Virgin Mobile Polska zorganizował dziś spotkanie dla prasy, które miało przestawić pewne informacje dotyczące planów wejścia tej firmy na rynek jako operatora MVNO. Szefem firmy został Tomasz Gniewek, który dotychczas był np. odpowiedzialny za dynamiczny rozwój operatora Carrefour Mova (jako firma CP Telekom). Za marketing odpowiada Marcin Wieczorkowski, kiedyś pracujący w PLAY. Rzecznikiem prasowym została Karolina Koziej z agencji PR Astoria Avenue. Będzie ją wspomagał m.in. Jacek Kalinowski, który z tą agencją współpracuje. Astoria Avenue będzie też odpowiadała za działania w mediach społecznościowych. Mniejszościowym udziałowcem firmy VMP został Łukasz Wejchert. Głównym udziałowcem polskiej spółki jest fundusz, w który zainwestował m.in. Kristian Myrup, prezes spółki Virgin Mobile Central and Eastern Europe. Podobno mniejszościowym udziałowcem jest także jedna ze spółek Richarda Bransona, ale jej nazwa nie została podana. Nowy operator będzie zobowiązany do płacenia opłat za wykorzystanie marki Virgin Mobile. Wysokość tej opłaty nie została niestety podana. Virgin Mobile ma w Polsce wyróżnić się poziomiem obsługi klienta (nazwano to customer champion). Żadnych szczegółów nie zdradzono. Firma ma także korzystać z usług przygotowanych przez startupy Łukasza Wejcherta. Usługi te będą zaprezentowane w późniejszym terminie.
Virgin Mobile w Polsce będzie korzystać z sieci PLAY z dostępem do roamingu sieci Orange (bez sieci PLUS). Firma nie podała jakim budżetem na komunikację dysponuje, ale ma to być podobno budżet porównywalny z budżetem dużych operatorów, ale tylko w części dotyczącej promocji usług prepaid. Należy się spodziewać, że Virgin będzie w rzeczywistości prowadził działania promocyjne wyłącznie w internecie, głównie w mediach społecznościowych. Fima planuje przygotować duży event związany z wprowadzeniem nowej marki na polski rynek. Dokładna data oficjalnego rozpoczęcia działalności w Polsce nie została podana.
W związku z tym, że model MVNO w Polsce został już wielkorotnie przetestowany to należy się spodziewać, że celem powstania Virgin Mobile nie jest pozyskanie dużej ilości klientów. Być może spółka planuje w miarę szybko stworzyć ekosystem usług dodanych (głównie internetowych) i globalnej marki i będzie przeznaczona do odsprzedaży dla większego funduszu inwestycyjnego lub operatora komórkowego.