Lucent Technologies ogłosił podpisanie umowy z Netią na dostawę systemu do weryfikacji połączeń, External Call Screening System (ECSS). System przeszedł pomyślnie testy na centrali 5ESS(R) w laboratorium Netii i zostanie zainstalowany w sieci komercyjnej. Oprogramowanie systemu ECSS zostało opracowane specjalnie dla Netii w Laboratoriach Bella Lucent Technologies w Bydgoszczy.
"System ECSS pomoże nam efektywniej konkurować na rynku połączeń międzymiastowych, a ponadto świadczyć usługi dodane", powiedział Andrzej
Czerczak, Dyrektor Wydziału Systemów Telekomunikacyjnych w Netii. "Z przyjemnością współpracowaliśmy przy tym projekcie z zespołem z Laboratoriów
Bella - bydgoscy inżynierowie posiadają dużą wiedzę, doświadczenie i byli w stanie opracować produkt zgodnie z określonymi przez nas wymaganiami."
W ramach umowy Lucent dostarczy system External Call Screening System (ECSS), który umożliwi Netii przeprowadzanie weryfikacji połączeń realizowanych przez abonentów chcących skorzystać z usług międzymiastowych oferowanych przez Netię. Oprogramowanie ECSS, instalowane na centralach 5ESS(R) i na zewnętrznych serwerach, umożliwia sprawdzanie w zewnętrznej bazie danych, czy określony abonent - lub grupa abonentów - jest uprawniony do realizacji połączeń określonego typu.
"Jesteśmy dumni z naszego nowego produktu ECSS opracowanego dla Netii, jednego z naszych największych i najbardziej innowacyjnych klientów w Polsce", powiedział Jacek Kaczyński, dyrektor Działu Rozwoju Oprogramowania w Laboratoriach Bella w Bydgoszczy. "Wierzymy, że produkt ten pomoże Netii w rozwoju biznesu; czekamy też na możliwość dostosowania tego produktu do potrzeb innych klientów Lucenta z Polski i innych krajów."