. Nasze Państwo jest Państwem złodziei bo chroni złodziei a nie obywateli.
    3
  • Users Avatars Mini
    Casper pisze: 2015-06-20 10:51
    "Wciskanie" różnych dodatkowych usług jest pewnego rodzaju koniecznością. Wszyscy chcieliby mieć nolimit'y za nie więcej niż 10zł miesięcznie i jeszcze smartphone'a za 1zł, ale operator musi gdzieś zarobić. Zarabia jak umie. Stać go na prawników, więc robi to podstępnie, ale zgodnie z prawem. Jestem klientem T-Mobile - nie zadowolonym, ale z innego powodu niż GnC. Przez te wszystkie lata najlepszym sposobem na wyłączenie takich usług był telefon do BOK kilka dni po podpisaniu umowy/aneksu i prośba o wyłączenie wszystkich usług i subskrypcji. Koszt połączenia to 1zł, ale spokój na całe dwa lata ;-) Trochę za dużo oburzenia chyba jak na jedną usługę za 2-3zł miesięcznie ;-)
    -1
  • Users Avatars Mini
    asdfdnsj pisze: 2015-06-20 13:44
    Bo mr.t ma kase za granie na czekanie nie od abonentów a od firm muzycznych.
    0
  • Users Avatars Mini
    litek pisze: 2015-06-20 16:30
    Od dziś rozpoczynam promocje darmowego śpiewania w salonach T-mobile. Pierwsze 30 sekund jest gratis, póżniej 3zł za każdą rozpoczętą minutę. Dodatkowo pobieram opłatę 4 grosze za każde otwarcie ust. Jeżeli klienci sobie tego nie życzą to na moim blogu znajdą link do regulaminu promocji w którym jest opisane jak ją łatwo wyłączyć.
    0
  • Users Avatars Mini
    To ludzka rzecz Okradać pisze: 2015-06-21 09:23
    Zwierzęta nie kradną. Najlepszy POmysł na biznes? Okraść. Dzięki Ci T-mobile. Okradajcie mnie jeszcze bardziej ku chwale Ojczyzny! Tylko, której?
    0
  • Users Avatars Mini
    Adam pisze: 2015-06-21 10:09
    Tmobile co wy pieprzenie jestem żywym dowodem tego jak zrobiliście mnie parę razy w jajo! A wasz dział obsługi nie zna regulaminów! Jesteście bandą złodzieji.
    0
  • Users Avatars Mini
    Klient pisze: 2015-06-22 10:38
    W każdym innym kraju UOKiK zajął by się takimi praktykami, usługi dodatkowe jak najbardziej sieć może włączać, ale na wniosek i zgodę osoby, a nie włączać bez zgody z opcją ze można sobie później wyłączyć (klient podpisując umowę lub aneks nie może się nie zgodzić i za to powinna być kara)
    1
  • Users Avatars Mini
    Solo pisze: 2015-06-22 13:53
    @klient, no tak, w T-M można chociaż kodami wszystko wyłączyć a w Plusie co? Trzeba się do salonu udać aby wszystko powyłączać więc też tak kolorowo nie jest.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: