TP: kary dla członków zarządu TP bezzasadne i represyjne

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 19

Telekomunikacja Polska twierdzi, że nie utrudniała swoim klientom zmiany dostawcy Internetu na Netię lub Energis w ramach Bitstream Access (BSA). Dlatego kara nałożona na członków Zarządu TP przez UKE jest bezpodstawna i ukarani menedżerowie odwołają się od niej do sądu.

„Nie zgadzam się z karą nałożoną na mnie i członków Zarządu TP. Jest mi niezmiernie przykro, że zostaliśmy ukarani za to, że staraliśmy się jak najszybciej wypełnić obowiązek i dać naszym klientom możliwość korzystania z dostępu do Internetu świadczonego przez innych operatorów. Jaki cel chce osiągnąć regulator? W świetle prawa telekomunikacyjnego kara ma mieć przecież charakter przymuszający, czyli obligujący do wykonania decyzji regulatora, a nie represyjny. Dziś odnoszę wrażenie, że jakkolwiek postąpilibyśmy w tej sprawie i tak zostalibyśmy ukarani” – powiedział prezes Zarządu TP Maciej Witucki.

TP w rekordowo krótkim czasie wdrożyła decyzję UKE o Bitstream Access i umożliwiła świadczenie usług szerokopasmowego dostępu do Internetu w swojej sieci przez innych operatorów. Stało się tak mimo tego, że TP musi sprzedawać dostęp do sieci poniżej kosztów.

Problemy części klientów z płynnym przejściem do innego dostawcy Internetu, na które wskazuje regulator, wynikły w znacznej mierze ze spiętrzenia w krótkim czasie dużej liczby zamówień. O skali przedsięwzięcia świadczy fakt, że nasi partnerzy szacowali liczbę nowych klientów na kilka tysięcy, a w rzeczywistości przełączyliśmy ich prawie 50 tys. Niezbędne było stworzenie dodatkowych szczegółowych procedur współpracy między operatorami, usprawniających proces przełączania klientów.

TP od początku angażowała się w rozwiązywanie tych problemów. Powołany został m.in. wspólny zespół roboczy TP i Netii, który umożliwił realizację zaległych wniosków i pozwala obecnie na bieżące analizowanie potencjalnych trudności. UKE był na bieżąco informowany o podejmowanych działaniach. Sytuacja została opanowana.

Netia i Energis przyznały publicznie, że również ponoszą część odpowiedzialności za kłopoty z przejmowaniem klientów od TP, ale regulator ukarał wyłącznie TP. W swoim uzasadnieniu UKE nie wyjaśnił w ogóle, jakie były obiektywne powody opóźnień w przełączaniu klientów.

Publicznie podnoszone przez UKE argumenty, że musi ukarać członków zarządu TP, bo kary nakładane na firmę nie odnoszą skutku, są absurdalne. Przypomnijmy, że w ciągu niespełna roku Urząd nałożył już na TP 17 kar na łączną kwotę ponad 475 mln zł. Taka praktyka postępowania regulatora rynku nie ma precedensu nie tylko w Polsce, ale również w Unii Europejskiej.

Większa część kar dotyczy szerokopasmowego dostępu do Internetu dla klientów indywidualnych, który zgodnie z normami Unii Europejskiej nie podlega regulacji. Pod naciskiem Komisji Europejskiej polski regulator zrezygnował z wprowadzenia przepisów dających mu prawo do regulowania neostrady tp. Także Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że UKE nie ma prawa karać TP w związku z neostradą i 21 maja uchylił karę 100 mln zł. Sąd potraktował tę sprawę jako szczególnie ważną, gdyż powołano do jej rozpatrzenia trzyosobowy skład orzekający. Dotychczas takie sprawy rozpatrywali pojedynczy sędziowie.

Opinie:

Opinie archiwalne (19):

Komentuj

Komentarze / 19

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    MacGod pisze: 2007-05-24 15:29
    Kto zmieniał operatora w ramach BSA, ten wie co się działo.
    0
  • Users Avatars Mini
    krs pisze: 2007-05-24 15:37
    @ja - oszalales ? Gdyby nie UKE to nadal jechalbys na SDI za 115pln. Przeciez TPSA nie ma zadnej konkurencji i gdyby nie UKE to jej zapedy monopolistyczne trzymalyby nas nie za murzynami gdzie wlasnie sie znajdujemy ale za malpami, jeszcze na drzewach. Marcinkiewicz nie tyle musiasz co mogl skorzystac z kandydatow KRRiT. A to ze mogl a nie musial to jego prawo i z niego skorzystal dajac swojego protegowanego w postaci Pani S. I ch** komu do tego !
    0
  • Users Avatars Mini
    mirekb pisze: 2007-05-24 15:45
    to niech sie zarzad odwoluje ;-)) mysle ze zaplaca-tylko ciut pozniej bo prawnicy dobrzy a i ubezpieczeni sa od tego take wielkich strat nie poniosa,ot na wakacje będzie mniej;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    newap pisze: 2007-05-24 16:50
    "staraliśmy się jak najszybciej wypełnić obowiązek i dać naszym klientom możliwość korzystania z dostępu do Internetu świadczonego przez innych operatorów" - ja na zmiane operatora czekalem 49 dni od momentu zgloszenia do TP przepiecia lacza. Gdyby nie skarga do UKE nie wiem czy dzisiaj mialbym internet!!!! Nie chce nawet wspominac, ze w miedzyczasie TP dzwonila i proponowala podlaczenie neostrady.... IMO - nalezy im sie!!
    0
  • Users Avatars Mini
    pawel pisze: 2007-05-25 01:17
    co zabolało? :) i slusznie, mialo zabolec! bardzo mądre posuniecie Pani Prezez, nie ma nic bardziej dotkliwego jak poleciec po kieszeni Panom z TP a ich tłumaczenia są po prostu żalosne...wszyscy widzielismy jak robili wszystko zeby opozniac wdrozenie BSA mimo ze Strezynska od początku ich do tego przygotowywala tyle ze tym Panom sie wydawalo ze jak za URTiPu będą dalej nietykalni, nie ma drugiej osoby ktora zrobilaby tyle dla internautow co Prezes UKE i chylę przed nią czoła!
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobak pisze: 2007-05-25 03:47
    krs@two: A tobie i innym leszczom h** do TP. Jak Ci się nie podoba to nie korzystaj z ich usług. Ciekawe czemu nikt nie szczeka o karach dla DIALOGU jak i NETI za brak rozwoju sieci. Jak sieci komórkowe nie miałyby określonego zasięgu to by miały odrazu kary. Jak dla mnie TP robi co chce bo takie mizerne sieci jak DIALOG i NETIA chciały odrazu zarabiać bez inwestycji, co sie teraz odbija w ich zasięgu i w nędznej jakości usług (vide internet DSL w Dialogu. Netii nie miałem to się nie wypowiadam)
    0
  • Users Avatars Mini
    damon pisze: 2007-05-25 15:24
    utrudniali, karę dostali, a teraz odwracaja kota ogonem; cale szczęscie ze Netia jakos sie odbila, pomimo złośliwosci tepy i teraz oferuje sporo tanszy szybki net w swojej nowej promocji
    0
  • Users Avatars Mini
    Ja pisze: 2007-05-26 02:02
    @krs@two - a teraz co bedzie ?? dostep do sieci TP i gowno a nie inwestycje . Bedziemy dalej za murzynami Energis powiedzial ze nie bezie inwetowal w siec - liczy na regulatora. Era chce dostep do sieci TP a ma tylu klientow telefoni ze moglaby sama cos zbudowac w koncu to gowno sie zatka i bedzie wielka kupa w polce a nie net !!.
    0
  • Users Avatars Mini
    w pisze: 2007-05-27 08:09
    to gowno (jak eufemistycznie piszesz o sieci tpnet) juz sie zatkalalo.
    0
  • Users Avatars Mini
    ja pisze: 2007-05-27 12:46
    BO PRAKTYCZNIENIE NIE MA INNEJ NIZ TEPENET GDYBY NIE TP TO BY TU BYLO GORZEJ NIZ W AFRYCE JEZELI CHODZI O SIECI !!!. SIECI INNYCH OPERATOROW MOZNA POLICZYC NA PALCACH 1 REKI A MAJAC NA UWADZE OSTATNIE DECYZJE UKE NIC SIE NIE ZMINI W TEJ KWESTII DALEJ 1 FIRMA BEDZIE COKOLWIEK ROBILA A INNE BEDA ZA POL DARMO Z TEGO KORZYSTAC ALE I TO SIE MOZE SKONCZYC I WTEDY BEDZIEMY MIELI ZAJEFAJNA INFRASTRUKTURE W POLSCE :). BRAWO
    0
  • Users Avatars Mini
    gonzales pisze: 2007-05-27 14:12
    haha, bezzasadne i represyjne? ladne rzeczy opowiadaja ;). mam nadzieje, ze wkrotce skonczy sie panowanie monopolisty, z reszta juz sie konczy, i to nie dzieki ich bledom tylko rosnacej w sile konkurencji.
    0
  • Users Avatars Mini
    w pisze: 2007-05-28 01:24
    @ja: nie musisz krzyczec. i tak nie masz racji. wez uwarunkowania historyczne pod uwage i dopiero pyszcz.
    0
  • Users Avatars Mini
    johnyk pisze: 2007-05-28 09:32
    ***gonzales- a niby jak ma się skończyć panowanie monopolisty? Czyżby DIALOG, NETIA i reszta operatorów miała plany inwestycyjne i będą budować kilometry linii telefonicznych? Bo na razie, to tylko chcą bazować na tym (patrz NETIA, która wycofała się z planów inwestycyjnych na 2007 rok), co zbudowała tepsa. Z takim podejściem, gdy tepsa jest zmuszana do sprzedaży usług za połowę ceny NIGDY nie zacznie inwestować a to oznacza, że źródełko linii szybko wyschnie i co wtedy?
    0
  • Users Avatars Mini
    Kris pisze: 2007-05-28 17:25
    JohnyK -Masz racje A co bedzie jak zabraknie linii to pasozytowania - bedzie koniec narzekan malkontentow, ze Tepsa Beee , ze monopolista. Gdyby nie ten monopolista nie byloby z Internetem wyjscia na swiat. Chyba tylko 1 czy 2 firmy maja wlasne lacza szkieletowe poza Polske do internetu. CALA reszta chodzi na backbone Tepsy ...
    0
  • Users Avatars Mini
    Antek pisze: 2007-06-01 18:55
    Ciekawe ile czasu trzeba bedzie czekac na uchylenie tej decyzji UKE przez sad. Jak pokazuje przyklad kar juz uchylonych UKE wali po prostu na oslep. Zero zastanowienia nad sytuacja na rynku.
    0
  • Users Avatars Mini
    dix pisze: 2007-06-01 19:00
    Bo uke nie ma zadnej strategii wobec rynku. To, co obserwujemy od czasu powolania p. Strezynskiej to bezustanna walka z tepsa, w ktorej nie bardzo wiadomo o co chodzi. uke naklada ciagle kary, z ktorych nic nie wynika. Ceny komus spadly od tych kar? Oczywiscie nie, a ile razy uke obwieszczal juz, ze dzieki karom w koncu "porzadek bedzie"...
    0
  • Users Avatars Mini
    dix pisze: 2007-06-01 19:02
    A nawet uke wrecz dziala na niekorzysc rynku i klientow. Przypomnijcie sobie chocby blokowanie wprowadzenia przez tepse nowych cennikow korzystniejszych dla klientow, ujawnianie oferty tepsy konkurencji etc. Żenada...
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2007-06-01 19:31
    Im szybciej Streżyńska zostanie odwołana, tym dla wszystkich lepiej. Moim zdaniem wiecej szkod niz pozytku z jej inicjatyw.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mati pisze: 2007-06-04 00:44
    Bo jedyne co uke wychodzi jako tako, to propaganda. Chyle czola przed ludzmi, ktorzy sa w stanie takie kity ludziom sprzedawac. To umiejetnosc warta ciezkie pieniadze.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: