Część Polaków: 5G kontroluje umysł i może usmażyć mózg, anteny rozprzestrzeniają koronę

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Badanie konsumenckie 2021 – klienci indywidualni

UKE opublikowało raport ze swojego badanie opinii publicznej w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych.

Niespodzianką jest to, że Polacy bardzo dobrze oceniają usługi telekomunikacyjne świadczone przez polskich operatorów. Dobrze oceniane jest dopasowanie oferty, jakość usług, jakość obsługi, przejrzystość ofert i skuteczność reklamacji. Klienci doceniają większość liczbę usług, spadek cen, rozwój technologiczny i prostszy zakup usług.

 

Nadal dosyć duży odsetek naszych rodaków obawia się technologii 5G. Sporo ludzi wierzy, że 5G będzie kontrolowało nasz umysł i może usmażyć nasz mózg. Część Polaków wierzy, że to anteny 5G rozprzestrzeniają koronawirusa.

 

Telefonia komórkowa

Z usługi telefonii komórkowej korzysta 96,9% badanych. Większość używa smartfonów (78,0%), a preferowanym typem oferty jest abonament, wybierany przez siedmiu na dziesięciu użytkowników (70,0%). Średni miesięczny rachunek za telefon komórkowy wynosi 54,00 zł. Niewielki odsetek badanych zmieniał w ostatnim roku operatora, natomiast sama zmiana oceniana była dobrze.

Trzy czwarte posiadaczy telefonów komórkowych korzysta z usługi Internetu w telefonie, najczęściej w formie abonamentu. Internet mobilny wykorzystywany jest głównie do przeglądania stron www, a także w celu korzystania z portali społecznościowych oraz komunikatorów.

Około 11% respondentów wyjeżdżało do innych krajów UE w ostatnim roku, a będąc za granicą przeważnie korzystali oni z roamingu. Dwie trzecie użytkowników zna wielkość pakietu możliwego do wykorzystania za granicą, a niespełna jedna trzecia wszystkich respondentów wie, jak sprawdzić wielkość pakietu danych. 30,1% słyszało o zasadzie RLAH.

Niemal trzy czwarte użytkowników spotkało się z powiadomieniami systemowymi (A2P), które dotyczyły przede wszystkim alertów RCB. Tego typu SMSy informacyjne są pozytywnie oceniane przez badanych, a akceptowana przez 36,5% badanych liczba powiadomień to przeważnie do kilku wiadomości w miesiącu.

 

Telefonia stacjonarna

Z telefonii stacjonarnej korzysta 10,1% badanych, a ponad czterech użytkowników na dziesięciu posiada telefon stacjonarny z przyzwyczajenia. Przeważnie wykorzystują go kilka razy w tygodniu i nie chcieliby zrezygnować z telefonu stacjonarnego na rzecz mobilnego (37,3%).

Użytkownicy telefonii stacjonarnej wysoko oceniają jej dostępność, jakość połączeń oraz ofertę cenową. Ich średnie rachunki wynoszą miesięcznie 36,60 zł.

 

Korzystanie z Internetu

77,3% badanych korzysta z Internetu: 95,1% ma Internet mobilny w telefonie, a połowa posiada dostęp stacjonarny.

Internet wykorzystywany jest najczęściej do przeglądania stron internetowych, korzystania z portali społecznościowych oraz do komunikacji. Zdecydowana większość badanych jest zdania, że posiadany dostęp pozwala na użytkowanie wszystkich usług internetowych na zadowalających poziomie.

 

Internet stacjonarny

Powodem posiadania Internetu stacjonarnego są przede wszystkim stabilne łącze (53,8%) i wygoda użytkowania (49,7%). Blisko dwie trzecie posiadaczy nie zrezygnowałoby z tej usługi; wśród ewentualnych powodów rezygnacji wymieniane jest pogorszenie jakości łącza (16,8%).

Średnia miesięczna wysokość rachunku za Internet stacjonarny wynosi 62,10 zł. Dla ponad połowy użytkowników, najczęstszym powodem posiadania danej prędkości łącza, jest brak potrzeby posiadania wyższych parametrów.

 

Internet mobilny

Główną zaletą posiadania Internetu mobilnego jest możliwość użytkowania go w dowolnym miejscu (42,9%). Blisko jedna trzecia otrzymała usługę w pakiecie z Internetem stacjonarnym lub telefonem.

Ponad 40% użytkowników nie byłoby skłonnych zrezygnować z tej usługi. 18,0% rozważyłoby zmianę w przypadku pogorszenia zasięgu sieci mobilnej.

Średnia miesięczna wysokość opłat za Internet mobilny wynosi 38,20 zł. Jedna trzecia deklaruje, że nie posiada limitu transferu danych. O wyborze prędkości decydują przede wszystkich brak potrzeby większego limitu (48,9%) oraz cena (36,8%).

 

Telewizja

Telewizja użytkowana jest przez 89,9% badanych. Ponad jedna trzecia korzysta z bezpłatnej telewizji naziemnej, z kolei 5,7% korzysta ze źródeł internetowych.

Powodem korzystania z płatnej telewizji jest przede wszystkim większa liczba kanałów, wskazana przez 45,7%. Większość nie jest skłonna zapłacić więcej za usługę telewizyjną (56,7%).

Dwie trzecie użytkowników płatnej telewizji nie byłoby skłonne do rezygnacji z niej na rzecz bezpłatnej usługi naziemnej. 55,6% korzystających z telewizji nie przewiduje też możliwości zastąpienia bezpłatnej TV usługami OTT.

 

 

 

 

 

 

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: