Wskaźniki jakości usług świadczonych przez UPC

Newsy
Opinie: 3

UPC Polska jako pierwszy operator w Polsce, publikuje pełne rezultaty pomiarów jakości świadczonych usług, dokonanych zgodnie z wytycznymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Wynika z nich, że w II połowie 2014 roku usługa internetu, oferowana klientom UPC, spełniała parametry najwyższej jakości.

Publikacja wyników to efekt wdrożenia postanowień Memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym, zawartego z inicjatywy Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Operatorzy telekomunikacyjni, którzy przystąpili do Memorandum, zobowiązali się do wdrożenia systemów umożliwiających wiarygodne i porównywalne badanie jakości świadczonych usług (Quality of Service – QoS) w kluczowych obszarach:

  • Jakości internetu
  • Jakości połączeń głosowych
  • Jakości obsługi klienta

W II połowie 2014 roku UPC odnotowało wysoką jakość dla usługi internetu (mierzoną w grudniu 2014 r.). Dla wszystkich grup aplikacji (przeglądanie stron www; oglądanie wideo; wideorozmowy, VoIP; Multiroom; gry sieciowe) prędkość transmisji danych oraz opóźnienie pakietów spełniały parametry najwyższej jakości, ustalone przez Prezesa UKE oraz pozostałych operatorów uczestniczących w Memorandum. Z kolei skuteczność wykonywanych przez użytkowników UPC połączeń telefonicznych była wyższa niż 98%, a średni czas oczekiwania na połączenie z infolinią mieścił się w przedziale 60-120 sek.

Parametry usług Jakość usługi w sieci stacjonarnej 2014
Jakość obsługi klienta
Średni czas oczekiwania na połączenie z personelem* jakość zadowalająca; > 60s ale < 120s
Poprawność faktur** dobra jakość; > 97,5%
Jakość połączeń głosowych
Skuteczność połączeń telefonicznych dobra jakość; > 98%
Jakość Internetu (prędkość transmisji danych i opóźnienie pakietów danych)***
Przeglądanie stron WWW dobra jakość; powyżej 90% próbek danych spełniło jednoczesny warunek prędkości transmisji danych ≥ 1 Mb/s DL oraz opóźnienia pakietów danych ≤ 200 ms
Oglądanie wideo SD dobra jakość; powyżej 90% próbek danych spełniło jednoczesny warunek prędkości transmisji danych ≥ 2 Mb/s DL oraz opóźnienia pakietów danych ≤ 200 ms
HD dobra jakość; powyżej 90% próbek danych spełniło jednoczesny warunek prędkości transmisji danych ≥ 6 Mb/s DL oraz opóźnienia pakietów danych ≤ 200 ms
Rozmowy wideo HD dobra jakość; powyżej 90% próbek danych spełniło jednoczesny warunek prędkości transmisji danych ≥ 1,5 Mb/s DL i UL oraz opóźnienia pakietów danych ≤ 150 ms
Usługi telefoniczne VoIP dobra jakość; powyżej 90% próbek danych spełniło jednoczesny warunek prędkości transmisji danych ≥ 64 kb/s DL i UL oraz opóźnienia pakietów danych ≤ 150 ms
Usługi Multiroom (3x wideo HD) dobra jakość; powyżej 90% próbek danych spełniło jednoczesny warunek prędkości transmisji danych ≥ 18 Mb/s DL oraz opóźnienia pakietów danych ≤ 200 ms
Gry sieciowe Czasu rzeczywistego dobra jakość; powyżej 90% próbek danych spełniło jednoczesny warunek prędkości transmisji danych ≥ 2 Mb/s DL i 1,5 Mb/s UL oraz opóźnienia pakietów danych ≤ 30 ms
Pozostałe (planszowe itp.) dobra jakość; powyżej 90% próbek danych spełniło jednoczesny warunek prędkości transmisji danych ≥ 1 Mb/s DL i UL oraz opóźnienia pakietów danych ≤ 200 ms

*jednostka miary - sekunda [s]
Wskaźnik wyliczany jest:

  • od momentu wybrania opcji połączenia z konsultantem do odebrania tego połączenia przez konsultanta (dla operatorów z systemami IVR);
  • od momentu zestawienia połączenia do momentu odebrania połączenia przez konsultanta (dla operatorów z liniami obsługowymi, tj. bez IVR);

dla wszystkich głównych linii obsługowych, jako średnia arytmetyczna czasu dla 90% zdarzeń o najmniejszych wartościach w danym miesiącu, rejestrowanych w ruchu ciągłym 24h/365 dni w roku, z wyłączeniem połączeń porzuconych w czasie oczekiwania na połączenie z personelem.

**jednostka miary - procent [%]
Wskaźnik wyliczany jest jako liczba faktur nieskorygowanych w stosunku do liczby wszystkich faktur za usługi telekomunikacyjne wystawionych w danym okresie sprawozdawczym, z uwzględnieniem wszystkich faktur korygujących.

***jednostki miary - [Mb/s] i [ms]
Wskaźnik prędkości transmisji danych wyliczany jest jako stosunek ilości przesłanych danych do czasu trwania Interwału. Prędkość transmisji danych można interpretować jako średnią prędkość z jaką dane mogą być wysyłane (UL) lub odbierane (DL) przy użyciu danego łącza.
Wskaźnik opóźnienia pakietów danych wyliczany jest jako różnica między czasem wysyłania pakietu z sondy pomiarowej a czasem odebrania pakietu z odpowiedzią przez sondę pomiarową. Z wyników wszystkich zakwalifikowanych testów w trakcie cyklu pomiarowego wylicza się średnią arytmetyczną, która jest wartością dla tego cyklu pomiarowego.
Oba wskaźniki prezentowane są poniżej z perspektywy aplikacji wykorzystywanych w ramach dostępu do Internetu.

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Aha. Hmmm pisze: 2015-03-31 16:50
    Co z prędkościami które są reklamowane a rzeczywistymi. Do tego najgorsze routery Wifi. Co z namawianiem klientów do przejścia na Horizon, który jest urządzeniem all in one. Przejście zmiana usługi powoduje konieczność wiercenia po całym mieszkaniu we własnym zakresie dziur na własne kable sieciowe. Ponieważ wifi i jej prędkość to nadal porażka. Co z awaria która trwa od dłuższego czasu która polega na tym ze użytkownikom z dekoderów znikają ustawione ulubione kanały mimo ich codziennego ustawiania? Komentarz UPC trwają prace nad rozwiązaniem ogólnopolskiego problemu. Nie piszcie mi o satysfakcji klientów bo mnie szlak trafia. Tak wkręcać klientów na żywca? Spróbuj tylko spóźnić sie z płatnością !!!!
    2
  • Users Avatars Mini
    brum pisze: 2015-03-31 18:17
    A mi się kończy umowa w grudniu a konkurencyjna firma daje lepsze warunki... Dlaczego net co jakiś czas przerywa? Nie korzystam z torentów a, przerwy w grze online wkurzają.
    0
  • Users Avatars Mini
    Greg pisze: 2015-03-31 20:24
    Trzy nowe dekodery w ciągu pół roku. Dekoder nagrywa jak ma ochotę. Dekoder żyje własnym życiem. Internet co jakiś czas przerywa. Jedyne co proponują to nowy dekoder horizon za podwójną opłatę. Mam jeszcze roczną umowę a później ... .
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: