T-Mobile stawia na B2B - super jakość bez walki ceną

Newsy
Opinie: 24

Jeśli lubisz nasze newsy to polub także nasz profil na Facebooku - KLIKNIJ TUTAJ

T-Mobile podał dziś kolejne szczegóły dotyczące fuzji z GTS Poland.  Wspólnie spółki dysponują infrastrukturą stacjonarną z 15 tysiącami kilometrów sieci światłowodowej i ponad 5 000 punktów dostępu. T-Mobile ma teraz 5 centrów danych o powierzchni kolokacyjnej ponad 6 300 m2. Obecnie zajętych jest około 4 tys. metrów kwadratowych. Kolejne 10 lokalizacji może zostać uruchomione w przyszłości. T-Mobile na rynku usług B2B będzie konkurował głównie z Orange, Netią, Polkomtelem, Exatelem, ATM i Netią.

W czwartym kwartale 2014 roku wygraliśmy kontrakty m.in. dla czterech nowych dużych klientów o wartości blisko 70 milionów złotych, które obejmą wdrożenia usług ICT w ponad sześciu tysiącach placówek w całym kraju. - podsumował Igor Matejov, Członek Zarządu T-Mobile Polska i GTS Poland. T-Mobile będzie obsługiwał m.in. Pocztę Polską oraz PKO BP.

Firma twierdzi, że w sektorze dużych przedsiębiorstw dzięki fuzji nastąpił już wzrost liczby klientów o 20%. Liczba obsługiwanych przetargów w sektorze publicznym wzrosła dwukrotnie.

Igor Matejov podał, że sektor publiczny nie jest jednak na razie kluczowy dla T-Mobile i przychodowo stanowi tylko 20% przychodów z B2B. Jest to sektor, w którym najbardziej liczy się niska cena usługi, co powoduje często zbyt dużą erozję marży.

Strategią T-Mobile na najbliższe miesiące ma być oferowanie usług o najwyższej jakości. Operator nie zamierza walczyć ceną.

Za 2-3 lata przychody z usług B2B mają stanowić dla polskiego T-Mobile około 50% całości przychodów firmy.

Prezentacja:

Opinie:

Opinie archiwalne (24):

Komentuj

Komentarze / 24

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2015-01-19 20:54
    Gówno prawda, pierdu pierdu. Znowu PR'owska gadka i jednostronne spojrzenie na sprawę przez pryzmat wyszarpania kilku dużych korporacji, tak jakby myśleli że Pana Boga za nogi chwycili.. To chyba stawiacie tylko i wyłącznie na duży biznes i wręcz bardzo duży biznes. Mały biznes coś w ostatnich miesiącach niespecjalnie Was interesuje. Właśnie zrobiliście kolejne podwyżki cen swoich usług, wprowadzając to nowe promocje dla małego biznesu np. nowa droższa, mniej korzystna oferta internetowa, czy nowa oferta na internet + urządzenie np. laptop ze znaczą podwyżką cen urządzeń a ucięciem paczek GB internetu. Więc pytam, jaka jest strategia tej firmy na przyszłość? Bardzo poważnie uważam że w T-Mobile Polska powoli góra zarządcza traci kontakt z rzeczywistością. Jest tak przeogromna presja na oszczędności, presja na kasę, na zysk, na dochód że szanowna Dyrekcja lata w chmurach niezastanawiając się jakie ich ruchy mają konsekwencje na dole dla klienta i odbiorcy ich Usług nawet jeśli to mały klient biznesowy czy indywidualny. Obsługa małego biznesu generalnie upada - sprawy takich klientów przenosi się do sklepów firmowych (czekanie w kolejkach) a liczba Autoryzowanych Doradców Biznesowych T-Mobile Polska ciągle maleje... Źle się dzieje od kilku miesięcy w T-Mobile i jako ich klient czekam z niecierpliwością na nowego prezesa, który mam nadzieje że zrobi porządek i przywróci co niektórych do pionu szczególnie w dziale finansowym oraz nada tej firmie nową energię i nową koncepcję rozwoju...bo póki co rządzi - figurant, główny księgowy i.. głupota.
    11
  • Users Avatars Mini
    rustow pisze: 2015-01-19 21:12
    Data Center i sieci rozlegle to rozwiązania dla korporacji.Zresztą po to był kupowany GTS.Bardzo dobre posunięcie TMobile.Maja to co duży biznes potrzebuje.Mocny konkurent dla Orange i Netii.
    -4
  • Users Avatars Mini
    Obiektywny pisze: 2015-01-19 23:43
    kill649 - a co ma Play albo Plus? Przestarzałe radiolinie albo przeciążone światłowody. Plus już sie zatyka a Play - gdyby nie roaming, już by dawno zdechł. Jakość kosztuje i ciebie bolą 4 litery, bo byś chciał jakość TM w cenie Play. A tak się nie da.
    -1
  • Users Avatars Mini
    RR pisze: 2015-01-20 11:49
    Mnie jako mikro klienta T-Mobile oszukał. Teraz widzę dlaczego.że liczy się tylko duża korporacja i kasa od niej. Nas małych można doić w białych rękawiczkach. Do końca kontraktu i mówię "Do widzenie T-Mobile". Muszę jednak przyznać, że na jakość usług jest dobra, ale uczciwość ważniejsza.
    8
  • Users Avatars Mini
    Ukag pisze: 2015-01-20 13:39
    ~RR Wiesz co, już wiele takich jak Ty mówiło, że odejdzie po akcji "daj piątaka" i co? Nic nadzwyczajnego w wynikach nie było. Ani jakoś strasznie nie urosło ani nie zmalało klientów... Tak więc idź hejtować gdzie indziej.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2015-01-20 14:54
    Według mnie czas ciągłego obniżania stawek należy zatrzymać. I tak jest tanio. Powinno się stawiać bardziej na jakość i rozwijanie sieci, a nie na cenę. Operatorzy uciekają się teraz do sprzedaży prądu i usług bankowych, żeby podratować jakoś zyski. Ta fuzja tylko dobitnie pokazuje, że t-mobile szuka nowych dróg na zarobek. I bardzo dobrze. Jak się odkują na biznesie to skapnie coś dobrego śmiertelnikom :)
    6
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2015-01-20 18:23
    T-mobile to sieć przegrana, ludzie uciekają na potęgę z tej sieci, drożyzna, nic ciekawego do zaoferowania i jeszcze raz drożyzna, z jakością to ma mało wspólnego. Najbardziej pazerna zachłanna sieć.
    2
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2015-01-20 18:56
    (cyt.) "super jakość bez walki ceną" - dobre mi sobie. Akurat te ceny też nie są jakoś specjalnie niskie... Akurat w ostatnich dniach co do tej jakości mam jakieś zastrzeżenia w T-Mobile. Od ok. miesiąca trapią mnie co jakiś czas problemy z połączeniami głosowymi przychodzącymi, ludzie się do mnie nie mogą dodzwonić... telefon jest zalogowany do sieci, ma zasięg, leży na biurku a tu przychodzi SMS że ktoś dzwonił od usługi "Kto tam?". Tak się dzieje zarówno w 2G jak i 3G. Czy T-Mobile zamierza coś z tym zrobić? Bo zgłaszałem to już technikom ze 3x i na razie gówno....i już na razie nie zamierzam tam dzwonić bo zauważyłem że konsultanci w BOA lekko schamieli.
    -2
  • Users Avatars Mini
    RR pisze: 2015-01-20 21:49
    Do Ukag Przykro mi, że to odbierasz mój post hej. To co napisałem jest zgodne z prawdą. To ja zostałem pokrzywdzony nie ty. Nie odbieraj komuś prawa do wyrażania swoich opinii. U innego operatora konsultant zmienił mi taryfę na inną niż zamówiłem. To była ostatnia zmiana u tego operatora. Wypowiedzenie złożyłem i nie przedłużyłem kontraktu. Dla mnie uczciwość jest bardzo ważna. Od tej pory wszystkie rozmowy z konsultantami rejestruje. Sprawę oddałem do rzecznik spraw konsumentów ponieważ operator T-Mobile mnie zignorował i nie przyznaje się do błędu swojego konsultanta. Bądźcie czujni przy wszelkich zmianach w umowach.
    0
  • Users Avatars Mini
    kill649 pisze: 2015-01-20 22:09
    Szanowna redakcja tego portalu chyba przesadza z kasowaniem postów.
    0
  • Users Avatars Mini
    mnp pisze: 2015-01-20 22:17
    dzisiaj przejeżdżałem przez miasto Przysucha. Zasieg t-mobile (po modernizacji) wykazał 1 kreskę i internet edge. Ładnie?! menedżery t-mobile budzimy się!
    -1
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2015-01-20 23:00
    Wydaje się że NetWorkS się odbija czkawką i jeszcze ze 2 lata będzie się odbijać. Chodzą słuchy że buldogi z T-Mobile i Orange już się gryzą pod dywanem o kasę i dalsze finansowanie firmy NetWorkS. Chodzą tez słuchy że mają NetWorkS sprzedać firmie zewnętrznej i niech się dzieje co chce... wydaje się generalnie, że na tej sytuacji może zyskać Polkomtel i P4, których sytuacja finansowa jest względnie dobra. Tak jak napisałem wyżej - w T-Mobile dzieje się coś dziwnego, jakiś wirus grypopodobny im się przyplątał kilka miesięcy temu... @Grzegorz: nie wydaje mi się że te lepsze czasy szybko wrócą. Na pewno nie w tym roku. Ze sprzedaży prądu, usług bankowych czy ubezpieczeń nie da się aż tak wiele zarobić - nie tyle aby ten bilans się wyrównał i główny księgowy był zadowolony. Wydaje się, że po prostu należy się z tym pogodzić...gdzie można spróbować szukać oszczędności? Ja bym zaczął od marketingu, reklam, rozbujanych działów administracyjnych po modernizację ofert, która nie polegałaby na prostolinijnym podnoszeniu cen...
    1
  • Users Avatars Mini
    Monik pisze: 2015-01-21 14:37
    No ja nie wiem, wszędzie gdzie bywałem, a trochę kilometrów zrobiłem, to obecnie wszędzie jest zasięg... stabilne 2/3 kreski, internet o prędkości 5/6 Mbit.
    1
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2015-01-21 22:39
    Ja Ci mogę spokojnie wymienić kilka miejscowości z województwa podkarpackiego i lubelskiego gdzie zasięgu po prostu nie ma lub jest on wysoce szczątkowy (0/1 kreska).
    -1
  • Users Avatars Mini
    mariusz.szewczak pisze: 2015-01-22 12:09
    @OrangeToDziadostwo: czy twoja negatywna opinia na temat usług świadczonych przez T-Mobile ma może coś wspólnego z pojawieniem się BlackBerry Passport w Play;-) Pozdrowienia dla stałego czytelnik GOLa.
    1
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2015-01-22 17:06
    Mariusz: Nie, ona się generalnie opiera na moich doświadczeniach choć ona jest negatywna tylko w pewnych aspektach a w pewnych po prostu wyrażam tendencję spadkową, ale powiem Ci że jak ja bym był prezesem T-Mobile, dałbym po uszach odpowiedzialnemu za to Dyrektorzynie, że Ci z od fioletu są lepsi i chcą ugryźć trochę biznesowego, hi-end'owego tortu... o czymś to świadczy. Z resztą, wiesz że news'y o T-Mobile czy BlackBerry są mi szczególnie bliskie (mówię to jako zadowolony user BB Bold 9900/BB Q10) Ja staram się być zawsze obiektywny (choć wiem, że niektórzy mi wmawiają że mi to trudno wychodzi) i dostrzegam też różnorakie wady w T-Mobile, które staram się dynamicznie wyłapywać w związku że co jakiś czas mam kontakt z tą firmą, z jej pracownikami i też śledzę ofertę. Tak jak już napisałem w przeszłości, gdybym dzisiaj miał zmienić operatora, to zmieniłbym go właśnie na PLAY. P4 ma pewne zalety, pewne schematy reagowania, tworzenia ofert, zarządzania firmą są warte naśladowania i pozytywne - no ale, może kiedyś napiszę o tym więcej. Pozdrawiam Mariusz :) P.S. Widać że śledzisz moje wypowiedzi ;-) ...to miłe. Nomen omen dla tematu - ciekawe czy paczka z zarządu T-Mobile tez czyta GOL ;-)
    1
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2015-01-23 17:40
    Największy fan drogiej przeciętnej niemieckiej sieci idzie do plaj:-)))) Ciesz się plaju, będą reklamacje,skargi, monity i doniesienia:-))))
    2
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2015-01-23 21:26
    Nie idę póki co ale dzisiaj mnie U900 sieci NetWorkS do ciężkiej cholery doprowadziło - miałem w szczycie dnia, transfery rzędu (cyt.) na podstw. pomiarów : 142.8kb/s , 186.3kb/s, 284.3kb/s - jest rewelacja, jeszcze chwile i EDGE będzie szybsze - takie są RZECZYWISTE wyniki w mieście wojewódzkim. I dziś się zastanawiałem - czy ktoś nie był kretynem że U900 postawił właśnie w miastach? Dla zaznaczenia - Polkomtel U900 w miastach nie stawia - w takiej Warszawie, Lublinie, Rzeszowie nadajników sieci U900 nie ma. To może jednak Solorz jest mądrzejszy?
    1
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2015-01-24 17:07
    Naprawdę mi cię szkoda:-( Przyjedź do mnie skorzystasz z mojego neta w orangu, 25MBit/s DL, i tak codziennie:-D
    -1
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2015-01-24 20:42
    To jest tak samo - U900 to sieć w pełni dzielona pomiędzy T-Mobile i Orange. Chociaż, tu wcale nie ma generalnie co się naśmiewać... po prostu NetWorkS siada.
    0
  • Users Avatars Mini
    zzzz pisze: 2015-01-26 21:36
    @dziadostwo - a Aero2 by Solorz vel Plus to co w miastach stawia?
    1
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2015-01-29 09:19
    Zgadza się. Zweryfikowałem sprawę na podstawie mapek zasięgu U900 Plus'a i przyznaję Ci rację. Bazowałem na nieaktualnej wiedzy. Do niedawna pokrycie siecią 3G w paśmie 900MHz nie było takie pełne jak widzę to na dzień dzisiejszy. Widocznie Polkomtel mocno w ostatnim czasie uzupełnił pokrycie siecią U900 w swoich miastach, poprawiając zasięg... Więc pozostaje domniemanie, iż ichniejsza sieć jest lepiej skonfigurowana i nie dochodzi do dziwnych skoków i przełączeń pomiędzy U2100/U900 co wpływa na jakość świadczonych Usług. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    amigo pisze: 2015-01-29 15:24
    Trochę was nie rozumiem, w t wszędzie gdzie się poruszam zasięg mam zadowalający, normalne jest że w górach czy w wioskach położonych przy granicy z Ukrainą, Białorusią itp zasięg nie będzie taki jak być powinien a może się zdarzyć że nie będzie go wcale... taką mamy infrastrukturę, ale duży wpływ na to mają też parametry techniczne naszych urządzeń
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2015-01-29 17:08
    akurat zasięg na wioskach położonych przy granicy z Ukrainą i Białorusią się w ostatnich dniach poprawił. NetWorkS! rozwiązało "problem" braku możliwości realizacji budowy sieci UMTS w paśmie w 900MHz - za dużo skarg, jęków klientów było - rozwiązali to w jedyny możliwy sposób, postawili ludziom U2100. Więc, generalnie - jest lepiej...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: