TP postraszyła Tele2 odłączeniem klientów WLR

Newsy
Żródło: Gazeta Wyborcza
Opinie: 27

Telekomunikacja Polska zażądała od Tele2 zmiany umowy o usłudze WLR. "Powołując się na opinie dwóch prawników, TP SA twierdzi, że wyrok uchylił decyzję UKE" - tłumaczy Karol Wieczorek, rzecznik Tele2. - "Ale my mamy cztery zupełnie przeciwne opinie. Poza tym dyrektywa unijna mówi, że decyzje krajowych regulatorów są wykonywane do czasu ostatecznego rozpoznania przez organ odwoławczy". TP przedstawiła operatorowi propozycję nowego cennika usług - przyłączenie abonenta ma teraz kosztować ponad 120 zł (kosztowało ok. 10 zł), a miesięczna opłata za jednego użytkownika to teraz niemal 32 zł, zamiast ok. 20 zł.

Przedstawiciele TP zaproponowali konkurentowi na 21 marca spotkanie negocjacyjne. W piśmie podkreślają, że nie jest ich intencją zrywanie współpracy z Tele2, ale kilka akapitów dalej piszą: "W razie braku reakcji z państwa strony TP zamierza (...) wstrzymać świadczenie na państwa rzecz usług hurtowego dostępu do sieci". Telekomunikacja pisze też, że "w pierwszym kroku" zamierza zaprzestać podłączania nowych użytkowników, a w przypadku braku porozumienia do końca marca - rozpocząć działania "zmierzające do wstrzymania świadczenia usług" na rzecz Tele2. "Nie zamierzamy spotykać się z TP w wyznaczonym terminie. Chcemy rozmawiać z TP, ale wyłącznie w obecności prezesa UKE" - mówi Karol Wieczorek.

Wojciech Jabczyński z Grupy TP: "Sąd uchylił decyzję UKE regulującą świadczenie usługi WLR na rzecz Tele2. Obecnie nie ma podstaw prawnych do jej świadczenia. Nie rozważamy odłączania klientów Tele2, co najwyżej nie będziemy podłączać nowych". Wyższe stawki wskazane w piśmie do Tele2 tłumaczy tym, że ceny narzucone przez UKE zmuszały operatora do świadczenia usługi poniżej kosztów.

Opinie:

Opinie archiwalne (27):

Komentuj

Komentarze / 27

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    przemo pisze: 2008-03-21 09:30
    jednak tp jest porypana !!!!!!!!!!!! zakładam Stowarzyszenie Poszkodowanych przez TP i operatorow GSM
    0
  • Users Avatars Mini
    rado pisze: 2008-03-21 09:35
    Kto tu jest porypany. 10 zł za przyłączenie abonenta? Dlaczego tepsa ma do tego dopłacać. Wytłumacz mi
    0
  • Users Avatars Mini
    celeron pisze: 2008-03-21 10:50
    TPSA jest porypana. Ja po wielu latach użerania się z tym molochem korzystam z netii. Jak dzowniłem do TPSA w sprawach reklamacji zbywano mnie, lub udzielano durnych instrukcji.Po zatym jesli ktoś twierdzi ze przyłączenie jest az tak drogie to chyba przecenia swoja role. Wejscie na DSLANA i wcisnięcie przełącznika to koszt 120 zł no przesada. Zreszta TPSA celowo przycina łącza innych operatorów.
    0
  • Users Avatars Mini
    mefi pisze: 2008-03-21 11:04
    celeron nie zabieraj głosu w sprawach o których nie masz pojęcia. "Wejscie na DSLANA" - co to ma znaczyć , rozwiń ten skrót :)))) Przyłączenie abonenta WLR z "wejściem na DSLANA" nie ma nic wspólnego.
    0
  • Users Avatars Mini
    sinus pisze: 2008-03-21 11:24
    Pewnie chodzi Wam o DSLAM, ale to coś jest od neo i usług adsl:) WLR przełącza się zupełnie inaczej. Celeron, nie zabieraj głosu jak się nie znasz.
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobak pisze: 2008-03-21 12:50
    celeron: A ja korzystan z TP i niczego przez 1,5 roku nie musiałem reklamować, nawet tej badziewnej w mniemaniu innych neostrady i tego badziewnego LIVEBOXa. Wcześniej byłem w DIALOGU i reklamacje były co tydzień, a jak się coś wywaliło w szafie na moim osiedlu wieczorem to paniusa na infolinii mówiła że technik do rana to naprawi.
    0
  • Users Avatars Mini
    Marti pisze: 2008-03-21 14:33
    Uważam, że to co robi Tepsa to już lekka przesada. Ok to ich infrastruktura, ok to oni ją modernizują ale przecież nikt nie korzysta z niej za darmo. Operatorzy jak Tele2 płacą przecież za to!. Dwa - stawianie ultimatum czasowego, że do końca marca T2 ma się zgodzić na bardzo niekorzystne warunki bo inaczej nie podłączymy nowych klientów to jest po prostu żenujące.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ziutek pisze: 2008-03-21 14:59
    Panowie. Tele2 nie ponosi żadnych kosztów utrzymania infrastruktury. Nie wspomnę o kradzieżach. Trzepią czystą kasę za sprzedaż usług nic nie robiąc. Prawdziwą konkurencyjną firmą dla TP jest Netia. Zauważcie, że Netia nie ma tylu pretensji co Tele2. Sama utrzymuje swoją sieć (a o ile mniejszą) i zna problem. Wyobraźcie sobie, że kupujecie samochód, płacicie na niego ubezpieczenie, naprawiacie w ASO, a Wasz sąsiad jeździ tym samochodem płacąc tylko "ciut" wyższą cenę właścicielowi za paliwo.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ziutek pisze: 2008-03-21 15:08
    A samochód ten służy do zarabiania kasy. Kto będzie miał z niego lepszy pożytek finansowy? Są to śliskie tematy i jednostronne oskarżanie TP jest nieuczciwe.
    0
  • Users Avatars Mini
    nimm pisze: 2008-03-21 15:45
    @ Ziutek - popieram w 100%... ile to pasujacych porownan mozna znalezc w temacie telefony - samochod... chyba setki tysiecy ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    adr pisze: 2008-03-21 16:42
    ***** zamiast taniec to ten internet u nas bedzie drozec - juz do mnie dzwonili z telekompromitacji polskiej zeby przedluzyc umowe gdzie abo za 1Mbit/s wychodzi 10 zl drozej niz obecnie to sa jakies jaja !!!!!!!!!!!! podobno w UE jestesmy na przedostatnim miejscu w dostepnosci internetu dla szarego ludzia PANI ANIU POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    adr pisze: 2008-03-21 16:45
    Ziutek masz racje poza jednym dlaczego u nas internet jest tak drogi nie wciskaj mi kitu ze utrzymanie laczy tyle kosztuje jak na zachodzie i wschodzie internet jest tanszy??????????????
    0
  • Users Avatars Mini
    rado pisze: 2008-03-21 19:12
    adr.. a co u nas jest tanie. Najłatwiej biadolic na tepse, że drogo bo tam masz in ternecik i pogadać o dupie maryni mozna. Miałem ponad 2 lata UPC i tam cena też rosła w porównaniu do pierwszej promocji jaką dostałem. Spójrz na rachunek z elektrowni. Ja prawie upadłem jak zobaczyłem ile mi stawki podnieśli i co jest ok nikt nie biadoli a to dopiero jest monopol. Tepsa to IMO nie jest takie zło, przynajmniej nie jesteś aż tak od niej uzależniony.
    0
  • Users Avatars Mini
    rado pisze: 2008-03-21 19:18
    celeron: Kto Ci takich bzdur naopowiadał z tym przełącznikiem na DSLAM.. JAk chcesz wiedzieć to po pierwsze na DSLAM musi pojechać człowiek, samochodem, który pali paliwo, trzeba go ubezpieczyć i serwisować....itd wiesz co to są koszty działalności? Ten człowiek musi skrosować z DSLAM na wyposażenie centralowe i na kabel magistralny. To cała jego robota. Ten port musi być jeszcze skreowany przez Centrum Kreowania Usług. Tam też siedzą ludzi, którym trzeba zapłacić, za darmo tego nie robią.
    0
  • Users Avatars Mini
    Muadi pisze: 2008-03-21 20:37
    celeron i rado - oboje nie macie racji :-). WLR za 120 zł zdaniem TP to koszt: otrzymania papierowego zlecenia (nie chcą elektronicznego), wpisania do systemu c) ustawienia na centrali preselekcji z prefix dodanie dodatkowego numer i zmianę kierowania ruchu. Czyli w WLR nikt nigdzie nie jedzie ani nic nie krosuje - czyli rado pracowniku TP co ty opowiadasz. Cały proces WLR można oskryptować i wykonywać automatycznie - czyli gdyby TP chciała to ponosiła by koszt wyłącznie utrzymania interfejsu
    0
  • Users Avatars Mini
    Muadi pisze: 2008-03-21 20:45
    Odnośnie przełączenia Internetu w BSA to tutaj również jeśli klient ma już neostradę to nie wymaga to wizyty technika i wykonywania operacji, o których tak fachowo rado napisał. Przełącznie na BSA polega na wykreowaniu nowego PVC (można zdalnie). Oczywiście jeśli jest to nowy klient to w takim przypadku faktycznie technik musi jechać i łącze skrosować. Ale w przypadku BSA opłata wynosi 81 zł za każdy z przypadków tj. nawet jak technik nic nie robi :-) Polecam lekturę ofert na: www.uke.gov.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    rado pisze: 2008-03-21 21:46
    Muadi: No tak mój błąd, pisałem o BSA nie WLR, ciemość widziałem:). A co do BSA to musze zapytać się ludzi co to krosują, czy czasem nie mają rozkrosowywać tego jak demonty. hmm..
    0
  • Users Avatars Mini
    bartoszka pisze: 2008-03-21 23:01
    bardzo dobrze trzeba zwalczać pasożytów to że płacą za usługę to nie znaczy że nie mają inwestować w infrastrukturę tego Pani prezes UKE nie przewidziała z resztą z takim rozumowaniem to się nie dziwię
    0
  • Users Avatars Mini
    Muadi pisze: 2008-03-22 00:17
    Bartoszka - o czym my rozmawiamy. Tp może utraciła 8-9% rynku - jakby było tak różowo to już w Polsce mielibyśmy nowych inwestorów a nie firmy, które tylko myślą jak się sprzedać i z Polski wyjść. Ja to widze tak, mój płot jest 2-3 metry od studzienki TP -mój sąsiad ma neostradę - chciałem kupić od nich telefon + neo i co - po kilku wizytach w telepunkcie, złożenia wniosku podłączyłem się do radiowej sieci osiedlowej i przynajmniej obsługa jest normalna.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ziutek pisze: 2008-03-22 01:22
    Ceny to już inna bajka. W abonamencie powinna być już Neo 256. Może doczekamy się lepszych czasów, czego sobie i wszystkim z okazji Świąt życzę.
    0
  • Users Avatars Mini
    mafik pisze: 2008-03-22 15:55
    wszyscy sie strasza na tym rynku tp straszy tele2, tepse z kolei straszy netia:). poki co na szczescie netia nie jest straszona przez nikogo i moga sobie spokojnie rozwijac usluge
    0
  • Users Avatars Mini
    Alcek pisze: 2008-03-23 07:27
    Szwedy pójdą precz za morze naszabrowawszy się polskiej krwawicy... Jeśli chodzi o internet to w porównaniu z sytuacją sprzed roku podrożał, jeśli chodzi chodzi o umowy roczne, zarówno w przypadku TP jak i Netii.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bravura pisze: 2008-03-23 13:59
    Smiechy smiechami, ale jestem ciekaw co by bylo, gdyby TP wygrala ten spor. Wtedy to juz chyba zostaje szybkie przejscie do TP wlasnie. Choc ja bym zrobil na zlosc i poszedl najchetniej do Netii, ktora ostro jedzie z TP. Czytalem gdzies ze wlasnie Netia chce jakies odszkodowanie od TP :)
    0
  • Users Avatars Mini
    dickens pisze: 2008-03-23 16:20
    ja tam uciekam do netii, lacze mam za 9 zeta za miecha i mnie reszta wali. nie bede dokladal tepsowym milionerom do korytka, dosyc tego.
    0
  • Users Avatars Mini
    majkelo pisze: 2008-04-02 00:29
    tele2 niech się goni. raz mnie już nabrali na swoje dobre warunki i nigdy więcej. tepsa też zresztą nie lepsza. chyba poza gts i netią nie ma teraz żadnej solidnej firmy w Polsce. tyle że netia robi o niebo więcej. ciągle coś oryginalnego wymyśla, a teraz jeszcze ploty chodzą, że na euro2008 coś szykują.
    0
  • Users Avatars Mini
    Madlen pisze: 2008-04-05 00:32
    A i owszem, szykują. Aktualnie tylko Polsat Cyfrowy ma prawa do transmisji wszystkich meczów. Żadna inna telewizja nie ma praw nawet do skrótów. Netia ma sprzedawać karnety na oglądanie wszystkich transmisji na żywo i powtórek przez internet. Tylko tyle narazie wiem. Dobra alternatywa dla tych, którzy dla piłki nożnej zrobią wiele, włącznie z podpisaniem umowy z Polsatem tylko ze względu na Euro.
    0
  • Users Avatars Mini
    IQzsrhnduRfB pisze: 2008-04-17 21:38
    good job!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: