Według wyników raportu "J.D. Power and Associates 2005 UK Mobile Telephone Customer Satisfaction Study" w Wielkiej Brytanii operatorem, którego klienci są najbardziej zadowoleni jest Orange. W przypadku segmentu prepaid liderem jest Virgin Mobile. Orange utrzymał pozycję z poprzedniego roku zdobywając w indeksie satysfakcji klientów 746 punktów na 1000. Orange zanotował 22 punktowy wzrost indeksu dzięki polepszeniu kilku czynników, w tym billingu, wizerunku i obsługi klienta. Za Orange plasuje się Vodafone z 738 punktami. Virgin Mobile jest liderem w segmencie prepaid z 753 punktami. Virgin wygrywa cenami usług i obsługa klienta. Drugim operatorem jest Vodafone z 742 punktami.
Ranking pokazuje dobry wpływ konkurencji na satysfakcję klientów. Indeksy satysfakcji wzrastają dzięki obniżce cen. Operatorzy zaoferowali nowe taryfy także obecnym klientom, a nie tylko nowym, co przełożyło się na wzrost lojalności i satysfakcji. Zadowoleni klienci rekomendują usługi danego operatora, co przekłada się na wzrost sprzedaży. Dobra reputacja może mieć bezpośrednie przełożenie na liczbę posiadanych klientów.
Na pytanie jaki jest główna przyczyna wyboru danego operatora 15% respondentów odpowiedziało, że znajomi, rodzina, koledzy używają tej sieci. Kolejne 8% stwierdziło, że dana sieć została im polecona przez inną osobę. Sieć Virgin poleciłoby znajomym aż 50% wszystkich klientów tego operatora. W przypadku Orange wskaźnik ten osiąga 45%.
Dla klientów bardzo ważne jest także to jak długo czekają na odebranie połączenia w call center. Klienci, którzy czekają dłużej niż 10 min (8% klientów prepaid) wykazują satysfakcję na poziomie 668 punktów. Ci, którzy czekają krócej niż minutę mają poziom indeksu satysfakcji większy - 747 punktów.
Dużą rolę odgrywa rynek wymiany aparatów. Prawie 1/2 badanych klientów stwierdziło, że wymieniało swój telefon w ciągu ostatnich 12 miesiącach. Połowa klientów używa telefonów Nokia.
Prawie 35% osób wykonuje zdjęcia swoim telefonem, a 2/5 je później wysyła. Więcej klientów korzysta z opcji e-BOK. 16% klientów sprawdziło poprzez Internet swoje konto abonencki, w porównaniu do 13% w 2004 r.
Badanie "J.D. Power and Associates UK Mobile Telephone Customer Satisfaction Study" jest przeprowadzane metodą wywiadów telefonicznych (2.200 rozmów). Badanie zostało przeprowadzone w marcu i kwietniu 2005 r.