Z najnowszych badań TNS OBOP, przeprowadzonych na zlecenie IPFON wynika, że – w porównaniu do podobnego badania sprzed roku - wzrosła popularność i wiedza o telefonii internetowej w Polsce.
TNS OBOP przeprowadził badanie w listopadzie 2007 r. na reprezentatywnej próbie 1001 Polaków, w wieku powyżej 15 roku życia. Respondenci zostali zapytani o to, czy wiedzą czym jest telefonia internetowa (tzw. VoIP). Podobnie jak rok temu badanie pokazało, że z telefonii VoIP korzysta regularnie 1 proc. Polaków. Różnice są widoczne przy kolejnych odpowiedziach: 6 proc. badanych ma świadomość, czym jest VoIP i zdarzyło się im z niego korzystać (przed rokiem 1 proc.), 17 proc. również wie, czym jest VoIP, ale z tego rozwiązania jeszcze nie korzystało (rok wcześniej 5 proc.). Kolejnych 15 proc. coś słyszało o telefonii VoIP (wcześniej – 5 proc.), natomiast 60 proc. nadal nie wie, czym ta telefonia jest (w poprzednim badaniu 88 proc.).
Najwięcej użytkowników telefonii internetowej i największą świadomość o tym rozwiązaniu – podobnie jak przed rokiem - mają osoby młode, a także w średnim wieku, do 39 lat. W porównaniu do poprzedniego badania wskaźniki wzrosły tu nawet kilkakrotnie. Wiedza o technologii VoIP jest największa w dwóch grupach: wśród osób uczących się i studiujących, a także dobrze wykształconych, zajmujących kierownicze stanowiska i prowadzących własną działalność gospodarczą. Najmniej o VoIP wiedzą przede wszystkim osoby słabo wykształcone i starsze.