Według firmy TNS OBOP, zainteresowanie możliwościami UMTS w Polsce cały czas rośnie i obecnie sięga 42 %, co oznacza, że przeszło 7 mln posiadaczy telefonów komórkowych chciałoby przejść na nowy standard. Dla porównania w 2001 r. zaledwie co czwarta osoba (27%) była zainteresowana korzystaniem z usług UMTS, dwa lata później odsetek ten wzrósł do 34% - wynika z badania TNS Telecoms Index.
Wykres 1. Zainteresowanie korzystaniem z telefonii trzeciej generacji w Polsce w latach 2001-2005.
Podstawa: posiadacze telefonów komórkowych.
W związku z rozstrzygnięciem przetargu URTiP na rezerwację częstotliwości w paśmie UMTS, nie milkną dyskusje o pojawieniu się kolejnego gracza na rynku komórkowym. W tym kontekście bardzo wzrosło zainteresowanie Netią, zarówno w mediach jak wśród użytkowników. A jak Netię postrzegają Polacy?
Jak wynika z badań wizerunku przeprowadzonych przez TNS OBOP, Netia szczególnie dobrze oceniana jest pod względem wzrostu jej pozycji na rynku telekomunikacyjnym, szerokości zakresu usług, stabilności, prestiżu oraz innowacyjności we wprowadzaniu nowych technologii. Pozytywnie postrzegany jest również profesjonalizm Netii w obsłudze klienta.
Wykres 2. Ocena poszczególnych elementów wizerunku Netii.
Podstawa: Osoby zamieszkujące regiony działania Netii i znający tego operatora, październik 2004.
„Wśród respondentów Netia ma opinię firmy z dużym potencjałem rozwojowym, oferującej wiele, często nowatorskich rozwiązań. Są to cechy, którymi powinien charakteryzować się operator nowoczesnej technologii, jaką jest UMTS” – mówi Anna Karczmarczuk, lider sektora Technology w TNS OBOP.
*Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania TNS Telecoms Index zrealizowanego w 2001, 2003, 2004 i 2005 roku przez TNS OBOP na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. W każdej z fal zrealizowano 1000 wywiadów.