Po raz trzeci Polska Telefonia Cyfrowa zorganizowała finał wyboru najlepszych pracowników firmy. 24 kwietnia podczas Wielkiej Gali w warszawskim klubie Tango przedstawiono finalistów i laureatów wybranych w czasie trwających trzy miesiące eliminacji. Zwycięzcy otrzymali honorowe dyplomy oraz atrakcyjne nagrody (m.in. telefony firmy Siemens oraz atrakcyjne wycieczki).
W tym roku do Komisji Konkursowej wpłynęło 1.400 zgłoszeń. Debatom pomiędzy Finalistami towarzyszyło, dzięki bezpośredniej transmisji internetowej prawie 100 osób. Nowością w tym roku była możliwość dyskutowania z Finalistami konkursu na wewnętrznych stronach intranetowych.
Po raz kolejny spośród 20 Finalistów S-Kadra wyłoniła 4 laureatów w czterech kategoriach, określających najważniejsze cechy dobrych pracowników: Lider, Współpracownik, Innowator oraz Przyjaciel Klienta.
W kategorii Lider zwycięzcą została Joanna Gasek
w PTC od lutego 1997
jest kierownikiem zespołu Hotline w Biura Obsługi Abonenta (BOA) (zaczynała jako młodszy konsultant), kieruje również zespołem obsługującym pisma do BOA przychodzące faksem od klientów;
Joanna Gasek
Finaliści kategorii Lider
W kategorii Innowator: Marcin Dudek
Starszy Specjalista ds. Projektów w BOA
związany z PTC od grudnia 1997 roku
zajmuje się przygotowaniem i obsługą aplikacji wspomagających obsługę klienta w Biurze Obsługi Abonenta
Marcin Dudek
Finaliści kategorii Innowator
W kategorii Współpracownik: Jan Popek
Biuro Regionalne Katowice
w PTC od stycznia 1999, związany z PTC od marca 1998
specjalista w pionie eksploatacji sieci, głównie dba o utrzymanie najwyższej jakości nowych elementów sieci GSM, jest jednocześnie pełnomocnikiem ISO ds. jakości dla regionu katowickiego
Jan Popek
Finaliści kategorii Współpracownik
W kategorii Przyjaciel Klienta: Anna Drożyńska
w PTC od stycznia 2000 roku, związana z firmą od lutego 1999,
st.specjalista ds. personalnych, zajmuje się sprawami związanymi z obsługą medyczną pracowników oraz załatwia formalności związane z praca w Polsce zagranicznym pracownikom PTC
Anna Drożyńska
Finalistki kategorii Przyjaciel Klienta
Prowadząca Galę Magda Mołek
Koncert zespółu Blue Cafe
HISTORIA KONKURSU
Pomysł stworzenia ogólnofirmowego konkursu, w którym zostają wyróżnieni najlepsi pracownicy PTC Sp. z o.o., narodził się w roku 1997. Na początku roku 1998 po raz pierwszy została wybrana grupa osób, które najbardziej przyczyniły się do rozwoju firmy. Kandydatów zgłaszali wszyscy pracownicy wypełniając specjalny formularz. Zwycięzcy zostali wyróżnieni członkostwem w elitarnym President's Club. Był to pierwowzór S-Kadry.
Wraz z rozwojem firmy dotychczasowa formuła okazała się niewystarczająca. Swój obecny kształt S-Kadra zyskała w roku 2000. Opracowano wtedy zasady i szczegółowy regulamin konkursu. Zgodnie z regulaminem do eliminacji mogą być zgłaszane osoby, które pracują w Erze od co najmniej jednego roku.
SCHEMAT ORGANIZACJI KONKURSU:
Styczeń
Zgłaszanie kandydatów z wykorzystaniem sieci intranetowej. Każdy pracownik może nominować innego pracownika, uzasadniając swój wybór w każdej z czterech kategorii: Lider, Współpracownik, Innowator i Przyjaciel Klienta. Można nominować maksymalnie 3 kandydatów w jednej kategorii. Nie można zgłosić samego siebie oraz organizatorów i członków Komisji Konkursowej
Najważniejsze cechy kandydatów ocenia się w zależności od kategorii, w jakiej startuje dana osoba np.:
LIDER
- inspiruje i motywuje zespół do wydajniejszej pracy
- stawia ambitne wyzwania, przekształca cele w zadania
WSPÓŁPRACOWNIK
- dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem
- rozumie potrzeby innych
INNOWATOR
- jest kreatywny i odkrywczy
- poszukuje nowych metod realizacji celów
PRZYJACIEL KLIENTA
- poszukuje nowych sposobów spełniania oczekiwań klientów
- dba o satysfakcje swoich klientów
Luty
Komisja Konkursowa ujawnia nazwiska 20 najczęściej zgłaszanych finalistów, których kandydatury są odpowiednio umotywowane.
Marzec
Komisja Konkursowa (wyłoniona spośród przedstawicieli wszystkich pionów i regionów PTC) zajmuje się przeprowadzaniem wywiadów z przełożonymi, współpracownikami i klientami wewnętrznymi finalistów oraz z samym finalistą. Zarówno same wywiady, jak i cała praca Komisji Konkursowej, opisana jest bardzo szczegółowymi zasadami. Narzędzia i forma pracy Komisji muszą ograniczać do minimum subiektywizm w wyborze. Na koniec odbywają się publiczne debaty pomiędzy finalistami, które dają im szansę zaprezentowania się przed samą Komisją oraz przez całą firmą.
Kwiecień
Ogłoszenie nazwisk 4 laureatów podczas Wielkiej Gali, rozdanie nagród finalistom i laureatom.