URTiP będzie kontrolował aż operatorzy w rzeczywistości wdrożą przenośność

Newsy
Żródło: URTiP
Opinie: 15

19 września 2005 r. Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty rozpoczął kontrolę, która miała wykazać, czy Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa oraz Polska Telefonia Komórkowa Centertel wypełniają ustawowe obowiązki w zakresie przenośności numerów oraz postanowienia decyzji Prezesa URTiP z 21 lutego 2005 r. określającej termin zawieszenia realizacji uprawnień abonentów w zakresie przeniesienia przydzielonego numeru przy zmianie operatora telefonii komórkowej.

Zgodnie z harmonogramem dołączonym do ww. decyzji Prezesa URTiP trzej operatorzy sieci komórkowych zostali zobowiązani do przystosowania swojej infrastruktury telekomunikacyjnej i umożliwienia abonentom zachowania numeru telefonu komórkowego przy zmianie operatora (tj. przeniesienia numeru do innej sieci) począwszy od dnia 10 października br. Tego dnia operatorzy rozpoczęli pilotażowe wdrażanie tej usługi.

W ramach dotychczas prowadzonej kontroli pracownicy URTiP uzyskali od operatorów sieci komórkowych informacje na temat:

  • technicznych aspektów współpracy operatorów przy kierowaniu połączeń na numery przeniesione w sieciach komórkowych;

  • zasad postępowania w przypadku wystąpienia przez klienta o zawarcie umowy o świadczenie usługi telekomunikacyjnej z przeniesieniem przydzielonego numeru;

  • zasad postępowania w przypadku wystąpienia przez klienta o rozwiązanie umowy o świadczenie usługi telekomunikacyjnej z przeniesieniem przydzielonego numeru;

  • najważniejszych działań podjętych przez operatorów w celu świadczenia usługi przenośności numerów.

Ponadto inspektorzy URTiP przeprowadzili kontrole w kilku salonach firmowych operatorów. Kontrole te wykazały, że konsultanci pracujący w tych salonach byli przygotowani do realizacji usługi przenośności numerów, umożliwiając klientom od 10 października br. składanie stosownych wniosków. Klienci zainteresowani usługą informowani są o przebiegu całego procesu przeniesienia numeru do sieci innego operatora, dokumentach niezbędnych do jego przeprowadzenia, a w przypadku chęci skorzystania z usługi, także o mogących wystąpić ograniczeniach wynikających z braku pełnej funkcjonalności wymiany informacji między sieciami telekomunikacyjnymi w czasie trwania pilotażu.

Program pilotażowego wdrożenia przeniesienia przydzielonego numeru przy zmianie operatora rozpoczął się zgodnie z harmonogramem określonym w decyzjach Prezesa URTiP. Obecnie operatorzy prowadzą techniczne testy połączeń realizowanych pomiędzy wytypowanymi centralami testowymi. Operatorzy zobowiązali się do składania co dwa tygodnie do Urzędu raportu o przebiegu pilotażu. W jednym z ostatnich testów technicznych, w siedzibie firmy Polkomtel, uczestniczyli inspektorzy URTiP.

Na początek grudnia br. zaplanowana jest ostatnia, przed komercyjnym wdrożeniem usługi, faza międzyoperatorskich testów połączeń realizowanych z wykorzystaniem central testowych operatorów telefonii komórkowej. Zakończenie kontroli kompletności i poprawności testów pilotażowego wdrażania przenośności numerów powinno nastąpić do dnia 10 grudnia br.
W związku z koniecznością dokonania końcowej oceny poprawności zestawianych połączeń pomiędzy abonentami korzystającymi z usługi przeniesienia numeru w sieciach komórkowych przez zespół złożony z przedstawicieli operatorów i URTiP, Prezes URTiP Witold Graboś podjął decyzję o przedłużeniu kontroli do dnia 16 grudnia 2005 r. Po upływie tego terminu URTiP przedstawi końcową informację o wynikach kontroli.

Opinie:

Opinie archiwalne (15):

Komentuj

Komentarze / 15

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    pedros77 pisze: 2005-11-02 14:43
    Taaa... i po 16.XII.05 napiszą, że wprowadzili i że jest w fazie testowej. Zrobione? Zrobione...
    0
  • Users Avatars Mini
    slawek pisze: 2005-11-02 15:14
    Heh..w dzisiejszej Polsce nie ma lekko..no cóż musimy się do tego przyzwyczaić..
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-11-02 15:22
    No dalej - chwalić się kto zmienił operatora z zachowaniem numeru!
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2005-11-02 15:28
    *wlo - no raczej nikt, bo usługa ta nie jest dostępna dla WSZYSTKICH CHĘTNYCH, *pedros77 - no tak, ale od stycznia to MUSI wejść i mam nadzieje że URTiP nie będzie zwracał uwagi na jakieś lamenty opów, tylko będzie im naliczał karę za każdy dzień ewentualnej zwłoki
    0
  • Users Avatars Mini
    jasio pisze: 2005-11-02 15:58
    ja rozmawialem z ludzmi z ery i jak dotad nie maja rzadnych konkretow co i jak, ale mam dostac "dobra" oferte... a i ze w okolicach Wroclawia jestem ponoc pierwszy, ktory wyrazil ewentualna chec ... WIEC NIE DZIALA - co tu kontrolowac niech kogos podstawia i sprawdza..
    0
  • Users Avatars Mini
    arti pisze: 2005-11-02 18:21
    ja powiem tyle. za dużo zachodu o numer. w + jest spora nagonka na to żeby zachęcać nowych klientów aby przynosili swoje nr do nas. ale to jak to działa wszędzie jest śmieszne. zrobili to na zasadzie przekazu. Nowy klient dostaje tzw \"wirtualny\" nr a dopiero do niego można sie dodzwonić. i dlatego pewnie w pomarańczy jest ograniczenie ze mozna będzie tylko dzwonić w ramach sieci
    0
  • Users Avatars Mini
    Sybilla pisze: 2005-11-02 17:02
    ciekawe gdzie kontrolowali te salony, pewnie z góry się zapowiadali.
    0
  • Users Avatars Mini
    Żurek pisze: 2005-11-02 17:10
    Ja tam nie narzekam bo strasznie dużo tych papierów musiałbym wypełniać ale de facto my jako przedstawiciele hadlowi pomarańczy żadnych konkretnych informacji nie dostaliśmy.
    0
  • Users Avatars Mini
    robsonm pisze: 2005-11-02 17:37
    Brawo Żurek, tak trzymać, za dużo roboty papierkowej. Niech lepiej pomyślą jak uprościc całe procedury, a nie zastanawiają się czy formularzyków starczy
    0
  • Users Avatars Mini
    anthos pisze: 2005-11-02 19:17
    To się URTiP przestraszył PiS-u - ruszyli ostro do pracy... Co do zmiany numeru, był czas, kiedy bardzo chciałem... teraz mogę, to nie chcę (oj, Polakowi to nie dogodzisz)
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2005-11-02 20:17
    niech kontroluje ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    tompoloz pisze: 2005-11-02 23:53
    Ja bardzo chciałem zmienić numer, ale procedury są zakręcone i cały koszt operacji przekroczyłby 300 zł, a byłem skłonny dać połowę z tego. Dlatgo też kupuję starter TT za 9 lub 20 zł i poinformuję wszystkich o zmianie numeru. Kto chce, to sobie zmieni. W Orange'u siedzieć nie będę, bo szkoda mi moich pieniędzy. Wolę dzwonić po 19 gr/min zamiast 80gr/min. Era wcale się nie kwapi do przejęcia ludzi z numerami i kazali pytać się o to najlepiej w grudniu, a wcześniej wypełnić jakiś formularz i wysłać do nich do Warszawy, żeby łaskawie wyrazili zgodę, że mogę wziąć udział w pilotażu. To jest po prostu chore i tyle. Zmieniam numer, bo niewolnikiem sieci nie będę.
    0
  • Users Avatars Mini
    Irokez pisze: 2005-11-03 11:54
    Słuchajcie nie moge skumać tych co chcą przenieść swój numer kom. do innej sieci. Jak ktoś chce to trudno niech rezygnuje ze starego i bedzie miał nowy numer kom. Jak bedzie można przenosić numery to dzwoniąc do kogoś nie bedzie wiadomo w jakiej jest sieci i ile faktycznie zapłaci się za rozmowę chodzi mi o te taryfy w których np: jest taniej dzwoniąc wieczorami na numer w tej samej sieci lub na telefony stacjonarne albo taniej w weekendy. A jak ktoś bedzie miał numer tej samej sieci co ty a bedzie w innej to dzwoniąc do niego nie bedziesz o tym wiedział (chyba że bedziesz się każdego pytał w jakiej jest sieci) i w taki sposób przy długiej rozmowie ZAPŁACI SIĘ WIĘCEJ.
    0
  • Users Avatars Mini
    herr flick pisze: 2005-11-03 15:54
    Chce sie przenieść jak najszybciej! Plus mnie już wymęczył, ja chce do ery sie przenieść na zasadach urodzinowej. Mam nadzieje, że zrobią to jak najszybciej i jeszcze zdąże
    0
  • Users Avatars Mini
    pocominik pisze: 2005-11-03 22:19
    Irokez: jeżeli chodzi o to Kto jest z jakiej sieci to będzie uruchomiony system sprawdzający przez internet, IVR i Sms gdzie każdy sie bedzie mógł dowiedzieć bezpłatnie kto jest gdzie
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: